Херес, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Докато в Европа тече т.нар. анти дизелова кампания и много от производителите се отказват от дизеловите двигатели, то чехите от Skoda вървят точно в обратната посока. В Испания те направиха първите динамични тестове на наточения си кросоувър Kodiaq RS. Любопитното е, че той се оборудва с един-единствен двигател - дизелов.
Двигател
Моторът на Kodiaq RS е обозначен като 2.0 biturbo TDI, а мощността му е 240 конски сили. По-важното обаче е, че разполага с чудовищен въртящ момент за четирицилиндров агрегат от 500 Нм. Моторът работи съвместно с модернизирана седемстепенна DSG скоростна кутия с два съединителя. Това е вторият RS-модел от новата генерация на чешката марка след Octavia и разполага със свръхбогато базово оборудване. Още един интересен факт е, че същият двигател се интегрира и в далеч по-скъпите Tiguan Allspace, Audi Q5 и Porsche Macan. Моторът е динамичен и сравнително икономичен. При доста агресивно каране по време на теста, компютърът отчете под 9 литра на 100 километра пробег - постижение, което не е сред най-добрите що се отнася до дизелови мотори, но е перфектно за спортно ориентиран автомобил от този клас. Освен това една интересна система, наречена Dynamic Soun Boost, прави дизеловия мотор да звучи доста по-различно. Системата имитира спортен звук, който се чува както в салона, така и извън колата, като се променя спрямо избрания режим - Comfort, Normal и Sport. При последния, звукът естествено е най-изразителен.
Ходови характеристики
4х4 системата на Kodiaq RS работи с муфа на задната ос и с електронна имитация на контрол на векторната тяга. Благодарение на последното решение, въртящият момент може да се прехвърли до 85% на едно от колелата. Всичко това прави управлението на Kodiaq RS изключително прецизно, като това се усеща особено добре на път със завои с висока скорост. Динамичният контрол на шасито и по-твърдите амортисьори при спортен режим също играят роля за оптималното поведение на колата при по-агресивно шофиране. Кренът в завоите е минимален, а ускорението - забележително. Kodiaq RS разполага и с Launch control, благодарение на който колата достига до 100 км/ч за под седем секунди. С други думи динамиката на автомобила е повече от добра. Такова беше и нашето очакване още преди да седнем зад волана. Kodiaq RS е новият рекордьор сред седемместните кросоувъри, след като Сабине Шмит завъртя най-бързата обиколка на пистата Нюрнбургринг.
Интериор
Наточеният чешки кросоувър се предлага с пет и със седем места. Салонът е спортен, но в същото време много комфортен. Седалките са тапицирани с алкантара и лицева кожа с двойни червени декоративни шевове. Материалите са скъпи и това си личи, а сглобката е на доста високо ниво. Приборният панел е изцяло дигитален, уредите са информативни. Виртуалните прибори, които влизат в стандартната екипировка, са снабдени с допълнителен спортен режим, при който оборотомерът и скоростомерът се изобразяват в центъра на дисплея. В салона са налице оригинални екстри в стила Simply Clever, като най-интересна е опцията на секционните задни подглавници, които имат т.нар. функция "сън". Предните седалки са с интегрирани подглавници и алуминиеви вложки. При RS варианта на Kodiaq други различия в интериора в сравнение със стандартната версия са скосеният в основата волан и металните декорации на педалите.
Екстериор
Външните разлики не са чак толкова драстични, но все пак отчетливи. Освен интересните цветове, Kodiaq RS впечатлява с различна предна броня, с по-големи въздухозаборници, с ефектни 20-цолови джанти и с "прозиращи" под тях червени спирачни апарати. Радиаторната решетка е с вертикални елементи и е решена в черен лак, а логото RS е стилно и същевременно добре различимо. Задната броня е с интегрирани ефектни ауспухни накрайници.
Цена
Всъщност, това е най-скъпата Skoda, като цената й е по-висока дори и от най-наточения Superb. У нас тя започва от 91 000 лева с ДДС. Въпреки това вносителят в България се похвали, че още преди старта на продажбите има три поръчки за Kodiaq RS. Що се отнася за Skoda, цената определено е висока, но за това, което получавате - тя може да се определи и като атрактивна. За тези пари ще се сдобиете с отличен спортен кросоувър, който е идеално пригоден и за ежедневна употреба. Дизеловият мотор е динамичен, поведението на колата - също, а комфортът при по-дълги пътувания е налице.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Ivan S
До коментар #1 от "Метгонтан":
:) За маминкото го знаех, а какво са брамболовете и водичкааа?Коментиран от #3
10:50 16.12.2018
3 Брат ми
До коментар #2 от "Ivan S":
Пържени картофки и газирана вода.10:59 16.12.2018
4 Брат ми
11:00 16.12.2018
5 269
Коментиран от #10
11:31 16.12.2018
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Шкода
Да ама не
Пълни глупости
Предизвестена пазарна смърт....
11:54 16.12.2018
9 jadosan
11:57 16.12.2018
10 незнайко
До коментар #5 от "269":
Сеат Атека бензин 150 к.с. , дизел 190 к.с. Кой от двата е по добър в сравнение с 240 к.с. Може би си начесахте ЕГОТО !!!11:59 16.12.2018
11 Drittes Reich
Коментиран от #12
12:01 16.12.2018
12 Марто
До коментар #11 от "Drittes Reich":
Следя ги отдавна, те тестват всички нови модели, които се продават у нас.Коментиран от #13
12:13 16.12.2018
13 Drittes Reich
До коментар #12 от "Марто":
И заглавието трябва да стане "Тестваха". На мен ако някой ми открадне статия ще го пасирам в асансьор с метровка ръждив винкел.Коментиран от #14
12:18 16.12.2018
14 Караиванов
До коментар #13 от "Drittes Reich":
мобиле и факти са едно и също. в мобиле като влезеш в новини и те праща в авто секцията на факти12:38 16.12.2018
15 Емил
Коментиран от #28, #46
12:48 16.12.2018
16 Емил
Педе..ст.ята край няма, ама тая е фабрична!
12:52 16.12.2018
17 Антон
13:04 16.12.2018
18 Бай Оня
2.0 ТСИ ген.3 мотор 300кс дсг дкю 500 7 скорости лаунч контрол 0-100 км /ч 5,2с макс 252 км/ч цена в ДЕ от 42.850
14:41 16.12.2018
19 Андро
16:37 16.12.2018
20 АЛ КУРОПАТКИН
17:06 16.12.2018
21 abv
17:37 16.12.2018
22 fermera
17:46 16.12.2018
23 комбайнер
17:48 16.12.2018
24 Гелям Даде
18:12 16.12.2018
25 ШКОДА У ЛЕВО БАТЕЕ
Коментиран от #49
19:50 16.12.2018
26 Иван
20:09 16.12.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Трипасата
До коментар #15 от "Емил":
За какво ти са 300 коня като не можеш да караш бързо по българските пътища? Обаче ускорението с 500 Нютон метъра дава уникално усещане за свободатоКоментиран от #29
20:15 16.12.2018
29 фонзи
До коментар #28 от "Трипасата":
Брачед тея 500 нютона дето ги възхваляващ толкоз са НИЩО защото говорим за ТУРБОДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ! Ако беше бензинов можеше и да ме впечатлиш НОО сам знаеш ,че 500 нютона съпоставено в конски сили при бензинов мотор са все едно 700-800 при ДИЗЕЛОВ !Така ,че тея 500 нютона ги има всяко второ ауди 3.0 дизел модел отпреди 15 години !20:35 16.12.2018
30 цацата
Коментиран от #33
21:47 16.12.2018
31 Toko
Коментиран от #42
22:37 16.12.2018
32 Софиянчето
А тва стоянка струва.
22:39 16.12.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Телето
22:43 16.12.2018
35 vasik atanasova
чисто расово ауди
00:22 17.12.2018
36 Жоро
01:39 17.12.2018
37 Overlord
02:17 17.12.2018
38 Хайл
До коментар #6 от "Сектант":
Тя една малка гара те изпревари докато караше дъстъра05:53 17.12.2018
39 гощо
07:07 17.12.2018
40 С една дума
07:22 17.12.2018
41 hater
07:24 17.12.2018
42 123
До коментар #31 от "Toko":
Много лошо говори за Хюндай, че почитателите му са толкова неграмонти. Как успя в 3-4 изречения да допуснеш десетина грешки? И като сравняваш Кодиака с Хюндай и Субару имай предвид, че добре оборудван Кодиак с нормален двигател е около 60 000+ лева.09:07 17.12.2018
43 ГОСТ
09:08 17.12.2018
44 123
09:08 17.12.2018
45 опя
10:14 17.12.2018
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Townboy
13:21 17.12.2018
48 M1 Yamaha
На крив у.й вълната му пречи!
Всичко ви е криво.
17:58 17.12.2018
49 BAHKO
До коментар #25 от "ШКОДА У ЛЕВО БАТЕЕ":
...с 8 цилиндров мотор и над 400 к.с. - Форд Мустанг например ...11:44 20.12.2018