Ако не ги видите един до друг, досегашното JK поколение и новото JL, то трудно ще забележите разлика във външността. Такива обаче има и те съвсем не са малко, но класическото излъчване на точно този модел на Jeep не трябва да се променя. Именно това е била идеологията на дизайнерите на новия Jeep Wrangler JL. Той обаче е коренно различен от досегашния, а в това се убедихме след обстоен тест, включващ както движение по асфалт, така и терени с тежка пресечена местност. Първите ни впечатления за този истински всъдеход са повече положителни, но като всяка друга кола и тази си има своите недостатъци.
Екстериор
Както вече стана ясно, а и както е видно от снимките, външните изменения по автомобила са само в нюансите. Масивната радиаторна решетка вече не е плоска, а леко огъната в горната си част, подобно на TJ модификацията. Фаровете пък са прибрани максимално навътре и "облизват" краищата на въпросната нова решетка, напомняйки за предшественика на модела Wrangler, познат ни с обозначението Jeep CJ, а мигачите са изнесени на калниците.
Ветроупорното стъкло е заоблено, а отзад основната промяна е в новите "стопове". Моделът е прибавил и няколко сантиметра на ширина, като всички тези промени правят новият Jeep Wrangler JL по-модерен, но в същото време общото усещане си е за истински всъдеход, какъвто всъщност си остава Wrangler.
Интериор
Капакът, калниците и вратите са станали алуминиеви, а тази на багажника е от магнезиева сплав. Те обаче също, както и досега, се разглобяват и наред със сваляемия таван и падащо ветроупорно стъкло могат да превърнат Wrangler в открито бъги. Операцията е много проста и се прави за отрицателно време. Интериорът определено е спартански (особено в късата база), но човек, който иска да си купи офроуд-чудовище като Wrangler, едва ли ще се впечатли от това.
В сравнение с предшественика обаче, салонът си е направо луксозен - подобрена ергономика, най-сетне регулируем волан, предни кресла с регулиране на лумбалната опора, мултимедийна система и още куп глезотийки, превръщат салона на Wrangler в нормално изглеждащ. С други думи, интериорът е много по-добър от този на предшественика, но по комфорт продължава да отстъпва на салоните на стандарти SUV-та. Що се отнася до пространство, то петвратия Wrangler е относително широк и отпред, и отзад. Късата база обаче не предлага никакъв комфорт на втория ред, но пък е по-проходима заради по-късото междуосие.
Двигател и ходови характеристики
Грубата пластмаса в салона, аеродинамичните шумове при висока скорост определено не са недостатък, а очароват любителите на т.нар. "сурови" автомобили. На практика, шасито с мостовете Dana и пружинното окачване са си същите, но при класическата "къса база" междуосието е увеличено с 36 мм. При дългата база междуосието е по-голямо с 62 мм. Като цяло окачването не е променяно много и Wrangler си остава един от най-комфортните всъдеходи на рама, както на асфалт, така и в пресечена местност. Това важи особено за стандартните модификации Sport и Sahara, при които амортисьорите са стандартни, а не усилени, каквито са при версията Rubicon.
Що се отнася до оборудването, то при новия Wrangler то е значително по-богато, особено при системите за безопасност. По-богатото оборудване за безопасност и сигурност включва система за наблюдение на мъртвата зона и разпознаване на напречен трафик зад автомобила, камера за заден ход с динамични линии, електронен контрол на стабилността ESC с електронна система против преобръщане и четири серийни въздушни възглавници.
В Европа моделът се предлага с два изцяло нови двигателя - 2,2-литров дизелов двигател Multijet II и 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор. Те се присъединяват към 3,6-литровия двигател V6 Pentastar, който обаче се предлага само на пазари извън Европа, включително Близкия Изток. Всички двигатели на Wrangler са комбинирани с нова 8-степенна автоматична трансмисия ZF и разполагат със система Start-Stop (ESS). В обобщение можем да кажем, че досегашните големи мотори са заменени с по-малки, по-сложни и по-високооборотни
Основното, което вълнува всеки фен на Jeep, е неговата проходимост. А тук тя е на върхово ниво, като на нашия пазар с този всъдеход може да съперничи само G-Klasse на Mercedes-Benz. В трансмисията на Wrangler за първи път се открива многодискова муфа, която работи в режим 4WD Auto. Това е добре, защото 4х4 системата може да се използва и на асфалт при висока скорост. Иначе, Jeep-ката разполага с понижаващи предавки с коефициент 2.72:1, както и със заден диференциал с повишено триене (опция).
Системата работи в 4 режима на шофиране (плюс неутрален): 2H (Задвижване на задните колела със стандартни предавки High Range), 4H AUTO (Автоматично задвижване на четирите колела със стандартни предавки High Drive), 4H Part-Time (Задвижване на четирите колела с блокаж на централния диференциал за офроуд условия със стандартни предавки High Range), N (Неутрален) и 4L (Задвижване на четирите колела с понижаващи предавки Low Range за тежък офроуд). Тази система, може да изглежда като идеална заготовка за професионалните офроудъри, които чакат тунинг доработките от Mopar, но на практика, за средностатистическите водачи на моторни превозни средства, тя предлага уникална проходимост.
Цена
Ако искате истински всъдеход и не държите на прекален лукс и комфорт, то новия Wrangler е идеалната кола. Цената и съвсем не е ниска. Тя започва от 100 000 лв, но пък у нас няма по-евтин нов всъдеход от подобна класа. В САЩ обаче базовата цена е $27 500, но за жалост американските коли са доста по-скъпи, както в Европа, така и у нас. В заключение можем да кажем, че въпреки иновациите и подобреното движение на асфалт Wrangler си остава войник, който във всеки един момент е готов да рапортува "Сър, йес сър".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Киро
Коментиран от #5, #32, #34, #39
13:04 24.11.2018
2 боцмана
13:13 24.11.2018
3 Офроудера
Коментиран от #17
13:25 24.11.2018
4 Емил
13:28 24.11.2018
5 ха ха
До коментар #1 от "Киро":
Киро комплексари сака да кара паметник за Теа пари14:18 24.11.2018
6 някой си
Коментиран от #18
15:32 24.11.2018
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Алфа Ромео
Коментиран от #14
16:54 24.11.2018
9 4х4
17:53 24.11.2018
10 Митьо
Щом е със двигатели от FIAT ке запали!
Нали те измислиха системата при дизелите Комънрейл Жтд и Мултижет за да не тракат както трактори каквото са немските дизели от старото поколение.
18:36 24.11.2018
11 qwerty
19:48 24.11.2018
12 ояпа
Коментиран от #36
19:55 24.11.2018
13 Иван
А ти можеш ли поне да издялаш един чеп за каца за кисело зеле....?
20:31 24.11.2018
14 Уса
До коментар #8 от "Алфа Ромео":
Не е стандартно20:32 24.11.2018
15 Кольо Камиона
22:17 24.11.2018
16 Гост
Коментиран от #24, #27
23:29 24.11.2018
17 Марто
До коментар #3 от "Офроудера":
Всички тестове на мобиле/факти са добри. Казват се, както хубави неща за колата, така и недостатъци. Това е рядкост за български медии.23:35 24.11.2018
18 Виктор
До коментар #6 от "някой си":
Нормално. Те и на старо са доста скъпиКоментиран от #19
01:48 25.11.2018
19 някой си
До коментар #18 от "Виктор":
В Щатите е на по-малко от половината цена.Коментиран от #22
02:16 25.11.2018
20 Експерта
04:08 25.11.2018
21 Jeep
10:37 25.11.2018
22 гост
До коментар #19 от "някой си":
В Щатите всичко е много по-евтино. И горива и храни и коли и тнт.11:18 25.11.2018
23 Радо
11:59 25.11.2018
24 Алфа Ромео
До коментар #16 от "Гост":
Специално тази машина е 100% офроуд звяр, няма как да се каже лошо, по-добра е от УАЗ-ата, Нива, за мен е по-добра и от G-класата.17:05 25.11.2018
25 Радо
Коментиран от #26, #29
19:52 25.11.2018
26 Иван
До коментар #25 от "Радо":
Явно не си карал автоматик ... или поне ново поколение.21:47 25.11.2018
27 Жипка
До коментар #16 от "Гост":
Щото хората знаят че това е внука на общият им прародител от войната дето са го наричали Вилис.Просто джипа така трябва да изглежда за ценителите на класиката.02:40 26.11.2018
28 12345
Коментиран от #30
08:17 26.11.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 БатП
До коментар #28 от "12345":
Едно време се говореше, че качеството на автомобилите, които се предлагат в Америка и на стария континент е на различно ниво. Става въпрос за интериорни материали, и не ти говоря за тези, които се продават в България естествено. Освен това тук имаме мита, акцизи, еко данъци и ето ти вече цената е скочила поне с 50%. Направи ми впечатление между другото, че за новата 508 във Франция цената е доста по-висока от тази в България, което няма как да се дължи на нещо друго освен разлика в качеството. Базовата е 52к тук, там е 32к евро, GT тук започва от 77к, там от 46к евро, което си мисля, че само доказва, че произвеждат различни коли за различните пазари.Коментиран от #35
09:00 26.11.2018
31 пффф
09:52 26.11.2018
32 ууууууууууу
До коментар #1 от "Киро":
Кви 100 000 бе, голтак? Ти 5 лв немаш в джоба. Я се скрии некъде11:01 26.11.2018
33 Антони Лазаров
12:22 26.11.2018
34 Кумчо Вълчо
До коментар #1 от "Киро":
Защото ги нямаш.18:27 27.11.2018
35 Ввв
До коментар #30 от "БатП":
Абсолютно си прав,те няма да отбият от цената само,защото Ганьо е беден,просто му свалят качеството и ето ти “поносима цена”11:38 03.06.2019
36 Хохо
До коментар #12 от "ояпа":
По голям боклук от вага трудно се намира.01:22 16.06.2019
37 Кировци всякакви разбирачи
18:17 21.08.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 911 Gt 2
До коментар #1 от "Киро":
Ти си много як палячор...01:53 27.06.2021