12 Август, 2018 13:00 3 656 8

Geely ще прави Lotus конкурент на Porsche

  • geely-
  • lotus

Geely, новият мажоритарен акционер в Lotus, планира да налее 1,5 млрд. паунда в британската марка за спортни автомобили, целейки отново да я върне в играта. Това съобщи Bloomberg, позовавайки се на запознати източници.

Припомняме, че китайският автомобилен гигант, който притежава Volvo, Polestar, London Taxi Company, Lynk & Co, Yuan Cheng Auto, и 49,9% от Proton е собственик и на 51 процента от Lotus. Сделката бе финализирана миналия септември.

Според Bloomberg Geely планира да построи нови производствени фабрики и изследователски центрове в Обединеното кралство и да придобие още по-голям дял в Lotus, като закупи повече акции от малайзийските миноритарни акционери Etika Automotive.

Освен това китайският автоконцерн има за цел да се превърне в една от най-големите групи в автомобилната индустрия, като същевременно съживи британската спортна марка и дори превръщайки я в пряк конкурент на Porsche. Блумбърг също твърди, че първата фаза от разширяването на Lotus ще доведе до привличането на около 200 нови инженери и до разширяването на сегашния завод в Хетел, Норфолк.

Докато новините за свежи инвестиции звучат вълнуващо, истинското желание на Geely да придобие Lotus може да произтича от опита на марката да се специализира в композитните материали и леките конструктивни методи. Китайският автоконцерн вижда тази технология като използваема в автомобилите, които продава в Китай. По-леките коли ще помогнат на Geely да спази на строгите бъдещи норми за вредни емисии на вътрешния си пазар.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 коки

    6 1 Отговор
    скоро май всички автомобилни марки ще бъдат китайски

    Коментиран от #2

  • 2 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "коки":

    Ами естествено , когато държиш 50% от световния пазар , капиталите се натрупват при тебе , а не при конкуренцията , а и с преминаването на електромобили старите производители губят напълно предимството на "опита" и вече конкуренцията е на равни начала , а китайските цени са недостижими за тях !!

    Коментиран от #3

  • 3 селянин

    4 1 Отговор

    До коментар #2 от "гост":

    Интересното в случая e че азиатците купуват главно от англия..тата-от Индия,купиха ровер..джили от Китай,взеха лотус и лондонските таксита.Те ингилизите един двг.за McLaren..не моот да напрат,а все взимат на изполица от бенц,рено,хонда..после се чудат що отзад пише,,made in china,,вместо..england

    Коментиран от #5

  • 4 Експертолог

    4 2 Отговор
    На англичаните дори пикливата бира и луничавите жени са по хубави от автомобилите им.
  • 5 гост

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "селянин":

    Въпросът в случая е съвсем друг ! Те могат съвсем спокойно да изкопират стратегията на ВАГ , да вземат готовите алуминиеви платформи на Волво , 100% пригодени за хибриди и чисти електромобили и признати за едни от най-добрите в света в момента и да пуснат Лотус "Панамера , Макан и Кайен" , при това със проверено добри характеристики и надеждност и на добри цени , а за чисто спортните модели Лотус и преди е показвал повече от Порше !!

    Коментиран от #6

  • 6 селянин

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Тва агличаните са много хитри,нагли и използвачи..видяха че Лотус затъва и хайде на тезгяха..при китайците,на системи и кислород,да живне и в,,играта,,ама отзад отново ще пише,,made in Пекин..Ваг в момента се лекуват от,,щатска треска,,сега е момента Волво/Geely/да ги настъпят..друг път няма да има..ако се смятат за по добри от швабите.
  • 7 Гост2

    3 0 Отговор
    За 20 години (от 1998) от пройзводител на еднолитрови колички до собственик на 4-5 концерна и 10-процентен собтственик на Мерцедес.
  • 8 ладоход

    0 0 Отговор
    Ей сега станаха конкуренция на ВАЗ. Путин да размаха пръст.