6 Октомври, 2021 07:47 1 747 2

ЕК помага на учителите при използването на цифрови технологии

  • ек-
  • ес-
  • учители-
  • ученици-
  • цифрови технологии-
  • училища-
  • инструмент-
  • обучение

Инструментът може да помогне на учителите да оценят своите цифрови умения и да разберат в кои области се нуждаят от допълнително обучение

ЕК помага на учителите при използването на цифрови технологии - 1
Снимка: Shutterstock

По повод Международния ден на учителя ЕК стартира нов онлайн инструмент, който дава възможност на преподавателите да анализират начина, по който използват цифровите технологии в своите учебни дейности. Чрез поредица от въпроси инструментът SELFIEforTEACHERS може да помогне на учителите да оценят своите цифрови умения и да разберат в кои области се нуждаят от допълнително обучение и подкрепа. В Любляна комисарят по въпросите на иновациите, научните изследвания, културата, образованието и младежта Мария Габриел и министърът на образованието, науката и спорта на Словения Симона Кустец представиха официално инструмента.

Комисар Габриел заяви: "Учителите вършат невероятна работа и искам да използвам Международния ден на учителя, за да им благодаря. Цифровите технологии могат да доведат до нови методи на учене и преподаване и дори могат да се окажат по-приобщаващи и по-подходящи за обучение на „цифровото поколение“. Инструментът ще даде възможност на учителите да направят снимка, „селфи“, на това как използват технологиите в момента и да получат съвети за подобряване на уменията си. За Европейската комисия е важно да подпомага учителите в техните усилия за учене през целия живот". За момента инструментът е достъпен на английски, френски, немски и словенски език. През следващите седмици ще станат налични версии на всички останали официални езици на ЕС.

Как функционира новият инструмент?

Всеки учител в начално или средно училище може да се регистрира, за да използва инструмента. След това той трябва да отговори на поредица от въпроси за начина, по който използва технологии в шест различни области:

- преподаване и учене

- намиране, използване и създаване на цифрови ресурси

- персонализиране на ученето и ангажиране на учениците с практическо обучение

- оценка и обратна връзка от учениците

- комуникация и сътрудничество с учениците, семействата и колегите

- развитие на цифровите умения на учениците.

След това учителите получават генериран автоматично доклад със своите резултати (от „начинаещ“ до „новатор“) и с предложения как да подобрят уменията си. Използването на инструмента може да бъде добра първа стъпка за определяне на силните страни и на областите, в които е необходимо по-нататъшно професионално развитие и подкрепа. Всички учители, които завършат самооценката си, могат да получат удостоверение и цифрова значка. Учителите могат да използват инструмента самостоятелно или като част от екип, например заедно с група учители в своето училище или с екип от учители по същия предмет в своя регион или държава. Това може да помогне за планирането в дадено училище, мрежа от училища, институция за подготовка на учители или местен образователен орган.

Всички отговори в рамките на SELFIEforTEACHERS са анонимни и не се споделят лични данни. Данните не са предназначени за оценка на работата на учителите, а за подпомагане на преподавателите да научат как могат ефективно да използват технологиите в своята работа и да насърчават развитието на цифрови умения сред своите ученици. Тази пролет пилотната версия на SELFIEforTEACHERS бе тествана от над 4 000 учители в пет държави: Естония, Ирландия, Италия, Литва и Португалия. Отзивите бяха положителни и учителите изразиха мнение, че инструментът е много полезен и подходящ за тях. Комисията работи върху разработването на ресурси и помощни материали за учителите, включително споделяне на практики от преподаватели, които са използвали инструмента в своето професионално обучение.

Финансиран по програма „Еразъм+“, инструментът SELFIEforTEACHERS е разработен от Комисията в сътрудничество с министерства на образованието и експерти от цяла Европа. SELFIEforTEACHERS се основава на Европейската рамка за компетентност в областта на цифровите технологии на обучителите, в която са определени различните цифрови умения, от които преподавателите все повече се нуждаят. В рамката са включени 22 компетентности в шест области с шест нива на умения — от начинаещи до пионери.

SELFIEforTEACHERS е едно от 13-те действия по плана за действие в областта на цифровото образование, който има за цел да се подпомогне адаптирането на образователните системи в Европа към промените в цифровите технологии. Една от основните цели на плана за действие е да се подкрепи ефективното използване на технологиите за преподаване и учене. В това отношение е много важно да се даде възможност на преподавателите да използват технологиите в практиката си. Училищата могат да използват новия инструмент в комбинация с инструмента SELFIE за цялостно планиране в областта на цифровите технологии. Инструментът SELFIE, който от създаването си преди три години е използван от над 1,7 милиона потребители в повече от 13 000 училища в 82 държави, е насочен към цялото училище. Новият инструмент SELFIEforTEACHERS дава възможност за задълбочаване на цифровите умения на персонала. Резултатите могат да се използват за определяне и приоритизиране на областите, в които са необходими допълнително обучение и подкрепа.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Доцентът

    2 0 Отговор
    Учителят Теодоси Теодосиев ви казва точно и ясно: европейският модел на обучение е сбъркан още от детската градина. Не може детето да се възпитава в стила, че то е центърът на света, само с права без задължения. Учението може да бъде и приятно но то не е игра. То е задължение. Грешен е моделът и във висшето образование, където студентът определя сам какви предмети да изучава по някакви точкови системи. Особено при техническите дисциплини студентът не може да знае какви знания ще му бъдат необходими в бъдеще. И резултатът е налице - изучават се дисциплини с неясни профили и гръмки наименования, като европеистика мениджърство и така нататък.