Българското правителство взе правилно решение да ускори пътя на страната ни към т.нар. чакалня на еврозоната - валутния механизъм ERM II, заяви управляващият директор на Международния валутен фонд Кристалина Георгиева на онлайн пресконференция за българските медии.
Георгиева бе категорична, че правителството е реагирало правилно на кризата с Covid-19, но предупреди, че най-вероятно ще са необходими още мерки.
България има много добра фискална позиция за потенциална кредитна линия от Международния валутен фонд, но вероятно няма да се възползва от нея, стана ясно още от думите на Георгиева:
„Засега България не се е обърнала към фонда. България взе едно много разумно решение да се постарае да ускори влизането в чакалнята на еврозоната – това ще даде потенциално още една линия на защита на страната ни“.
Кристалина Георгиева посочи, че МВФ прогнозира спад на българската икономика с 4% тази година, а следващата ще последва възстановяване с 6% догодина: "България взе рано решителни мерки, както да ограничи епидемията, така и да защити икономиката...Може да се наложи да се прави и повече".
През миналата седмица фондът представи своя пролетен доклад "Глобални икономически перспективи", като в тази връзка г-жа Георгиева потвърди и днес, че икономическата криза, породена от коронавирусната пандемия, е "по-лоша от тази през Голямата депресия" от 30-те години на миналия век.
Според нея вирусната криза ще причини през 2020 г. отрицателен икономически растеж (рецесия) в 170 държави.
"Кризата е безпрецедентна. Никога не се е налагало да спрем икономиката, за да запазим здравето и живота на хората. Не сме имали криза с такава дълбочина от времето на Голямата депресия", посочи шефът на МВФ.
Кристалина Георгиева потвърди и последната прогноза на МВФ, че световната икономика ще се свие с 3% през настоящата година и отбеляза, че ако до средата на годината "успеем да се справим с коронавирусната кризата", през 2021 година ще има глобален икономически растеж от 5,8%.
"Това обаче ще е частично възстановяване", каза Кристалина Георгиева и допълни: "Притеснява ни, че ако няма позитиви за ограничаване на пандемията, състоянието на световната икономика може да е още по-тежко. Основният ни приоритет е да се засилят здравните системи навсякъде по света, както и запазването на здравето на хората. Това е трудно, особено там, където бедността е голяма и концентрацията на населението прави трудно ограничаването на общуването".
Според нея вторият приоритет е да се защити икономиката. "Настояваме да се положат повече усилия да не фалират фирми и да не се увеличава безработицата", посочи Георгиева.
"Третият приоритет е да се готвим за възстановяване на икономиката. Най-голямата опасност са масовите банкрути, увеличаване на безработицата и на неравенството и оттам увеличаване на социалното напрежение. Затова днес трябва повече финансова мощ", каза управляващият директор на МВФ.
Икономиката на знанието печели от тази криза, като "имаме възможност за преминаване към интернет обучение, да излезем от "кеш икономиката" към дигиталното плащане и към електронно правителство, а тези неща са в интерес на всички", смята Кристалина Георгиева.
За излизане от кризата можем да говорим, едва когато имаме ваксина и лекарство срещу Covid-19, категорична е Георгиева, която допълни, че още сега трябва да потърсим работещи решения за момента, когато заразата бъде овладяна.
Въпреки че се надява този момент да е скоро, управляващият директор на МВФ не изключва и втора вълна на пандемията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мечо сали
Коментиран от #14, #77, #82, #106, #110
20:42 20.04.2020
2 Влизането
Коментиран от #27, #62
20:42 20.04.2020
3 Джони
20:42 20.04.2020
4 Бой&ко
Коментиран от #19
20:43 20.04.2020
5 Лудият БиБитко
20:43 20.04.2020
6 Васко
20:44 20.04.2020
7 така така
20:45 20.04.2020
8 Кутьо
Коментиран от #69
20:45 20.04.2020
9 ЕКСКЛУЗИВНО В ПИК
20:45 20.04.2020
10 Последния софиянец
Коментиран от #100
20:46 20.04.2020
11 Ръмпези
20:47 20.04.2020
12 В чакалнята има да чакаш за пари
Коментиран от #90, #99, #120
20:47 20.04.2020
13 Някой си
20:48 20.04.2020
14 Толкова знаеш
До коментар #1 от "Мечо сали":
Толкова разбираш! Като влезе еврото, групово ще скачат хора от блоковете!20:48 20.04.2020
15 Фермер
Коментиран от #111
20:49 20.04.2020
16 Бай Герги
20:49 20.04.2020
17 с тези заеми
20:50 20.04.2020
18 Банкеръ
20:54 20.04.2020
19 Банкеръ
До коментар #4 от "Бой&ко":
Горе долу както е сега 2лв за едно евро. НО заплатата от 1000лв - 500 евро,а хляба в магазина от 1 лев на 1евро. Панимаеш?Коментиран от #24
20:59 20.04.2020
20 Онзи
Коментиран от #31, #32, #33
21:04 20.04.2020
21 33339900еееееееееее
21:08 20.04.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Фермер
Коментиран от #25
21:13 20.04.2020
24 Бой&ко
До коментар #19 от "Банкеръ":
Махаме валутния борд и влизаме в чакалнята. Тиква премиер, икономика нема. И 3000лв за 1евро. Do you understand me?Коментиран от #28, #30, #85
21:15 20.04.2020
25 Банкеръ
До коментар #23 от "Фермер":
Ти си гледай фермата! Да не забравиш да засееш!21:16 20.04.2020
26 кристал ин
21:16 20.04.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Банкеръ
До коментар #24 от "Бой&ко":
Нямат сметка да ни унищожат. Ще ни държа полу гладни за да им работим!Коментиран от #36
21:18 20.04.2020
29 Peci kupona
21:19 20.04.2020
30 педерЖАН ВИДЕН ОФФ,ТИ ЛИ МА
До коментар #24 от "Бой&ко":
ГЕЙ?!?😆Нали се сещаш кога ще видите отново ВЛАСТ???😂
21:19 20.04.2020
31 Амаду Мхтар Мбоу
До коментар #20 от "Онзи":
В Замбези- където му е мястото. В страни от третия свят!21:19 20.04.2020
32 Ти от луната ли падаш???
До коментар #20 от "Онзи":
След приемане на еврото, валутният борд отпада, влизаме в банковия надзор на ЕЦБ, получаваме цялата закрила на ЕЦБ при евентуална финансова криза, за справка Гърция, ползите от приемане на еврото ще са големи.Коментиран от #37, #43, #44
21:23 20.04.2020
33 Бой&ко
До коментар #20 от "Онзи":
Ще отиде там където ще отиде и държавата, подяволите. Аз до колкото знам от ЕС са ни отказали да влизаме в чекалнята. Бойко разтяга локуми, както обикновено. Защото с тази корона му лъсна голия гъз.Коментиран от #34
21:26 20.04.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 мани мани
21:31 20.04.2020
36 Бой&ко
До коментар #28 от "Банкеръ":
Така е. И затова ни отказаха влизането в чакалнята. Не го слушай Борко лъжеца.Коментиран от #38
21:31 20.04.2020
37 Бой&ко
До коментар #32 от "Ти от луната ли падаш???":
И като падне борда каква ще е реалната стойност на лева спрямо еврото и долара?.Коментиран от #39, #48
21:35 20.04.2020
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 САНЖЕ
До коментар #37 от "Бой&ко":
Около...1.86,. Макар,че в момента..БГ лева е леко...подценен!Коментиран от #45
21:38 20.04.2020
40 REFERENDUM ZA EVROTO
21:38 20.04.2020
41 7777777
До коментар #22 от "НАЙ-ХУБАВОТО Е,ЧЕ БЪЛГАРИЯ ЗАВИНАГИ":
това по ЛЕКА НОЩ ДЕЦА ли го гледаКоментиран от #42
21:39 20.04.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 ха ха ха ха ха
До коментар #32 от "Ти от луната ли падаш???":
Като ги разбираш толкова,кажи кинтите в БНБ за обезпечаване на борда ,кой ще прибере? Нали знаеш,че там има едни кинти....на някои у Бе-ге-то лигите им течат за тия кинти;)))Коментиран от #59
21:43 20.04.2020
44 Geo
До коментар #32 от "Ти от луната ли падаш???":
Ти сигурно от Марс пък падаш - само герберските тролове не разбрали че валутния борд вашите кумири вече го отмениха и в момента сме на плаващ курс - изискване на Европа за да влезем в чакалнята.Обещаха до като влезем в чакалнята да не го променят но и аз обещавам да им го вкарам само главичката.
Коментиран от #49, #50, #52
21:44 20.04.2020
45 Бой&ко
До коментар #39 от "САНЖЕ":
Подценен е, защо още не е отчетен огромният приход от новия бизнес с шиене на маски и защитни костюми.21:45 20.04.2020
46 Казуар
Коментиран от #58
21:46 20.04.2020
47 ежко
Коментиран от #51
21:47 20.04.2020
48 Ако...
До коментар #37 от "Бой&ко":
Когато дойде времето за приемане на еврото, вероятно след, четири или пет години, ако през това време сме поддържали разтеж на БВП, между 3,5%, както преди кризата с коронавируса, влизаме при същият курс който е днес. Ако изпаднем в икономическа криза, две или три последователни години, със слаб разтеж на БВП, тогава ще има девалвация на лева спрямо еврото, ще приемем еврото при по-неизгоден курс. При вариант по-голям разтеж на БВП, между 5% или 6%, тогава курса на лева спрямо еврото, може да е, 1.80 или 1.70 лв за евро.Коментиран от #55
21:49 20.04.2020
49 Гечев
До коментар #44 от "Geo":
Нали се сещаш,че Борда го въведоха след... МОРАТОРИУМ И ФАЛИТ БА БЪЛГАРИЯ,..."БЛАГОДАРЕНИЕ" на. .. УПРАВЛЕНИЕТО НА....ПРЕСТЪПНИЦИТЕ ОТ БКП/ БСП-ДПС ,ДС ,ЕВРО РОМА21:50 20.04.2020
50 ха ха ха ха ха
До коментар #44 от "Geo":
Едва ли е така. Ако е на плаващ курс,то еврото няма да е приблизително 2 лв да речем ...а ще е някъде 6 лв. ,да не е и повече;))) Ако има нещо реално на този свят,това е икономиката.Коментиран от #53
21:52 20.04.2020
51 Че кой ще те пита пък теб,бе мухълс?!?😆
До коментар #47 от "ежко":
БСП...Окончателно Умре21:53 20.04.2020
52 Бъркаш се...
До коментар #44 от "Geo":
Валутният борд не е отменен. Това кой ти го каза? Или си го измисли? Нали знаеш, нещо което не разбираш, просто не коментирай.Коментиран от #54, #60
21:56 20.04.2020
53 Бягай да си учиш уроците
До коментар #50 от "ха ха ха ха ха":
СмешникоКоментиран от #56
21:57 20.04.2020
54 САНЖЕ
До коментар #52 от "Бъркаш се...":
Излишно е да му се връзваш, това е Позитанско ТРОЛЧЕ, драскащо глупости по цял ден!22:00 20.04.2020
55 Бой&ко
До коментар #48 от "Ако...":
Това може да стане ако Иван Костов е Премиер.Коментиран от #61
22:00 20.04.2020
56 ха ха ха ха ха
До коментар #53 от "Бягай да си учиш уроците":
Ха ха ха ,не знам кой трябва да ги научи. Ти да не си мислиш,че в действителност нашият лев струва толкова,колкото е фиксиран сега при борда ?Ако го вярваш това,значи не живееш на тази планета.
22:03 20.04.2020
57 Фактолог
22:03 20.04.2020
58 Бой&ко
До коментар #46 от "Казуар":
Не е отказал. На него му отказаха. Защото знаят колко му е ъкъла22:04 20.04.2020
59 😞😞😞😞😞😞....
До коментар #43 от "ха ха ха ха ха":
Нещо, не си ясен с твоя въпрос...кой щял да прибере кинтите които обезпечавали борда???? Тук се говори за ползите от приемането ни в чакалнята, и след време като изпълним условията и приемане на еврото. За какви кинти пишеш, какво да ти обяснявам. Познаваш ли изискванията на ЕЦБ, за приемане на нови членове в еврозоната? Там е описан целият механизъм, прочети и ще разбереш.Коментиран от #63, #64
22:04 20.04.2020
60 ха ха ха ха ха
До коментар #52 от "Бъркаш се...":
Ама те си пишат тук простотии.Отменен бил борда;)))) палячовци.22:04 20.04.2020
61 😆😆😆😆😆😆😆😆😆
До коментар #55 от "Бой&ко":
💃💃💃💃💃💃💃👏22:07 20.04.2020
62 Rado
До коментар #2 от "Влизането":
Искам Еврозоната да ни направи бедни като ГерманияКоментиран от #65
22:07 20.04.2020
63 Бой&ко
До коментар #59 от "😞😞😞😞😞😞....":
Какво значение има от ползите от приемането ни е чакалнята. България не е изпълнила изискванията за влизане в чакалнята. Не е изпълнила изискванията за влизане в Шенген. Абе от Борко нема полза никаква.Коментиран от #72
22:14 20.04.2020
64 ха ха ха ха ха
До коментар #59 от "😞😞😞😞😞😞....":
Точно ,че съм чел и все още не е ясно ,не е взето решение какво ще стане с валутните ни резерви обезпечаващи борда,които са 50 млрд лева. Дали ЕЦБ ще ги прибере или ще останат в Бг. Това дори и Горанов го говореше преди известно време! Скоро беше,когато американеца се вдигна от САЩ да дойде и да убеждава българите ,колко лошо било ако приемем еврото.Коментиран от #66, #67, #97
22:18 20.04.2020
65 ха ха ха ха ха
До коментар #62 от "Rado":
Германия не са бедни,защото всички останали страни с евро валута работят или не работят (с квотите) за Германия.Затова и всички те банкрутираха.Гърция е момина сълза пред останалите с евро валутата. Това го пишат германски журналисти. Страните приели еврото само за 5,6години от 2008г до 2014г фалираха. Всички до една! Дълговете им са по 150% от БВП,което значи живеят на вересия.22:25 20.04.2020
66 Бой&ко
До коментар #64 от "ха ха ха ха ха":
Ще ги оставят на Бойко и още милярди ще му дадат, ай тай да си има за харчлък. Щот е много готин. Ха хаКоментиран от #68
22:25 20.04.2020
67 А, ти...
До коментар #64 от "ха ха ха ха ха":
На американеца вярваш ли му? Сега разбрах за какви пари обезпечаващи борда говориш. След като мине цялата процедура, и БГ приеме еврото, тези 50 милиарда за които пишеш, моментално се превалутират в евро, и борда пада, няма искане на ЕЦБ тези пари да служат като гаранция за нещо, остават си в БНБ. Проблема е само в неяснотата за скороста с която ще се възтановяваме, за онези прословути + - 15%, които всяка страна членка на еврозоната може да поиска с оглед на икономическото ни състояние тогава.Коментиран от #73, #75
22:29 20.04.2020
68 ха ха ха ха ха
До коментар #66 от "Бой&ко":
Не вярвам,че ще ги оставят. Там са хиени ,нашите спрямо ония хиени са в забавачката;)))22:30 20.04.2020
69 Сух
До коментар #8 от "Кутьо":
Кутьо марийкин, ми те големите мафиоти са там бре..22:31 20.04.2020
70 Балък
22:32 20.04.2020
71 Разум
България трябва да я запазим, бяла славянобългарска държава.
22:33 20.04.2020
72 Ами...
До коментар #63 от "Бой&ко":
Точно за това са преговорите и целият механизъм по приемането, да се изпълнят всички критерии, няма да е бързо, от всички банки, само една нямаше капиталови гаранции, ако не се лъжа, кредитният ни рейтинг е добър, фиска е стабилен, това е преди кризата с вируса, от тук нататък как ще протекът преговорите никой не знае. А, за ползите от приемане на еврото, бъди сигурен че ще са големи.Коментиран от #78
22:38 20.04.2020
73 ха ха ха ха ха
До коментар #67 от "А, ти...":
Американеца е ясно,че се вдигна от САЩ да дойде в България да защитава интереса на САЩ, а не на българите.Но за парите обезпечили борда ,още не е ясно. В смисъл още ЕЦБ не е взела решение .Това ти казах,че и Горанов го казваше.
Затова след като се изсили правителството за влизането в чакалнята през април и изведнъж...Бойко даде малко назад.Ама до лятото,да го обмислят българите и пр. ,което ме навява на мисълта,че може би предусеща с неговите ходения в Брюксел,че ЕЦБ ще иска да прибере тези пари.
Не мога да знам ,какво ще реши ЕЦБ,но за сега със сигурност за парите все още не е взето крайно решение.
Коментиран от #76
22:42 20.04.2020
74 Mario belli
22:48 20.04.2020
75 ха ха ха ха ха
До коментар #67 от "А, ти...":
И имай предвид ,че това не са малко пари за България.Толкова ни е външния дълг.Или горе долу мисля,че е там някъде.22:48 20.04.2020
76 Добре...
До коментар #73 от "ха ха ха ха ха":
Бойко дал малко назад...не беше малко, подведоха го и сгреши. Трябва да има някакво логично обяснение, защо ЕЦБ, иска да прибере тези 50милиарда, какво ще си гарантира с тях? Ако това е гаранция за стабилноста на банките, тогава за какво са тези одити на които подлагат банковата система? Пишеш че решението не било разглеждано, ами ако със започване на преговорите го приемат? Мислиш ли че ще вземат тези 50 милиарда, преди да сме преминали към еврото...това е немислимо, ако преминем към еврото след време, ЕЦБ, поиска тези пари, това как ще се отрази на икономиката ни? Те в еврозоната не искат държави в криза. Ако случайно ги вземат какво ще си гарантират с тези пари??? Те не са им нужни, печатницата е ръцете на ЕЦБ, няма логика, изкупуването на дълга на държавите членки на ЕС и печатането в момента на евро гарантира стабилноста на еврозоната.Коментиран от #80
23:01 20.04.2020
77 аман бе
До коментар #1 от "Мечо сали":
Ей българите сме много тъпи ама по тъпи няма. Еврото е още една черта от загуба на суверенитет паричния. Веднага доходите наполовина защото вашия работодател ще ги сметне досегашните ВИ заплати в евро , а в магазина даже няма да сменят етикетите. Еврото в БГ ще е равно на 3 коронавируса че и отгоре.23:05 20.04.2020
78 Бой&ко
До коментар #72 от "Ами...":
Абе Бойко плашеше децата в детската градина с Орешарски. А ти още му вярваш на този доказан лъжец. Евро зона нанай. Литовеца това му каза, а той ни обеждава че се е отказал. И сега кредити Шел да раздава на соц. слабите.23:05 20.04.2020
79 ИМПЕРИАЛИСТ
23:05 20.04.2020
80 ха ха ха ха ха
До коментар #76 от "Добре...":
Има голяма логика в коментара ви.Наистина след като печатницата е в ръцете им,защо им са тези 25 млрд евро .Ето сега пишеше,че от 2 до 3 трилиона щели да отпуснат за справяне с кризата от пандемията. От къде ще ги вземат е ясно.Пускат печатницата и готово.А иначе тези 50 млрд ще бъдат свободни чак,когато падне борда.До тогава и най-големите популисти в Бг не могат да ги барнат.
Не знам какво ще стане.....относително положително съм настроен към приемането на еврото,но ако ни оберат тези пари,които за нас хич не са малко.Писах,та това е външния ни дълг.
От друга страна пък знам ли ги...печатница,печатница ,ама оня с ишияса колко пари му върна Бойко от еврофондовете...във всеки случай не малко. Ние обвиняваме само Боко и Герб,че крадат еврофондовете,ама не е баш така.Крадат ги Брюкселските хиени.
Коментиран от #81, #83, #84, #86
23:14 20.04.2020
81 Бой&ко
До коментар #80 от "ха ха ха ха ха":
Той Американеца каза така. Не барайте борда, щото има много крадливи ръчички в БГ.23:20 20.04.2020
82 аман бе
До коментар #1 от "Мечо сали":
Освен това по време на извънаредно положение такива решения НЕ се взимат, те са незаконни. Господи докога една две тикви ще решават за 6 милиона докога.Коментиран от #101
23:27 20.04.2020
83 Бой&ко
До коментар #80 от "ха ха ха ха ха":
Истината е една. Борда да не се бута. Да се краде по малко. И да се работи повече.23:30 20.04.2020
84 Бой&ко
До коментар #80 от "ха ха ха ха ха":
Словакия е въвела еврото. И стандарта им на живот е като нашия. Напрай сметка ква ще ни е ползата.23:34 20.04.2020
85 аман бе
До коментар #24 от "Бой&ко":
Не кратун, борда от връзка към несъществуваща марка към реално съществуващо по цена ЗЛАТО (за да не си вкарваме еврова инфлация). А за стабилна здрава икономика 2% годишна НАША инфлация (дефицит) и разбира се наш български лев.Коментиран от #88
23:36 20.04.2020
86 Хм...☺☺☺☺
До коментар #80 от "ха ха ха ха ха":
Ако е така както пишеш, не е добре. Тези пари да бъдат задържани докато падне борда, ще минат поне четири или пет години до тогава. Да прав си че крадливи ръчички не могат да ги пипат. Макар че аз съм озадачен от тази процедура. Ако си прав сега става ясно от ползата за влизането ни в чакалнята. Страните членки на еврозоната в този момент ще ползват цялата закрила на ЕЦБ, останалите, които не са членки на еврозоната, Полша, Румъния, Чехия, Хърватска, ще прибегнат до печатане на техните валути, между 10% и 15% от техният БВП, защото курса на техните валути е плаващ спрямо еврото, същевремено ще ползват и фондовете на ЕС, които в момента се обсъждат на пожар в ЕК, ние сме в валутен борд и не можем да играем с лева. Можем само да използваме извънредните фондове на ЕЦБ, възможно е тези пари за които говориш да са гаранцията за тази помощ, защото с валутният борд ние сме в най-неблагоприятно положение, тези ново напечатани 3 трилона евро са точно за такова подпомагане. А, пък и за крадливите ръце си може би си прав, опариха се с Гърция, може и да ги приберат тези пари при определени обстоятелстваМакар че след издънката с крадливите гърци ЕЦБ затегна много контрола, и това да е тяхно нововъведение.
Коментиран от #89
23:51 20.04.2020
87 Иван
Коментиран от #91, #92
23:53 20.04.2020
88 Бой&ко
До коментар #85 от "аман бе":
Как шъ вържеш лева към златото? Ще излезеш на мегдана и като глашатай ще викаш... вързах лева за златото. Така ли?23:58 20.04.2020
89 Бой&ко
До коментар #86 от "Хм...☺☺☺☺":
Валутният борд пада веднага след като влезем в чакалнята. И с парата 25милярда евро ще се разпорежда Бацун. Това ти казва човека. А аз ти казвам , че ще ядем хурката после.Коментиран от #93
00:04 21.04.2020
90 Сандо
До коментар #12 от "В чакалнята има да чакаш за пари":
Това беше за комунизма...много си в грешка00:06 21.04.2020
91 Не е редно Иване...
До коментар #87 от "Иван":
Да има референдум по този въпрос. Виждаш интелектуалното ниво на голяма част от българите какво е!! Има хора които не могат да си вържат гащите, ти ще искаш от тях да разберат тази сложна материя. Един референдум по този въпрос и БГ може да се окаже извън ЕС, това означава катастрофа.Коментиран от #102
00:10 21.04.2020
92 Бой&ко
До коментар #87 от "Иван":
Редно е да приемем еврото, но не е редно това да става по време на управлението на Банкянския. Това трябва да се направи от партия и правителство с над 50% мнозинство.00:12 21.04.2020
93 Не е вярно..
До коментар #89 от "Бой&ко":
Че валутният борд пада като влезем в чакалнята...с грешка си. Борда пада чак когато приемем еврото, след всички дълги процедури по присъединяването ни към еврозоната, не след влизането ни в чакалнята...объркал си се.Коментиран от #96
00:14 21.04.2020
94 боци българията
00:30 21.04.2020
95 В еврозоната
Коментиран от #98
00:35 21.04.2020
96 Бой&ко
До коментар #93 от "Не е вярно..":
Аз на теб ли да вярвам, или на Муравей Радев? Борда пада с влизането в чакалнята. То това е смисълът на тази чакалня. А именно да се определи реалната стойност на лева. Сегашният курс лев евро е закован и не е реалния курс. А държавте без валутен борд си влизат в Еврозоната без чакалня.Коментиран от #108
00:36 21.04.2020
97 5446
До коментар #64 от "ха ха ха ха ха":
И на децата е ясно к'во ще стане с резервите- ЕЦБ ги прибира и ние за пореден път се оказваме наведени, със свалени гащи, с разтворени бузки и БЕЗ вазелин...В момента в който влезем в чакалнята курса директно става 2,20лв. за 1€, а ако изобщо доживеем да минем към евро курсът ще бъде минимум 4:1. Още стоя тук на инат, но влезем ли в чакалнята и свалим борда (от там връщане няма) аз и бизнесът ми за хубавичка 8-цифрена сума годишно се изнасяме от тук
02:29 21.04.2020
98 оня с коня
До коментар #95 от "В еврозоната":
Ако си сигурен в това което казваш,отсега си подавай документите за Хлебар и като нищо ще станеш Първият хлебар- милионер.02:30 21.04.2020
99 Ogiigo
До коментар #12 от "В чакалнята има да чакаш за пари":
++++++++++++++++02:56 21.04.2020
100 Antymediator
До коментар #10 от "Последния софиянец":
Какво предлагаш, да се прегърнем с голямата мечка ?!Да се вържем към рублата и да взимаме петилетките 2 в 1 ,ако изобщо ти е ясно за какво става дума !?
Ясно е ,че тук има десетина платени руски лай -ари , които ползват по десетина имена и се опитват да се правят
,че видите ли това е целокупния български народ .
Който не му харесва да си взима чемадана и партийната книжка и да се урива в Сибир -там китайците ще го сготвят с ориз.
03:30 21.04.2020
101 блаблабла
До коментар #82 от "аман бе":
докато гласуват за тях и си купуват изборите дотогава03:31 21.04.2020
102 4363
До коментар #91 от "Не е редно Иване...":
Е тука как грешиш и се лъжеш не е истина просто...- колкото и да е про3т народа има още по-про3ти начини да се обяснят последиците от въвеждане на € и всеки ще знае за какво гласува
- начини да се обясни има, но не са изгодни нито на тиквун, нито на господарите му
- ако утре излезем от ЕС ще го закършим за поне 7, та и 10г. напред.
- ако обаче сме извън малоумния и пропаднал ЕС + имаме управляващи мислещи как да вървим напред още на 5-тата година ще сме на 0 и тръгваме нагоре.
- аз съм навит, дори съм с 2 ръце ЗА да се махнем от прогнилото корито ЕС, навит съм и 5-7г. да се мъчим да стъпим на крака
Генералният проблем в схемата е като изгоним Тиквун и шайката крадци около него кой да сложим начело на държавата?
03:47 21.04.2020
103 Евро п. дераста
04:45 21.04.2020
104 Гражданин с права
Коментиран от #105
04:50 21.04.2020
105 оня с коня
До коментар #104 от "Гражданин с права":
Може да си Гражданин с Права,но това не те топли щото НЕ ГИ РАЗБИРАШ ,Т.Е. НЕ ЗНАЕШ КАК ДА ГИ ИЗПОЛЗВАШ!А ако беше малко по запознат щеше да знаеш,че твоя референдум НЕ СТРУВА И ПУКНАТА ПАРА,защото ако е Успешен и изобщо влезе в Парламента за разглеждане има САМО Препоръчителен,а НЕ Задължителен характер.Което на Практика значи че Предложенията му ще бъдат Гласувани,но ще стане така ,както реши УПРАВЛЯВАЩАТА ПАРТИЯ.05:54 21.04.2020
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Нещо бъркаш...
До коментар #96 от "Бой&ко":
За чакалнята и борда, имаш ли аргументи че сегашният курс е нереален..по горе съм описал какви са вариантите, докато траят преговорите. Чакалнята не е само за определяне реалният курс на лева спрямо еврото, а също за изпълнение на много други критерии гарантиращи успешното ни присъединяване към еврозоната. А, за Муравей, не си го разбрал явно. Като твърдиш че без борд държавите влизат директно в еврозоната, позаинтерисувай се за Словакия как е влязла, колко е престояла в чакалнята, с какъв курс е била в чакалнята при започване на преговорите, какво се е случило с икономиката им, и с какъв курс на словашката крона е приела еврото, и ще разбереш механизма на преговорите, макар че за нас може да има и по тежки критерии за изпълнение.Коментиран от #121
07:36 21.04.2020
109 Гост
08:14 21.04.2020
110 Гост
До коментар #1 от "Мечо сали":
Колкото спаси навремето Гърция.08:15 21.04.2020
111 Гост
До коментар #15 от "Фермер":
Да сте чули някой кадър на Сорос да не е. Те всичките са учени недоучени, но умеят да говорят като зомбирани, почти винаги без никакъв смисъл. Погледнете нашия външен министър, като навита машинка е. Нейният главен приоритет бе влизането на Македония в НАТО. Дали сега ще помага и на Сърбия да се,, ощастливи "?08:21 21.04.2020
112 Ще има масов
Коментиран от #114, #124
08:40 21.04.2020
113 ГОСТ 1
09:12 21.04.2020
114 Това..
До коментар #112 от "Ще има масов":
Костя Копейкин ли ти го каза????🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉09:57 21.04.2020
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Васил
10:11 21.04.2020
117 Този коментар е премахнат от модератор.
118 Николай
11:01 21.04.2020
119 НАПРОТИВ
13:51 21.04.2020
120 _he_
До коментар #12 от "В чакалнята има да чакаш за пари":
Но пък източната СОЦ идеология ни убеждаваше, че всички сме равни и живеем добре, а на запад капиталистическия свят е лош и загнил.Какво се оказа? Изобщо не бяхме равни. Не сме живяли добре, но понеже нямахме информация, че може и по друг начин си мислехме, че живеем добре, докато накрая като ни дадоха възможност да пътуваме и да видим с очите си и да пипнем с ръцете си, се оказа, че на запад нищо не е загнило, ами и живеят по-добре от нас.
Е, да, вярното е че там много се работи. Толкова много, колкото дори и не сме си представяли. И експлоатация на човек от човека има, но въпреки това експлоатираните живееха по-добре от нас, равните, в СОЦ-а.
Изберете сами: да бъдете "равни" или да бъдете експлоатирани! О, не, не, не, всички искате да бъдете експлоататори? Не е за вас! Откажете се! То няма да стане защото ... е, вие по-добре от мен знаете как да продължите на местото на многоточието. Всеки ден го чувам и чета.
14:21 21.04.2020
121 Бой&ко
До коментар #108 от "Нещо бъркаш...":
Нищо не бъркам. Аз съм за Еврозоната. Но съм против влизането в чакалнята с министър Бойко Методиев Борисов.14:28 21.04.2020
122 Горо
15:23 21.04.2020
123 Токин
16:41 21.04.2020
124 Ефенди Том Джонс
До коментар #112 от "Ще има масов":
Ами то при Луканов и Ж.Виденов си бяхме с левовете и в двата случая имаше масов глад, а тези които им бяха останали някакви левове бързаха да ги обърнат в долари или друга валута, без рубли естествено.17:28 21.04.2020
125 Балъка BG
19:22 21.04.2020
126 Дани
Жан Виденов. 2 ра серия .... честито на печелившите
22:36 21.04.2020
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 УБИЙЦИ
10:29 22.04.2020
129 АКТИВНИ
Прeмиeрът Бoйкo Бoриcoв oбяcнявa кaк щe избeрaт прeзидeнт
Щe cъбeрa aктивa ОТ КРАДЦИ НА ГЕРБ - кмeтoвe, oбщинcки cъвeтници, дeпутaти, oблacтни упрaвитeли. Щe им кaжa кaквo миcля и щe взeмeм рeшeниe
10:31 22.04.2020
130 Доктор ДЖАГЕРС
23:58 30.04.2020
131 Този коментар е премахнат от модератор.