Серес, Гърция. Димитър Станков - тест пилот на mobile.bg от мястото на събитието.
Тази година BMW M Drive Tour се проведе на пистата в гръцкия град Серес. Организаторите бяха подготвили целия арсенал от леки коли с индексите М, като акцентът беше върху новото М5. Наш екип беше на мястото на събитието и успя да изпробва качествата на най-спортния седан. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Това, което ни направи най-голямо впечатление от външния вид на новото М5 е свързано с т.нар. мускулеста фигура на колата. Анаболният седан подчертава качествата си с по-широки странични панели, по-големи въздухозаборници в предната броня, с нов заден дифузьор и с преден капак, който се характеризира със специфичния М дизайн. Още нещо характерно за новото М5 е много лекият покрив, изработен от карбонов композит, който влиза в стандартното оборудване на модела. Мускулестата и същевременно премиум картина се завършва от ефектни големи лети джанти и от четирите тръби на изпускателната система.
Новото BMW M5 серийно се оборудва с полирани 19-инчови алуминиеви джанти (отпред: 9.5 x 19. отзад: 10.5 x 19) в цвят Orbit Grey със специфични за М5 гуми с размер 275/40 R 19 отпред и 285/40 R 19 отзад. Като опция се предлагат 20-инчови джанти (отпред 9.5 x 20 с гуми 275/35 R 20, отзад 10.5 x 20 с гуми 285/35 R 20). Интересен факт е още, че новата М-версия е с 30 мм по-широка от стандартното купе. Организаторите бяха докарали на пистата в Серес и т.нар. версия "first edition", която е решена в уникалния Frozen Dark Red цвят. Тази модификация ще бъде произведена в само 400 бройки и повярвайте, на живо изглежда още по-впечатляваща.
Интериор
Основната промяна в интериорния дизайн е свързан с емблематичния скоростен лост на М-ката. При новото М5 той изглежда доста по-различно от този, интегриран в предшественика F10. Скоростният лост е ефектен, но "паркинг бутона" е малко по-трудно достъпен. Друга отличителна черта са червените бутони за стартиране/гасене на мотора и М1 и М2 режимите на волана. Именно те натъртват още повече за спортния характер на колата, но определено доста контрастират на иначе луксозния и стилен салон.
BMW M5 серийно се оборудва с твърди и ергономични М-седалки с кожена тапицерия Merino и с електрическо регулиране. Като опция се предлагат и още по-спортни мултифункционални седалки, които се отличават с подобна на черупка конструкция и с още по-добра странична опора. Като цяло салонът е луксозен, но същевременно спортен. Мястото за водача и пасажерите е предостатъчно, като въпреки спортните елементи в тази кола човек се чувства комфортно. Качеството на материалите и самата сглобка е излишно да се коментират. Те са на познатото ни за марката върхово ниво.
Двигател
И в новото BMW M5 работи 4.4-литров V8 битурбо двигател, снабден с технологията M-TwinPower Turbo. Инженерите от М-девизията значително са модернизирали двигателя спрямо предишния модел. Новоразработеният турбокомпресор, изключително ефективното индиректно охлаждане на нагнетявания въздух и по-високото налягане на впръскването осигуряват по-висока мощност и преди всичко, въртящ момент. Мощността от 441 кВт/ 600 к.с. се развива при 5 600 – 6 700 об/ мин. Максималният въртящ момент пък е 750 Нм и е на разположение още от 1 800 об/ мин.
Управляемата чрез карта, напълно променлива маслена помпа осигурява ситуативно подаване на масло за новото BMW M5 дори и при шофиране по състезателна писта. Впечатляващите стойности на динамичните характеристики на новото BMW M5 говорят сами за себе си: ускорение от 0 до 100 км/ ч за само 3.4 сек., до 200 км/ ч за 11.1 сек. Максималната скорост е ограничена електронно на 250 км/ ч, но по желание и срещу допълнително заплащане с M Drivers Package тя може да стане 305 км/ ч. Заводските данни сочат смесен разход от 10.5 литра, което обаче звучи твърде невероятно. Може и да е толкова, но на магистралата със 130 км/ч. Кой обаче би си купил М5, за да го кара икономично.
Ходови характеристики
Основната промяна тук е, че за първи път при високотехнологичния седан се използва задвижване на четирите колела M xDrive. С този иновация BMW M5 достига до нови измерения на динамиката на управлението и освен това печели пригодност за всекидневието при във всякакви условия на пътя. Както сме чували, падне ли сняг по-добре не вадете М-ката от гаража. С новото М5 нещата се променят кардинално в тази насока. 4х4 системата работи с централна раздатъчна кутия с многодисков съединител и ситуативно, напълно променливо разпределя момента между предната и задната ос. За оптимално сцепление при всякакви метеорологични и пътни условия допринася и активният М диференциал на задната ос, който също е от променлив тип и осигурява блокаж между 0 и 100 % на дадена ос.
Характерът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от водача. На разположение са пет различни конфигурации, базирани на комбинациите между режимите на DSC (DSC on, MDM, DSC off) и режимите на M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Още при базовата настройка с включен DSC (Динамичен контрол на стабилността) и 4WD системата допуска леко превъртане на задните колела при ускорение на излизане от завои, с което допринася за спортната пъргавина на новото BMW М5. В режим M Dynamic (MDM, 4WD Sport) M xDrive позволява лесно контролирани дрифтове. Трите режима на M xDrive при изключен DSC са замислени да задоволят желанията и на най-запалените водачи и са предназначени предимно за шофиране на състезателната писта. При класическия режим на чисто задно задвижване (2WD) водачът може да избира свой собствен ъгъл на дрифт, като по този начин колата разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана.
Цена
По нашите ширини са често срещани и светофарните гонки, в които сме наблюдавали неведнъж как М-пауърите падат от осезаемо по-слаби коли със задвижване на четирите колела, точно поради липса на сцепление от "перфектните" ни хлъзгави улици. Сега гордите собственици на М-петицата могат спокойно да демонстрират превъзходството си, независимо от пътните и метеорологични условия. Преди това обаче ще трябва да отделят немалката сума от поне 237 000 лв. с ДДС, но повярвайте радостта от шофирането на М5 си струва всяка стотинка. След култовото М5 очакваме появата на М5 Competition, а през 2019-а и на моделите М8, Х3М, Х4М.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
13:35 20.07.2018
2 Ники
13:38 20.07.2018
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Filo
13:44 20.07.2018
5 BRABUS
13:47 20.07.2018
6 dadsd
Коментиран от #11
13:47 20.07.2018
7 Гост
Царете на моторспорта!
Коментиран от #8, #16, #20, #35
13:54 20.07.2018
8 Мечтите са безплатни
До коментар #7 от "Гост":
Ако подемника в сервиза е писта- да, така е !Коментиран от #18
14:01 20.07.2018
9 Гошо
Виж, куатрото е друго нещо, създава истинско удоволствие при пързаляне по завоите.
Коментиран от #14
14:29 20.07.2018
10 Орбан
Моля хора нямали пряк контакт с коли над 200 кс да не дават акъл.
Карайте си японските пластмасарници и много ви здраве!
Коментиран от #37
14:35 20.07.2018
11 БатП
До коментар #6 от "dadsd":
Не само напоследък, от край време се сменят на 550i, тоя V8 така и не го вкараха в час. Ама на М5 кога си чул, айде моля без глупости!14:42 20.07.2018
12 Бомба
15:19 20.07.2018
13 PIVAMA
15:38 20.07.2018
14 мммдааа
До коментар #9 от "Гошо":
като изкараш книжка, тогава ще знаеш повече, а дотогава не задавай глупави въпроси и не пускай глупави коментари гошко16:12 20.07.2018
15 ГАЗО
16:37 20.07.2018
16 Интересно
До коментар #7 от "Гост":
Прав си но просто има много хейтъри и много заклети фенове на други марки и не си го признават това ама го знаят че е така16:38 20.07.2018
17 Бай Санде
16:47 20.07.2018
18 Гост
До коментар #8 от "Мечтите са безплатни":
Колега и тебе да те карат само в червените обороти и да си виждал сервиз и обслужване само на снимки и тя няма да си цъфнал и вързал.BMW- се кара много душмански оти е BMW а никой не го поддържа ами тая кола мн ясно че в един момент се скапва.
Виж в мобиле.де където хората знаят как да си обслужват автомобилите какви екземпляри има!
16:53 20.07.2018
19 лекси
16:58 20.07.2018
20 Гост
До коментар #7 от "Гост":
Тази М-ка е страхотна, но изказването и е доста несериозно. Отвори времената на Ринга и ще видиш дали яма кой да бие БМВ на писта! Като пишете нещо, поне си правете труда да го проверите, а не да пишете волни съчинения и да се излагате като кифладжии! На, гледай колко е "бързо" БМВ-то на писта: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_timesНай-бързото време давано от серийно БМВ е 7:27 минути na M4, а най-бързия сериен Мерцедес е AMG-GT R с време 7:10 минути. Остави това, но преди времето на БМВ-то има още един Мерцедес и това е SLS AMG с 7:25 минути. За истинския крал на моторния спорт, няма изобщо да коментираме хегемонията на Мерцедес във Формула 1.
Коментиран от #21, #24
17:14 20.07.2018
21 666
До коментар #20 от "Гост":
Да добавим и CLK Black, C coupe black, E63S и т.н. Мерцедес отдавна превъзхожда БМВ с грозният интериор!!!Коментиран от #36
18:14 20.07.2018
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Гост
До коментар #20 от "Гост":
Ама аз ти говоря за масови автомобили , ти ми говориш за хиперколи и за разни лимитирани вариации като black series и т.н.Не ми отваряй времената на ринга ами земи да гледаш малко любителски състезания от ринга и ще видиш че хората карат основно БМВ, защо? Ами защото за относително малко пари си взимаш нещо което върви колкото Порше и никой не може да те изпревари на пистата точно заради двойния съединител на БМВ и уникалното управление.
Стига с тая суха теория, качи се малко в БМВ и ще разбереш защо е предпочитан автомобил за пистата.
За разни рекорди с лимитирани автомобили няма кво да говорим, говорим за средния човек какво избира - то се вижда и по продажби и по пистите ако отидеш пак ще видиш същото.
Напиши в и-нет сравнение между м4, рс5 и ц63 амг и ще видиш че просто м-ката няма конкуренция щото другите се влачат и изостават със секунди в обиколка!
Коментиран от #26
18:29 20.07.2018
25 Ачко
18:37 20.07.2018
26 Гост
До коментар #24 от "Гост":
Нито М-ката е масов автомобил, нито AMG е масов, но и двата са серийни. Фактите са красноречиви и няма какво да ми разтягаш локуми! Пък не е да не съм се качвал в М-ки на БМВ и дори много ми харесват, но това не значи, че може да си измисляш глупости за превъзходство на пистата, защото е пълна лъжа! А най-обикновените състезатели си купуват за състезания японски дръгели и им надуват двигателите до 1000 к.с. защото е евтино.18:45 20.07.2018
27 бмв е39
18:54 20.07.2018
28 bmw
19:11 20.07.2018
29 газо
20:07 20.07.2018
30 Прост6
20:09 20.07.2018
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Mpowered
22:06 20.07.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Сталин
22:25 20.07.2018
35 Plameni
До коментар #7 от "Гост":
Рекорда на същата тая писта е на Mercedes -AMG GT300:49 21.07.2018
36 БМВ
До коментар #21 от "666":
Най добрта кола в света М-5!Завиждам на тези който могат да си я позволят,а пък глупаците да си плюят колкото си искат. Няма кола от луксозния сегмент която може да ти даде такова усещане и удоволствие при шофиране. Да и Мерцедес и Ауди са много добри коли но я няма магията заради която всички обичат БМВ. Все едно да сравняваш чорапи с жартиери01:56 21.07.2018
37 Заблуден си
До коментар #10 от "Орбан":
Оффф,защо смяташ, че всички японски автомобили са до 200 коня и не предлагат лукс,не ме карай да изброявам, иначе за БМВто спор няма харесва ми,но нещо ми е тихо в сравнение със e63amg 4matic S.02:10 21.07.2018
38 гощо
08:26 21.07.2018
39 Ангел
Коментиран от #42
11:06 21.07.2018
40 666
11:57 21.07.2018
41 MDivision
20:16 21.07.2018
42 Пабло
До коментар #39 от "Ангел":
Прав си.Откъде го изкараха този червен салон,като на снимките се вижда,че е с бял. Сигурно са "тествали" два автомобила.22:03 21.07.2018