Премиерът на Република Северна Македония (РСМ) Димитър Ковачевски призова България да спазва решенията на Европейския съд по правата на човека, в които се твърди, че са "нарушени правата на македонците" в страната ни. Той посочи, че българските власти трябва да зачитат правата на македонските граждани, които живеят на тяхна територия, цитира думите му "Макфакс".
Предаваме думите му, както и публикацията на частната македонска агенция без редакторска намеса.
"Абсолютно винаги сме реагирали по отношение на всички граждани, които се самоопределят като македонци във всяка друга държава. Македонци има навсякъде по света. Знаете, че има и решения на Съда по правата на човека, които България не е оспорила. Призовавам българските власти да действат, тъй като тя е страна-членка на ЕС. А тези граждани, които са граждани на България и се самоопределят като македонци, са граждани на ЕС. Още един призив да се спазват всички права, така както се спазват у нас на всички, които се самоопределят различно от македонците", каза Ковачевски.
"Макфакс" посочва, че в доклада на Държавния департамент се твърди, че България отказва регистрация на етнически македонски активистки групи като Обединена македонска организация (ОМО)-Илинден, ОМО-Илинден Благоевград и "Дружество на потиснатите македонци-жертви на комунистическия терор". Добавя се, че това също се прави, въпреки че Европейският съд вече е установил, че свободата им на сдружаване се ограничава.
Припомняме, че в сряда северномакедонските власти взеха решение да заличат регистрацията на българския културен клуб в град Битоля, носещ името на покойния лидер на ВМРО Иван (Ванчо) Михайлов. Причината, изтъкната от Скопие - името на Михайлов носило "фашистка" конотация, а де юре забраната на културният ни клуб се базира на приетия край Вардар преди месеци Закон за сдруженията и фондациите, който постановява имената на подобни организации да се съгласуват от специална комисия, която да постанови дали те са обществено приемливи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 пенчо питанката
Коментиран от #55, #57
15:12 24.03.2023
2 Студопор
Коментиран от #13, #109
15:13 24.03.2023
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Що не отидем да ги
Коментиран от #49, #149
15:13 24.03.2023
5 ИСТИНА Е
Коментиран от #51
15:14 24.03.2023
6 Русофил
15:14 24.03.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 маке
15:15 24.03.2023
9 Сократ
15:15 24.03.2023
10 Аве
15:16 24.03.2023
11 хххх
Коментиран от #17, #92, #167
15:16 24.03.2023
12 Джамбaза
Примерно половината Равда е населена с македонци.
Гръцки македонци!
Коментиран от #59, #140, #141, #142, #143, #144
15:16 24.03.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Спас
В страната се слагат идеологически оценки и клишета, характерни за комунистическия режим, и не се допуска частица от истината да пробие в обществото.
15:17 24.03.2023
15 пешо
15:17 24.03.2023
16 Нее..
15:18 24.03.2023
17 геноцид
До коментар #11 от "хххх":
Прочети конституцията на Република България и тогава говори глупости !Коментиран от #180
15:18 24.03.2023
18 Каскет
15:19 24.03.2023
19 Красимир Петров
15:20 24.03.2023
20 НЯКОЙ
15:21 24.03.2023
21 Иво Христов
15:21 24.03.2023
22 Тъщата
(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права.
(2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.
Така пише в нашата Конституция, което дава равен старт на всички, даже и на тези които си мислят че са македонци. За разлика от тяхната конституция.
15:22 24.03.2023
23 Малтин Димитлов
15:22 24.03.2023
24 тактически ядрен удар по Скопие
Коментиран от #138
15:22 24.03.2023
25 не думай
Ако говорим за етноси кто ромски, турски, еврейски, арменси, влашки и пр, няма как да ви домавим маке-нещото, защото в нито един исторически документ, нито преброяване или чужда демографска карта на наша територия не е имало ни един северомак!
Ако тепърва са с епръкнали някакви такива хора, изживяващи се като северомаци, то този феномен следва да бъде изследван и процедурата е дълга - къде 50 лета.
Коментиран от #27
15:23 24.03.2023
26 Нормална реакция
Коментиран от #35
15:24 24.03.2023
27 хххх
До коментар #25 от "не думай":
Ами както ние настояваме да си променят тяхната, така трябва да променим и нашата, или да спрем да настояваме те да го правят.Коментиран от #161
15:24 24.03.2023
28 Маке
15:25 24.03.2023
29 ¹19008е
Коментиран от #36
15:26 24.03.2023
30 Ундердог
15:27 24.03.2023
31 Хаха
15:27 24.03.2023
32 Хаха
15:27 24.03.2023
33 Ундердог
15:28 24.03.2023
34 въпроси от историята
Коментиран от #42, #178
15:28 24.03.2023
35 нормална реакция?
До коментар #26 от "Нормална реакция":
Провокираме ги?С какво ги провокирам?
Дето им казваме да не бият хората с българско самосъзнание, да не палят и стрепят по културни центрове ли?
Коментиран от #41
15:28 24.03.2023
36 аааа
До коментар #29 от "¹19008е":
Що да няма? Ако копейкин влезе в парламента на следващите избори, аз започвам да се самоопределям като македонец и ще искам да ми се признават правата.Коментиран от #47, #56
15:28 24.03.2023
37 Уса
15:29 24.03.2023
38 сега остана
15:29 24.03.2023
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Макробиолог
15:31 24.03.2023
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 ами
До коментар #34 от "въпроси от историята":
Северомакска пизофрения е това.Те нямат лоши чувства към Василий, защото е българоубиец, а не македоноубиец. А че столицата е била в Скопие и осакатените хора са били основно от днешната им държавица, хич не си и правят сметка.
Явно по техните веревания, сам Македон е дошъл с кораба майка и е нацвъкал земята отново със северомакци към средата н 20 век.
15:31 24.03.2023
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Псевдоним
15:33 24.03.2023
45 Име
Уж - македонците са някакви люти, страшни, един вид.
15:33 24.03.2023
46 народа е казал
Явно древната и славна Македония изчезва за нашпе съжаление, защото тя е част от нащата история, както и от гръцката и световната история.
А е удържала статут на китна градина дори под османско. Откак Берлинския конгрес я отцепи формално от България всичко върви на зле там. Може би вече сав терминала фаза.
Ако се сетим как да им помогнем, ще им помогнем. Но трябва да се си върнят някак разсъдъка.
15:36 24.03.2023
47 ¹19008е
До коментар #36 от "аааа":
Копейката може само да влезе у Психодиспансера в Курило не се секирай15:38 24.03.2023
48 Как да не признаваме,
15:39 24.03.2023
49 Щот не са богати
До коментар #4 от "Що не отидем да ги":
Трябва ни да е богата, като Швейцария напр.15:40 24.03.2023
50 Спеца
15:40 24.03.2023
51 Реалност
До коментар #5 от "ИСТИНА Е":
В африканския - не, но в ЕС с радост.15:40 24.03.2023
52 истински факт
До коментар #43 от "Факт":
Мижавия си ти.А България ще я има след още 2000 години и тогава ще е преживяла нови върхове в развитието си, като Крум, Симеон, Иван Асен Втори, Освобождението, Съединението.... новиуте величия предстоят,
И не ми говори за "смески". Първо, всеки интегриран чужд елемент ни прави по-силни. Второ, българския ген винаги ще доминира, защото естествения подбор го предпочита.
15:40 24.03.2023
53 Хасковски каунь
Заличете тези фашисти Ванче и Кобургите!
15:42 24.03.2023
54 Тъмен субект
15:42 24.03.2023
55 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #1 от "пенчо питанката":
Факт15:42 24.03.2023
56 Споко
До коментар #36 от "аааа":
За джендитата знаем, че за някой цент сте готови да се определите за каквито ви наредят:)15:43 24.03.2023
57 Българин
До коментар #1 от "пенчо питанката":
Тва г.о.в.е.д.о. ковачевски да го удариш в тежък ковашки чук в главата! Гледай го какъв ромлянин е, поне да беше "македонец" че като го измиеш да остане мръсна вода и чист българин, а то и да го миеш и да не го миеш все си е печка!15:45 24.03.2023
58 Катинар
15:45 24.03.2023
59 Баш софиянец
До коментар #12 от "Джамбaза":
"Македонец" не е етнос. Това е като шоп, тракиец и т.н.15:45 24.03.2023
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Гост
15:48 24.03.2023
62 Селянин
Коментиран от #86
15:49 24.03.2023
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 смока
Коментиран от #129
15:53 24.03.2023
65 Българин
15:54 24.03.2023
66 Чист българин
15:54 24.03.2023
67 Българин
Коментиран от #137
15:56 24.03.2023
68 сусо
15:57 24.03.2023
69 Ха ха ха
15:58 24.03.2023
70 българин
16:03 24.03.2023
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Да се знае
16:04 24.03.2023
73 Андрей
Този трябва да се реши по друг начин и тук е истинската роля на политиците, но те нямат този капацитет.
Коментиран от #102
16:04 24.03.2023
74 Мице Прдески
16:04 24.03.2023
75 Над хиляда години
16:05 24.03.2023
76 какво
16:07 24.03.2023
77 Северномакедонското сияние
Трябва да ви е тежко с историческата шизофрения в която мишкувате. Малкото северномакедонци с мозък знаят истината.
Да живее Тито!
16:13 24.03.2023
78 123456
16:15 24.03.2023
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Защото сме такива
16:21 24.03.2023
81 Решението е
16:27 24.03.2023
82 егати
16:30 24.03.2023
83 Токайто
16:32 24.03.2023
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Гръч
16:34 24.03.2023
86 Мамул
До коментар #62 от "Селянин":
Как не те срам? Русия те извади от османската дупка, направи ти държава и си ТРЪГНА! То бива либерастия и васално промиване...Разбирам да имаш негативизъм заради "комунизма" и да имаш антисъветизъм, но антирусизъм е черна неблагодарност!16:36 24.03.2023
87 бай Даньо
16:38 24.03.2023
88 Македонци няма
16:40 24.03.2023
89 Благой от СОФстрой
16:41 24.03.2023
90 Държавното устройство
Чл. 2.
(1) Република България е единна държава с местно самоуправление. В нея не се допускат автономни териториални образувания.
Чл. 6.
(1) Всички хора се раждат свободни и равни по достойнство и права.
(2) Всички граждани са равни пред закона. Не се допускат никакви ограничения на правата или привилегии, основани на раса, народност, етническа принадлежност, пол, произход, религия, образование, убеждения, политическа принадлежност, лично и обществено положение или имуществено състояние.
В Уставот на РСМ е малко по-различно:
Член 8
Темелни вредности на уставниот поредок на Република Македонија се:
...
- слободното изразување на националната припадност;
Член 20
На граѓаните им се гарантира слободата на здружување заради остварување и заштита на нивните политички, економски, социјални, културни и други права и уверувања. Граѓаните можат слободно да основаат здруженија на граѓани и политички партии, да пристапуваат кон нив и од нив да истапуваат.
Член 48
Припадниците на националностите имаат право слободно да ги изразуваат, негуваат и
развиваат својот идентитет и националните особености.Републиката им ја гарантира
заштитата на етничкиот, културниот, јазичниот и верскиот идентитет на
националностите.Припадниците на националностите имаат право да основаат културни
и уметнички институции, научни и други здруженија заради изразување,
16:43 24.03.2023
91 ДА СЕ ОТВОРЯТ
16:44 24.03.2023
92 Един Човек
До коментар #11 от "хххх":
Какви руснаци , какво КГБ те гони ….хахахаха !?Не се излагай , чети статията като хората преди да пишеш глупости!16:46 24.03.2023
93 Апостол Попов
16:51 24.03.2023
94 Буден
16:52 24.03.2023
95 България
Свободен достъп до медии на македонците и запознаване обществото с репресиите извършвани върху тях от бг властите .
Македонска телевизия в България както има българска в Македония .
Македонски клубове в Пиринска Македония ,където децата ни да четат македонски книги .
Това са исканията на македонското малцинство което ще търсим и ще се изпълнят със съдействието на ЕС и всички мегдународни закони .
Коментиран от #107
16:53 24.03.2023
96 Истината
16:53 24.03.2023
97 Лазов
16:55 24.03.2023
98 Алфа херинга
16:57 24.03.2023
99 Диамантената ръка
16:58 24.03.2023
100 Чуждинец
16:58 24.03.2023
101 Те може да искат
16:59 24.03.2023
102 Диамантената ръка
До коментар #73 от "Андрей":
Ние не търсим малцинство, ние твърдим, че сме мнозинство.17:01 24.03.2023
103 6729
Коментиран от #105
17:03 24.03.2023
104 Гого
17:06 24.03.2023
105 Атака
До коментар #103 от "6729":
Ще им вземем само жените.17:06 24.03.2023
106 Кратък коментар
17:07 24.03.2023
107 Отговор
До коментар #95 от "България":
аз съм от Пиринска Македония. Териториална област на България. Кои книги да чета? Много съм чела. Талев? Който определя сам себе си, като БЪЛГАРИН. Не разбрах те ли, че дърво без корен няма. То умира. Не слугувайте на чужди интереси, които се опитват да ни разделят. Украйна и Русия не са ли Ви достатъчни?Коментиран от #110
17:08 24.03.2023
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 то бива простотии, но чак толкова...
До коментар #2 от "Студопор":
Проблема е там, че в България може всички да се водят българи по документ за самоличност, но няма българи с по големи или по малки права, а всички имат еднакви. Ако някой се опитва да пледира за привилегии, под предлог за етнически права, това е съвсем друга тема защото никой не е предследван като различен от българин и няма никакви основания за претенции, че по някакъв начин са му нарушени правата повече от на другите българи. Още след края на турската окупация в България са създадени различни македонски, тракийски , еврейски и много други сдружения, а тези от тях които нне са се саморазпаднали съществуват и до днес, без някой да им е палил клубовете, чупил прозорците или крал имуществото както това се случва многократно в РСМ. Това се отнася не само като отношение към тях от властите, а и от цялото българско общество. Ако някога някой от комунистите е изразявал пренебрежително отношение и е предизвиквал известни спънки на граждани на етнически принцип, то днес българите с различен прозход имат различни привилегии много повече от останалите. Нека да посочим като пример само ромите.17:13 24.03.2023
110 България
До коментар #107 от "Отговор":
Аз също съм от Пиринска Македония но се чувстваме и записали македонци на преброяването в България .Аз знам своята история на Илинденското въстание и че сме били рамо до рамо с македонците от вардарско и егейска Македония Българите ги е нямало при нашето въстание Моите братя по кръв по традиции по манталитет са тези хора от Вардарска Македония .Това е факт и Бог винаги наказва тези решили да насъскват македонци срещу македонци оето е събрано от Бога никой не може да раздели Ке постигнем всичко което искаме с божията воля и помощ .
Коментиран от #121, #125, #177, #179
17:15 24.03.2023
111 България
Аз знам своята история на Илинденското въстание и че сме били рамо до рамо с македонците от вардарско и егейска Македония Българите ги е нямало при нашето въстание Моите братя по кръв по традиции по манталитет са тези хора от Вардарска Македония .Това е факт и Бог винаги наказва тези решили да насъскват македонци срещу македонци оето е събрано от Бога никой не може да раздели Ке постигнем всичко което искаме с божията воля и помощ .
Коментиран от #116, #120, #170
17:16 24.03.2023
112 Пак казвам
17:17 24.03.2023
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 гост
17:24 24.03.2023
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 да питам
До коментар #111 от "България":
Ти хубаво ли си прочете за Илинденско=преображенското въстание?Щото аз го знам минута по минута и участник по участник. Знам му и предисторията и логиката.
Опасявам се, че тоа което си "чел" са 5 реда пропаганда. Не си вникнал в нещата дори на минимум.
17:28 24.03.2023
117 1990 год .
17:35 24.03.2023
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Въпрос на време
17:53 24.03.2023
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Паисий Хилендарски
Родом от Пиринска Македония
18:11 24.03.2023
124 Този коментар е премахнат от модератор.
125 Да да, ама...
До коментар #110 от "България":
Не се мъчи да търсиш логика. От два и половина века насам влиятелните личности в световната политика вложиха огромни усилия и средства да разделят българите от македонците макар, че и от космоса се вижда, че сме един народ. Както тяхната така и нашата история са писани от политици, а не от историци и то съвсем съзнателно по начин който да предизвиква конфликти помежду ни и в никакъв случай да не се стигне дори до най малката загатка за обединение. Представяш ли си какво би се получило ако като две членки на ЕС решим да поемем единен път на развитие, да търсим заедно решение на общите си интереси и си поставим общи цели като перспектива. Като бит и култура нямаме съществени разлики, а това предполага и много близки интереси. Границите са само формални и ако имаме обща цел, това означава, че останалия свят ще трябва да се съобразява с една по голяма общност от хора, действащи като една държава. Какво става с гръцка Македоия обаче ако това ни доведе до по голяма самостоятелност и добър просперитет? Гърция притежава с 4% по голяма територия от Македония отколкото РСМ и България взети заедно. Точно там македонците са най подтиснати и с най много нарушавани права, макар никой да не смее да засегне този въпрос. Защо ли? Понеже отново границите почти липсват може да се очертае една голяма общност на Балканите, която обединена може да отстоява личните си интереси сама. Точно това не искат силните на деня, затова са влагали средства и усилия в продължение на столети18:26 24.03.2023
126 Петричката леля
18:26 24.03.2023
127 ХОХОЛОВО
18:32 24.03.2023
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Прав си
До коментар #64 от "смока":
Како може да си позволаваме да се казваме македонци. Кои сме бе ние да одлучуваме што сме? Вие блгарите сте грамотен народ и вие требва да ни кажете какви сме. Блгарите најдобро знаат историјата. Да бидеме искрени вие сте најстариот народ на балканите. А и да не беа блгарите сега немаше да знаеме како да пишуваме. За два саати неможеш да дојдеш до Скопје. Има многу дупки. Ште искршите колите като порано.Коментиран от #130
19:10 24.03.2023
130 ха сега де!
До коментар #129 от "Прав си":
Е не е така, най стария народ сме вие и ние заедно, а то трябва да е сляп човек за да не го види. Работата е там, че ако сме заедно бъркаме работата на ония, големите, дето ни разделиха. Затова сега сме различни, а не че има разлика между нас и вас..19:37 24.03.2023
131 генчо
Предлагам консула ни в Македония да връчи нота на обявяване на война и да ги превземем за 24 часа тези македонци... че вече не се търпят!
Коментиран от #132, #133
19:39 24.03.2023
132 ха сега де!
До коментар #131 от "генчо":
Ами ако Байдън им изпрати M142 HIMARS19:45 24.03.2023
133 Заради такива като наш Генчо/Ганьо
До коментар #131 от "генчо":
и мен понякога ме срам да кажа, че съм бъргарин. Да не си помисли някой, че всичките сме еднакви. Той Алеко най-добре знае.19:53 24.03.2023
134 Тот
20:32 24.03.2023
135 Фалшиви хора
20:34 24.03.2023
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Скопие
До коментар #24 от "тактически ядрен удар по Скопие":
Типично бугарски, браво за твоето домашно образование.22:18 24.03.2023
139 Реалист
22:45 24.03.2023
140 Андрю
До коментар #12 от "Джамбaза":
В равда живеят един курник македонци които се мислят за такива а даже македонския диалект не знаят.05:48 25.03.2023
141 Андрю
До коментар #12 от "Джамбaза":
В равда живеят един курник македонци които се мислят за такива а даже македонския диалект не знаят.05:54 25.03.2023
142 Андрю
До коментар #12 от "Джамбaза":
И кога ги брой ?05:56 25.03.2023
143 Андрю
До коментар #12 от "Джамбaза":
И кога ги брой ?05:58 25.03.2023
144 Андрю
До коментар #12 от "Джамбaза":
И кога ги брой ?05:59 25.03.2023
145 Гост
08:33 25.03.2023
146 Войводата
- Кой не вярва да отиде в турския данъчен регистър в който са вписани данъкоплатците на тази територия наречена македонска провинция на турската империя. Срещу всеки един чорбаджия дето е плащал данъци на империята е вписано името и произход...... ,,Болгар, -българин ,, шиптер,,-албанец, и тъй там сърбин. Никаде не е споменато в тези регистар ,,македонец,, турците не са имали претенции към самоличността и каква народност са данъчните платци и да лъжат в даначни регистър кой какъв е по народност и етност. За тях това е територията Македония с преобладаващо население българи и албанци в по южните райони на сегащтба Македония и Южна Гърция.
Коментиран от #155
08:52 25.03.2023
147 РЕАЛИСТ
08:53 25.03.2023
148 Като глупаци...
09:00 25.03.2023
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Маке
09:21 25.03.2023
151 Македонски и Беломорски евреи също
09:45 25.03.2023
152 Доротея
09:46 25.03.2023
153 кирил
Напълно съм за да има реципрочност, при телевизиите, при регистрация на сдружения и други.
Тази страна, която е по функционална, кото създава по добри условия за развитие и стандарт на живот ще спечели. Ако България продължи с корупцията и бедността, никакви забрани и телени мрежи няма да я спасят. Обратно, ако се освободим от корупция и данък русия и имаме средно европейски доходи, македонците ще искат да стават българи
10:30 25.03.2023
154 Българин
10:34 25.03.2023
155 Щерев
До коментар #146 от "Войводата":
Всичко това е така, обаче пропускате че народностното самоопределение не е неизменна даденост. В цял свят има примери как през едно или две поколения, хора се самоопределят в различна народност. Това е най вече в резултат на привлекателност и удобства за живот.10:34 25.03.2023
156 Панов
Младите въобще не се интересуват кой войвода какъв бил. Интересуват се в кой колеж да идат и какви заплати ще получават.
10:40 25.03.2023
157 Рррр
11:57 25.03.2023
158 ЧОЧО
12:10 25.03.2023
159 Абе ее
ЗАЩОТО РИТОРИКАТА ВИ Е МНОГО ПРОВОКАТИВНА СПРЯМО БЪЛГАРИТЕ И БЪЛГАРИЯ!
КАКВО Е ТОВА ДРАЗНЕЩО ,ЧУЖДОПОКЛОННИЧЕСКО ЗАГЛАВИЕ "ГОВОРИ СКОПИЕ " ?
12:24 25.03.2023
160 Един
12:41 25.03.2023
161 Този коментар е премахнат от модератор.
162 Този коментар е премахнат от модератор.
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Благовещение
Коментиран от #165, #166
17:27 25.03.2023
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Да да
До коментар #164 от "Благовещение":
Много е лесно ако не ти пречи да те обиждат на секоа средба с блгари.18:16 25.03.2023
167 реалист
До коментар #11 от "хххх":
Ид..т ти конституцията на България чел ли си та се произнасяш11:40 26.03.2023
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Този коментар е премахнат от модератор.
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 Този коментар е премахнат от модератор.
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Чингиз Ратан
09:59 28.03.2023
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 Много сложен въпрос им задаваш
До коментар #34 от "въпроси от историята":
Чак до там в историята не са стигнали.Питай ги за Лазар Колишевски,за Дръже Тито и други от комунистическото им минало.Нали оттам им съществува държавичката11:00 28.03.2023
179 Този коментар е премахнат от модератор.
180 Алмак
До коментар #17 от "геноцид":
Ше се промени и готово!01:43 11.04.2023