Атина, Гърция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Що се отнася до пазара на нови автомобили в България, е добре известно, че SUV-то на Dacia е един от ключовите играчи. Отличната проходимост и атрактивната цена са основните козове на Duster. След като претърпя един рестайлинг, първото поколение на Duster вече е в миналото. Сега на ход е новото, второ поколение на модела. То беше представено статично в средата на септември, а сега се проведоха и първите динамични тестове. Те се проведоха в Атина, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от новия Duster.
Екстериор
Както може би ви е известно, новата генерация на румънския всъдеход е проектирана от българин. По-конкретно става дума за екстериорния дизайн на колата, който е дело на Емануил Клисаров - старши дизайнер в Groupe Renault. Той сподели пред нас, че неговата задача е била да направи нова визия, която обаче да не е радикално различна от досегашната. Виждайки автомобила, трябва да признаем, че Емануил е успял с поставената му задача.
Новият Duster изглежда модерно, но идентичността е запазена. Радиаторната решетка е нова, по-широка, като фаровете са изтеглени максимално встрани. Предните калници са раздути още повече, като прехода към вратите е рязък, но много ефектен. Дизайнерът е интегрирал там интересен вертикален детайл в черно, който придава завършен вид на агресивната визия. В предната броня е интегриран сребрист трапец от устойчива на надраскване пластмаса, който пунтира "ролбар".
Още една характерна разлика се открива във ветроупорното стъкло. Клисаров е изнесъл долната част на ветроупорното стъкло с 10 сантиметра напред, което го прави по-полегато. Отзад разликите също не са малко, но най-забележимата е в стоп светлините. Те са доста сходни с тези на Jeep Renegade, но пасват идеално на новата визия на Duster. Като цяло Duster II изглежда като еволюция на досегашния - по-зрял, модерен и елегантен.
Интериор
Вътре обаче няма никаква еволюция - всичко е изцяло ново и правено от нулата. На очи се набиват новото арматурно табло с голям екран разположен по-високо, новият многофункционален волан с електроусилител, както и новите и далеч по-ергономични седалки. Бутоните на централната конзола също са различни, модерни и същевременно удобни за управление. Самата пластмаса е твърда, но в никакъв случай не изглежда евтина.
Сглобката е на високо ниво - дори и по разбит път липсват паразитни шумове. Още нещо, което ни направи впечатление, е, че шумоизолацията в салона е чувствително подобрена. Мястото за водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този клас, а багажникът е голям и функционален. Дизайнът на кормилото, на скоростния лост и на корите на вратите е променен, като всичко това, наред с новите "жабки", прави салона на Duster II по-комфортен и по-функционален.
Двигател и ходови характеристики
Новият Duster се прави на платформата, на която се изграждат всички модели на румънската марка. Трябва обаче да кажем, че возията при новата генерация е силно променена. Колата е значително по-стабилна в завои, като това не е за сметка на твърда возия. Последната можем да определим по-скоро дори като мека. Инженерите от румънската марка ни разкриха, че освен в подобреното окачване основната тайна се крие и в новите ергономични седалки. Воланът е много по-информативен, като това пък се дължи на новия електроусилител.
При ниска скорост кормилото е "леко" и маневрите в градски условия се извършват безпроблемно. При по-висока скорост волана се втвърдява и определено държи колата в пътя без наложителните в предходния модел корекции. Що се отнася до 4х4 системата, без колебание можем да кажем, че в този клас тя е най-добрата. Проходимостта на Duster е почти като на истински всъдеход, като в това успяхме да се убедим на специално подготвен полигон, позициониран в една мина за мрамор в близост до Атина. Системата разполага с три режима - 2WD, auto и lock, като последния се използва за тежка пресечена местност при скорост до 30 км/ч. Вече е налична и HDC система, подпомагаща спускането по наклон. Има и предна и странични камери, които помагат при преодоляването на препятствия при силен наклон.
Двигателите са два бензинови и два дизелови, а моделът се предлага, както с предно, така и с 4х4 предаване. Дизеловите мотори са с обем 1.5 литра и с мощност 90 и 110 конски сили. Бензиновите агрегати са два - с мощност 115 и с обем 1.6 литра, а върховият бензин е TCe 125 к.с. Нашето становище е, че по-мощните и бензин, и дизел са по-добри за новия Duster. Като оптимален вариант препоръчваме дизеловия мотор със 110 конски сили, който е изключително икономичен и предлага прилична динамика. Всички модификации се предлагат с механична шестстепенна скоростна кутия, но някои от версиите могат да се поръчат и с автоматик.
Автоматичната трансмисия е шестстепенна EDC с двоен съединител и пасва отлично на дизеловите мотори на Duster. Тя предлага много добра динамика, като почти не повишава разхода на гориво. Недостатъкът е, че се предлага само за Duster с предно предаване и 1.5-литров дизел със 110 коня, като не е налична за версиите 4х4. Така че и при новия Duster липсва версия дизел, автомат и 4х4. Този недостатък обаче е пренебрежим на фона на подобренията извършени по автомобила и най-вече по отношение на цената.
Цена
Тенденцията при новите модели е всяка следваща генерация да е надградила над предишната, което обаче води и до поскъпване на автомобила. При Duster II надграждането е много отчетливо, но интересното е, че цените се запазват. В ценовата листа е добавено и едно върхово изпълнение, което разполага с много повече екстри, което е малко по-скъпо от досегашния топ модел.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пазарен Либерализатор
Ролбар.....сериозно ли?
Коментиран от #3
09:50 06.12.2017
2 Рей
Коментиран от #68
09:59 06.12.2017
3 Миро
До коментар #1 от "Пазарен Либерализатор":
Абсолютно натоподбява на ролбар. Колата изглжда страхотно, а и за тези цени е върха.Коментиран от #5, #16
09:59 06.12.2017
4 German cars
10:02 06.12.2017
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Пешо
Коментиран от #15, #23, #31
10:24 06.12.2017
7 filo
10:37 06.12.2017
8 Дъстър фен
Само малоумен би си купил тоя таралясник!
Нито е джип,нито е кола,нищо не е!
Но пък екстрите са зашеметяващи,в най-скъпия модел влиза и екстрата “Голям пепелник”!
Боклук та дрънка!!!
Коментиран от #12, #66, #70
10:40 06.12.2017
9 гост
Заради ниските заплати цените на труд по сервизите и надценката на частите са доста по-ниски. Ако си с нова кола си длъжен да ползваш фирмените сервизи с цени като на запад. По-високи данъци от стара кола. Брутална обезценка през първите години. Гаранцията не важи за доста неща по автомобила например: ходова част, накладки. В крайна сметка се оказва, че даваш луди пари за да караш евтино сглобен дрънкалник вместо малко употребявана по-качествена кола.
Коментиран от #30, #51, #82
11:02 06.12.2017
10 Бай Киро
11:09 06.12.2017
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Само слабо
До коментар #8 от "Дъстър фен":
Умен като теб може за тези пари да си купи леш втора ръка.11:21 06.12.2017
13 Yes
11:25 06.12.2017
14 Караколев
"гейберасти" управляващи страната ни вече
близо 10 години, които тези дни ни проглушиха
ушите по казионните ни средства за масова информация,
за да ни доказват колко сме били по-добре от "мамалигите" !
12:16 06.12.2017
15 ЕКСПЕРТ
До коментар #6 от "Пешо":
В романският език, когато след "С" има буква "I" се чете ЧИ!!!Всички неграмотници казват на марката "chicco" -ЧИКО, а тя е КИККО!!!
Вече знаете!
Коментиран от #49
12:28 06.12.2017
16 Пазарен Либерализатор
До коментар #3 от "Миро":
И тоя Дъстър е като предния, за 30к.лв. се взима много по-добър сув/джип, та макар и употребяван.Коментиран от #19, #73, #88
12:35 06.12.2017
17 Селянина с колелото
Коментиран от #74
12:54 06.12.2017
18 SubaruVarna
12:58 06.12.2017
19 MaKaTa
До коментар #16 от "Пазарен Либерализатор":
Занимавай се с тъпите телефони в БТК и не търси кусури, нито на колата, нито на автора.13:22 06.12.2017
20 Радо
13:39 06.12.2017
21 шофьор Х
Коментиран от #24
13:44 06.12.2017
22 Дедо ви
13:50 06.12.2017
23 Киро
До коментар #6 от "Пешо":
Пешко, то е като Каталунията. В нашия език е прието да се нарича Каталония, но Каталуния тръгна от някои невежички спортни журналисти и вече няма връщане. И Финландия се нарича на финландски Суоми, ама никой българин не би я нарекъл така. По същия начин стоят нещата и с Холандия и Нидерландия. Хайде сега, щракайте минуси до насита.13:52 06.12.2017
24 Зорлем
До коментар #21 от "шофьор Х":
Това не ми звучи като да е била каталожната цена за такова Йети, т.е. малко сравняваш круши с ябълки.Коментиран от #27
13:54 06.12.2017
25 гост
Коментиран от #35
13:58 06.12.2017
26 Радо
Коментиран от #28
13:59 06.12.2017
27 шофьор Х
До коментар #24 от "Зорлем":
Имаше ценова отстъпка от 12 500 лв. Сравнението може да не е съвсем коректно при това положение - признавам. Сега /в края на всяка година/също има ценови отстъпки за някои Шкоди, Тойоти и т. н.14:19 06.12.2017
28 мамо аз съм пилот
До коментар #26 от "Радо":
само сутринта на път за работа изтрясках една шахта, на която капака е вкопан в асфалта сигурно над 10 см, ударих една прекрасна дупка и на едно място пътя е започнал да пропада от дъждовете, но за там скоро ще ни дават по новините. Не дачия, а танк ще си взема, в най-лошия случай бтр.14:21 06.12.2017
29 Нашия
14:39 06.12.2017
30 Петров
До коментар #9 от "гост":
Къде ги тези МАЛКО употребявяни автомобили !?!Предпочитам млада селянка, вместо дърта аристократка.
14:42 06.12.2017
31 Асенчо Тъпио
До коментар #6 от "Пешо":
Защото в румънския език "С" се чете "Ч".Например румънското "Cel mai - "Най - много " се произнася " Чел май".Използването на буквата "К" (капа) е рядко и обикновено се влага в чуждици, като килограм например.За К се използва и комбинацията СН.14:44 06.12.2017
32 Съвет
14:46 06.12.2017
33 Шаран БГ
15:11 06.12.2017
34 Ники
Коментиран от #61, #83
15:20 06.12.2017
35 SubaruVarna
До коментар #25 от "гост":
Новият Дъстър е значително по-голям от стария! Плътно до Каджар и с 6 см. над Кашкай е като размер! Моля да не се бърка със стария паркетник! Подобрени са му значително офроуд възможностите - естествено не може да се доближи въобще до Ленд Круизър!!! - НО новия Дъстър 2018 г. е много по-добър на черен - кален път с дълбоки коловози от Ауди Ку 3 и БМВ Х1 Х Драйв струващи по 74 000 лв.!!! Най-евтиния вариант Дъстър с 4х4 бензин е 1.6 сце 31 500 лв. - дизела 110 коня с 4х4 и 6 ст. ръчка е със всички екстри и 37 000 лв. с ддс. - Крайно неадекватно е някой да изтърси че в Германия не търсели лукс. Търсят и още как! Нямат комплекси от нищо - за разлика от славянските-балканци и не малко германски семейства имат в гаражите си последен модел Х5 4.0 Д. - Дъстър и Волво Комби + 3 велосипеда!!!Коментиран от #38
15:25 06.12.2017
36 Бачо
Супер е. Всичките цървули да замълчат.
15:27 06.12.2017
37 солей
15:29 06.12.2017
38 Бачо
До коментар #35 от "SubaruVarna":
За Германия си абсолютно прав.Много точен коментар
15:29 06.12.2017
39 Капитана
Дачията е здрав и непретенциозен автомобил.Цената е такава защото е според качеството и марката "Дачия".Тези автомобили са направени заа такъв ценови сегмент и за такива клиенти.Не трябва да се сравнява автомобила със другите марки и модели защото нямат нищо общо.Не става да сравняваш дачията примелно със Мазда-СХ-5,СХ-3.
Тойта Рав-4 и т.н. тези автомобили са почти на двойна цена от Дачията.От премиум сегмента на марките БМВ,Мерцедес и Ауди въобще не трябва да има и база за сравнение.
В пазарно отношение,цената определя и качеството на автомобила.Лошо на тези Дачий е че бързо се обезценяват на вторичния пазар и по трудно се продават,но такъв е пазарът на автомилите,търсене и продаването се определя от марката.
15:31 06.12.2017
40 дъстъровод
Коментиран от #62
15:49 06.12.2017
41 гост
15:59 06.12.2017
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Петров
До коментар #43 от "Име (като гост):":
Не нагрубявайте. Грешки стават и по невнимание. Всеки може да сгреши. Въпросът е как реагираме след като сме разбрали, че сме сгрешили...Но темата е за Дачия.
16:37 06.12.2017
46 Киро
Грозно, евтино и ненадеждно.
Благодаря.
16:45 06.12.2017
47 бмв
17:06 06.12.2017
48 тойота
17:13 06.12.2017
49 Един друг
До коментар #15 от "ЕКСПЕРТ":
Кой е този романски език? Ако говориш за групата, то няма такова правило. Само в италианския c и g следвани от i/e се четат ч/дж. На испански си се пише ch и затова момче е чико - chico, а на френски е tch и се ползва сравнително рядко.17:30 06.12.2017
50 Лост
17:41 06.12.2017
51 мЪРО
До коментар #9 от "гост":
искам да ти кажа,че никой не може да те задължи да ползваш оторизиран сервиз!Може да си я обслужваш вкъщи,НО ОТПАДА ГАРАНЦИЯТА.накладките са консуматив който се плаща навсякъде по света.Гаранцията важи за абсолютно всичко както и ходова част.Ако можеш да си позволиш нова кола е супер.Ако караш много нстарата кола не издържа пробег от 20000 нагоре или ще издържи временно.Коментиран от #52
17:52 06.12.2017
52 Лост
До коментар #51 от "мЪРО":
Това за старата кола не е вярно. Стара кола с правилно стопанисван двигател, който няма течове на масло или са минимални(до 1,5 литра на 10к км) спокойно ще ти върти до 30 000 км на година и ще сменяш само части по окачването. Отделно един качествен основен ремонт на двигателя на стара кола е между 500 и 1000 лв, като в зависимост от частите издържа между 100 и 150 х. км т.е. ако караш до 30 000 км стара кола(с адекватни ситеми за сигурност) е по-изгодния избор без каквато и да е конкуренция. Вече ако си бавно развиващ и я забиеш в оторизиран сервиз тогава може и за 10 000 лв да ти я ремонтират и ей тогава няма да е по-изгодна от нова.Коментиран от #53
18:03 06.12.2017
53 Антон
До коментар #52 от "Лост":
Много ми е смешно пишман специалистите каращи премиум марки на по 10 год. с незнайни километри и брой собственици да се изказват за нови от магазина коли, гаранция, оторизиран сервиз.Коментиран от #55
18:24 06.12.2017
54 бмв
Коментиран от #56, #58, #67
18:38 06.12.2017
55 Много си прав
До коментар #53 от "Антон":
Повечето не знаят че коли могат да се купуват нови от магазина а не оставени в тревата.18:39 06.12.2017
56 Дачия фен
До коментар #54 от "бмв":
Моята я продадох на 250000 и нямаше лампи дето да светят и сега пак имам нова.18:42 06.12.2017
57 реалиста
19:07 06.12.2017
58 Петров
До коментар #54 от "бмв":
Щом предпочиташ, няма да те спираме - карай си.19:09 06.12.2017
59 Петров
Има nike или adidas за 200 лв, но съм си купувал кецове за 20 и съм оставал доволен. Въпросът е да знае човек какво дава и какво получава.
19:26 06.12.2017
60 Данчо Тричков
19:46 06.12.2017
61 Ами
До коментар #34 от "Ники":
Карай си я с кеф !Като им знам возията , шумоизолация , управление , ергономия и т.н , предпочитам с влака Добрич - София , че го пътувам три , четири пъти в месеца !
Коментиран от #87
20:00 06.12.2017
62 Имник
До коментар #40 от "дъстъровод":
Има нов модел ,който замества Йетито !Малко се информирай !
Политика на комцерна . Не останаха ШКода без модел в тази ниша ,спокойно !
20:03 06.12.2017
63 вижся
Коментиран от #65
20:28 06.12.2017
64 Боже
20:35 06.12.2017
65 Ааааа
До коментар #63 от "вижся":
Какво колко ?20:40 06.12.2017
66 Андрей Николов
До коментар #8 от "Дъстър фен":
Да не е джип не е и кола, нещо средно -кросоувър е и е направено да качиш бордюра в града с него :) Имам грейтуол х5 имам и дъстър /дизелов/ едното е пълноценен джип а другото е икономична кола за ежедневието. И двете са на чудесна цена и си заслужават парите да ти кажа. Е не е W124 ама кой има сметка да прави такива коли сега ...22:35 06.12.2017
67 Андрей Николов
До коментар #54 от "бмв":
Е ти си някакъв мазохист в такъв случай, Уникат! от село Горубляне :)22:37 06.12.2017
68 Андрей Николов
До коментар #2 от "Рей":
Прав си!22:38 06.12.2017
69 Shmeker
Цените са малко нагоре спрямо стария модел.
Степуей версиите на другите модели също ми допадат, стилни са, особено за парите си.
Естествено, Шкода е по-добра, но и доста по-скъпа в момента.
22:46 06.12.2017
70 hmhmhm
До коментар #8 от "Дъстър фен":
Човек всичко над 100кс. е лакомия поне за мен. С кола 96кс без проблем дигам 200км. с кола 1.2 16v дигам 180км. за българските пътища тази скорост ми е предостатъчна. Само ще ти кажа че на магистралите в бг съм виждал кон, крава в лявата лента при дъжд колата ми е занасяла със 150км/ч. Виждал съм огромни дупки, камъни на платното и сигурно доста неща които в момента не се сещам ако имаш смелост да караш по-бързо рано или късно късмета може да те изостави само си представи дъжд караш със 250км/ч влизаш в завой на магистралата и понеже не се оттича знаеш какво ще стане нали таван гуми и така и така. По добре да се кара по-маломощна кола за да не се изкушава човек. Но всеки си знае в БГ и всеки е професор тук така че кои както намери за добре да си ползва главата но да не утрепе и някой друг.Коментиран от #76, #78
23:11 06.12.2017
71 Петров
02:13 07.12.2017
72 Vasik Atanasova
04:02 07.12.2017
73 Дай точни
До коментар #16 от "Пазарен Либерализатор":
Данни година километри марка модел технически данни разход на гориво може и цени на обслужване и след това и аз мога да кажа на мен колко ми струва това.05:04 07.12.2017
74 Колелото със селянина
До коментар #17 от "Селянина с колелото":
Мега боклук но като иде на технически преглед ще го мине без грижи не като твоя леш N употреба но ти също ще минеш забравих че си оставаш с колело и на село там закони няма.05:13 07.12.2017
75 просто рено
07:49 07.12.2017
76 Гост
До коментар #70 от "hmhmhm":
На колко ракии писа този коментар?С 96 к.с. вдигал 200 км/ч - бухахахахахаха
Или си някакъв шегобиец или ходи си оправи километража! G class от 2006г. с 300 к.с. не може да вдигне 200 км/ч, ти с 96 к.с. си вдигал, а? - https://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=17401
Я вземи се събуди и покарай кола над 200 к.с. - тогава ще разбереш, че тя не е за да вдигаш висока скорост, а за да си сигурен в маневрите и изпреварванията!
Аман от простотии!
Коментиран от #77
08:26 07.12.2017
77 Д.фен
До коментар #76 от "Гост":
То пежо 306 бензин 1.4 вдига 160 иди ти се прегледай.Коментиран от #79
09:04 07.12.2017
78 гост
До коментар #70 от "hmhmhm":
То един познат така говореше, че неговото пежо 1.9 дизел с 4 човека вдигало 180км/ч, а като се качихме 4 човека и колата не може да вдигне повече от 140км/ч. Друг е въпроса, че над 90-100км/ч извън магистрала е трудно да се говори за сигурно пътуване. Нито пътищата са ни добри, нито маркировката е добра, нето участниците са адекватни и предвидими. В този случай е пълна глупост да се движиш с по-висока скорост и 100те коня на Дачия са напълно достатъчни за това. Стигат за добра маневренност и изпреварване, спокойна и тиха работа на двигателите, също така харчат малко.09:40 07.12.2017
79 Гост
До коментар #77 от "Д.фен":
Ти нормален ли си? Я пак прочети статията, коментара, данните за G class и после си помисли дали да тормозиш отново клавиатурата си по този безумен начин!Коментиран от #80
09:43 07.12.2017
80 Д.фен
До коментар #79 от "Гост":
Това съм го виждал с очите има и ауто дата там му дават 170,пък тя клавиатурата е затова.09:52 07.12.2017
81 Реалист
12:16 07.12.2017
82 Смешко
До коментар #9 от "гост":
Гаранция за накладки, гост ти си номер 1.Нямало смисъл да си купуваш нова кола хаха големият еколог препоръчва да се карат 20 годишни таралясници. А има ли смисъл да се сменя DPFa ?
12:38 07.12.2017
83 Педал
До коментар #34 от "Ники":
Само да вметна че аз имам велосипед на който дори и гумите не съм сменял, а да не говорим че не знае какво е това бензин натискаш педалите и хвърчиш.Коментиран от #86
12:45 07.12.2017
84 Преценка
00:32 10.12.2017
85 Реалист
11:35 10.12.2017
86 Ники
До коментар #83 от "Педал":
Сигурно и него си купил втора употреба ?! ХА-ХА Карай си го със здраве още 100 години без да му наливаш бензин :)Само за сведение имам едни маратонки от 10-ти клас дето даже гуми нямат...пък кво остава за ремъци и ролки :)
22:31 11.12.2017
87 Ники
До коментар #61 от "Ами":
Радвам се,че хора като теб мислят за влака на БДЖ,а не за голф 4 :)Карай си влака и остави хората които оценяват чисто новите коли от магазина да се кефят.....
22:36 11.12.2017
88 Реалиста
До коментар #16 от "Пазарен Либерализатор":
Дай пример какъв по-хубав сув/джип втора ръка можеш да си купиш За 30 000 лв.???20:43 01.09.2018
89 Д-р. Шомов.
13:22 10.04.2019