Многофункционалните возила на френските лъвчета от доста време насам са се превърнали в класика в жанра. Минивановете, "баничарките" и по-големите бусове са предпочитани превозни средства както за работа (в товарните си версии), така и за пътешествия. Пътническите варианти на големите бусове пък са идеални за весели компании и дълги пътувания. Най-новото предложение на французите в този сегмент се нарича Traveler. Това е бус, който наследява всичко най-добро от Expert, но в същото време добавя още комфорт функционалност и не на последно място икономичност. Автомобилът, който имахме възможността да изпробваме беше Traveler 1.6 BlueHDi S&S115 Business - пътнически вариант с 8+1 места, оборудван с 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател и с шестстепенна механична скоростна кутия.
Екстериор
Що се отнася до външен вид, то предната част на Traveler е нещото, което го отличава от останалите предложения в този сегмент. Предницата е модерна и фирмено разпознаваема. Черната 3D решетка и ефектните диодни светлини във формата на бумеранг са добре съчетани с хромираните детайли и новите по-тънки фарове. Иначе бусът е с познатата ни за подобен род возила вагонообразна каросерия, с плъзгаща се задна врата. Traveler се предлага в три варианта с три различни дължини на каросерията. И трите се характеризират с къси надвеси и голяма остъклена част (силно тонирана назад). Най-късата, която виждате на снимките, изглежда най-хармонично и компактно, като в същото време спокойно превозва девет души плюс багаж.
Интериор
Товарното пространство на късата версия обаче е по-малко и трудно събира багажите на деветимата пътници, особено ако става дума за по-дълги пътувания. Седалките са удобни и се регулират във всички посоки, като последният ред може да се движи напред с цел увеличаване на обема на багажника. Мястото за краката на пасажерите на третия ред кресла обаче силно намалява, в случай, че ви трябва повече товарно пространство. Благодарение на плъзгащата се врата пътниците отзад се качват и слизат доста комфортно. Отпред, до мястото на водача има една сдвоена седалка, но тя е малко тесничка за двама. Иначе креслото на водача е удобно, позицията е висока, а видимостта - отлична. Уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни монохромни дисплеи, семпли са, но в същото време силно информативни. С други думи Traveler не предлага лукс, а само много комфорт.
Двигател
Автомобилът, който ни беше предоставен за тест беше оборудван с 1.6-литров четирицилиндров дизелов двигател, работещ съвместно с шестстепенна механична скоростна кутия. Мощността от 115 конски сили, макар да изглежда малка за този бус, се оказа напълно достатъчна. Липсата й се усеща единствено при доускорение по наклон. За сметка на това обаче Traveler е изключително икономичен. Средният разход в извънградски условия е под седем литра на сто километра, а големия резервоар (69 литра) е достатъчен за изминаване на почти 1000-километрови дистанции без дозареждане.
Ходови характеристики
Що се отнася до управлението, то е изключително леко и свикне ли човек с по-големите габарити на Traveler, е неразличимо от това на лек автомобил. Единственият проблем е свързан с по-лекия волан, който се усеща при скорост над 140 км/ч. А ако има и странични пориви на вятъра, то бусът става нестабилен и е необходимо скоростта да бъде намалена. Окачването е отлично балансирано, може да се определи като твърдо, но в никакъв случай - дискомфортно. Въпреки височината на буса, общият център на тежестта е максимално снижен и кренът в завоите е много малък. Иначе казано управлението, разходът на гориво и динамика му са като на стандартен лек автомобил, а възможността за превоз на пътници и багаж е колкото на две стандартни леки коли.
Цена
Базовата цена на Peugeot Traveller 1.6 BlueHDi S&S115 Business във версия Standard започва от 51 795 лева, като в зависимост от допълнителното оборудване може да достигне до 65 000. За тези пари обаче получавате отлично превозно средство, както за бизнес пътувания, така и за весели компании, които харесват дългите пътувания. Икономичността също е от голямо значение, а тя е отлична при новия Traveler. Вносителят на марката у нас предлага подобни бусове и под наем, така, че ако не ви е необходим деветместен автомобил целогодишно, то можете да го взимате само за ваканциите си.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Андрей Николов
Коментиран от #8, #48, #57
12:12 29.04.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 МаКаТа
12:16 29.04.2018
4 Даймлер Бенц
12:26 29.04.2018
5 Антон
Това може да бъде измислено само от инжинер-джендър
Коментиран от #17
12:28 29.04.2018
6 Караиванов
Коментиран от #10, #40
12:33 29.04.2018
7 Христо Петров
12:42 29.04.2018
8 Дани
До коментар #1 от "Андрей Николов":
Явно никога не си карал такъв мотор, щом говориш така.Коментиран от #15
12:53 29.04.2018
9 larsen
Коментиран от #11
12:58 29.04.2018
10 Хехе
До коментар #6 от "Караиванов":
Качете се 9 човека с багаж, охлаждайте си купето, движете се по магистралата с 140 и ако минеш повече 600 км. трябва да викаш ура.13:02 29.04.2018
11 larsen
До коментар #9 от "larsen":
Карам Пежо 608 вече 10 год. Перфектен на дълги пътувания ,никакви проблеми по двигател и ходова част,супер кожен салон...абе постарали са се франсетата...среден разход 6.5 /100 км. за цяла година...110 к.с. ,нопри умно каране не се мъчи и при по дълги изкачвания...дано този модел да е по-добър,но това двигателче не знам как ще се държи ако се натовари ,махх...,май 2.2 HDI ЩЕ Е ПО-ДОБРЕ...Коментиран от #13, #53
13:06 29.04.2018
12 Jack Bauer
Коментиран от #29
13:24 29.04.2018
13 падналия ангел
До коментар #11 от "larsen":
608? Такава цифровизация на Пежо за европейския пазар няма.Коментиран от #26, #37
13:35 29.04.2018
14 прости
Коментиран от #16
14:07 29.04.2018
15 Андрей Николов
До коментар #8 от "Дани":
Напротив дете мое, карал съм такъв на Форд Фокус 75 000км или две години 109 коня, и в момента карам друг фокус, само че под наем и е 90 коня. Има доста писано в нета, можеш да питаш чичо си Гугъл но си мисля, че не вдяваш от английски и грам. Айде и умната лапе :)Коментиран от #32
14:09 29.04.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Алфа Ромео
До коментар #5 от "Антон":
Мъка ша е моторчето с пътници багаж и клима, а тези седалки без странична опора, тотални пейки...14:28 29.04.2018
18 Roku
14:28 29.04.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 антрашпиц
14:37 29.04.2018
21 Андрей Николов
14:45 29.04.2018
22 ВАГ
Дизела от Лукойл е по-некачествен и от този в Зимбабве и Намибия ,но ...руска му работа ,нормално.
п.п. все пак модерните дизели са направени да работят с истински дизел .За България(руката губерния) ГНП.
Коментиран от #54
14:52 29.04.2018
23 Радек от Боктор
До коментар #19 от "Иван":
Когато 3.0 направи разход под 6.5 то тогава АУДИ ще разцепи света......но това никога няма, а и не е възможно да се случи. За този двигател разхода е около 8.0 и то ако е изправен! Що се отнася до лъвчето, то този двигател е най еластичният и икономичният, който имат. Аз лично съм свалял разхода до 3,5, но при нормално каране спазвайки ограниченията. Накрая повечето от нас избират кола или според парите или според чепа си, колкото по-малък, толкова по-голяма кола.Коментиран от #31
14:59 29.04.2018
24 пръф
Коментиран от #25
15:09 29.04.2018
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Гад
До коментар #13 от "падналия ангел":
806 кара, то е ясно че няма как да кара от 10г. 60816:13 29.04.2018
27 антрашпиц
16:40 29.04.2018
28 PACO
16:50 29.04.2018
29 Байк
До коментар #12 от "Jack Bauer":
Jack Bauer +1! Много точен коментар! Остави ги какво говорят, само който не е карал HDI може да тръгне да блещи глупости. Както и това, че на разположение има и други двигатели, но кой да мисли?! А и колегата от коментар 23 (Радек от Боктор) правилно отбелязва, че двигателят е достатъчно еластичен и може да понесе по-голямо натоварване, без това сериозно да се отрази в тягата. Казвам го от личен опит.17:04 29.04.2018
30 пежо
17:13 29.04.2018
31 Отец Прецакии
До коментар #23 от "Радек от Боктор":
3,5 разход бил правил,буу ха,ха...!! Това на червен светофар ли,на цилиндър ли или на маслото?!17:32 29.04.2018
32 Дани
До коментар #15 от "Андрей Николов":
Лапето има навъртяни толкова километри с 1.6 109 коня, колкото косми по главата на всички китайци няма. Но аз карам пежо, а не форд, така че дори и двигателя да го водят един и същ, разлина има, просто е съвместна разработка. Купи си пежо другия път, не форд.17:36 29.04.2018
33 vasik atanasova
Коментиран от #41
18:36 29.04.2018
34 Минаващ от тук
19:05 29.04.2018
35 Геор
19:25 29.04.2018
36 Хаха
19:46 29.04.2018
37 Larsen
До коментар #13 от "падналия ангел":
Ех,то да не сбърка човек...за 806 става въпрос...,който обича пежо се сеща,сори...Коментиран от #47, #50
20:53 29.04.2018
38 884
21:20 29.04.2018
39 C4 1.6 bluehdi Grand Piccaso exclusive+
21:23 29.04.2018
40 АСДДСА
До коментар #6 от "Караиванов":
Няма как да харчи по-малко от лека кола. Има по-голям резервоар.Леката кола е със същия двигател и е доста по лека.
21:28 29.04.2018
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Гост
До коментар #41 от "Гост":
✌️✌️✌️✌️✌️✌️21:45 29.04.2018
43 Riko
21:46 29.04.2018
44 Още едно лапе
Не бих казал, че е по-приятен за каране, Икономичен е като се кара нормално, на магистрала със 130км. под 7.5…8 трудно пада-
това на Партнер с 92 коня.
21:54 29.04.2018
45 Наблюдател
22:23 29.04.2018
46 Бачо
22:56 29.04.2018
47 падналия ангел
До коментар #37 от "Larsen":
806 с кожен салон? Да не става въпрос за 607? И последно?22:56 29.04.2018
48 jtjk
До коментар #1 от "Андрей Николов":
Ти си супер незапознат с този двигател. Не се излагай с тъпите си твърдения. Прочети малко, ограмоти са и виж, колко други автомобилни фирми дори японски използват този двигател на Пежо. Да не мислиш, че японците ще предпочетат този двигател на Пежо, защото не е добър? Ти за глупаци ли ги мислиш? Не се изказвай неподготвен, че ставаш смешен.23:00 29.04.2018
49 Стария
Така, че по нашите разбити пътища се кара отпадъка на западна Европа по на 15-20г. Така че, колкото една кола е по-нова и добре подължана в нормална държава, тя е по-хубава, останалото е гъзария и простотия.
23:09 29.04.2018
50 Монго
До коментар #37 от "Larsen":
Аз обичам Пежо ама хич не се сещам какво кара колегата! Пише десет годишна кола, ти уточняваш модел 806, ма те се произвеждат последно 2000 год. 608 няма такова нещо в Европата...23:13 29.04.2018
51 Варненски
23:23 29.04.2018
52 Коце
След смяна на турбото на 180000км, изкара още 300000 без други ремонти по двигателя. Но маслата ги сменяме не на 20000км, а на 10-15000км. И в момента все още двигателя работи много прилично. Ако новия пътнически модел 2018 е с окачването на товарния от 2007, тогава 50-60000лв са безумие. Твърдата возия и скъпите части са най-големия недостатък!
23:33 29.04.2018
53 Пижо
До коментар #11 от "larsen":
608 не знам да имат 806 имат със сигурност23:49 29.04.2018
54 един от всички
До коментар #22 от "ВАГ":
Грешиш -първо,Лукойл само се води за руска,но е със сложно международно произхождение,собственост на разни (еврейски) фирми и групировки. Второ,за българския пазар си ползват гориво от България,а не внасят от Русия...Коментиран от #61
23:58 29.04.2018
55 щурутия
07:42 30.04.2018
56 Бай Благой
Вътре тези седалки като ги гледам и направо изтръпвам...представям си какви нарове са.
За 1,6 турбо дизел...не знам....10 човека по 75-80 кила + багажа - отиде на 1 тон отгоре...като включиш и климатика и считайте че това повече от 100км/ч по равен път няма да може да вдигне..
А този разход под 7 вероятно е направен с празен бус....
Няма лошо, който го устройва да си го купува, само да няма големи очаквания!
08:02 30.04.2018
57 Ввв
До коментар #1 от "Андрей Николов":
Малии верно ли,щом казваш,вярваме ти,ама на куково лято!Ако си карал някой необслужван батал,виж това е друго!Но глупости да бръщолевиш не става!18:28 30.04.2018
58 Язе
18:56 30.04.2018
59 1.6HDI turbo
Иначе е икономичен, спор няма. Извънградско в 307-ца спокойно си се вмества в 5 на 100.
20:39 30.04.2018
60 Мистър Пинк
А по темата, кой си купува кола с двигател под 2000 кубика?!
Колата се кара винаги на макс, разход колкото толкова.
08:57 01.05.2018
61 ВАГ
До коментар #54 от "един от всички":
Баш не греша, ти да си видял руснак милиардер да не е евреин ?!! .. и да, сложни международни са ,защото руските олигарси евреи си прекарват фирмите през не знам какви си острови и атоли.А нефта за Лукойл идва само от Русия .Има вече големи български фирми за превозвачи които си внасят дизел от Румъния ,защото имат много разходи за ремонти от скапаната руска лукойлска нафта.
22:26 01.05.2018
62 Истината
Коментиран от #63
08:10 02.05.2018
63 Бухахахахахха
До коментар #62 от "Истината":
Кажи ми немска кола до 65 000лв нова,най-високо оборудвана и съм съгласен.Ауди А1,БМВ 1,VW Polo.Цени и по-високи.Приятно пътуване.Ами то с тия може ли да се пътува?До 100-150км най-много и задължително да те чака чекръкчия,да ти намести кокалите.21:53 02.05.2018