Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Новата Kia, която се нарича ProCeed (вече без апостроф) е доста по-различна от своя предшественик. Тя представлява спортно изглеждащо комби от типа Shooting Brake, с пет врати е, а в дизайна и се откриват елементи, както от модели на Mercedes, така и от такива на Porsche. Топ изпълнението GT е с мощност от 204 конски сили, а екипът ни имаше възможността да го тества в Испания, където се проведоха първите динамични представяния на ProCeed. Ето и впечатленията ни.
Що се отнася до външния вид, то трябва да кажем, че той е силно впечатляващ. Въпреки гореспоменатите сходства с други марки, колата се характеризира с фирмена идентичност и с доста добро спортно излъчване. Корейците са успели да "преоблекат" едно обикновено комби в анцуг, без това да пречи на цялостната стилна визия. Това е кола за онези, които искат комби, но стандартният дизайн на универсалите им е скучен, а масовото увлечение към кросоувърите им е чуждо. На пръв поглед разумът ни казва, че това е комби, но сърцето е на друго мнение. Колата определено излъчва агресия, особено в задната си част. Отпред е идентична със стандартния Ceed.
Салонът на ProCeed впечатлява със стегнат салон и с не скъпи, но качествени материали. Сглобката също е на добро ниво. Седалките са спортни със силно изразена странична поддръжка, но в същото време са ергономични, а мястото за краката е отпред и отзад е оптимално. За разлика от предшественика задните кресла не са предвидени за наказани пътници. Те, подобно на предните са комфортни, а място за краката не липсва. Уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, информативни са и са лесни за навигация.
Новият Shooting Brake е построен на платформата К2 и се характеризира с особени настройки на окачването и с доста по-твърди пружини. Иначе, междуосието не се отличава от останалите модификации на модела и е 2 650 мм. Shooting-brake вариантът е с 5 мм по-дълъг и с 43 мм по-нисък от комбито, а клиренсът е снижен с 5 мм. Обемът на багажното пространство на новата Kia ProCeed е 594 литра - показател, който е по-малък от този на комби версията Kia Ceed SW само с 31 литра. По-интересни са помощните електронни системи, налични за новата Kia ProCeed. Адаптивен круиз контрол, система за поддържане на автомобила в определено платно и такава за екстремно спиране, дават на колата второ ниво на автономност.
В Испания, организаторите на теста бяха подготвили и тестово шофиране на писта. Там усетихме и пълните възможности на колата. 1.6-литровият бензинов мотор е с мощност от 204 конски сили, които са достатъчни и за по-агресивна езда. По-тежката задна част е компенсирана от по-твърдите пружини и снижения клиренс. Колата е стабилна в завои, воланът е силно информативен, а поведението - предсказуемо. Единственият недостатък е свързан с автоматичната трансмисия, която е настроена за по-спокойно каране. Ако обичате по-агресивното такова, то определено трябва да заложите на версията с ръчна скоростна кутия.
Цените за България все още не са определени, но в Германия базовата версия GT Line започва от 26 690 евро. Очакванията са у нас те да са с една идея по-ниски. Тази цена съвсем не е ниска, но пък що се отнася до наточената GT версия с 204 коня, то цената може да се определи като атрактивна. В Германия тя стартира от 31 000 евро. За тези пари получавате наистина спортно комби, което предлага авангардна и модерна визия и в същото време комфортен и просторен салон. Динамиката и удоволствието от шофирането също не е за пренебрегване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #8, #24
12:45 26.01.2019
2 Караиванов
12:47 26.01.2019
3 МаКаТа
12:48 26.01.2019
4 гост
13:18 26.01.2019
5 697
13:27 26.01.2019
6 Бичето
Коментиран от #12
13:29 26.01.2019
7 4х4
Коментиран от #15
13:43 26.01.2019
8 PlimP
До коментар #1 от "Марто":
ше я видим колко е страхотна, дано вече са премахнати разни дразнещи глупости, щото все още страхотните им коли не могат да осъзнаят, че щом не намира 4-те дачика за нал в гумите => ги няма => може да не свети постоянно скапаната ламба за мека гума, опел от 2003г. го осъзнава, сега сме вече 2019-а13:47 26.01.2019
9 GOLF R
които са имали нещо общо с порше
14:37 26.01.2019
10 Гост
14:49 26.01.2019
11 Киро
Но все пак новото си е ново, като младата жена и старата кола, трябва да се обслужват редовно!!
15:25 26.01.2019
12 Марио
До коментар #6 от "Бичето":
Ми не е вярно Здрави са и по милион правят.Защо коментираш като не си имал досег.15:44 26.01.2019
13 Антон 1
Без аналог за цената си и възможностите за конфигурация . За вътрешно пространство да не говорим . Има и адаптивно окачване . Сега комбито е с отстъпка в размер на ДДС -20 % ! С тая цена и параметри не знам кой облъчен ще купи Киа !
Коментиран от #14
15:45 26.01.2019
14 Марио
До коментар #13 от "Антон 1":
Хаха.Тия дървета шкода къде ги слагаш.Нямат база са сравнение с кия. Нито като дизайн,Нито като качество.Шкода си е дърво от всякъде.Коментиран от #18, #29
15:54 26.01.2019
15 гост
До коментар #7 от "4х4":
Ами аз тествах спортидж 1.6 177кс турбо-бензин с автомат. Колата даде 12л среден разход и му викам, това не е ли много, щом по книжка е под 8л, а той ми вика, не не е, това й бил нормалният разход. И да върви, върви нормално, не е някакво бързо, хубаво сменя с пера на волана, но нито звук, нито возия, нито вътрешно пространство впечатлява с нещо. Добра кола за 50х.лв, нищо повече. За 45х.лв ми предложиха дизеловата версия със 150кс и ръчна ск. кутия, което повече си струва отколкото този шутингбрейк, най-малкото заради двойното предаване. Затова казвам, че има смислени и безсмислени модели, този модел е от вторите. Сравнението за разхода го казвам защото кола с 2.5л атмосферен двигател при идентични показатели харчи при реална употреба по-малко отколкото тази 1.6турбина.Коментиран от #16, #22
16:59 26.01.2019
16 4х4
До коментар #15 от "гост":
И аз имам представа от нова спортидж(на съседка), дизел.Много е готина отвън,вратите се отварят сами а багажника,като посегнеш с крак под задната броня.Вътре също има много екстри за потегляне,за зимни условия,асистент за лента,навигация птичи поглед и др. Дори за нашата кия на 11 год, не казвам лошо,само дето и е в повече твърдата пластмаса и някои решения по таблото. За това съм резервиран към новите модели.Липсва им малко лукс. А специално това комби,като ново едва ли ще се търси много на нашия пазар.За употребяван автомобил по ще има шанс, след десетина години.18:05 26.01.2019
17 Коравия
18:54 26.01.2019
18 Антон 1
До коментар #14 от "Марио":
Киа въобще нямат опциите на Шкода ! За другите модели не знам , но за това което пиша по - горе , това ми е усещането ! Сменил съм 14 коли за 25 години ! Нови ,стари , “маркови “, бюджетни ......! Материалите и сглобката на Лаурен и Клвмвн нивото с автомат , 4х4 , и това пространсво , адаптивно окачване , КИА има още много хляб за изяде ! Тя въобще няма тези опции и много други !Иначе за 40000 лв бих я купил на баща ми да св кефи на нова кола
18:56 26.01.2019
19 russian bot
19:02 26.01.2019
20 Гойко Митич
19:08 26.01.2019
21 Минаващ от тук
22:46 26.01.2019
22 Експерт
До коментар #15 от "гост":
Не бих казал, че този модел е безсмислен. В Западна Европа се карат доста комбита, особено в Германия.И не е случайно, че привлякоха дизайнери от Порше. Сещайте се за какви заплати говорим...
Това си е ожесточена битка за пазарен дял - сегмент по сегмент.
През последните 5 години корейците дръпнаха много откъм дизайн, качество на материалите и здравина.
Stinger наистина е впечатляващ като ергономия и комфорт. Въпрос на време е това да се прехвърли към масовите модели.
23:59 26.01.2019
23 лийф
00:58 27.01.2019
24 Вальо
До коментар #1 от "Марто":
Дизелите на Нюндай-Киа(двигателите им са едни и същи) са здрави и надеждни,но недостатъчно икономични.03:36 27.01.2019
25 onq s konq
04:12 27.01.2019
26 12345
06:39 27.01.2019
27 гощо
08:53 27.01.2019
28 бмв
11:47 27.01.2019
29 АLFA Q 4
До коментар #14 от "Марио":
МОЖЕ И ДА Е КОКАЛ ШКОДАТА, НО ПОНЕ НЕСКЪРЦА САЛОНА И ТАБЛОТО КАТО ГОЛФКоментиран от #30
06:22 28.01.2019
30 GOLF R
До коментар #29 от "АLFA Q 4":
дойде да кажеш колко завиждаш докато алфата е в сервиза ли, клефук11:00 29.01.2019