18 Март, 2015 11:49 7 858 11

Новото Ferrari: Поглед отвътре

  • ferrari-
  • 488 gtb-
  • интервю

Интервю с Матео Туркони, продуктов и маркетинг мениджър във Ferrari

Женева, Швейцария. Наш екип от мястото на събитието
 
- Г-н Турцони, новото Ferrari 488 GTB прилича на 458 Italia. Каква е връзката между двата модела?
 
Дизайнът на 488 наподобява 458, защото и двата модела са със средно разположен двигател V8. Искахме да създадем един стил. Променихме детайлите в колата. Всяка част от дизайна е напълно различна.
 
- Какви са дизайнерските характеристики, които разграничават 488 GTB от 458 Italia?
 
Много детайли сме заимствали от La Ferrari. Пример са фаровете. Позиционирането им и хромираните елементи отдолу са същите, както при La Ferrari. Предният спойлер също е копиран от La Ferrari, но при 488 има две вертикални подпори вместо една. С този дизайн искаме да напомним за спойлерите от F1. Страните на колата са напълно различни от 458 Italia.
Въздухозаборниците са емблематични. Връщат ни назад във времето точно с 40 години и ни отправят към 308 GTB, който беше първият модел от този сегмент.
Задницата с вграден спойлер е може би най-иновативната част. Въздухозаборникът „събира“ въздух вътре в колата и го завихря под спойлера. Като резултат, напрежението извън спойлера е по-голямо от това, вътре в него. Постигаме същия ефект, както при Speciale, но без да използваме допълнително монтиран спойлер.
 
- 488 GTB се позиционира над 458 Italia в семейството на Ferrari. Какво направихте, за да увеличите мощта?
 
За тази кола разработихме напълно нов двигател. 458 беше вече най-доброто в класа си. Моторът на 458 спечели три пъти приза за най-добър двигател. Това е най-престижната награда за автомобилен агрегат. Така че не беше никак лесно да подобрим работата на двигател, който вече се бе превърнал в легенда. Можехме да увеличим капацитета, но това означава да се уголемят размерите и теглото на мотора. Искахме да го избегнем. Решихме да добавим турбокомпресор. Турбото перфектно увеличава мощността и въртящия момент на двигателя, но афектира отзивчивостта на педала. Искахме типичната отзивчивост на педала в аспириран мотор на Ferrari. Това беше много трудна задача.
- Как все пак постигнахте добра отзивчивост на педала с турбо?
 
Първо измислихме иновативно позициониране на двигателя. Не сложихме турбокомпресора там, където обикновено бихме го направили – много близо до цилиндъра. Вградихме го по-високо и по-далеч. Това ни позволи да имаме еднаква дължина и диаметър на всеки канал. Това е основното. Нашите конкуренти слагат турбото много близо до цилиндъра, а това означава, че не може да има еднаква дължина за всеки канал. Цилиндърът в средата ще бъде по-близо до турбокомпресора от тези в края. Различната дължина на каналите означава различно налягане и това забавя времето на отзивчивост на педала.
Другото нещо, което направихме да съкратим времето на отзивчивост на педала, е да намалим инерцията на турбото като използвахме специална сплав от титан и алуминий. Най-накрая, монтирахме турбокомпресора върху четири лагера. Това намалява фрикцията и съответно времето на отзивчивост на педала. С това сме уникални на пазара. Никой друг не използва подобни решения. Това сложно и скъпо решение е най-доброто, за да се намали инерцията и фрикцията. Благодарение на тези иновативни решения, постигнахме най-голямата мощност в сегмента на двигатели V8 с турбокомпресор с 670 к.с. , най-високия въртящ момент 760 Nm, но с най-кратко време на отзивчивост на педала: само 0.8 секунди. Само ще дам следния пример. За аспириран Ferrari 458 това време е 0.7 секунди, а при McLaren 650 е 2.1 секунди – три пъти повече от нас. Така че това е невероятен двигател – много мощен, но същевременно реактивен и светкавично отзивчив.
 
- Как се представя цялата тази мощност на пътя?
 
Очевидно най-важното не е да имаш най-добре представящият се двигател, а и да го приложиш на пътя. Направихме подобрения на мотора на 458, който вече беше най-добрият в класа си. Двигателят е още по-лесен за управление и доставя по-голямо удоволствие. Направихме още една стъпка в тази посока като вградихме иновативния “side slip angle control” - софтуерът SSC, познат от Speciale. С устройството водачът контролира поднасянето на автомобила.
 
- Какъв е профилът на купувача на 488 GTB?
 
Тази кола на Ferrari се окачествява като доставяща най-голяма наслада при управление. Създадена е за водачи, които искат да подобрят шофьорските си умения на писта. Клиентът, който харесва този автомобил, обича да кара сам през уикендите по предизвикателни пътища.
Матео Туркони (вдясно), продуктов и маркегинг мениждър във Ferrari, разговаря с Винсент де Брабандере, специален пратеник на mobile.bg в Женева пред новото 488 GTB

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шмекер

    2 0 Отговор
    Къде е сега Шмекера да се изцепи за пореден път, как това Ферари не му харесвало, колко посредствен дизайн имало, отпред приличало на Пежо, абе друго си е да караш някои представител на ВАГ със всемогъщите 100-150 к.с., нали бе Шмекер??/
  • 2 Дошo

    0 2 Отговор
    Ето това е машина не смешния Хуракан на СОЦваген

    Коментиран от #9

  • 3 asd

    2 0 Отговор
    Ferrari-то си е класика. Един от най-добрите спортни автомобили! Lamborghini - (конкурентът на Ferrari) също БЕШЕ добър спорт кар, преди да се намесят ВАГ !!!
    Вече не е. :)

    Коментиран от #8

  • 4 Kiko

    1 0 Отговор
    А бе и те ос.аха работата с това турбо, ама айде.
  • 5 W222

    1 2 Отговор
    ЗАРАДИ ТУРБОТО СЕ РАЗВАЛЯ ЗВУКА,ЧУЙТЕ ЗВУКА НА КАЛИФОРНИЯ И ПОСЛЕ НА КАЛИФОРНИЯ Т И ЩЕ ВИДИТЕ РАЗЛИКАТА.ДАНО ПОНЕ ТОЗИ МОДЕЛ ВАДИ ЗВУКА КАТО НА 458.ОТ ВСИЧКИ СУПЕРКОЛИ МАЙ САМО АСТОН МАРТИН И ЛАМБОРДЖИНИ ОСТАНАХА С АТМОСФЕРНИ ДВИГАТЕЛИ,ЗАТОВА И УРАКАН И АВЕНТАДОР ВАДЯТ ТАКЪВ ЯК ЗВУК,ДАНО В БЛИЗКИТЕ 4-5 ГОДИНИ НЕ СЛОЖЪТ ТУРБО И НА ЛАМБОРДЖИНИ ЧЕ ЩЕ СЕ ЗАГУБИ РАДОСТА ОТ РЪМЖЕНЕТО НА АТМОСФЕРНИЯ ДВИГАТЕЛ
  • 6 Ферари Фен

    1 2 Отговор
    Трябва да си взема едно такова.
  • 7 Shmeker

    1 2 Отговор
    Аз веднъж вече се произнесох.
  • 8 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "asd":

    Явно ти си тествал всички Ламбота, че така да твърдиш. Ей докато има такива слепи роби, няма да се оправим.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 meh

    0 0 Отговор
    Само на мен ли отпред ми прилича на Ламбо ?

    Коментиран от #11

  • 11 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "meh":

    На мен ми прилича на Мадона:)