Mercedes-Benz се подготвя за пускането на пазара на новия CLA, който е важен модел за бъдещето на марката. Докато първоначалните планове бяха насочени към изцяло електрически подход, сега CLA ще предлага както задвижване с вътрешно горене, така и електрическо задвижване, използвайки гъвкавата платформа MMA. Очаква се компанията да представи модела през следващите месеци, а една от последните спирки за тестове е българската столица, където прототип на модела бе забелязан вчера. Междувременно, наш екип се намира в завода на Mercedes, където от компанията ще разкажат повече за модела.
На кадрите споделени от BK Automotive в Instagram, можем да видим почти цялостен камуфлаж за компактния модел на германците, като единствената открита част остава таванът. Новото поколение CLA ще последва дизайнерския език на по-големите си братя – EQS и EQE, като ще се отличава с аеродинамична форма и подобен светлинен подпис в предната и задната част.

Интериорът ще бъде оборудван с най-новата информационно-развлекателна система MB.OS, задвижвана от виртуален асистент, управляван от изкуствен интелект. Тази система има за цел да подобри изживяването при шофиране чрез интуитивно взаимодействие и проактивна поддръжка. Вероятно именно тя е и обект на тестове у нас, съдейки по това, че част от софтуера се разработва именно в България.
Mercedes обещава пробег от 1270 километра с две 10-минутни спирания за зареждане. Това забележително постижение е постигнато благодарение на комбинация от фактори, включително голяма 85kWh батерия, 800-волтова архитектура и възможности за ултрабързо зареждане.
По време на строг 24-часов тест за издръжливост в техническия център Нардо в Италия CLA демонстрира изключителния си пробег, като измина общо 3716 километра с 40 престоя за зареждане, всеки от които с продължителност само 10 минути. Въпреки че конкретните скорости на зареждане не бяха оповестени, автомобилът е постигал скорост на зареждане от 320 kW.
Към CLA ще се присъедини вариант Shooting Brake, както и заместители на GLA и GLB, включително техните електрически аналози. Въпреки това Mercedes рационализира номенклатурата на електрическите си автомобили, като се отказва от подмарката „EQ“. Бъдещите електрически модели ще бъдат идентифицирани с името на класа си, като например „GLA с EQ Technology“, подчертавайки интегрирането на технологията на електрическото задвижване в рамките на съществуващата моделна гама.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 тъй шъй
10:08 20.02.2025
2 Вилма
10:08 20.02.2025
3 Паркинг под гълъбарника
Коментиран от #4
10:29 20.02.2025
4 така
До коментар #3 от "Паркинг под гълъбарника":
Сигурно ще се предлага небоядисан, защото обикновено, в ценовата листа, пише -боя 3х.лева, металик повече.10:32 20.02.2025
5 Порно
Коментиран от #6
10:33 20.02.2025
6 Акъл
До коментар #5 от "Порно":
Абе, Ганчо, твоя телефон на 230 волта ли е? Хората да не са малоумни, че да не може да се зарежда на всякакви станции.Коментиран от #7
11:40 20.02.2025
7 Трифонов
До коментар #6 от "Акъл":
E-e-e-e-e... ама времето за зареждане няма да е 10 минути, хах. То иначе може всичко.09:56 21.02.2025
8 Пълна каша е написаното
Коментиран от #10
11:16 21.02.2025
9 Азе
06:40 22.02.2025
10 Орденадор
До коментар #8 от "Пълна каша е написаното":
Смятай и другите неща- за останалите 17 часа се е движил със скорост 220 км/ч. Нормално е при този разход на енергия да зарежда 7 часа без да унищожи батерията.13:39 23.02.2025