2 Юли, 2024 13:53 7 976 200

Надпреварата се пренася и в Космоса! Русия планира да създаде ядро ​​на нова станция

  • роскосмос-
  • русия-
  • наса-
  • международна космическа станция-
  • юрий борисов

Досега Москва си партнира със Съединените щати и други страни на Международната космическа станция, една от малкото области, в които тя все още си сътрудничи тясно със САЩ, като се има предвид тежкото състояние на отношенията им

Надпреварата се пренася и в Космоса! Русия планира да създаде ядро ​​на нова станция  - 1
Снимка: Shutterstock

Русия се стреми да създаде ядро от четири модула на своята планирана нова орбитална космическа станция до 2030 г., съобщи във вторник руската космическа агенция Роскосмос, цитирана от "Ройтерс".

Ръководителят на Роскосмос Юрий Борисов подписа графика с директорите на 19 предприятия, участващи в създаването на новата станция.

Агенцията потвърди плановете за стартиране на първоначален научен и енергиен модул през 2027 г. Тя каза, че още три модула ще бъдат добавени до 2030 г. и още два между 2031 и 2033 г.

Досега Русия си партнира със Съединените щати и други страни на Международната космическа станция, една от малкото области, в които тя все още си сътрудничи тясно със САЩ, като се има предвид тежкото състояние на отношенията след нахлуването им в Украйна .

С наближаването на края на експлоатационния си живот на МКС Москва обяви планове през 2022 г. да се оттегли от проекта и да построи своя собствена станция. Страната първоначално заяви, че ще напусне МКС след 2024 г., но каза на партньорите си миналата година, че ще удължи участието си до 2028 г.

Освен проектирането и производството на модулите, Роскомос каза, че графикът, одобрен от Борисов, включва летателни изпитания на пилотиран космически кораб от ново поколение и изграждане на ракети и наземна инфраструктура.

Новата станция ще позволи на Русия да "реши проблемите на научното и технологичното развитие, националната икономика и националната сигурност, които не са налични в руския сегмент на МКС поради технологични ограничения и условията на международните споразумения", се казва в съобщението.

Русия се гордее с космическата си програма от времето на Студената война, когато съветският космонавт Юрий Гагарин стана първият човек, пътувал в космоса през 1961 г. Но миналата година тя претърпя голям неуспех с провала на първата си лунна мисия от 47 години, когато неговият космически кораб без екипаж се завъртя извън контрол и се разби в повърхността на луната.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шерлок Холмс

    27 27 Отговор
    А кухненски робот кога?

    Коментиран от #8, #11, #23, #41

  • 2 ПУТИН БОКЛУК

    18 39 Отговор
    МБУА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА ХА
  • 3 Българин

    25 52 Отговор
    братушките са технологично в 18 век

    Коментиран от #22, #80, #166

  • 4 ну ето чудесно

    30 13 Отговор
    Да им пожелаем успех.
  • 5 Град Козлодуй

    14 1 Отговор
    Моля Истината е между Редовете
  • 6 за каква

    45 17 Отговор
    надпревара може да става въпрос като и сегашната МКС е в основната си част руска. Между другото какво става с едни астронавти боинг телепортира ли ги най-после на Земята?

    Коментиран от #14, #181

  • 7 БСП за България и Радев

    37 10 Отговор
    Поздравления за Въздушно Космическите Сили на Русия! Да се създаде ядрото е важно. Въобще в руския мирен атом е бъдещето
  • 8 веднага

    23 3 Отговор

    До коментар #1 от "Шерлок Холмс":

    след бездимното барбекю...
  • 9 Българин

    16 38 Отговор
    руснака освен за унищожаване на водка-на друго не е способен

    Коментиран от #90

  • 10 ха ха хааа

    18 11 Отговор
    По добре да преговарят с италианските власти , да върнат на Соловьов вилата на езерото Комо ...🤭😁
  • 11 остави кухненския робот

    18 8 Отговор

    До коментар #1 от "Шерлок Холмс":

    Видя ли каква нова карабина са извадили Калашников? Самолети сваля от 10-12 хиляди метра!
  • 12 Българин

    16 34 Отговор
    руснаците само могат да крадат технологии и да ги опропастяват

    Коментиран от #91

  • 13 Българин

    19 29 Отговор
    на ватенките даже и Москвича им го правят китайците.....

    Коментиран от #200

  • 14 в коя

    5 7 Отговор

    До коментар #6 от "за каква":

    по-точно основна част?

    Коментиран от #20, #75

  • 15 Мдаа

    14 28 Отговор
    "когато съветският космонавт Юрий Гагарин стана първият човек, пътувал в космоса през 1961 г. "

    Прословутия полет, от който няма НИКАКВИ доказателства, а след това другаря Гагарин взе, че загина "при неизяснени обстоятелства".
  • 16 СТАТИСТИКА

    25 31 Отговор
    2024
    САЩ - 79 полета
    Китай - 29 полета
    Русия - 8 полета
    Япония - 4 полета
    Индия - 2 полета
    Иран - 2 полета
    Има ли смисъл да говорим повече. Русия вече е 3та космическа сила, а догодина 4та след Индия които кацнаха на луната за разлика от "посадката" която за пореден път правят рашките.
    Дори като измината дистанция от земята са в момента на 5то място зад Индия и Иран.

    Коментиран от #21, #118

  • 17 мдаааа

    14 20 Отговор
    Вероятно там ше усвояват технологията за направа на пирони ...
  • 18 Зеленски дрогиран отпадък

    9 12 Отговор
    😁😂🤣🤭🤭🤭

    Коментиран от #27

  • 19 Пич

    8 18 Отговор
    Пълни глупости за наивници ! И двете страни отдавна работят заедно в създаването на оръжия за поразяване на извънземни кораби. Малоазийският Бойнг беше ударен погрешка такова оръжие , защото го сбъркаха с НЛО! Поради превръщането му на фини частици , никога няма да намерят нищо от него. Това оръжие използва така наречените скаларни импулси , които се движат по бързо от скоростта на светлината !
  • 20 смешник

    14 8 Отговор

    До коментар #14 от "в коя":

    просто е прочети в нета за какво иде реч и кои са първите модули на МКС.

    Коментиран от #24, #32, #44

  • 21 не 5ти

    16 22 Отговор

    До коментар #16 от "СТАТИСТИКА":

    а 6ти - Япония също ги мина на дистанция. Реално Рашките ходят само на 400км от земята и нищо повече.

    Коментиран от #122

  • 22 Евреин

    10 7 Отговор

    До коментар #3 от "Българин":

    Питай укрите дали е така.
  • 23 Опорка

    7 5 Отговор

    До коментар #1 от "Шерлок Холмс":

    След САЩ

    Коментиран от #28

  • 24 палячо

    8 12 Отговор

    До коментар #20 от "смешник":

    Как ги закараха тези модули до Космоса? С ядрения тласкач на Рогозин ли?

    Коментиран от #29

  • 25 Госあ

    13 12 Отговор
    Тъпотия - неземна ! Китайците да имат собствена орбитална станция, руснаците -собствена и колективния запад собствена….после ми плямпат за глобално затопляне и бедност. Лицемери долни. И затова най голяма вина има краварника
  • 26 Муфаса

    14 7 Отговор
    Новия модул ще се казва Вова Дъ Грейт!
  • 27 Абе , отпадък

    16 11 Отговор

    До коментар #18 от "Зеленски дрогиран отпадък":

    Ама е заклещил Путю у бункера ... 🤭🤫

    Коментиран от #126

  • 28 Шерлок Холмс

    1 1 Отговор

    До коментар #23 от "Опорка":

    Прочети коментар 16 на колегата и опитай отново....

    Коментиран от #39, #128

  • 29 верно си

    2 3 Отговор

    До коментар #24 от "палячо":

    много проЗд чети и ще разбереш

    Коментиран от #31

  • 30 Това е новина от преди 15 години

    12 14 Отговор
    Отвреме навреме добиват кураж и я припомнят. Космическия кораб Педерация. Ракетата Ангара. Роботът Федя с винтоверта. Дали ще извадят старите макети или ще се ограничим с мультики?

    Коментиран от #33

  • 31 не не

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "верно си":

    Ти ми кажи. СМешник
  • 32 аха

    16 9 Отговор

    До коментар #20 от "смешник":

    1. Заря - поръчан от САЩ и вече НЕ работещ над 10 години
    2. Юнити - САЩ
    3. Звезда - СССР произведен от Русия и вдигнат с ракетите на Украйна.
    4. Дестъни - САЩ
    5. Куест - САЩ
    6. Поиск - СССР
    7. Хармони - САЩ
    8. Танквилити - САЩ
    9. Цолумбус - САЩ
    10. Кибо - япония вдигнат от САЩ
    да продължавам ли
    Заря, звезда и поиск - са товарни свързващи модули. Първия за САЩ совалките останалите за СССР...
    та не видях РУСКИ модул. Щото СССР не е Русия, а доста повече държави и без украинската ракетна индустрия щяха да вдигнат на .... да не казвам какво

    Коментиран от #36, #139

  • 33 е ми

    15 8 Отговор

    До коментар #30 от "Това е новина от преди 15 години":

    Москва трябваше до 2023 да има и база на Луната. Ама нещо не кацна.

    Коментиран от #37

  • 34 Кобзон

    15 11 Отговор
    О да. Тя кафеварка не може да създаде ,обаче станция ще направи. 😝
    МКС е изцяло по проекти от САЩ и финансиран от САЩ.

    Коментиран от #35, #144

  • 35 така е

    14 10 Отговор

    До коментар #34 от "Кобзон":

    МКС функционира благодарение на ежегодишните американски финансови инжекции от 100 милиарда долара.

    Коментиран от #150

  • 36 Госあ

    8 4 Отговор

    До коментар #32 от "аха":

    Японския модул японците си го закараха. И ЕКА има транспортни мисии

    Коментиран от #156

  • 37 Муфаса

    9 1 Отговор

    До коментар #33 от "е ми":

    Е то пак има де! Тва дето пропусна прилуняването все някъде се е стоварило, нали! Едно добро начало - първа копка!
  • 38 реру

    22 2 Отговор
    "... включва летателни изпитания на пилотиран космически кораб..."


    Дори за една от новите капсули вече има издадена пощенска марка...

  • 39 Опорка

    4 4 Отговор

    До коментар #28 от "Шерлок Холмс":

    Нещо не разбрах, последно за ракети ли си говорим или за домашни потреби?
  • 40 А канализация

    17 8 Отговор
    Кога ? А рузки Москвич - коги ?!
  • 41 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    22 10 Отговор

    До коментар #1 от "Шерлок Холмс":

    хаххаха те москалите цъфнаха и вързаха на Земята че вече се засилиха и Космоса да оправят ... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Ей мъко рушка - край нямаш .... 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 42 Каква надпревара ?!

    12 7 Отговор
    Русия до Луната не може да се добара !
    Пусьо ще си хапне попара !
    И Медведчо ще бара !
    Коко от Ниагара.

    Коментиран от #48

  • 43 всичко върви

    6 2 Отговор
    откъдето могат да се присвоят пари. Този цирк сме го играли. Като се сетя само колко милиарда се откраднаха от Източния космодрум...

    Ще я умуват 30-40 години. Ще изучат внуците си. Пък после ще видим.

    Коментиран от #58

  • 44 реру

    25 4 Отговор

    До коментар #20 от "смешник":

    "просто е прочети в нета за какво иде реч и кои са първите модули на МКС."


    Кой модул кога е качен на орбита се знае от всеки, който следи новините свързани с Космоса. Специално "първите и последни "руски" /защото се стопанисват от Роскосмос/ модули са на орбита както следва:

    – 1998 - Заря FGB /Протон-К/;
    – 2000 - Звезда /Протон-К/;
    – 2001 - Пирс /Союз-У/;
    – 2009 - МИМ 2 /Союз-У-Прогрес М/
    – 2021 - Наука / Протон-М/.

    "Пирс" обаче беше откачен и твърдо приводнен в Тихия океан, така че пак има 4 модула.

    Коментиран от #47

  • 45 Още маат гащенца из Донбас!

    9 6 Отговор
    А искат да кацат на Марс!
    Македонски космонавт
  • 46 Досега

    14 20 Отговор
    Само Русия създаваше станции. Мир ,която беше извадена от експлоатация беше първата ,МКС ,с която се фукат американците ,а всъщност всичко беше доставяно на орбита благодарение на Роскосмос. Американската баба НАСА имаше совалки ,благодарение на нацисткия конструктор фон Браун . И те през 80 -те години се превръщаха във фойерверки. После пи ар личността Мъск създаде цял куп рекламни видеа как ракетите му едва ли не кацат на слънцето. Но когато всичко е представено така както на глупаците им харесва ,понеже ги мързи да мислят ,рекламата получава импулс на лавина и обсебва мозъците на простолюдието.

    Коментиран от #55, #79, #197

  • 47 Петре

    6 18 Отговор

    До коментар #44 от "реру":

    1997ма е последния фалит на РФ. Как виждаш 1998 да са изстреляли РУСКИ модул към МКС? Ще ти кажа как. От 1995 до 2005 Роскосмос е взет под аренда от НАСА-САЩ, за да го спасят от фалит. Това е времето в което с всеки руски пилотиран кораб започва да лети задължително и американски офицер.

    Коментиран от #51, #59, #158

  • 48 да бе

    9 19 Отговор

    До коментар #42 от "Каква надпревара ?!":

    То щото краварите кацнаха на Луната - нали ?

    Коментиран от #53

  • 49 Събрали се най-големите

    12 13 Отговор
    dръвници, tупани и tролове в България да коментират руската космическа програма.
    Добре, че бяха същите тия руснаци да изведат двама български космонавти, че с новите ни "приятели" ще видим космоса през крив макарон.

    Коментиран от #56

  • 50 Ушанките все се фукат !

    8 6 Отговор
    А от глад ще изпукат !
    Но имат летящи чинии !
    Тоалетни !
    Баба Ве Це.

    Коментиран от #52

  • 51 я дай пак

    8 7 Отговор

    До коментар #47 от "Петре":

    Я дай да видим къде е договора за аренда на Роскосмос от наса ?
    Ай стига ръсихте простотии.
    По добре кажи че наса са некадърници .

    Коментиран от #54

  • 52 бай астронавто

    5 5 Отговор

    До коментар #50 от "Ушанките все се фукат !":

    Българина разбира от всичко . От футвол , от управление на държават , от война , от космос ...за това от него чеп за зеле не става .

    Коментиран от #57

  • 53 реру

    18 0 Отговор

    До коментар #48 от "да бе":

    Наблюдавайки подобни изпълнения, някъде около през VI век пр.н.е. Езоп стига до сентенцията:
    "Гроздето е кисело"...
  • 54 документалния филм е

    5 1 Отговор

    До коментар #51 от "я дай пак":

    в Тубата.

    Коментиран от #62, #64

  • 55 Мне

    7 0 Отговор

    До коментар #46 от "Досега":

    Фон Брун е конструирал совалки?

    Хахаха.

    Коментиран от #160

  • 56 реру

    24 1 Отговор

    До коментар #49 от "Събрали се най-големите":

    В периода 1977 - 1981 год. Кремъл организира идеологическо-пропагандни полети с чуждестранни космонавти от "братски" страни: Чехия, Полша, ГДР, НРБ, Унгария, Виетнам, Куба, Монголия, Румъния...

    След смъртта на Брежнев неразбориите в СССР започват тотално да излизат наяве, съвсем се забатачват, на старците в КПСС въобще не им е до това и показухата е прекратена.

    Коментиран от #164

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 ха ха ха .....дървеняк

    2 10 Отговор

    До коментар #43 от "всичко върви":

    Строителството по космодрум Восточный все още продължава . Това че в нашата преса нищо не пишат , не значи не не се работи по него .
  • 59 реру

    21 0 Отговор

    До коментар #47 от "Петре":

    Само не разбрах, кое не е вярно - годината, когато са изстрелявни на модулите или ракета носител...

    Коментиран от #63

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 А бе не знам

    5 14 Отговор
    за руските провали е космоса,но знам че в момента американски астронавти не могат да се завърнат на Земята,заради повреден кораб!

    Коментиран от #89, #189

  • 62 я дай пак

    4 10 Отговор

    До коментар #54 от "документалния филм е":

    Аз за договора питам , не за западната пропаганда . Руснаците ги возиха като куфари , като им гръмнаха совалките .

    Коментиран от #71, #72, #77

  • 63 ами

    2 14 Отговор

    До коментар #59 от "реру":

    че са руски :)

    Коментиран от #67

  • 64 Само питам

    3 1 Отговор

    До коментар #54 от "документалния филм е":

    Като се качиш на автобуса - по аренда ли го вземаш или си плащаш за превоза ?

    Коментиран от #68, #69

  • 65 Байконур

    4 2 Отговор
    Излезе с малък шнур
    От Индия Рачка Пур.
  • 66 Принос

    16 2 Отговор
    Плюете Америка, но тя наистина има приноси в науката, като последният им телескоп James Webb.
    Русия след комунизма с какво е допринсела освен с корупция и разруха?

    Коментиран от #70, #74

  • 67 реру

    22 2 Отговор

    До коментар #63 от "ами":

    "че са руски :) "


    Явно няма да е лошо да си опресниш знанията за употребата на препинателни знаци в българския език, защото РУСКИ са поставени в кавички...

    За да няма двусмислие - РФ притежава около 10% и стопанисва САМО ЧЕТИРИ модула изработени в РФ, но платени от САЩ, а "ЗАРЯ" дори е собственост на NASA. Последният модул "Наука" в действителност е префасониране на дублиращия модул на "Заря". Официалният език на борда на МКС е английския език.
  • 68 автобуса

    1 3 Отговор

    До коментар #64 от "Само питам":

    бе поради загубено от роскосмос дело водено от Боинг. Вместо руснака да си плато 320 милиона долара по делото се разбраха, да им даде места в космическите кораби. Защо днес руснаците не возят вече американци в Космоса?

    Коментиран от #81

  • 69 По-ясно?

    5 1 Отговор

    До коментар #64 от "Само питам":

    Ако си платил за автобуса да се движи и да се качиш и да не се качиш, ти си му шефчето. Без теб няма автобус.

    Коментиран от #73

  • 70 хе хе

    9 2 Отговор

    До коментар #66 от "Принос":

    До ден днешен русийката няма метео сателит.
  • 71 Да не

    10 1 Отговор

    До коментар #62 от "я дай пак":

    "като им гръмнаха совалките"

    Последните полети на "совалките" са УСПЕШНИ, но да не ти пука, с лъжи сигурно по-лесно върви руската пропаганда.
  • 72 мхм

    14 2 Отговор

    До коментар #62 от "я дай пак":

    Какво стана с руската совалка? Лети ли още?

    Коментиран от #76

  • 73 Ясно

    2 0 Отговор

    До коментар #69 от "По-ясно?":

    Като се качиш на градския автобус с билетчето - ти си шефа ! ха ха ха ....малоумна работа .
  • 74 Госあ

    4 3 Отговор

    До коментар #66 от "Принос":

    Точен коментар. След падането на комунизма системата в Русия е абсолютно същата като нашата, но в огромни мащаби. Гопника имаше наглостта да каже, че СССР произвеждал само галоши хахаха
  • 75 Посетител

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "в коя":

    Имаш Уикипедия, статия за МКС с пълни подробности, включително конкретното участие на всяка една от 5-те страни! Четете бре!
  • 76 я дай пак

    2 8 Отговор

    До коментар #72 от "мхм":

    А какво стана с краварските совалки ? Гърмят ли още ? Защо не ги ползват . 50/100 още са на земята .
  • 77 реру

    21 2 Отговор

    До коментар #62 от "я дай пак":

    "... Руснаците ги возиха като куфари , като им гръмнаха совалките ."


    МКС се изгражда с 32 мисии, като само ПЕТ са на Роскосмос, а останалите на „Спейс шатъл“.
    Совалките имат общо 135 мисии до МКС...

    Коментиран от #87

  • 78 Ами неуспеха миналата

    4 2 Отговор
    година се оказа от отломка космически боклук ударила се в спускаемия апрат,довела до загубата на контрол и последвало разбиване.Не всеки път обаче ще има космически боклук и братята руснаци ще успеят както винаги. Виж по-добре коментирайте заседналите кравари на МКС и чакащи автостоп за земята,че нтейните буклуци не стават за нищо. И за никаква надпревара не става на въпрос,просто руснаците се отделят и си правят станция самостоятелно,а краварите ша гледат от земъта и ще плюят нервно. До руската станция ще ходят само астронавти от приятелски държави,другите ще цъкат и ще приплюват от доле.
  • 79 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    4 2 Отговор

    До коментар #46 от "Досега":

    Интересно, защо само лапачите на руски клишета обвиняват другите, че ги "мързи да мислят"? Вернер Фон Браун сътворява Сатурн V. Единственото място на което руснаци и американци разграбват е Пенемюнде - полигона за Фау 1 и 2! В крайна сметка Вернер Фон Браун с екип от 100 немски учени се предава в Тирол на американците, докато руснаците изнасят тонове документация и образци - около 150 турбини от Пенемюнде. Самия Сергей Корольов признава, че построената от него през 1950 Р-1 е аналог на Фау 2. Самия Фау-2 още през 1943 достига 190 км. височина и практически е първия космически полет. За теб би била интересна и съдбата на Сергей Корольов - Украинец от Житомир. Същия е обвинен за "вредителство" и изпратен през 1938 в Колима. Ако не знаеш какво е - прочети Колимски разкази на Варлам Шаламов. Изведен е от Колима чак през 1944, но е реабилитиран от Хрушчов чак през 1957. Но всичко това ти "знаеш". Не е доказана връзката между Совалките и Фон Браун - остава ти да я докажеш. Работата по тях започва през 1975 - две години преди смъртта на Фон Браун.

    Коментиран от #84

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 няма такова дело

    4 3 Отговор

    До коментар #68 от "автобуса":

    Има соразумение наса да плаща по 56 милиона за едно място в таксито .

    Бойнг май все още няма лиценз за открития космос .

    Коментиран от #85, #98

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Мдаа

    5 2 Отговор

    До коментар #80 от "Цървул те са тези които вдигнаха 2 ма":

    "бустан"

    Даже не можеш да пишеш грамотно.

    Поне да беше прочел кой какво връща, защото тази година американците имат 8 ПЪТИ повече полети в Космоса от руските фашисти.
  • 84 да бе готин

    3 0 Отговор

    До коментар #79 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":

    Ама Украйна тогава не е съществувала . А Житомир е бил в състава на Руската империя .
    Корольов е реабилитиран през 1957 г., годината,в която е пуснат първият изкуствен спътник на Земята. Но преди това трябва да проучи ракетите Фау да работи върху балистични ракети с далечен обсег. Корольов овладява космоса с невероятно темпо: през 1957 г. спътник, през 1959 г. ракета към Луната, през февруари 1961 г. междупланетна станция към Венера, след това към Марс. Всички знаят какво се случва на 12 април 1961 г. Полетът на Гагарин е едно от най-важните събития на ХХ век. И този триумф за Корольов е само един от етапите: след Гагарин, политат Титов, Николаев, Попович, след това Валентина Терешкова, първият групов полет и първото излизане на човек в открития космос... Сергей Корольов започва работа по дългосрочна орбитална станция и лунната програма

    Коментиран от #86, #100

  • 85 ти ще кажеш че няма

    1 1 Отговор

    До коментар #81 от "няма такова дело":

    ВАШИНГТОН — Boeing и руска компания, с която някога са били партньори в съвместното предприятие Sea Launch, обсъждат уреждане на дългогодишен правен спор, сделка, която може да включва сътрудничество по бъдещи проекти.

    Руският вестник Известия съобщи на 18 август, че Boeing и RSC Energia са постигнали предварително споразумение за уреждане на дело, заведено от Boeing през 2013 г. В това дело Boeing твърди, че Energia и украинският производител на ракети-носители Yuzhnoye, партньори на Boeing в Sea Launch, са се провалили да възстанови на Boeing плащанията, които е направил към кредитори на трети страни.

    На 12 май Окръжният съд на САЩ за Централния окръг на Калифорния издаде решение в полза на Boeing, като заключи, че Energia, чрез две дъщерни дружества, дължи на Boeing повече от $320 милиона, плюс съдебни такси, за да изпълни задълженията си за възстановяване, както е определено в предишни споразумения.

    Владимир Солнцев, генерален директор на Energia, каза пред Известия, че компанията е подписала предварително споразумение с Boeing за уреждане на делото, като окончателното споразумение се очаква до края на годината. Като част от споразумението Солнцев каза, че Boeing се е съгласил да отпише част от съдебното решение.

    Той също така посочи, че Energia ще компенсира Boeing чрез споразумение за сътрудничество, включващо космически програми. Той предложи малко подробности освен коментара, че компаниите работят върху докинг адаптер, който може да се

    Коментиран от #95

  • 86 Мдаа

    7 2 Отговор

    До коментар #84 от "да бе готин":

    Готин, написал си един тон неща нямащи общо с това, за което говорите, но за сметка на това показващи че руснаците са тъпчели на едно място, докато американците са ги подминали като малка гара.

    Нито опроверга, това което ти написаха за Корольов,нито доказа, че фон Браун е разработил совалките.

    Единственото, за което копаш, е "първия полет" на Гагарин, за който няма НИКАКВИ доказателства, освен разбира се "честната дума" на руските другаре, която и пукната копейка не струва.

    Коментиран от #88

  • 87 ма разбира се

    3 15 Отговор

    До коментар #77 от "реру":

    То за това руснаците изградиха на краварите и космическа тоалетна . Защото иначе се налагаше да ходят във външната ...ха ха ха ...памперса му е майката
  • 88 кажи бе готин

    2 10 Отговор

    До коментар #86 от "Мдаа":

    Къде стигнаха краварите . Кацнаха ли на Луната ?

    Коментиран от #94

  • 89 реру

    19 2 Отговор

    До коментар #61 от "А бе не знам":

    "... в момента американски астронавти не могат да се завърнат на Земята,заради повреден кораб!"


    Припомни си какво стана миналата година с мисия "Союз МС-22", която се върна с капсулата за мисия 23 изпратена в автоматичен режим, а 22 се върна празна. Не забравяй и че имаше вариант да ги върнат в краен случай със SpaceX Crew-5, която беше проектирана като 7-местна касула, но на NASA и трябва 4-местна за мисии до МКС...

    Така че за астронавтите има лесен резервен вариант. Остава NASA да вземе решение колко време ще чака Boeing, защото астронавтите са на NASA и тя носи отговорност за безопастността им...
  • 90 Голям си тъпанар,

    3 7 Отговор

    До коментар #9 от "Българин":

    Георги Иванов и Александър Александров са двамата български космонавти полетели в космоса по програмата интер космос създадена от руснаците и наредили България до космическите държави. За 35 години американско слугуване,разпада на Бг е видно,платихме чували с пари за нещо което няма да получим никога,а кво останало да ни викнат в космоса да летим на техни космически кораби,които те нямат за себе си.

    Коментиран от #92

  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 чесно

    5 2 Отговор

    До коментар #90 от "Голям си тъпанар,":

    Ти какво позитивно получи че българин е летял в Космоса?
  • 93 ми не са им давали

    8 2 Отговор

    До коментар #91 от "От кого бе":

    тези двигатели РД-180 са проектирани и финансирани от НАСА. Русийката ги прави на ишлеме.

    Коментиран от #101, #106

  • 94 Мдаа

    15 2 Отговор

    До коментар #88 от "кажи бе готин":

    Кацнаха на Луната
    Качиха апарат на Марс
    Пратиха сонди на почти всички плането от Слънчевата система
    Правят изследвания на далечния Космос от памтивека, първо с Хъбъл, после с Джеймс Уеб
    Създадоха пилотирани космически кораби първо със совалките, а сега с Спейс Екс и Боинг

    Направо имат смазваща доминация в Космоса.

    Руснаците още се гърчат в консервите разработени на базата на немските откраднати документи.

    Коментиран от #96

  • 95 да бе читателю

    2 3 Отговор

    До коментар #85 от "ти ще кажеш че няма":

    Само дето не виждам никъде да се споменава Роскосмос .
    Споменава се RSC Energia , която е производител на елементи и притежава мажоритарен дял в Sea Launch .

    Sea Launch пък е е мултинационална компания за изстрелване на космически кораби - Норвегия , Русия , Украйна , Съединени щати , основана през 1995 г., която предоставя услуги за орбитално изстрелване от 1999 г. до 2014 г.

    Коментиран от #97

  • 96 да бе готин

    2 4 Отговор

    До коментар #94 от "Мдаа":

    И Кубрик така каза . Той снимал кацането . ха ха ха

    Коментиран от #104

  • 97 много се обясняваш

    1 1 Отговор

    До коментар #95 от "да бе читателю":

    ама мирише около тебе
  • 98 реру

    17 1 Отговор

    До коментар #81 от "няма такова дело":

    "... Бойнг май все още няма лиценз за открития космос ..."


    "Boeing Starliner" НЯМА сертификат за редовни полети до МКС, а само за тестова мисия...
    SpaceX Crew Dragon получи сертификат 5-6 месеца след мисия Demo-2 на 30.05.2020 год.

    Коментиран от #105

  • 99 Мдаа

    5 2 Отговор

    До коментар #91 от "От кого бе":

    "и от как им спряха кранчето краварите стоят на земята"

    Хахаха.

    Нямаш представа за какво говориш.

    Американците ДОМИНИРАТ в космическите полети в последните 30 години.

    Коментиран от #103

  • 100 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    1 3 Отговор

    До коментар #84 от "да бе готин":

    Както вече ти казах, Сергей Корольов е заточен за врезителство през 1938 в Колима. Там в този момент е и Владимир Глушко - по късно - създател на "Енергия Буран". Все пак е "късметлия" - преместен е в "бюро от затворнически тип" в Казан през 1940. За разлика от него, създателите на "Катюша" - Клейменов и Лангемак са разстреляни за "покровителство" от набедения за враг на Сталин - маршал Михаил Тухачевски. През 1945 Корольов посещава Пенемюнде където изучава работата на Фон Браун и образците на полигона. Неговата Р-1 от 1950 е копие на Фау-2 и не го крие. А тя е основата на по късните Р-5 и Р-7 която е основата на руската космонавтика. Без да омаловажаваме Сергей Корольов който е брилянтен учен и конструктор, той се възползва с пълна сила от документите, турбините, графитни системи за управление и още доста друго създадени от Вернер Фон Браун.

    Коментиран от #102, #123

  • 101 ха ха ха .... паднах от коня

    2 5 Отговор

    До коментар #93 от "ми не са им давали":

    Кога краварите са проектирали РД-180 ?
    Те ако бяха ги проектирали , щяха да могат и да ги произведат ! Ама не могат !
    Колкото пъти се пробваха , толкова пъти гръмнаха !

    Коментиран от #111

  • 102 да бе готин

    2 1 Отговор

    До коментар #100 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":

    То и германците фъркаха из космоса .
    А Катюша не е ли реактивна система ?
    И е създадена 1920 година , много преди германците .
    Или германците копират от нея ?

    Коментиран от #120

  • 103 та къде викаш доминират краварите

    2 6 Отговор

    До коментар #99 от "Мдаа":

    в космоса ?
    В някоя далечна галактика ?

    Коментиран от #107

  • 104 тъпо

    1 2 Отговор

    До коментар #96 от "да бе готин":

    Да се върнем на въпроса: защо само един руснак, а двама американски астронавти ще летят с кораба "Союз МС-08"? През последните няколко години, поради редица технически проблеми и финансови спънки, Русия не успя да построи изцяло своя сегмент на "Международната космическа станция". Особено проблематичен се оказа модулът МЛМ "Наука". Изстрелването му, първоначално планирано за 2007 година, беше отложено за 2014 година, после за 2015 година. Междувременно при наземни проверки беше установено, че горивната система на "Наука" е замърсена с железни стърготини, което добави нови отлагания - за 2016 година, после за 2017, за 2018-та, а сега стартът се очаква да е не по-рано от 2019 година.

    Като резултат от забавянията на строежа на руския сегмент на МКС, както и поради финансовата криза, Русия реши да съкрати екипажа на станцията от трима на двама души. "Союз МС-08" първоначално трябваше да лети само с Фойстел и Артемиев, а третото място щеше да остане празно. Въпреки това НАСА успя да се възползва от него и сега ще изпрати още един американски астронавт в космоса. Как се случи това?

    Възможността идва поради краха на програмата "Морски старт". "Морски старт" е основан като консорциум от четири компании - РКК Енергия (Русия), Боинг (САЩ), Ейкър (Норвегия) и СДО Южное (Украйна). Програмата използва плаваща платфора за изстрелване на ракети "Зенит" в близост до Екватора, за да се увеличи тяхната товароподемност. За съжаление начинанието не е дългоживущо - през

    Коментиран от #108

  • 105 и какво съди тогава Боинг

    2 2 Отговор

    До коментар #98 от "реру":

    Че руснаците да возят краварите до МКС ?
  • 106 реру

    17 3 Отговор

    До коментар #93 от "ми не са им давали":

    Прословутите двигатели, ако бяха наистина руски, "братушките" щяха да ги използват, продават и т.н.

    Естествено... Apple ако нямаха далавера в произвоството нямаше да произвеждат в Индия и Китай.
    Един от основните принципи в бизнеса - произвеждай там, където е най-изгодно...

    Коментиран от #109, #110

  • 107 не бе

    6 1 Отговор

    До коментар #103 от "та къде викаш доминират краварите":

    Те краварите още батут използват да летят в Космоса.
    А бившия директор на Роскосмос - Дмитрий Рогозин рапортува на официална москва, че роскосмос може да бъде достоен конкурент на Спейс Екс на космическия пазар.
  • 108 така бе

    1 1 Отговор

    До коментар #104 от "тъпо":

    То и краварите неуспешно си направиха вътрешна тоалетна .....

    Тоалетната в американския отсек на Международната космическа станция е излязла от строя и е в процес на ремонт,

    Това не е първият проблем с американската космическа тоалетна. В началото на годината космическото WC на американците изпусна около 10 литра течност, което доведе до употребата на всички кърпички на станцията. Тогава се наложи на астронавтите отново да ползват руската тоалетна.

    Коментиран от #112

  • 109 Мдаа

    15 2 Отговор

    До коментар #106 от "реру":

    Мъск вече използва регулярно ракети за многократно изстрелване. Руснаците гледат като изтървани как се приземяват на полигоните, включително и във водата, след като изстрелят полезния си товар.

    През това време руснаците летят на консервата Союз 8М в ембрионални пози, защото нищо друго не могат да конструират.

    Коментиран от #113

  • 110 ха ха ха ....

    2 17 Отговор

    До коментар #106 от "реру":

    Ами нали ги продават бе .... на краварите .
    Тоя двигател е направен за експорт .

    Тори Бруно, президент на американската компания United Launch Alliance, нарече руския двигател РД-180, използван за ракетата-носител „Атлас“ – технологично чудо.

    Коментиран от #114, #145

  • 111 удари ли главата

    1 1 Отговор

    До коментар #101 от "ха ха ха .... паднах от коня":

    РД-180 (на руски: РД-180, Ракетный Двигатель-180, романизирано: Ракетный Двигатель-180) е ракетен двигател, който е проектиран и произведен в Русия. Той разполага с двойна горивна камера, дизайн с двойна дюза и се захранва със смес RP-1/LOX. РД-180 произлиза от линията ракетни двигатели РД-170/РД-171, използвани в съветската ракета носител "Енергия". Двигателят е разработен за използване на американските ракети носители Atlas III и Atlas V и за първи път полетя през 2000 г. Никога не е използван на друга ракета. Двигателят е летял успешно на всичките шест полета на Atlas III и на 99 полета на Atlas V, само с един некритичен отказ през март 2016 г.

    Atlas V се извежда от употреба поради последиците за националната сигурност от разчитането на двигателя, произведен от Русия, 1 което стана повод за безпокойство след руската анексия на Крим. През 2021 г. производителят на Atlas United Launch Alliance обяви, че оттегля Atlas V и че вече е поел доставката на двигателите RD-180 за останалите ракети.2 Към юни 2024 г. остават 16 изстрелвания. През 2022 г. руските доставки и поддръжка бяха прекратени в резултат на търговските санкции, наложени след руското нахлуване в Украйна през 2022 г.

    Коментиран от #115

  • 112 Мдаа

    4 1 Отговор

    До коментар #108 от "така бе":

    Хаххааа.

    Я си дай "източника" на тая драсканица.
  • 113 все по смешни ставате

    2 5 Отговор

    До коментар #109 от "Мдаа":

    На руснаците в момента им е по изгодно с тия им кораби .
    Ма много на сериозно се вземате .
    ...за многократно използване .....
    Ами като не им стигат ресурси и производствена мощност .

    Коментиран от #116

  • 114 ами то

    7 1 Отговор

    До коментар #110 от "ха ха ха ....":

    ULA е собственик на патента наа този двигател бре. Само те го поръчват/произвеждат и само за техните ракети.

    Коментиран от #117

  • 115 ха хах

    2 1 Отговор

    До коментар #111 от "удари ли главата":

    Е сега вече сам прочете ли че двигателя е руски , проектиран и разработен в Русия ?!
  • 116 Мдаа

    4 1 Отговор

    До коментар #113 от "все по смешни ставате":

    Муахахах. Да. А също така им е по-изгодно с мотоциклети от ВСВ да воюват в Украйна, не, не че не могат с друго .....

    Коментиран от #119

  • 117 като имаш патент

    1 2 Отговор

    До коментар #114 от "ами то":

    Значи ти си го разработил и произвел . А тук такова нещо няма .

    Коментиран от #125

  • 118 Ни тъ знам отде вадиш таз стъгмистика

    2 3 Отговор

    До коментар #16 от "СТАТИСТИКА":

    ама в нея са включени сигурно и несполучливите изпитания на хиперзвуковата програма на краварника. Ако е така то тогава руснаците имат хиляди изстрелвания ако прибавим тези с изстреляните Искандери и Циркони по тъпите укри. На СрАЩ едното им изстрелване,че и второто са до МКС и още стоят там и не могат да се върнат,кат чакат руснаците да ги свалят долу.

    Коментиран от #184

  • 119 ха ха ха

    2 9 Отговор

    До коментар #116 от "Мдаа":

    А бе какво стана с ракетата на Мъск за Марс . Тая дето натовариха една Тесла на нея ? Не пристигна ли най после ?
    Или хвана гората - пардон космоса !
  • 120 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    4 1 Отговор

    До коментар #102 от "да бе готин":

    До тук ти търпях клишетата. Сега ти го казвам в прав текст - точно така. Както вече писах по долу - през 1943г. Фау-2 достига височина от 190 км. Това е първия "космически полет" колкото и да ти е тъжно. Така че, да - хвъркали са. Да Катюша е РСЗО. И затова ти подчертах съдбата на създателите и - РАЗСТРЕЛЯНИ защото на Сталин не са били симпатични. Немския Nebelwerfer е връстник и дори предхожда Катюшата. Но е използван за димни заряди. Германците имат собствена програма. И определено не "копират" Катюшата дори и визуално. Съдбата на Корольов е обаче показателна за блатните ти приятели.

    Коментиран от #124

  • 121 краварите напредват бързо

    2 14 Отговор
    Излетяли на Мъск ракетата с 33 двигателя за Марс ?
    Или пак гръмнала ?
    Те за това правиха икономиите на двигатели за многократно ползване , за до икономисат 33 двигателя за тая ракета .

    Ама пак гръмнала ....
  • 122 Джапанките до де

    3 2 Отговор

    До коментар #21 от "не 5ти":

    одят,че нещо не съм ги чувал да са ръгнали нейде си. А,кат са толкоз добри джапанките що гледат и се кръстят на прелитащите над скапаната им държава северно корейските ракети и се оплакват барабар нс краварите на вселенския патриарх,че това не е правилно.

    Коментиран от #142

  • 123 реру

    16 1 Отговор

    До коментар #100 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":

    "... Неговата Р-1 от 1950 е копие на Фау-2 и не го крие..."


    Само че Р-1 НЕ е негова... а на Хелмут Грьотруп и около 120-150 немски учени, инженери, техници и т.н.

    Коментиран от #137

  • 124 да бе готин

    2 4 Отговор

    До коментар #120 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":

    Ти какво можеш да търпиш си е лично твоя работа .
    Руснаците почват работа по Катюшата - реактивна система 20 години преди германците .
    Май германците заимстват идеята .

    Коментиран от #127

  • 125 мхм

    0 1 Отговор

    До коментар #117 от "като имаш патент":

    През 1997 г. Lockheed Martin сключи споразумение с NPO Energomash, водещият руски разработчик на ракетни двигатели с течно гориво, за закупуване на двигатели за ракети носители Atlas. Руско-американското сътрудничество, необходимо за успешните тези полети, преодоля значителни предизвикателства и издържа изпитанието на времето. RD-180 се доставят на ULA, съвместно предприятие 50/50, собственост на Lockheed Martin и The Boeing Company, чрез американско руско съвместно дружество RD AMROSS. RD AMROSS е 50/50 съвместно предприятие между Pratt Whitney Rocketdyne (PWR) и NPO Energomash (NPO EM). NPO EM е дизайнер и производител на RD180. PWR е водещият американски разработчик на течни ракетни двигатели, избран да си сътрудничи с NPO EM в подкрепа на програмата RD-180. PWR и NPO EM предоставят услуги за интегриране на RD-180 и стартиране на поддръжка на ULA.

    Коментиран от #129

  • 126 май слънцето не ти

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "Абе , отпадък":

    влияе добре,топлинен удал те е лепнал. Слънчасването е вредно за кухите кукувичи хралупи де ги носите на раменете.
  • 127 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    6 2 Отговор

    До коментар #124 от "да бе готин":

    Както вече ти казах, лапаш само руски клишета. Подчертах ти немския модел от началото на 30-те. Няма как да е "20 години преди немския" руското РСЗО. И не извъртай гъзицата като ти казвам, че Корольов също използва и то доста разработките на Вернер Фон Браун. Тея клишета могат да впечатлят твоите съмишленици, но не и хора които са чели.

    Коментиран от #132

  • 128 Кво да му чета

    2 8 Отговор

    До коментар #28 от "Шерлок Холмс":

    тъпанарската стъгмистика бе лалафон. Изстрелвания не означава че са достигнали нещо,а просто са изстреляли. виж че краварите още висят на МКС че Боинаг им не може да запали да ги върне,заради тотал повреда и чакат руснаците да ги върнат. Аман от лалогалфони.

    Коментиран от #130, #187

  • 129 ха ха ха ...

    2 3 Отговор

    До коментар #125 от "мхм":

    Там си пише бе - доставят не произвеждат .
    Корените на ракетния двигател РД-180 се простират до носителя на съветската ракета"Енергия". RD-170.

    Този двигател беше намален до двукамерна версия чрез комбиниране на горивните устройства на RD-170 с турбомашини с половин размер.
    След успешно представяне на тестовете стенд и споразумения на високо ниво междуправителството на САЩ и руското правителство, двигателите бяха внесени в САЩ

    Коментиран от #131

  • 130 хе хе

    12 3 Отговор

    До коментар #128 от "Кво да му чета":

    САЩ вече има ЧЕТИРИ различни АМЕРИКАНСКИ възможности да отиде до МКС и да се върне. Това са НАСА - УЛА, Спейс Х, Боинг и Амазон. Дори и космодрумите им са различни.
    Вие колко имате?

    Коментиран от #134

  • 131 мхм

    8 2 Отговор

    До коментар #129 от "ха ха ха ...":

    Двигателите са СОБСТВЕНОСТ на САЩ. Поради тази причина РФ не може да ги използва без да ги закупи от ULA.
    РФ се опита да направи сама RD-181. Не се получи.

    Коментиран от #133

  • 132 бе ти май лапаш и нещо друго

    3 4 Отговор

    До коментар #127 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":

    Бе няма данни германците да са използвали реактивни системи срещу руснаците през ВСВ . Руснаците са ползвали такива против германците .
    Така че кой е учителя ?

    Коментиран от #148

  • 133 и защо да ги закупува бе

    2 7 Отговор

    До коментар #131 от "мхм":

    И защо да ползват РД180 , след като имат РД181 , РД193 ,РД 170.....

    Коментиран от #135

  • 134 имат ама

    3 9 Отговор

    До коментар #130 от "хе хе":

    Не могат в момента да смъкнат астронавтите от там ....ха ха ха ..
    Значи нищо нямат ...

    Коментиран от #136

  • 135 имат

    9 1 Отговор

    До коментар #133 от "и защо да ги закупува бе":

    и РД-1386еръй
  • 136 а това

    1 2 Отговор

    До коментар #134 от "имат ама":

    кой ти го каза?

    Коментиран от #138

  • 137 ха ха ха ....

    2 15 Отговор

    До коментар #123 от "реру":

    Това ли ти е доказателството ????
  • 138 казаха го новините

    5 0 Отговор

    До коментар #136 от "а това":

    Астронавтите на НАСА ще останат по-дълго на космическата станция, докато се отстранят още неизправности в капсулата на „Боинг“ .
    В петък НАСА все още не бе определила дата на завръщане, докато не приключат тестовете на Земята и не се докаже, че астронавтите са в безопасност.

    Ветераните пилоти-изпитатели на НАСА Бъч Уилмор и Суни Уилямс излетяха на борда на кораба „Старлайнър“ на „Боинг“ за МКС на 5 юни. Това беше първото изстрелване на астронавти за „Боинг“ след години на закъснения и неуспехи.

    Коментиран от #141

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 добре де

    5 1 Отговор

    До коментар #138 от "казаха го новините":

    И какво от това? Имат поне още два начина да се завърнат живи и здрави дории без тази капсула. Само че ако не ползват капсулата Боинг губи договора си с НАСА. Затова ще почакат и ще се върнат с нея.

    Коментиран от #143

  • 142 ми не си

    1 2 Отговор

    До коментар #122 от "Джапанките до де":

    Щото толкова и четеш. Мидула им е на луната. Действащ. Не разпилян по повърхността и.

    Коментиран от #146

  • 143 разбира се

    3 17 Отговор

    До коментар #141 от "добре де":

    първи вариант - с руснаците..
    втори вариант - с руснаците ...
    ха ха ха .....
  • 144 Е да сигурно и

    4 6 Отговор

    До коментар #34 от "Кобзон":

    ВСВ са я спечелили краварите сами без чужда помощ. мале,че сет еголи шарани на голи куки фанати,малеее чудо сте ,интелект под минимума дълбоко на долу.
  • 145 реру

    15 2 Отговор

    До коментар #110 от "ха ха ха ....":

    "Ами нали ги продават бе .... на краварите .
    Тоя двигател е направен за експорт ."


    Това обаче го знаете само ограничен кръг от запознати... Но не могат да продават на Ким, Иран, талибан и т.н.

    Патентите са СОБСТВЕНОСТ и де факто двигателите се произвеждат от Pratt Whitney със седалище East Hartford, Connecticut /Ийст Хартфорд, Кънектикът/. Къде в кои заводи и т.н. е въпрос на преценка, договаряне и т.н....

    От друга страна може да бъдете спокойни. Вече НЕ се произвеждат...
  • 146 една птичка пролет не прави

    2 1 Отговор

    До коментар #142 от "ми не си":

    За сега джапанките нямат пилотиран полет .
    Това е само една сонда .
  • 147 ха ха ха ... много си опорит бе козяк

    3 2 Отговор
    То руснаците имат и танкове , самолети и мнага други неща за експорт . С отделни обозначения . Не се ползват в Русия . За тях си имат други с други възможности .
    РД180 де факто е половин двигател от ракетата носител на Буран .

    Коментиран от #151, #153

  • 148 Майсторът 🐷 на Илюзиите

    5 3 Отговор

    До коментар #132 от "бе ти май лапаш и нещо друго":

    Не мога да преценя дали глупоста или арогантността ви е в повече на путинофилите. Вече ти писах за немската установка Nebelwerfer. От края на 1942 немците ползват също и Panzerwerfer 42 качена на полу-верижен Opel Maultier, с 270 градусов обхват на завъртане, 80 градусов на корекция и оптичен мерник. Вземи се скрии накрая, че вече ставаш досаден.

    Коментиран от #149

  • 149 читател

    4 4 Отговор

    До коментар #148 от "Майсторът 🐷 на Илюзиите":

    Краварите още преди над 10 години продадоха билетите за Марс ! Еднопосочни билети . Още 2020 година трябваше да са кацнали на Марс .
    Как вървят нещата ?
    Внуците ще стигнат ли ?
  • 150 Ама кожени ли са тез инжекции

    3 2 Отговор

    До коментар #35 от "така е":

    че май у ваще дупари одят тия инжекциони.нещо с тея инджекции не моят да ес приберат краварите от МКС и чакат руските таксита да ги приберат че иначе остават во век и веков у космусъ.
  • 151 брей

    8 4 Отговор

    До коментар #147 от "ха ха ха ... много си опорит бе козяк":

    Бях забравил. Какво става с Буран бре? Лети ли още?

    Коментиран от #152

  • 152 лети бе

    3 5 Отговор

    До коментар #151 от "брей":

    както летят и совалките . Ама поне не е гръмнал .

    Коментиран от #154

  • 153 тоя буран

    5 2 Отговор

    До коментар #147 от "ха ха ха ... много си опорит бе козяк":

    не беше ли нещо копие на американската совалка?

    Коментиран от #155

  • 154 аха

    3 1 Отговор

    До коментар #152 от "лети бе":

    МИ то всяка совалка направи по около 40 полета. Бурана сигурно е навъртял едно 120 до момента?
  • 155 копие бе

    5 5 Отговор

    До коментар #153 от "тоя буран":

    Ама не толкова смъртоносно . Не е утрепал и един човек . За разлика от совалките .

    Коментиран от #157

  • 156 Трошльота ли

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "Госあ":

    ги закара.Ъъъъъъ?
  • 157 мъ да

    4 2 Отговор

    До коментар #155 от "копие бе":

    То колко човека летяха с Бураня? Щастливци ей!

    Коментиран от #159

  • 158 Защото краварите нямат

    5 7 Отговор

    До коментар #47 от "Петре":

    собствени кораби бе муъл зеленясал,до преди СВО получаваха двигатели от Русия да си дигат ракетите сега немат и стоят като дръвници горе и не моят да се приберат ако не ги приберат руснаците.

    Коментиран от #172

  • 159 бе руснаците си направиха та ша к

    4 8 Отговор

    До коментар #157 от "мъ да":

    Тоя Буран не им трябваше . Само да покажат на краварите че не са направили нещо извънземно .

    Коментиран от #161

  • 160 Да съгласен те и заради

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Мне":

    това правеха единствено фоерверки в небето и ги спряха.
  • 161 хич не им требваше бураня

    6 3 Отговор

    До коментар #159 от "бе руснаците си направиха та ша к":

    Особено като откраднаха грешните краварски чертежи са високотемпературния щит. И след пробния полет дръгела се върна леш. Така си изгни в хангара в Украйна.

    Коментиран от #162

  • 162 колко си смешен с тия простотии

    3 1 Отговор

    До коментар #161 от "хич не им требваше бураня":

    То ако е нямало температурен щит , нямало е да се прибере . Щеше да изгори в атмосферата .

    Коментиран от #163

  • 163 ахахахах

    1 2 Отговор

    До коментар #162 от "колко си смешен с тия простотии":

    Ми тя непоправимо изгоря бе. Затова и не полетя повече. Мислех че ще кажеш че не сте краднале чертежите. Хахахахаха

    Виж Мрията добра работа вършеше, докато миналата година не го думнаха руснаците при нападението на Украйна.

    Коментиран от #167, #168

  • 164 Ами нашият втори космонавт

    6 9 Отговор

    До коментар #56 от "реру":

    Александър Александров полетя на мисия 1988 година от август до септември.Третия бе подготвен за 1989г. но настъпиха сбърканите събития и немаме 3 космонавт но не по вина на руснаците а по наша страна както винаги. Та както се казва с Итер космос имаме двама космонавти,а с за 35 години с краварника имаме разрушена и разграбена държава.

    Коментиран от #165, #173

  • 165 зае би

    2 0 Отговор

    До коментар #164 от "Ами нашият втори космонавт":

    ама и македонскиот космонафт си остана на земята. распад на материята
  • 166 БАРС

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "Българин":

    ДОБРЕДЕ А НИЕ НА КАКВО СМЕ ТЕХНОДОГИЧНИ.НА ПИШИ ЗАЩОТО АЗ НЕ СЪМ ЧУВАЛ.А ЗА РАШКИТЕ СЪМ ЧУВАЛ ГЛЕДАЛ ,А НАЙ ИНТЕРЕСТНОТО НЕ МАЛКО ОТ ТЕХНОЛОГИИТЕ НА РАШКИТЕ СЕ ИЗПОЛЗВАТ ОТ ЗАПЬДА И НАЙ ВЕЧЕ ОТ САЩ.А ИМА ТЕХНОЛОГИИ КОИТО САЩ СА ВЗЕЛИ ОТ РОСИЯ И СА ГИ ОСЪВЪРШЕНСТВАЛИ НИЕ И ТОВА НЕ СМЕ НАПРАВИЛИ.ДА НА ПИШИ ЧЕ НАИСТИНА НЕ СЪМ ЧУВАЛ.

    Коментиран от #188

  • 167 ха ха ха

    1 3 Отговор

    До коментар #163 от "ахахахах":

    Тая Мрия ходи ли до МКС ?

    Коментиран от #170

  • 168 пак пишеш за деца и юноши

    2 0 Отговор

    До коментар #163 от "ахахахах":

    Хем изгорел , хем се прибрал ..

    Коментиран от #169

  • 169 прибрал се

    0 0 Отговор

    До коментар #168 от "пак пишеш за деца и юноши":

    ама пържен
  • 170 мне

    7 1 Отговор

    До коментар #167 от "ха ха ха":

    не ходи
    Ако не знаеш какво е Мрия, това е Ан-225. Украинско производство от времето на СССР. Направиха го да разхожда Бураня.
  • 171 отан

    3 7 Отговор
    Не мислете хамериканските кравари ще се скрият в пустинята и ще кажат,че са на луната,марс или венера,а може да пуснат някоя атомна бомба над хирошима и нагазаки
  • 172 ужасТ

    3 10 Отговор

    До коментар #158 от "Защото краварите нямат":

    Сега краварите не получават двигатели от русийката и вече гледат Космоса само през крив италиански макарон. Хак да им е! Нещастници!

    Коментиран от #174

  • 173 реру

    13 1 Отговор

    До коментар #164 от "Ами нашият втори космонавт":

    "Александър Александров полетя на мисия 1988 година от август до септември..."


    Александър Александров e дубльор, минал целия курс на подготовка и т.н. През 1986-1987 год. са подписани споразумения за дубльорите от програмата.

    Най-великото постижение от тази почти 10-дневна мисия е осъществен телемост на космонавтите с Тодор Живков, предаван директно по БНТ.
  • 174 реру

    14 1 Отговор

    До коментар #172 от "ужасТ":

    Това явно е строго конфиденциална иформация, която се знае само ограничен брой запознати, защото другите сме в невидение и си въобразяваме, че космическите компании в САЩ използват няколко атмосферни и вакуумни двигатели:
    – ABL Space Systems — E2;
    – Astra Rocket — Delphin;
    – Blue Origin — BE-4;
    – Firefly Aerospace Reaver — Reaver 1;
    – Relativity Space — Aeon;
    – Rocket Lab — Rutherford, Curie, HyperCurie;
    – SpaceX — Draco, SuperDraco, Kestrel, Merlin, Raptor;
    – ULA — BE-4;

    Коментиран от #175, #176

  • 175 хе хе

    1 1 Отговор

    До коментар #174 от "реру":

    Не виждаш ли че ги бъзикам? Дечурлигата не са и чували за това което се налага да коментират. Скапан материал работи днес в руската пропаганда. За нищо не става.
  • 176 Госあ

    2 12 Отговор

    До коментар #174 от "реру":

    Аве пепка, много си се възпламенил нещо ве 😂 допреди две години руснаците возеха като куфари краварите на МКС. МКС означава международна космическа станция. МИР е била руска станция, както е днешната китайска станция. Краварите нямат собствена станция. Та, както съм писал, на МКС японците сами си транспортираха модулите, ЕКА - също. Руснаците тоже. ДЖАКСА и ЕКА имат много по смислени и сложни мисии от краварника със вземането на проби от астероиди и комета. Китайците -също. Ай успокой топката малко. Краварника още ползва руски двигатели. Забравил си кока кола да напишеш хахаха

    Коментиран от #177, #186

  • 177 мхм

    1 0 Отговор

    До коментар #176 от "Госあ":

    Сега що не ги возят?

    Коментиран от #179

  • 178 Госあ

    2 12 Отговор
    Нищо американско нема. В НАСА работят дори българи и то с принос. Руснаци, японци, германци китайци, индийци, французи, италианци. Пепката вика американски двигатели 😂 Руската космическа програма е руска, китайската - китайска, японската - японска. Европейската, предимно френска, но и германците участват
  • 179 Госあ

    1 7 Отговор

    До коментар #177 от "мхм":

    Щото имат други приоритети, да ги водят у Украйна
  • 180 Госあ

    1 12 Отговор
    Краварника лежи на грандоманските си скъпи изцепки с крадени технологии и специалисти от миналия век, някои от които много съмнителни. Не казвам всички. Телескоп имали, и ЕКА има телескоп и Китай имат - най мощния радиотелескоп. Не знам какво стана с европейския супертелескоп. И китайците имат ровър на Марс, ама носят проби от обратната страна на Луната и построиха собствена орбитална станция (което пак повтарям е голяма глупост, но заради краварника). ДЖАКСА се събра проби от вътрешността на метеорит Хаябуса 2 е истински шедьовър, както Розета на ЕКА. Прасчо изстрелва Тесли у космоса. Ай бегай
  • 181 Име

    11 1 Отговор

    До коментар #6 от "за каква":

    Американците притежават най-много модули и най-голяма част от МКС. Дават и най-много пари съответно

    Коментиран от #182

  • 182 Госあ

    2 9 Отговор

    До коментар #181 от "Име":

    Ама да не е както у нато дават най много, па то се оказа че като събереш вноските на всички държави от ЕС и стават двойно на краварника, А ?

    Коментиран от #183, #185

  • 183 Тръмп го каза

    8 0 Отговор

    До коментар #182 от "Госあ":

    САЩ плаща 100 милиарда долара годишно за МКС.
  • 184 Име

    8 1 Отговор

    До коментар #118 от "Ни тъ знам отде вадиш таз стъгмистика":

    Статистиката показва всички орбитални полети. Не включва полетите, които са в атмосферата. Американците изстрелват много повече ракети от всички останали държави взети заедно и дори не е близо. Към първата четвърт на тази година, Раша има изстреляни 23 тона товар в космоса, Китай има около 29 тона, а само SpaceX, която е изстреляла почти целия товар от американска страна, е около 430 тона. Като се има предвид, че тука говорим само за 1ва четвърт, която включва малко над 30 от тези вече 80 изстреляни ракети. Тоест Америка изстрелва много повече и много по-големи ракети в космоса.
  • 185 Име

    5 1 Отговор

    До коментар #182 от "Госあ":

    Американците изпращат повече хора до МКС, повече полезен товар с нужните ресурси за оцеляването на космонавтите на МКС, повече за поддръжката на станцията, повече експерименти, имат най голямата част от станцията т.н.
  • 186 реру

    15 1 Отговор

    До коментар #176 от "Госあ":

    "... на МКС японците сами си транспортираха модулите..."


    По това време Япония няма тежкотоварна ракета, която да се справи със задачата. В началото на 2024 год. новата тежкотоварна ракета “Ейч Три” най-сетне достигна до орбита, но вече е морално остаряла, защото разработката започва още през 2014 година...

    Японските модули се качват на орбита както следва:
    2008 год. – Кибо - совалка "Индевър" /мисия STS-122/;
    2008 год. – херметизиран експериментален модул - совалка "Дискавъри" /мисия STS-124/;
    2009 год. – външна експериментална платформа - совалка "Индевър" /мисия STS-127/;

    2010 год. – Обсерваторията построена от Европейската космическа агенция - мисия "Индевър" / STS-130/.

    МКС се изгражда с 32 мисии, като само ПЕТ са на Роскосмос, а останалите на „Спейс шатъл“.

    Коментиран от #190, #191

  • 187 Име

    6 2 Отговор

    До коментар #128 от "Кво да му чета":

    Това си е напълно нормална статистика за всички орбитални полети в космоса. Ако малко се интересуваше, нямаше да говориш глупости. SpaceX изстрелва ракети през 2-3 дена. Следя ги постоянно. Американците имат вече 80 орбитални полета тази година. Последното изстрелване беше на 28ми юни а следващото е след 12 часа, мисия: Starlink 8-9 на ракета Falcon 9. Само за информация в периода от 6 дни между 23 и 28 юни, имаше 4 изстрелвания като 2 бяха едно след друго на 27 и 28.
  • 188 Брейй

    8 3 Отговор

    До коментар #166 от "БАРС":

    Нека не сравняваме коя страна е взимала повече, защото ще има много руски рев
  • 189 Име

    10 2 Отговор

    До коментар #61 от "А бе не знам":

    Американците могат да ги приберат още вчера ако искаха. Starliner е тестов апарат, има някакви малки проблеми, които явно могат да се решат. Въпреки това, този проблем не е застрашил живота на космонавтите и ако наистина имаше сериозна нужда, винаги може да бъде пратен Crew Dragon и да ги прибере.
  • 190 Госあ

    1 7 Отговор

    До коментар #186 от "реру":

    Нещо май са ти много криви данните. Н II е изстрелян за първи път 2009, я сега ни кажи колко мисии има и какво е закарал ?
  • 191 Госあ

    9 0 Отговор

    До коментар #186 от "реру":

    Прав си за транспорта на модулите, да. Моя грешка.
  • 192 Младенов

    2 1 Отговор
    Абе до сега Дарт Вейдър или Супермен сменяше Американците на МКС ?
  • 193 Хаха, кремълските нещастници се дънят

    7 2 Отговор
    Москалия е страната на условното наклонение, бъдещето време и патьомкинските села - през 2018-а същите тикви написаха, че през 2024-а ядрото ще е готово, сега "планът" отива за 2027-2030г.
    А в настоящето москалите живеят в пълна мизерия като дружките си Кужба, КНДР, Иран, Еритрея и друг баклук...
  • 194 РОСС

    0 4 Отговор
    Русия ,,не планира".Тя вече създава модулите на собствена КС.
  • 195 Админ

    1 3 Отговор
    Сащ и нато са най големите терористични организации и държава в света. Създадоха фашистка Украйна с цел война с Русия, преди бе фашистка Германия. Факт неоспорим и исторически. Искат да заграбят богатствата на Русия. Факт неоспорим, хора събудете се, нато и сащ искат ядрена война, защото те сега са във война с Русия, факт неоспорим. Правдата е на страната на Русия, преди,факт неоспорим. Слава Русия, слава Путин голям Президент на велика страна

    Коментиран от #196

  • 196 Смех

    2 0 Отговор

    До коментар #195 от "Админ":

    Абе не е нито НАТО, нито САЩ, които заплашват света с ядрена война. Фашисти нямат репрезентация в украинския парламент. Съвсем спокойно можем да кажем, че Русия се управлява от фашист. Свобода на словото, на медиите няма, честни избори няма, един човек може да си променя конституцията, когато му скимне. Русия нападна Украйна без никаква причина, а сега се моли като куче за мир.
  • 197 Ха така

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Досега":

    Случайно да си научил че руският космически двигател рд-180 е разработен от базовия двигател на УИТ ЕНД ПРАТНИ даден на руснаците че им излиза по ефтино
  • 198 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    1 0 Отговор
    Русия я съсипаха за 100 години напред.
  • 199 Истината

    1 0 Отговор
    Бавно умираща нация със пиянски състав.
  • 200 Евстати

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Българин":

    Американците като мога да строят космически кораби,затова ли сега се чудят как да си върнат двамата астронавти които пратиха до МКС с дефектния боинг
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания