28 Октомври, 2015 10:28 16 519 22

Новата роторна Mazda изгря в Токио

  • mazda-
  • rx-vision-
  • rx-9-
  • токио 2015

Mazda сложи край на слуховете за окончателната смърт на Ванкеловия двигател с прототип, който има всички шансове да стане звездата на 44-ия автомобилен салон в Токио. RX-Vision чертае бъдещето на култовите спортни купета на японската марка и най-вероятно ще влезе в серийно производство през 2017 г.

От компанията признаха, че въпреки спекулациите и техническите трудности никога не са спирали изследванията и разработките на роторни мотори. Японците не споделят подробности за силовия агрегат на новия прототип и се ограничават с пояснението, че е от семейството SkyActiv-R.

Детайли за габаритите и динамичните характеристики на новата Ванкелова Mazda също липсват. Според сп. Autocar обаче концептът е дълъг 4 389, широк 1 925 и висок 1 160 мм при междуосие от 2.7 метра. Това го прави 474 мм по-дълъг, 195 мм по-широк и 75 мм по нисък от последното поколение на роудстъра MX-5.

Британското списание цитира и шефа на отдела за изследвания и разработки на Mazda Киоши Фудживару, който смята за основен конкурент на серийната версия на RX-Vision Porsche Cayman.

Неотдавна в австралийското сп. Motoring се появи информация от вътрешен източник, според която спортното купе с най-вероятно име RX-9 ще се оборудва с двуроторен двигател с общ ходов обем 1 600 куб. см (2x800 см3), хибридна система за принудително пълнене с електрически нагнетател и класически турбокомпресор и мощност 335 кВт (456 к.с.).

Технически характристики и разход на гориво за моделите на Мазда - ВИЖ


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 VR 46

    1 0 Отговор
    Невероятна!!!
  • 2 кост

    0 0 Отговор
    Надървих са :д
  • 3 копеле

    0 0 Отговор
    Някои кратунковци си мислят че джапанките не могат да правят коли а. Могат и още как, прототипа е убиец
  • 4 Иван Радев

    0 0 Отговор
    наистина радва окото… без излишна натруфеност и помпозност. дано и RX-9 да запази този дизайн в по-голяма степен
  • 5 Електрик

    0 0 Отговор
    Ех надявах се да е под 1000кг, а те го направили по-голям.
  • 6 диан

    0 0 Отговор
    то японско
    гумите му са по високи от двигателя
    това и във формулата го няма:)

    Коментиран от #10

  • 7 Електрик

    0 0 Отговор
    С този мощния малък мотор, ако не бяха уголемили купето(вдигнали теглото) щеше да дърпа като изрод с 4х4 и тегло 1000кг.
  • 8 Камен

    1 0 Отговор
    Изключително красив!!!
  • 9 некойси

    0 0 Отговор
    ще свърша ...
  • 10 опсмопсус

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "диан":

    карай си фиата, кой те пита?

    Формата е невероятна, БРАВО!
  • 11 бай Пет

    0 0 Отговор
    Японците си мислят,че щом от АЛФА им разработиха МХ-5 ,значи спокойно могат да окрадът и 8С-компетеционе,както изкопираха 159 със Мазда 6

    Коментиран от #12

  • 12 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "бай Пет":

    пий си аспирина и лягай да се изпотиш , за да свалиш високата температура
  • 13 АНГЕЛ ПОПОВ

    1 0 Отговор
    не карам японска кола но тази сие направо красотйка,браво.
  • 14 фенът

    1 0 Отговор
    браво на японците
  • 15 MoTo

    0 0 Отговор
    Добре че има Мазда,за да видим нещо красиво и различно за разлика от еднообразието при другите марки!
    Гладка плъзгаща се линия със сочно дупенце - чак ти се иска да я напляскаш!
    БРАВО!
  • 16 МоТо

    0 0 Отговор
    Японското Порше, без големите цифри!
  • 17 dhcp

    0 0 Отговор
    Не съм фен на японските котури, но това определено грабва окото!!! Иначе двигателя хич не е малък. Два ротора с общ обем 1600 кубика, обаче буталото вътре докато направи един оборот прави три пълнения... 1600*3= 4800 кубика което си е внушителен обем :) В тия ванкели ме радва най-много звука :)
  • 18 Веско

    0 0 Отговор
    Воланът ...
  • 19 гост

    0 0 Отговор
    COPY PASTE FROM THE FERARY хаха по смешно не сам виждал
  • 20 гост

    1 0 Отговор
    До коментар #19 от " гост ":

    коя е тая марка че нещо не се сещамммм FERARY ....... ходи се скри някаде и като слезеш от на дяда си каруцата тогава коментирай.....

    Коментиран от #21

  • 21

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "гост":

    Човека може би има предвид FERRARI, иначе Маздата е много красива.....
  • 22 ASD

    0 0 Отговор
    Роторните двигатели са по-компактни и по-леки от буталните. Въпроса е защо това нещо има предница като V12 надлъжно разположен двигател?