21 Април, 2023 07:46 1 062 0

Множество технологични и управленски фактори са предизвикали железопътната катастрофа в Северна Гърция

  • гърция-
  • влакова катастрофа-
  • влак-
  • железопътен транспорт

Докладът включва предложения с незабавни, краткосрочни и средносрочни мерки за подобряване функционалността и безопасността на железниците, като много от тези предложения вече са изпълнени от министерството

Множество технологични и управленски фактори са предизвикали железопътната катастрофа в Северна Гърция  - 1
Снимка: БГНЕС/ЕРА

Железопътната катастрофа в прохода Темпе в Гърция от 28 февруари, при която загинаха 57 души, се дължи на множество технологични и управленски фактори според доклад на гръцкото Министерство на транспорта, предаде АНА-МПА, цитирана от БТА.

Докладът е съставен от специализирана комисия за 43 дни и е с размер 228 страници. В него се анализират подробно обстоятелствата на произшествието, разглежда се регулаторната рамка на железниците и нейните недостатъци.

Във връзка с произшествието са констатирани сериозни нарушения на действащия в Гърция Общ регламент за движението, а във връзка с организационните аспекти на железницата – системни пропуски, много от които са с дългогодишен характер, заяви министърът на транспорта в Гърция Йоргос Герапетритис.

Докладът включва предложения с незабавни, краткосрочни и средносрочни мерки за подобряване функционалността и безопасността на железниците, като много от тези предложения вече са изпълнени от министерството или са в процес на разработване.

През нощта на 28 февруари пътнически и товарен влак се сблъскаха челно, след като изминаха няколко километра по един и същи коловоз на главната железопътна линия в страната, свързваща Атина и Солун. Повечето от жертвите бяха студенти, връщащи се в университетския град Солун. Това шокира страната и предизвика множество гневни протести срещу гръцкото правителство.

Първоначално гръцкият министър-председател Кириакос Мицотакис заяви, че причина за този най-тежък инцидент в историята на страната е „човешка грешка“, а след това посочи, че всъщност причината се крие в неизправности по железопътната мрежа.

Дежурният в съдбовната нощ ръководител на движението незабавно призна отговорността си и беше задържан, след като му беше повдигнато обвинение. За инцидента бяха обвинени и железопътен инспектор, както и двама други ръководители на движението.

В доклада се посочва, че условията за назначаване на дежурния ръководител на движението не са били спазени и че той не е имал необходимия опит и възраст.

Съставителите на доклада подчертават, че той няма за цел да вменява отговорност, което е задача на гръцките компетентни съдебни органи, които вече работят в тази насока.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

Новини по държави: