22 Януари, 2019 12:02 12 128 33

Daimler и BMW ще имат общи модели

  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • daimler-
  • сътрудничество

Два от най-големите производители на автомобили в Германия и непримирими съперници от десетилетия водят преговори за сътрудничество по общи проекти, твърди в. Handelsblatt. Според изданието Daimler и BMW са близо до сключването на споразумение, макар че официални представители на двете компании отказват да коментират информацията.

Евентуална кооперация между Трилъчевата звезда и Синьо-белия пропелер обаче изглежда напълно възможна на фона на свиващи се продажби по цял свят. През миналата година автомобилните пазари в САЩ и Европа отчетоха минимален ръст, а в Китай се наблюдава сериозен спад.

Това кара автопроизводителите да търсят всякакви начини за намаляване на разходите, дори ако това означава сътрудничество с конкуренцията. Така само преди няколко дни в Детройт се роди алиансът между Volkswagen и Ford.

Източник на Handelsblatt от Daimler твърди, че първият съвместен проект на Mercedes-Benz и BMW ще стане платформата на следващото поколение компактните модели A-Klasse и 1er, която се очаква към 2025 г.

Новото шаси най-вероятно ще бъде изначално проектирано за електрическо или хибридно задвижване, тъй като в средата на следващото десетилетие предстои ново ожесточаване на екологични норми. Съвместната работа по новата платформа ще помогне на Mercedes-Benz и BMW да спестят "инвестиции в размер на милиарди евро", твърди информаторът на Handelsblatt в Daimler.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 чичо ви

    25 14 Отговор
    Аз си взимам Шкода. Всичко стана просто една много добре рекламирана конфекция с надути цени. Става въпрос не само за колите. Правят ги в един завод и само им лепят различни етикети
  • 2 John Doe

    20 9 Отговор
    Няма нищо лошо в това. И двете компании правят автомобили със сходни концепции и параметри. Защо да не правят съвместни разработки?
  • 3 Само Дъстър

    28 8 Отговор
    Браво ! 2те най-добри германски марки се обединяват това значи само едно , край на лъжливите ВАГОВЕ .
  • 4 AUDI

    10 26 Отговор
    Сега и меркелите ще почнат да горят като БМВ
  • 5 яййяйя

    19 32 Отговор
    Като цяло не трябва да се купува немско. Не е качествено. Като обединиш две фирми, които правят счупени коли, не виждам как ще се получи здрава кола.

    Коментиран от #29

  • 6 може би лош късмет

    16 21 Отговор
    След две премеждия от модели на BMW никога повече тази марка!
  • 7 некой си там

    19 2 Отговор
    Добрата новина е.че поне няма да има дразги между феновете на двете марки.
  • 8 Радостин

    14 3 Отговор
    Публикувано във факти.бг: "инвестиции в размер на милиарди евро"
    В крайна сметка искат да напълнят пазара с автомобили направени от пластмаса и ниско качесвени метали с цел да "спестят инвестиции".
    Аз така го разбирам....
    А ако се огледат, машините й за който не са пестили пари, още движат по улиците...
    жалко че не четат тези статии.

    Коментиран от #15

  • 9 гост

    18 5 Отговор
    И след 20г. ще има различни марки на едно шаси както са пежо, ситроен, опел, воксхол и бмв. Няма ли идентичност, няма смисъл да купуваш каквато и да е скъпа марка и спокойно може да минеш с една Кия.

    Коментиран от #12

  • 10 Нафта дизел изпаднал германец

    14 11 Отговор
    Скоро "великата" немска тройка ще се обедини, защото няма нито хибридна, нито електрическа, нито водородна технология.Имат само маркетингови лъжи за гаражните лаици в БГ! Това им е нивото!

    Коментиран от #13

  • 11 onq s konq

    11 3 Отговор
    Може да направят нова концепция и да обединят S-classe със 7-er и като баничарките на Пежо и Ситроен, да са еднакви, но с различни емблеми.

    Коментиран от #23

  • 12 Futura

    14 21 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Карай си кията, аз ще си карам премиум немеца (Не ауди).
  • 13 смешник

    6 9 Отговор

    До коментар #10 от "Нафта дизел изпаднал германец":

    Шефче много ми е интересно ти какво караш? Чисто нова тесла или 20 годишен изгнил японец с ДВГ?

    Коментиран от #18, #25, #26

  • 14 Мерцедеса

    5 9 Отговор
    Браво! Сега мерцедес ще правят ,здравите мотори,а Бмв купетата !
  • 15 гост

    10 2 Отговор

    До коментар #8 от "Радостин":

    Ще изчезне ли Германия от автомобилната карта?Защо финансовите пазари се държат, сякаш BMW, VW и Mercedes са вече обречени ? ЗАДАВА ЛИ СЕ ТАКАВА РЕВОЛЮЦИЯ и при автомобилите? Почти сигурно, и повечето експерти си я представят така: електрическо задвижване, автономно управление, постоянна свързаност и вече не толкова автомобил, колкото подвижна стая. Очертанията са ясни - остава само въпросът кой ще осъществи тази революция. Никой не може да каже със сигурност. Но ако се вярва на фондовите борси, това няма да са германците, отбеляза Патрик Макджий в анализ за The Financial Times.

    ТРИТЕ ГЕРМАНСКИ ГИГАНТА - Volkswagen, BMW Group и Daimler - са истинският гръбнак на германската икономика, отговорни за почти половината от германския износ. В последните две десетилетия те се радват на небивал възход, а всяка от последните осем години им носи нов рекорд по приходи и продажби (с кратко прекъсване за VW покрай Дизелгейт). И въпреки това финансовите пазари се държат, сякаш трите компании са обречени.
  • 16 гост

    8 3 Отговор
    Напук на колосалните печалби ценните им книжа са на най-ниските си нива от кредитната криза насам. Ето ви пример: за миналата година BMW Group има 8.7 милиарда евро нетна печалба - а акциите й се търгуват около 78 евро. От друга страна, акциите на Tesla струват над 300 долара, въпреки че компанията загуби 2.24 милиарда долара през 2017. Как да си обясним този парадокс? "КОЛЕЛА" зададе този въпрос на Питер Нота, новия директор по продажбите на BMW, но и той избегна директния отговор. "Нашите финансови позиции са много силни, а аз виждам и допълнителен потенциал да се подобряват". Според Нота BMW е сред лидерите и в четирите области, в които се задава технологичната революция - автономност, електрификация, свързаност и споделяне. "Ползите от това тепърва ще се проявят в следващите няколко години", казва холандският мениджър.

    Коментиран от #30

  • 17 гост

    6 2 Отговор
    ПОВЕЧЕТО ИНВЕСТИТОРИ ОБАЧЕ се съмняват в това. "Големите автомобилни производители са оценени от пазарите така, сякаш скоро ще банкрутират", казва пред FT Макс Уорбъртън, анализатор в Bernstein. “Цените на акциите ни подсказват, че се задава могъща рецесия - но не в икономиката като цяло, а само в автомобилната индустрия".
    Причината според авторитетното британско издание е, че в момента автомобилните гиганти са изложени на комбинираното въздействие на множество фактори: отлива от дизела, на който те залагаха много в последните десетилетия; новите и все по-строги правила за емисиите; започнатият от Тръмп нов възход на протекционизма; допълнителни непредвидени бариери за търговията като Brexit. Всичко това идва в момент, в който компаниите са натоварени с небивали досега разходи по разработването на нови технологии за бъдещето - най-вече електрическо задвижване и автономно управление. Взет поотделно, нито един от тези фактори не може да разтърси пазара - но те се трупат един върху друг, казва друг анализатор.

    ПРЕЗ СЕПТЕМВРИ ПРОДАЖБИТЕ в Европейския съюз паднаха с над 23% заради проблемите около новите тестове за емисии. Най-висок бе спадът в Германия - 31%. За Audi, най-печелившата марка на VW, сривът надхвърли 56%.
  • 18 Нафта дизел изпаднал германец

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "смешник":

    Prius hybrid III !Маломощна, не е бегачка, но 5/100 ме устройва!В града и 4/100 постигам, просто не се силя по светофарите.

    Коментиран от #22

  • 19 гост

    6 2 Отговор
    ЕЛЕКТРИФИКАЦИЯТА И АВТОМАТИЗАЦИЯТА обаче могат да променят това. Електрическата кола е несравнимо по-проста от тази с двигател с вътрешно горене. Много от тези 800 компании, както и много от заводите на основните производители, ще станат ненужни, ако се премине масово към електрическо задвижване. Илон Мъск неслучайно каза преди време, че Tesla е не автомобил, а "компютър с колела". В бъдеще може да се окаже, че софтуерът, а не машинното инженерство, е водещата сила в индустрията. А в тази област гиганти като Google, Apple и китайските Tencent и Alibaba може да имат сериозно предимство пред BMW, VW и Daimler. Германците трескаво се опитват да наваксат в тези области. BMW има партньорства с Intel и Mobileye, Daimler - с Uber и Bosch, Volkswagen - с Microsoft, Nvidia и Gett.
    Но всичко зависи от това колко бързо ще се случи преходът към електричество.
  • 20 GOLF R

    3 7 Отговор
    добре, че не е с Алфа Щвестърео защото тогава щях да се изплаша

    Коментиран от #32

  • 21 Българина

    11 6 Отговор
    Бъдещето на колите е като на телввизорите, все едно какъв е..... Но, ако се сещате германските телевизори не доживяха това бъдеще... Съшото ще стане и с колите им. Причината е една, германия я управляват юдеите от сащ и докато е така това е държава със затихващи функции, най скъп ток и наеми, средни заплати, гетоизация и ислямизация,300 хил германци емигрират годишно но пък идва нови които стават само за метачи
  • 22 Зорлем

    6 5 Отговор

    До коментар #18 от "Нафта дизел изпаднал германец":

    В парично изражение (което всъщност е важното), не си по-добре от всеки съвременен газов инжекцион, т.е. файдата от това, че си хибрид става доста съмнителна.
  • 23 Али Реза

    6 0 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    Коньо има някъв проблясък в тебе.Могат да те назначат за технически директор на двете фирми.
  • 24 Хайл

    8 1 Отговор
    Сега вече ще има мотоциклет мерцедес и бус бмв
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Hgg

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "смешник":

    Японеца и на 20 години дава по-малко дефекти от немеца. Факт бг
  • 27 Умният

    5 1 Отговор
    Японците ще намалят цените на автомобилите си в Европа,,до американски нива.Голяма сеч идва за швабите...
  • 28 гощо

    0 7 Отговор
    Общи мерки в настигането на дръпналите светлинни години напред АУДИ!

    Коментиран от #31

  • 29 Истината е че Рено и Пежо обединеняват

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "яййяйя":

    Истината е че Рено и Пежо обединеняват, оеднаквяват малките модели
  • 30 АLFA Q 4

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    ДОБРЕ ДЕ НЕ МОЖЕТЕ ИЛИ НЕ ИСКАТЕ ДА РАЗБЕРЕТЕ ЧЕ АКО ГЕРМАНИЯ СИ ВДИГАНЕ ЗАКРИЛАТА,, И ТРИТЕ НЕМСКИ МАРКИ СА ТОТАЛКИ
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 АLFA Q 4

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "GOLF R":

    БАЕ ТИ СИ СЕ КЛАВДИСАЛ
    АКО ЗНАЕШ КОЙ Е КЛАВДИЙ
    МАЙ ГОЛЯМА ХАПКА ЗА ТВОЯТА УСТА
  • 33 волен сидеров

    2 0 Отговор
    аа ей тъй се прай герб+бсп ,ама туй българина е тУпо копе..