28 Февруари, 2018 17:38 19 832 46

Китайска "Tesla" на цената на Logan

  • jac-
  • iev a50-
  • електромобил

Китайският производител JAC пусна в продажба електромобил с автономен пробег до 500 км с базова цена 70 000 юана (€9 050). Седанът iEV A50 има мотор с мощност 144 к.с. и ще се предлага в две версии с капацитет на батериите 47 и 60 кВтч.

Новият китайски електромобил попада в сегмент C по европейската категоризация, което го прави конкурент на моделите от Голфовия клас. Дълъг е 4 590, широк 1 765 и висок 1 490 мм при междуосие 2 710 мм.

Във външността на JAC iEV A50 на очи се набиват светодиодните фарове. В интериора пък правят впечатление виртуалният приборен панел и големият вертикален екран на мултимедийната система. Декорациите имитират въглеродни нишки.

Бърза зарядна станция попълва 80% от капацитета на акумулаторите за около час и половина. Малката батерия позволява изминаването на 330 км, а голямата може успешно да съперничи на Tesla по пробег.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Емил

    140 3 Отговор
    Кога ще почне вносът в България или ще ги търсим в Алиекспрес.
  • 2 nik

    32 48 Отговор
    На краш тестовете да предполагаме ли как е?

    Коментиран от #22, #33

  • 3 гмг

    99 2 Отговор
    На пръв поглед изглежда доста примамлива оферта. Ако и не дава много дефекти цялата електроника или има наистина качествена гаранция си е не лоша количка. С удоволствие бих се поинтересувал ако се появят в Европа. На тази цена се е изплатила за няколко години дори и после да сдаде багажа, за разлика от Тесла, която е 100 хил. долара.
  • 4 Киро

    105 4 Отговор
    Китаеца е вече много напред с материала браво.
  • 5 Пената

    93 1 Отговор
    Супер е! За 10 бона няма аналог! Аз бих си взел.

    Коментиран от #8

  • 6 Гришо

    67 6 Отговор
    Тесла ако сложат по-налки мотори ще изминават над 1000км. Виж Китайците, така се прави, средна по размер батерия и малък мотор, за града повече не ти трябва

    Коментиран от #9, #19

  • 7 Фен на Фики Кондьо и БМВтата

    45 15 Отговор
    И като му срежа ауспуха (гърнето) на тва пак никой няма да ме чуе, че да си извърне главата и да ме види, колко съм страшен и корав, и татуировките и ланците и златните зъби и очилата... Най-много чалгата и гръцкото да чуят щот аз винги карам с отворени прозорци и лакът на вратата!
    И как да си купя тая кола щом силиконките в чалготеката ми гледат ключодържателя и ако не е БМВ си обръщат главите???

    Коментиран от #23

  • 8 мъка

    22 5 Отговор

    До коментар #5 от "Пената":

    За тия пари я взимам . А за половина бих взел това на третата снимка/всичко без купето/ . После слагам отгоре купето на Алфата и Икология.
  • 9 гост

    29 4 Отговор

    До коментар #6 от "Гришо":

    Недей да бързаш толкова , с 60 квч това ще мине 500 км само ако кара с 60 км/ч ! Но за тая цена наистина и 300-350 км са напълно достатъчни , 95% от колите не минават повече дневно , а за 2-3 пъти в годината може и да почакаш един час на станция по пътя .
  • 10 бай Бай

    29 0 Отговор
    При тия задръствсния във Варна става. Не се кара с повече от 30-40 км. из целия град

    Коментиран от #12

  • 11 Къртев

    39 5 Отговор
    Тесла и ейпъл и всички американски продукти са с неистово надвишени цени. Щом китаеца може да продава евтино, то и американеца може. Ама там далаверата е друга.
  • 12 Иванчо l-ви

    18 3 Отговор

    До коментар #10 от "бай Бай":

    Дааам
    На борда ми стой средна скорост от 32км.ч. А имам и малко извънградско.
    Но мисля че щом е китайска ще можем да и прикачим тиранти и по линията на тролея...
    Ще зареждаме в движение
  • 13 Заблуден

    10 12 Отговор
    Нереална цена. Пишете глупости заради единия рейтинг​.

    Коментиран от #14

  • 14 гост

    24 0 Отговор

    До коментар #13 от "Заблуден":

    Естествено това е цената в Китай , но това значи , че и в Европа няма да е повече от 12-13000 евра , което пак си е супер оферта , при поне 7-8 лева на 100 км икономия само от гориво на 100 000 вече си е избила цената и всичко нагоре е чиста печалба !
  • 15 Aham

    5 7 Отговор
    Чак пък тесла е силно казано...
  • 16 ВАГ

    15 10 Отговор
    Мнооооооооооого подвеждащо заглавие .
    Китайската тислъ ще струва 15-16000 лв НО в Китай. Да не забравяме ,че в Китай СУВ на Шкода струва 15000лв а тук 50000лв ,тъй,че споко ...няма да си купувате китайски тисли за 15бона.
  • 17 Папагал

    15 1 Отговор
    А тук що не си правим?
  • 18 Спец

    5 4 Отговор
    Марката я има във България ! Слаба ходова част!!! Иначе не е лоша.
  • 19 Пробегът

    11 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гришо":

    Пробегът много слабо зависи от мощността на двигателя. Повече зависи от големината и теглото на автомобила. При бензиновите автомобили, ако на едно голямо и тежко купе, сложиш по маломощен двигател, дори гори повече.

    Коментиран от #32

  • 20 Антон

    5 0 Отговор
    За тази си цена определено бих си я купил, за ежедневна непретенциозна кола из града, да возя децата кой на градина, кой на урок и много много да не се занимавам с поддръжка. 3-4 години да издържи ежедневно по 30-40 км. и после за рециклиране.
    Единствената греда ще бъде ако нещо даде дефект, колко време колата ше бъде на трупчета.
  • 21 Цената е супер

    11 0 Отговор
    Като се замисля че преди само 5 години една резервна батерия за Тесла струваше 30 000$, а сега за толкова може да си купиш 3 броя батерии с бонус 3 електромобила!

    Наистина конкуентите на Тесла няма шанс да са големите автомобилни концерни, а ще са китайците!
  • 22 mancho

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "nik":

    Най- вероятно като ЕУ колите от преди 15-18 год. Т.е като 80% от колите в БГ. За градско е достатъчно.
  • 23 Българин

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Фен на Фики Кондьо и БМВтата":

    Браво ! Взеха да се появяват и точни коментари ! Още веднъж браво за истинското състояние на нещата в Българката ! Браво ! Браво, това се казва коментар ! Възхитен съм , колко добре представя китайския автомобил !
  • 24 Учуден

    15 0 Отговор
    Дори и 15000€ да е пак си струва!!!
    И ремонта ще е тънък!!!
    Що ни е Тесла?
    Да си я карат в САЩ!!!
  • 25 Запознат

    1 7 Отговор
    Знаем ги китайците...автометачките им за 25000 /срещу 250000 за европейски мото аналог/ изкарват по 3 седмици преди скрап-а

    Коментиран от #26

  • 26 Цените долу

    10 0 Отговор

    До коментар #25 от "Запознат":

    Само изчакай да задоволят огромният китайски пазар и да им останат излишни производствени мощности. Тогава като започнат да продават в Европа и Щатите, другите производители щат нещат ще намалят цените си.
  • 27 Супер

    8 0 Отговор
    Страхотна колица, за тази цена няма аналог, бих си купил една за тази цена и ако има и гаранция 4-5 години направо си заслужава
  • 28 иван

    6 1 Отговор
    в Али Експрес продават двуместни за 7000 долара
  • 29 и фб

    9 0 Отговор
    Това не е премиум кола, но напълно достатъчна за градско. Аз правя 50км средно градско на ден, няколко дена ще я карам орвди зарядка. Ако цената е до 30000лв и няма масла и филтри за няколко хиляди по време на гаранцията, колата ще се избие за 10г. от спестените разходи за гориво и гаранц. обслужване.
  • 30 Julio

    0 11 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Бърза зарядна станция попълва 80% от капацитета на акумулаторите за около час и половина.

    Четох до тук. Не става....
  • 31 гост

    5 1 Отговор
    За подобна покупка ти трябва задължително дилър и сервиз. Иначе си е голям риск при евентуална подреда. И аз бих си я купил за 25х.лв щом е пълноразмерен седан с реален пробег от 350-400км, може да стигнеш до всички части на страната, а у нас това е важно поради липсата на бързи зарядни.
  • 32 гост

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Пробегът":

    Да, така е за бензиновите. Аз карам 1.7т кола със 170кс и 2.5 атмосферен бензин и дава разход под 9л. Същият разход дава и кола със същото отношение тегло/мощност, но с двойно по-малка кубатура турбо-бензин. Та новите технологии не носят новаторство в този случай, само на хартия са по-добри.

    Коментиран от #44

  • 33 Иво78

    0 4 Отговор

    До коментар #2 от "nik":

    Хахаха,не предполагай! По-здрави е и от вафла!
  • 34 Пробегът

    7 0 Отговор
    Хайде още един, който кара по 3000 км на ден без почивка. Пич, застани на една бензиностанция за половин час и виж колко хора ще си напълнят резервоара догоре?

    Повечето хора зареждат по двайсетина левa, което се равнява на 100-200 км пробег и карат няколко дни. За ежедневни нужди, няма смисъл да ползваш бърза зарядна станция, на която по подразбиране токът е поне два пъти по-скъп, отколкото да се заредиш от контакт, какъвто на практика представляват зарядните станции до 22 киловата.

    За 50 км дневен пробег са ти необходими 8 киловатчаса енергия. Точно колкото да си загрееш 100 литров бойлер. За колко време ти загрява бойлера? Пък и на кому е нужно да натоварва излишно мрежата, като може да си зареди електромобила по-евтино през нощта. 8 киловата се зареждат за осем часа с мощност един киловат. Един стандартен контакт 16 ампера, без натоварване отдава 3,8kW , което за 8 часа позволява зареждане на половината батерия за пробег 250 км. равняващо се на 90 хиляди километра годишно на нощна тарифа от обикновен контакт. Ти по колко изминаваш, та не ти стигат?

    Коментиран от #35, #37

  • 35 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #34 от "Пробегът":

    Добави към това, че през ноща едно зареждане на 100км. пробег ти струва 2 лева, колкото е сега 1 литър бензин.
  • 36 xxx

    0 0 Отговор
    Изглежда хубаво от вътре, но не си падам по такива коли.
  • 37 Зорлем

    1 4 Отговор

    До коментар #34 от "Пробегът":

    Значи, за пореден път, Електрико - като ги изплескаш тия незнам-си-колко киловата енергия за изминаването на незнам-си-колко километра, е точно толкова вярно и подвеждащо, колкото да прочетеш в рекламната брошура на някой автопроизводител, че разходът на една дизеларка е 3,5/100!
  • 38 Големи мечти

    3 6 Отговор
    Задача по Физика за 8клас с математика за 4клас.Гледам един от прототипите на ел.автомобил на BMW 300КВ мощност с пробег 650км .Ако приемен , че караме с 21,67% от мощността на двигателя 300*0,2167 =65КВ .При средна скорост 65км/ч 650/ 65= 10 часа . 10часа по 50 КВ =500КВ/ч 500 КВ/ч при напрежение на мрежата и колата 230волта Смятаме : 500кв/230в= 2173 ампера ако искаме колата да я заредим за 1 час.
    2173 ампера такива кабели и щепсел и контакт НЯМА . Кой ли му се чака 1час? И какви опашки ще станат а броя на зарядните станции ще трябва да е 30 пъти по голям от бензиностанциите. А за 5 минути 26076 Ампера ,звучи страшно ,дали има някъде произведен такъв кабел ?Или ще зареждаме в „къщи“ за 8 часа 2173/8=271 ампера.Сега вървете при енергото и им кажете , „искате да черпите в къщи 271 ампера“ ,да видим какво ще Ви кажат .Тоест всяка къща ще трябва да има собствен трафопост .Може и орташки по 2-3 къщи на трафопост . Сега в България имало 3 милиона леки коли да кажем , например зареждаме в петък и събота и неделя ще ходим НА …. Е това НА бе бива да е по далеч от 300км иначе няма да ни стигне тока. Та зареждаме в петък вечер за да сме готови .271ампера по 1 милион ел.автомобила на 230 волта 271*1000000*230=62330МВ или ще ни трябват 32 централи по 2000 МВ на прост език казано ще ни трябват 32 козлудуя . Ако сложим и едно друго понятие КПД цирка става по голям .



    Всеки умен човек може да си направи изводи .

    Коментиран от #39, #41, #43

  • 39 pinokio

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Големи мечти":

    За движение със 100 км/ч са достатъчни 10 - 15 кс. Рекламните еквилибристики с числата по елдвигателите са само за наивници, които се ограмотяват от шарени списания. Само за сравнение, тролеите са със 100kW двигател, но това е номинална, а не пикова мощност. 600те кс на Тесла са пикова мощност, демек 60кс номинална.
  • 40 незнайко

    2 0 Отговор
    Само китайците бяха способни да се конкурират с Тесла и го направиха браво ! Да видим сега "плюещите" по електрокарите какво ще говорят ?
  • 41 незнайко

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Големи мечти":

    Сега прочетох поста Ви . Работя на масто където токовете във вана за електрохимия достигат 10 000 ампера при 24 волта. Захранването е с подвижни палци. Не се учудвай на тезе 2000 ампера ! ТЕ НЕ СА ДИРЕКТНО ОТ МРЕЖАТА !!!

    Коментиран от #42

  • 42 Зорлем

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "незнайко":

    Е, той човека затова обяснява, че без отделен трафопост зареждането ще е интересно.
  • 43 nik

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Големи мечти":

    Объркал си сметката пичаго.
    Изкара, че тая кола ще харчи ток колкото малка ВЕЦ.

    Средно голям седан на нормално градско каране харчи около 10кВ.
    За 3 часа/ден както се карат 90% от автомобилите това прави 30кВч. При зареждане за 8 часа това прави 16А - всички контакти у вас са толкова. Усилените са 25А и на тях можеш да я заредиш за 5 часа.
  • 44 AZZZZzzzz

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Това са приказки от хиляда и една нощ! Моята е 2.0 кубика, 136 коня, тежи около 1.5 тона! Разход градско 12-13 л и 8-9 извънградско... Коя е тази кола с 2.5 двигател да харчи под 9 на сто? Кажи за да си я купя, че обичам атмосферните двигатели с голяма кубатура.

    Коментиран от #45

  • 45 ВАГ

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "AZZZZzzzz":

    Това е дизеловия двигател :)))
  • 46 До Ник

    0 0 Отговор
    Значи ще имаш китайска кола с 100 КВ мотор а ще караш с 10 ми той трабанта е по мощен и на равното вдига 100.с.
    двигател с мощност 19 kW (26 к.с.), Работата ми прилича на касетофон HI FI 100 W с две батерии за 15 лева имаше ги преди години по битаците.