Предстоящият SUV EZ-60 на Mazda със сигурност се отклонява от утвърдения дизайнерски език на марката и за това има основателна причина: под познатата емблема се крие по-близка връзка с Deepal S07, продукт на Changan, партньор на Mazda на ключовия китайски пазар. След по-ранното разкриване на официални изображения, сега се появиха и техническите характеристики на този конкурент на Tesla Model Y, благодарение на китайското Министерство на промишлеността и информационните технологии (MIIT).
Интригуващо е, че както се очакваше, EZ-60 ще предлага опция за бензинов двигател с удължен пробег, подобно на EZ-6. Докато собственият MX-30 e-Skyactiv R-EV на Mazda използва компактен роторен двигател като генератор, този по-голям електрически SUV избира по-конвенционален 1,5-литров агрегат с атмосферно пълнене. Важното е, че този бензинов двигател не задвижва директно колелата; единственото му предназначение е да зарежда 31,7-киловатчасовата батерия. Тази батерия осигурява заявен пробег от 160 км само на електричество при малко оптимистичния китайски цикъл CLTC. Макар че общият пробег не е официално оповестен, седанът EZ-6 може да се похвали с впечатляващите 1300 км с разширителя на пробега.

Задвижването се осъществява от монтиран отзад електромотор с мощност 255 конски сили, а бензиновият двигател с мощност 97 конски сили работи единствено като генератор за зареждане на батерията. Документацията на MIIT разкрива, че EZ-60 тежи 1 992 кг.. Mazda подготвя и по-опростена, изцяло електрическа версия на EZ-60, въпреки че техническите ѝ характеристики остават забулени в тайна. Здравият разум подсказва, че този чисто електрически вариант вероятно ще има значително по-ниско тегло поради необходимостта от значително по-голям комплект батерии за постигане на конкурентен пробег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дедо..
Коментиран от #3
10:52 19.04.2025
2 Оги
11:00 19.04.2025
3 Шмайзер
До коментар #1 от "дедо..":
На база китайски модел е, от джойнт-венчъра Мазда-Чанган.12:23 19.04.2025
4 Сюзън
15:50 19.04.2025