3 Декември, 2018 16:50 22 334 53

Тествахме новото BMW X5

  • тест-
  • bmw-
  • x5-
  • g05
Тествахме новото BMW X5 - 1

Факт е, че всяко следващо поколение на BMW X5 до този момент се продава по-добре от предходното. Сега на ход е новата генерация на модела, обозначена с индекс G05, която представлява изцяло различен автомобил. Построена е на иновационната баварска модулна платформа CLAR, разполага с пневматично окачване, както и с една камара нови електронни помощници.

Тествахме новото BMW X5

Дали тази версия ще се продава по-добре от досегашната ще покаже времето, но първоначалните ни впечатления са предимно положителни. Естествено, като всеки друг автомобил и този има някои недостатъци, а какво по-конкретно ни направи впечатление в новото Х5 ще се опитаме да ви разкажем сега.

Тествахме новото BMW X5

Концептуално новото Х5 не разполага със свръхфутуристичен външен вид. Той е консервативен по немски, като отзад, въпреки новите 3D светлини си е направо неизразителен. Иначе колата е станала по-мускулеста, широчината й превишава два метра, а традиционната визия ясно подсказва фирмената идентичност на модела.

Тествахме новото BMW X5

Пре четвъртото поколение на Х5 германците са акцентирали много повече на ходовите характеристики, на управляемостта и на проходимостта на автомобила. Основна роля за уникалната возия има новото пълноценно пневматично окачване (предишните две поколения се задоволяваха в най-добрия случай с балонно такова, при това само на задната ос).

Тествахме новото BMW X5

От мястото на водача колата също се усеща по-масивна, за което роля играят и широкият тунел между седалките, дебелият волан и високото положение на водача. Традиционните аналогови прибори обаче са отстъпили място на изцяло електронни уреди. Те са ефектни, но малко по-неинформативни от аналоговите.

Тествахме новото BMW X5

Това е така заради прекалено многото информация, както и заради по-малките символи, които особено в началото се откриват по-трудно. Новият пулт за управление на климатичната инсталация също изисква повече внимание при навигиране. Това обаче са единствените по-съществени недостатъци, които открихме в салона. Седалките са големи, по-ергономични са от досегашните, а качеството на материалите и това на самата сглобка е са на възможно най-високо ниво.

Тествахме новото BMW X5

Новото Х5 е станало и значително "по-умно" от досегашните. Всички настройки на автомобила могат да се съхраняват в "облак", а на персонализирането на характеристиките е отделено много сериозно внимание. Това се дължи на новата операционна система от седмо поколение (тя вече няма да се нарича iDrive), която разполага с по-логично меню. Всички тези иновации се крият под модерно, но не прекалено екстравагантно (както при новия Touareg) цялостно оформление на арматурата.

Тествахме новото BMW X5

Сядайки зад волана веднага се забелязва преместеният старт/стоп бутон. Той вече се намира на хоризонталната част на централната конзола, а другото, което прави впечатление е кристалният скоростен лост. Той се предлага като опция и според някои специалисти е прекалено кичозен. На нас обаче ни хареса, а и хубавото е, че всеки може да избере и по-традиционния джойстик на предавателната кутия.

Тествахме новото BMW X5

Друга съществена разлика между досегашните поколения и новото е в цялостното усещане за лукс. Предишната суровост в интериора е отстъпила място на сензорни екрани, автопилоти, още куп електронни глезотии, както и на перфектна шумоизолация. Като цяло комфортът е на много по-високо ниво и може да се мери дори с този на седмата серия на BMW.

Тествахме новото BMW X5

Ходовите характеристики също търпят сериозни промени. В зависимост от избрания режим и скоростта на движение, клиренсът се променя автоматично. Колата е станала доста по-проходима, но не трябва да се прекалява с избора на пресечена местност. Х5 не е офроудър с понижаващи предавки и рама, но от себеподобните си предлага една от най-добрите 4х4 системи.

Тествахме новото BMW X5

На асфалт колата се държи стегнато, воланът е информативен, но с една малка забележка. Най-вероятно заради подобрената возия, кренът в завои е станал по-голям, а стабилизирането на волана в криви с по-голяма скорост се случва по-неохотно. Що се отнася до двигателите, те са два бензинови (по-мощният 50i ще се предлага у нас от 2019-а) и два дизелови, като с никой от тях няма да усетите липса на тяга.

Тествахме новото BMW X5

Моторите не са иновационни, но пък са оптимално подбрани от богата гама на баварците и пасват перфектно на сравнително тежката каросерия. Икономични са, особено дизеловите, отговарят на всички най-строги норми за екология и наистина предлагат удоволствие от шофирането.Тествахме новото BMW X5


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    51 8 Отговор
    Поредното хубаво ревю на мобиле. Не сте и спестили недостатъците. Явно има, то без такива не може, но пък и сте я похвалили. Иначе на външен вид Х5 не ми харесва, но явно, съдейки от прочетеното, е високотехнологична и с иновативна база.

    Коментиран от #16

  • 2 Onq s konq

    38 51 Отговор
    Ужас кви са Теа часовници ква е тая грозотиа ас сам потресен моито е по убаво ништо че е на 23 год цепениак а и фчера запали
  • 3 Лопатата

    25 29 Отговор
    Уникален
  • 4 Гост

    39 38 Отговор
    Циферблатите са копирани от Пежо от преди 20 години .....

    Коментиран от #11

  • 5 mediator37

    16 17 Отговор
    Продава се по-добре от предните версии, защото е по-красива от предните.
  • 6 Кондйо

    58 29 Отговор
    Ето един тест на предишното на 4 години с 130 000км, на веднъж рейка 5800лева, верига 3500лева още други нестандартни дребулии 2500 лева всичко за 5 месеца каране! Следващия проблем ще бъде скоростната кутия. Боклук марка никога повече ЕБЕМВЕЕЕ китайските се покачествени с гаранция

    Коментиран от #15, #42, #45

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ИСТИНАТА

    37 13 Отговор
    КОЙТО НЕ КРАДЕ - НЯМА БМВ !!!!!!!
  • 9 Лошо много лошо

    41 21 Отговор
    Колко стотин години ще сбираш 150 000 да си купиш ламарината със средна българска заплата !!!! Кола за мошеници !!!!

    Коментиран от #12

  • 10 ОДА ЖОН ИЗКЕНЗВАНЕ

    49 2 Отговор
    за кво ви е тва бе ем ве като нямате пари за гражданска данък и бензин
  • 11 асддса

    10 10 Отговор

    До коментар #4 от "Гост":

    Не мога да кажа дали се шегуваш или си просто сляп хейтър.

    Коментиран от #13

  • 12 СссереМ

    19 27 Отговор

    До коментар #9 от "Лошо много лошо":

    Колата е за умни и съобразителни,но при всички положения не е за некадърници и мързеливи търтеи.
  • 13 Язе

    18 16 Отговор

    До коментар #11 от "асддса":

    Не знам дали е прав или сляп хейтър но какво ще кажеш пък за пневматичното окачване?Я потърси него пък франсетата откога го имат.Почети малко преди да пишеш.
  • 14 Да да

    28 9 Отговор
    Сега разбрах тактиката на ВМЗ! Правиш скапана кола ! После почваш да я подобряваш! Като стане нормална ,спираш да я правиш и пускаш друг модел,отново скапан!
  • 15 Бишко

    15 10 Отговор

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Като ти гледам ника и пълното незачитане на препинателни знаци, нищо чудно че колата ти е сдала багажа след 5 месеца!:)
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 666

    23 4 Отговор
    Айди сички с доходи до 5 бона, бягайте при диларите за схеми за да може лятото да сте c новия Х на Слънчака!!!!
  • 18 Емил

    21 4 Отговор
    Ало, мародераторите, затрихте ми поста, защото попитах дали колата е с активно окачване или не (защото има две взаимоизкючващи се изказвания - хем е с автоклиренс, хем има крен на завоите). Ако сте толкова НЕВЕЖИ, че не знаете - попитайте, вместо да триете въпроса!

    Коментиран от #20

  • 19 мдааа

    19 11 Отговор
    тия от Мюнхен да не са се кооперирали с Пежо? Таблото с уреди, конфигурацията му и цялата среда конзола е като на Пежо 508/5008

    Коментиран от #46

  • 20 ооооо

    10 8 Отговор

    До коментар #18 от "Емил":

    и в тоя сайт са само комунисти от БКП, не търпят възражения.

    Коментиран от #29

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 КАДИРОВ

    12 28 Отговор
    МЕРЦЕДЕС БМВ БОКЛУЦИ ЗА БЪЛЪЦИ
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Марто

    12 9 Отговор

    До коментар #23 от "Лимонад":

    Много си ограничен. Първо, хората от мобиле и факти ходят на всички първи тестове на нови коли. Основно в чужбина. Второ, този тест е правен в БГ. Виж номерата на колите. И трето, точно журналистите от този сайт са карали толкова бмв-та, колкото ти на картинка не си виждал. Следя материалите им още от весник автопазар, когато ти може и да не си бил роден.
  • 25 Гого

    17 8 Отговор
    Кви са тия стопове на KIA и крадени направо от Jeep Cherokie !?!?!?!?
  • 26 PPP

    14 3 Отговор
    На следващата Х5 предницата ще е само бъбреци...
  • 27 doe

    6 7 Отговор
    бих предпочел гранд чероки срт.някой знае ли какви пари е и колко е разликата между него и бмв - то.

    Коментиран от #30

  • 28 Лольо

    15 3 Отговор
    Аз карам кола която ми струва 5% от доходите ми. Моят роб е моята кола!!! Но в БГ. всичко е изкривено и хората робуват на колите си!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 666

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "doe":

    И мен много ме кефи, 120 до 140 бона чисто ново!!!
  • 31 Julio

    5 2 Отговор
    Интересно що отпадна 40d от моделната гама? Не можаха да го нагодят по изискванията на еко-джендърите ли?

    Коментиран от #32

  • 32 Onja s konja

    3 6 Отговор

    До коментар #31 от "Julio":

    Що ли аз ще ти кажа щото са нафтови печки и не могат да се мерят с бензиновите като 5.0i.Долу нафтовите печки да живее БЕНЗИНА.Ако сакаш тракторист да ставаш си вземи некой трактор.Хахах
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 VikiVarna

    10 2 Отговор
    Х5 Г05 4.0 дизел 340 коня 139 000 лв. с ддс - за сравнение новият Туарег 2019 г. с 3.0 д. с новия 286 коня е 154 000 лв. - напълно новият модел КУ 8 със същия мотор от туарег 3.0 дизел 286 коня е 177 000 лева!!! Най-евтино идва мощния Х5 ГО5 2019 г. с 340 коня - 139 000 лева!!!

    Коментиран от #37

  • 35 шофьора

    4 4 Отговор

    До коментар #33 от "Карл Бенц":

    Ма ти не разбираш, ве! Тва е бие-иен-вие. Тва е жип. Минава отвсекъде. Животът му е най-малко 20 г.

    Коментиран от #36

  • 36 Разбирача

    6 1 Отговор

    До коментар #35 от "шофьора":

    Да бе минал е покрай джиповете.Я го изкарай на офроуд малко да видиш що за жип е.
  • 37 dfgdfg

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "VikiVarna":

    108 117 e Tuarega с 286 коня по ценова листа - ти си писал 154 000
    152 461 е Q8 с 286 коня по ценова листа - ти си писал 177 000

    Тия разлики, дето си ги надписал бакшиш за тебе ли са?

    Коментиран от #38

  • 38 VikiVarna

    2 1 Отговор

    До коментар #37 от "dfgdfg":

    Touareg V6 TDI BMT 4MOTION
    изел / 3.0l / 210кВт/286к.с. / 8АТ tiptronic
    BGN 154 065,-

    Допълнително оборудване
    Head-Up Display
    IQ Light - Матрични LED-фарове:
    Innovision Cockpit:
    Security & Service Plus за 3 год.
    Алармена система с обемен датчик
    Алуминиеви джанти "Montero" 9Jx20 с гуми
    Бонус "Blue Pack"
    Бонус "Red Pack"
    Вместимост на резервоара от 90 литра
    Въздушно окачване с управление на
    Дизайн пакет "Atmosphere":
    Доп. помощ при затваряне на вратите
    ЗИМЕН ПАКЕТ II:
    Затъмнени задни стъкла, до 82% поглъщане
    Климатроник "Air Care Climatronic",
    Кожено оборудване "Savona" с ергономични
    Отопление на предното стъкло
    ПАКЕТ "Светлина и видимост" II:
    Пакет "Easy Open / Easy Close":
    Пакет "Памет":
    Предни седалки с функция за "Масаж" и
    Секретни болтове
    Система за самопаркиране "Park Assist" с
    Тапицерия на тавана в черно
    Щори на страничните прозорци на задните
    Серийно оборудване
    8 високоговорителя
    отпред и отзад
    EPB - електронна ръчна спирачка с
    функция "Auto Hold"
    ISOFIX подготовка за закрепване на две
    детски седалки на задната седалка
    LED-фарове за къси и дълги светлини с
    LED-дневни светлини
    iPod/iPhone съвместим USB вход
    Автоматична блокировка на диференциала
    Автоматично включване на фаровете
    Алуминиеви джанти "Cascade" 8Jx18
    Антена
    Аптечка и светлоотразителен триъгълник
    Асиметрично делими задна седалка и
    облегалка със заден подлакътник
    Асферично странично огледало
    от страната на водача
    Безконтактно запалване "Keyle

    Коментиран от #39

  • 39 123

    9 0 Отговор

    До коментар #38 от "VikiVarna":

    При това оборудване 'бавареца' знаеш ли на колко ще дойде? Те са германци, плащаш за всяко копче и лост в повече, което е над базата.
  • 40 гощо

    4 3 Отговор
    Малко на Хюндай бие отзад. Лично съм фен на Х5 от първото още.Макар разумният човек да трябва да си купи КУАТРО споциално за Х5 може да се постъпи НЕразумно.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Цецо

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Купи си пак кола на старо
  • 43 И13

    3 3 Отговор
    Егаси натоварващите коли. Кола ли търсят или бунгало.
  • 44 Bgman

    9 1 Отговор
    Имам чувството, че производителите вече се напреварват да правят грозни коли (с малки изключения). Предишният модел ми харесва много повече. Същото важи и за Mercedes ML. За арматурното табло да не говорим - пълна олигофрения. Като добавим и цялата ненужна електроника - да ни е честито "новото технологично" време.
  • 45 nike

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Кондйо":

    Ако се смени маслото на автомата, а не се чака да се счупи, понеже го водят несменяемо, няма да да заминат скорстите. Иначе са така. Малко рано са се случили тези ремонти. Обикновенно са към 200000 км:)))
  • 46 Jack Bauer

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "мдааа":

    Отдавна са се кооперирали, 1.6 ХДИ двигателя се слага на Мини Купър от 100 години
  • 47 mateo

    0 0 Отговор
    Това е ако е джип ще си отрежа главата, ето това е истинският джип!!!
  • 48 LCD

    1 2 Отговор
    Имиджова кола. Ни риба ни рак... След 5 години ще е може да се купи за без пари, а има разни други марки, които държат сериозни цени. И има защо!

    Коментиран от #50

  • 49 Един друг

    2 0 Отговор
    Рубриката "Комбита се цапат в плитка кал" има ново попълнение.
  • 50 Луд

    2 0 Отговор

    До коментар #48 от "LCD":

    Купи си Х5 2007 година за без пари лаяч,нямаш пари за 1.9 TDI тръгнал да обяснява ,как тази кола ще е без пари след време тАпанар

    Коментиран от #51

  • 51 LCD

    0 2 Отговор

    До коментар #50 от "Луд":

    Кой е тАпанар се вижда от начина по, който пишеш. А мен не ме мисли :) Явно си поредния киселяк с X5 или друго бмв, който е дал 30к и се мисли за голямата работа.
  • 52 noname

    0 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Основна роля за уникалната возия има новото пълноценно пневматично окачване (предишните две поколения се задоволяваха в най-добрия случай с балонно такова, при това само на задната ос).
    ГЛУПОСТИ НА ТЪРКАЛЕТА поне да бяхте проверили преди да пишете
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.