16 Юли, 2018 09:33, обновена 27 Юли, 2022 14:20 37 838 39

Тествахме новата "баничарка" на Peugeot

  • peugeot-
  • rifter-
  • тест
Тествахме новата "баничарка" на Peugeot - 1

Монако, Монте Карло. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Един от най-популярните модели на Peugeot e т.нар. многофункционален автомобил Partner. Този тип автомобили, наричани в разговорния език "баничарки" се предлагат и в товарна, и в пътническа версия. Peugeot обаче постепенно започна да разделя двата варианта, като първо добави към името Partner названието Tepee за пътническата версия, а сега, новото поколение е със съвсем различно име. Новата пътническа "баничарка" на Peugeot се казва Rifter, беше показана статично за първи път през март в Женева, а сега французите направиха първите тестове на модела. Наш екип беше на мястото на събитието, тествахме многофункционалното возило и ще ви разкажем първоначалните си впечатления за Rifter - един автомобил, представляващ смесица от миниван и кросоувър.

Екстериор

Тествахме новата "баничарка" на Peugeot


Пътническият вариант, на който акцентираме, разполага с много остъклена площ и ефектна предница. Тя впечатлява с новата фирмена радиаторна решетка, модерни предни светлини и ясно открояващ се въздухозаборник в долната част на бронята. Именно подчертаването на този отвор, както и наличието на псевдоподкартерна защита придават на автомобила по-суров и агресивен вид и го доближават до актуалните към момента кросоувъри. Rifter ще се предлага на пазара с две различни каросерии - стандартна, която е с дължина 4.4 метра и удължен с 35 см седемместен вариант. В Монако французите ни предоставиха за тест само "късата база". Тя изглежда компактно, модерно и далеч от познатия ни образ на "баничарка".

Интериор

Тествахме новата "баничарка" на Peugeot


И ако отвън Rifter прилича на кросоувър, то салонът е практичен и наподобява този на минивановете. Много жабки, висока позиция на водача и огромна остъклена площ са фактори, които значително подобрят комфорта на пътуване. Това, което отличава Rifter от останалите подобни автомобили е изключително богатото оборудване при високите нива на екипировка. Ефектен панорамен таван, типичният за леките автомобили на марката i-Cockpit, мултимедийна система и още куп по-дребни екстри определено причисляват Rifter към модерните практични автомобили. Седалките не са големи, но са сравнително ергономични, а нестандартните на пръв поглед уреди са информативни и удобни за навигиране. Като прибавим към това и минимален товарен обем от 775 литра (за късата база), огромно разстояние за краката на водача и пасажерите, качествени материали и добрата сглобка, то и тук можем да завършим със заключението, че това не е типичната, спартански оборудвана "баничарка".

Ходови характеристики

Тествахме новата "баничарка" на Peugeot


Rifter е направен на модулната платформа EMP2, а от нея изненади не се очакват. Автомобилът се характеризира с предсказуемо управление, има малко по-голям крен в завои, а возията е една идея по-твърда. Като цяло обаче новата "баничарка" е близо до т.нар. кросоувъри. Основните версии са само с предно предаване, но за по-добро сцепление с пътя всички са снабдени с фирмената система Grip Control. В качеството на опция се предлага и 4х4 задвижване, което е съвместна разработка на Peugeot и Dangel. За да й обърнем внимание, французите бяха подготвили и специален Rifter, подготвен основно за офроуд. Тази версия е все още концептуална, характеризира се с увеличен клиренс, с офроуд гуми и с палатка на покрива. Той обаче не е подходящ за асфалт.

Двигатели

Тествахме новата "баничарка" на Peugeot


Що се отнася до двигателната гама, то Rifter се предлага с 1.2-литров бензинов двигател с две мощностни характеристики - 110 и 130 к.с. 1.5-литровият дизел обаче е по-оптималният вариант за Rifter. Той се предлага със 75, 100 и със 130 коня, като моторите с трицифрена мощност определено пасват отлично на масата на автомобила. Те са динамични, въртящият момент определено се усеща, а икономичността им е отлична. По време на теста обърнахме най-сериозно внимание на най-мощния дизел, който в смесен цикъл отчете разход от 6 литра на 100 пробег. Двигателите работят с механична и с автоматична трансмисия, като и тук по-скъпото предложение е по-добро. Автоматичната скоростна кутия е осемстепенна и се характеризира с мигновено и почти неусетно превключване на предавките.

Цена

Тествахме новата "баничарка" на Peugeot


Първите екземпляри ще бъдат доставени у нас през есента на тази година, а към момента от София Франс Ауто още не са готови с ценовите листи. От родния вносител се надяват те да са по-ниски от цените на преките конкуренти. Така че ако искате модерна семейна "баничарка" с функционалността на кросоувър и с практичността на миниван, то не пропускайте да разгледате новият Rifter на Peugeot. Без много привиден лукс, тази кола определено ще ви изненада.

Тествахме новата "баничарка" на Peugeot


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гоуст

    23 16 Отговор
    Не е зле, но ми се вижда много къса... особено на снимката под Двигатели.
    Губи се смисъла от баничарка

    Коментиран от #9

  • 2 Миро

    70 2 Отговор
    Нали четеш, че има и удължена версия, при тов с 35 см, което си е доста. Иначе колата изглежда точно както е описал атора - като сув и миниван, а всъщност е баничарка. Много добре им се е получило на франсетата.
  • 3 Любопитен

    15 7 Отговор
    Къде точно в монте карло са направени тези снимки?

    Коментиран от #5

  • 4 Майстора

    42 19 Отговор
    Това не е тест, а оглед.
    Като мине 100 000 км, тогава можете да говорите за тестове. Даже 200 000 км.
  • 5 Караиванов

    30 2 Отговор

    До коментар #3 от "Любопитен":

    Тестът е бил в монте карло, заедно с този на 508, за който мобиле писаха преди седмица. Западните издания го потвърждават. А иначе мобиле ходят на всички първи тестове на новите автомобили, продаващи се у нас. Относно колата - е, ми харесва ми. С една атрактивна цена ще се харчи като топъл хляб.
  • 6 Дедо Мишо

    86 4 Отговор
    Ей това е колата, която би ми паснала идеално. Височка, че да слизам лесно (колената ми не ги бива вече), 7 места (побира бабата, 4-те внука и багажа), икономична (пенсията таман горе долу ще стига за гориво) и остава само синовете да ми я купят и да й плащат застраховките и поддръжката, пък ние ще им гледаме децата, докато правят пари.
  • 7 vako

    10 89 Отговор
    е на това мъ се вика пълен боклу.

    Коментиран от #26

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 куку руку ку

    33 2 Отговор

    До коментар #1 от "Гоуст":

    Къса, къса колко къса? 4,40 метра си е мини ван, а с още 35 см отгоре става като Мицубиши Грандис, а то 'ич не е малко.

    Коментиран от #13

  • 10 вижся

    32 2 Отговор
    тук пежо са в свой води вече
  • 11 Партнер

    49 2 Отговор
    Колата е уникална. Верно не е със здравината на по-старите модели, но при всички нови коли вече е така.
    Плюят я тези, които никога не са карали такава кола, най-вече защото егото им не го позволява.
  • 12 Голям Слон

    28 2 Отговор
    Вече всички автомобили се правят така, че шофьорите да се чувстват пилоти. Което за мен е изключително недомислено. И с тия огромни излишни дисплеи... Вчера направих един тур Пловдив - София - Хасково - Пловдив с Тойота Корола Аурис хибрид. Същата работа: претрупано със светлини и излишно големи екрани. В крайна сметка за почти 500 км каране ми изтекоха очите (от 19.45 до 1.30). И без опция да изключиш част от излишното осветление по таблото. Но пък на темпомат със 120 , включен климатик и двама души в едната посока и трима в другата даде 4.9 среден разход. Бензин все пак...
  • 13 ГосТ

    12 3 Отговор

    До коментар #9 от "куку руку ку":

    Mitsubishi , само Delica след 2015. Ама и цената е друга и разхода. А и не знам защо докато в Япония са масови,в Европа не съм виждал. Дали не са само за техния пазар се чудя. Освен това, отговора на Peugeot е Rifter 4x4 off road версията. А това, че не била за асфалт,не знам какво точно означава?!?

    Коментиран от #14

  • 14 ИцАкА

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "ГосТ":

    Означава, че не е за асфалт, но не серийната 4х4 а концепцията, която е с огромни гуми с лукуми и палатка и много вдигната. А стандартната версия с 4х4 от дангел си е ок. чети малко по-внимателно преди да пишеш плс.
  • 15 Практичен

    28 1 Отговор
    В момента съм на ситроен берлинго 1.6 хди 110к.с. Много съм доволен. Страшно практичен автомобил. Този наистина ми хареса. Следващата ще е такава. Може и новото берлинго, и то не е лошо. Баничарка ще е обаче на 100%.
  • 16 Бенц

    15 19 Отговор
    И пак тази тъпотия. Малък волан и издигнати уреди. Не става бре. Смешно е.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 бай Тодор

    11 8 Отговор

    До коментар #16 от "Бенц":

    Да бе, гроздето е кисело!
  • 18 хаха

    21 5 Отговор

    До коментар #16 от "Бенц":

    Ти какъв волан искаш, като на старите Чавдарки ли?
  • 19 Емил

    1 9 Отговор
    Мяза на дачия докер - нормално е, ама дачия да създава визията на рено?!

    Коментиран от #32

  • 20 Jek

    13 1 Отговор
    По-удобно нещо за работа от баничарка не съм карал. Събира багаж, обемно, повратливо и икономично. Дисплеите се димват и готово, ако пък искате да ги гасите - с едно ЦК ключе и готово. хех
  • 21 гост

    18 1 Отговор
    Карам партнер / 2000 г/ и не мисля да го сменям. 6+1 е , но става и за багаж перфектно.Карал съм 800 кг. царевица + мен и комшията/ сумарно 236 кг / - без проблем. Веднъж съм сменял задния мост/ слабост им е / и....нормалното обслужване/ масло , ремъци и т.н. / . Остаряло е , но до сега не ме е оставило . Ако имам възможност - пак ще си купя баничарка !

    Коментиран от #22

  • 22 комшията е виновен

    12 0 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Комшията е много тежък, не царевицата. А иначе колата е направена за 450 кг товар. Но новите са на пружини. Комшията ще купи две нови.

    Коментиран от #23

  • 23 гост

    10 0 Отговор

    До коментар #22 от "комшията е виновен":

    Аз съм 106 кг , комшето е 130 кг и много иска да отслабне, но пуста лакомия ?????
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Steks

    9 3 Отговор
    Опел комбо 2001г постоянно натоварено между 500 и 650 кг няма чупене правено от немски каски от ВСВ 😁
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 илия

    8 2 Отговор
    супер е колата само да имах парички
  • 28 Радо

    11 2 Отговор
    И аз съм с Партнер, на 11г., купуван в бг, на 166К км. в момента, изключително съм доволен, построи ми това лято почти една къща, много от материалите ги прекарах с него.
  • 29 Партнер 2009

    15 1 Отговор
    Карам Партнер 2009 г. от магазина 1,6 хди 75 к.с. -желязна машина. 325 000 км и........ нищо. Кара се всеки ден - никога не ме е предавала.
    Е.... точно сега стои пред склада -чака ред за смяна на съединител, но това е нищо.
    Следващото ми Пежо е на снимките по-горе, но малко търпение и .............../пълни джобове /.
    :)
  • 30 бужик

    2 4 Отговор
    колата е добра,ама тия баничарки не са за селски пътища.всяка дупка я усеща.
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Qwerty

    5 0 Отговор

    До коментар #19 от "Емил":

    Какво Рено бе Емиле.... Тука хората правят ревю на Пежо😁
  • 33 Ощърбий

    5 14 Отговор
    туй що е толкоз грозно ?
    Качил го е прайл гей веган .
    Километража сигур закрива полвинта от тва де требе да видиш по пътя, тоя телевизор у средата за кво е ?
    Не му съ види скоростнио лост ?
    Туй как сменяш скорости ?
    Ква я тая дупка под телевизора отдесно? Да не се пъха ил вади от тами скороснио лост ?
    Тая луминисцентата лампа у средата на капандурата ква е ?
    Що не му турнаха пулюлей с висулки ?

    Тия младите веки и коли не могат да праят .
  • 34 Ощърбий

    2 10 Отговор
    Абе забрайх .
    Туй до десната вратня да не е трифазен контакт ?
    Мноу мяза на таквоз !
  • 35 asoos

    1 8 Отговор
    Нещо много прилича на сбирка от няколко модела ситроен и вътре и отвън поне да бяха сложили малко по хубави седалки и това обзавеждане стъклен таван кой ти гледа небето мулти лифт купе е равно на скърцащи и тракащи пластмаси .Карал съм партнер и бих предпочел пежо партнер или берлинго след 2003г 2.0hdi става за къси разтояния до 100 км иначе високата стойка на шофиране изморява.В момента карам ситроен ксара дизел 2.0 много хубаво вози изкл двигател но скърцащи и тракащи пласмаси по табло
  • 36 Даймлер

    0 8 Отговор
    На това изчадие кола ли му казвате!?
  • 37 796

    0 3 Отговор
    Седалките не са големи, но са сравнително ергономични
    --
    Това би отказало 1/3 от потенциалните клиенти. Под една друга статия писах, че Пежо напоследък се излагат качеството на седалките си.
  • 38 Хубенов

    3 0 Отговор
    До модератора, искам да Ви попитам - защо ми изтрихте коментара, нито съм обидил някй нито има за какво, или може би за това, че за пореден път Ви поправих за темите по които не сте много компетентни!!!!!!!!!!1
  • 39 Пепа

    6 4 Отговор
    Най добрите бяха с двигател 2.0 HDI.Изобилие от тяга! Тези 1.6 и 1.5 са гола вода за това купе! Който е карал знае!