Революцията на електрическите превозни средства, изглежда, се сблъсква с няколко препятствия, дори за марките, които някога с ентусиазъм прегърнаха бъдещето на изцяло задвижваните от батерии автомобили. Пореден пример за това е Mini. Само преди три години марката, собственост на BMW, смело заяви намерението си да премине изцяло на електрическа гама до края на десетилетието. Реалността, както често се случва, се намеси и накара Mini да признае, че автомобилите с бензинови двигатели няма да изчезнат скоро, особено на ключови пазари като този в Северна Америка.
В откровено интервю за Automotive News Майкъл Пейтън, вицепрезидент на Mini за Северна и Южна Америка, призна, че мечтата за изцяло електрическо задвижване е замразена. „Все още се движим в тази посока [изцяло електрическа гама], но видяхме, особено за Северна Америка, че ДВГ все още е нещо много важно и ще бъде в обозримо бъдеще. Така че променихме малко подхода си като марка [и] ще произвеждаме ДВГ по-дълго“, заяви Пейтън, признавайки трайното потребителско търсене на традиционни задвижвания.
Тази прагматична промяна означава, че Mini ще продължи да инвестира в автомобили с бензинови двигатели. „Ще видите инвестиции в нови продукти с ДВГ. Ще продължим да се грижим да създаваме продукти за тези клиенти“, потвърди Пейтън. Той дори хвърли в пространството примамливата перспектива за нов кросоувър с ДВГ, който евентуално да запълни празнината, оставена от отмяната в САЩ на произвеждания в Китай електрически Aceman, станал жертва на непосилните мита и последвалото решение на Mini да не го произвежда в Оксфорд, Великобритания. Пейтън също така изключи местното производство на Aceman в завода на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина, позовавайки се на ограниченията на доставчиците.
Въпреки това, сред това електрическо отстъпление, има лъч надежда за ентусиастите. Пейтън намекна, че ще се върне към идеята за „истинско“ Mini, като може би ще почерпи вдъхновение от странната концепция Rocketman. Обмисля се и създаването на по-голям модел, позициониран над сегашния Countryman.
Mini не е единственият представител на BMW Group, който преразглежда своите изцяло електрически амбиции. Докато Rolls-Royce продължава да се ангажира с постепенното премахване на своя мастит V12 до началото на 2030 г., BMW се противопоставя на определянето на твърди цели за електромобили, подчертавайки важността на избора на клиентите. BMW Group прогнозира, че до 2030 г. над 50 % от годишните ѝ продажби ще бъдат електрически, но признава, че това зависи от широкото разпространение на инфраструктурата за зареждане.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БМВ
14:44 17.04.2025
2 СЗО
Б.М.Б.
15:59 17.04.2025
3 Мини
16:47 17.04.2025
4 Милениум✨
16:53 17.04.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 гост
21:55 17.04.2025