Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай представи петгодишен план, насочен към екологосъобразно развитие на промишлените сектори, поемайки ангажимент да намали въглеродните емисии и замърсителите и да насърчи нововъзникващите индустрии, така че да бъде изпълнена целта за въглероден пик до 2030 година, предаде Ройтерс, съобщи БТА.
Най-големият емитент на парникови газове в света се стреми да доведе своите въглеродни емисии до пик до 2030 година и да стане въглеродно неутрален до 2060 година. Ведомството потвърди целите на страната до 2025 година да понижи емисиите си на въглероден диоксид с 18 процента, а енергийната интензивност - с 13,5 процента, според плана за периода 2021-2025 година. Министерството освен това заяви, че ще контролира стриктно мощностите в производството на стомана, цимент, алуминий и други сектори.
Ще бъде увеличено потреблението на чиста енергия и ще бъде стимулирано използването на водородна енергия, биогорива и горива, получени от отпадъци в стоманодобивната, циментовата, химическата и други индустрии. Планът също така цели да насърчи "рационалната" експлоатация на минерални ресурси като желязна руда и цветни метали и да развие използването на рециклирани източници, обяви вчера китайското промишлено министерство. Междувременно в петък официално бе открита високоскоростна железопътна линия за 6 милиарда долара, свързваща Китай с югоизточния му съсед Лаос. Събитието бе определено като крайъгълен камък в амбициозния инфраструктурен план на Пекин "Един пояс, един път".
Китайският президент Си Цзинпин и неговият лаоски колега Тонглун Сисулит присъстваха на виртуална церемония за отбелязване на първите пътувания по линията, която се простира от югозападния китайски град Кунмин до столицата на Лаос - Виентян. Китай, който държи 70-процентов дял в проекта за съвместно дружество, подписан през 2015 година, се надява 1000-километровата линия в крайна сметка да бъде продължена през Тайланд и Малайзия до Сингапур. На видеосреща между двамата лидери по-рано през деня Си отбеляза, че страните се намират на "нова историческа отправна точка". Икономисти обаче предупредиха, че железопътният проект може да затрудни комунистически Лаос, една от най-бедните страни в Азия, да погаси на външния си дълг, голяма част от който дължи на Китай.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #3
16:03 04.12.2021
2 Този
16:04 04.12.2021
3 Госあ
До коментар #1 от "Емил":
Както виждаш в Китай зеленото е зелено и червеното - червено. Китай строят атомни централи от всякакъв тип, включително и такива за паралелно производство на водород и скоростни железници не само на думи. Разбираемо е, че изтеглиха спирането на въглищните централи предвид това че да угодят на европростолюдието се набутаха с повече пари отколкото целия останал свят взети заедно за безполезни ветропоказатели и фотоволтаици. Сега трябва да наваксат. И между другото, зелени сертификати няма в Китай, няма и вирус16:21 04.12.2021
4 наблюдател
16:28 04.12.2021
5 Петгодишния план ще
А дотогава 2/3 от планетата ще са китайци!
18:58 04.12.2021