26 Януари, 2019 12:36 27 801 30

Тествахме новия Shooting Brake на Kia

  • kia-
  • proceed-
  • тест
Тествахме новия Shooting Brake на Kia - 1

Барселона, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Новата Kia, която се нарича ProCeed (вече без апостроф) е доста по-различна от своя предшественик. Тя представлява спортно изглеждащо комби от типа Shooting Brake, с пет врати е, а в дизайна и се откриват елементи, както от модели на Mercedes, така и от такива на Porsche. Топ изпълнението GT е с мощност от 204 конски сили, а екипът ни имаше възможността да го тества в Испания, където се проведоха първите динамични представяния на ProCeed. Ето и впечатленията ни.

Тествахме новия Shooting Brake на Kia

Що се отнася до външния вид, то трябва да кажем, че той е силно впечатляващ. Въпреки гореспоменатите сходства с други марки, колата се характеризира с фирмена идентичност и с доста добро спортно излъчване. Корейците са успели да "преоблекат" едно обикновено комби в анцуг, без това да пречи на цялостната стилна визия. Това е кола за онези, които искат комби, но стандартният дизайн на универсалите им е скучен, а масовото увлечение към кросоувърите им е чуждо. На пръв поглед разумът ни казва, че това е комби, но сърцето е на друго мнение. Колата определено излъчва агресия, особено в задната си част. Отпред е идентична със стандартния Ceed.

Тествахме новия Shooting Brake на Kia

Салонът на ProCeed впечатлява със стегнат салон и с не скъпи, но качествени материали. Сглобката също е на добро ниво. Седалките са спортни със силно изразена странична поддръжка, но в същото време са ергономични, а мястото за краката е отпред и отзад е оптимално. За разлика от предшественика задните кресла не са предвидени за наказани пътници. Те, подобно на предните са комфортни, а място за краката не липсва. Уредите са компилация от аналогови циферблати и електронни дисплеи, информативни са и са лесни за навигация.

Тествахме новия Shooting Brake на Kia

Новият Shooting Brake е построен на платформата К2 и се характеризира с особени настройки на окачването и с доста по-твърди пружини. Иначе, междуосието не се отличава от останалите модификации на модела и е 2 650 мм. Shooting-brake вариантът е с 5 мм по-дълъг и с 43 мм по-нисък от комбито, а клиренсът е снижен с 5 мм. Обемът на багажното пространство на новата Kia ProCeed е 594 литра - показател, който е по-малък от този на комби версията Kia Ceed SW само с 31 литра. По-интересни са помощните електронни системи, налични за новата Kia ProCeed. Адаптивен круиз контрол, система за поддържане на автомобила в определено платно и такава за екстремно спиране, дават на колата второ ниво на автономност.

Тествахме новия Shooting Brake на Kia

В Испания, организаторите на теста бяха подготвили и тестово шофиране на писта. Там усетихме и пълните възможности на колата. 1.6-литровият бензинов мотор е с мощност от 204 конски сили, които са достатъчни и за по-агресивна езда. По-тежката задна част е компенсирана от по-твърдите пружини и снижения клиренс. Колата е стабилна в завои, воланът е силно информативен, а поведението - предсказуемо. Единственият недостатък е свързан с автоматичната трансмисия, която е настроена за по-спокойно каране. Ако обичате по-агресивното такова, то определено трябва да заложите на версията с ръчна скоростна кутия.

Тествахме новия Shooting Brake на Kia

Цените за България все още не са определени, но в Германия базовата версия GT Line започва от 26 690 евро. Очакванията са у нас те да са с една идея по-ниски. Тази цена съвсем не е ниска, но пък що се отнася до наточената GT версия с 204 коня, то цената може да се определи като атрактивна. В Германия тя стартира от 31 000 евро. За тези пари получавате наистина спортно комби, което предлага авангардна и модерна визия и в същото време комфортен и просторен салон. Динамиката и удоволствието от шофирането също не е за пренебрегване.

Тествахме новия Shooting Brake на Kia


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    78 27 Отговор
    Страхотна кола. Цената е малко височка, но корейците вече са на съвсем друг левъл.

    Коментиран от #8, #24

  • 2 Караиванов

    39 7 Отговор
    Автомобилът наистина е впечатляващ, а и цената за GT версията съвсем не е висока. Можеше малко по-мощен двигател да сложат, но какато се разбира от теста и така става.
  • 3 МаКаТа

    41 7 Отговор
    Корейците, и най-вече KIA вече са доста близко до германските алтернативи. Дизайнът на Просийд е невероятен, а сигурно и управлението ще е такова. поне така го описват в статията. Колата въобще не е скъпа за това, което предлага, а и да не забравяме, че у нас цените ще са по-ниски от германските.
  • 4 гост

    36 13 Отговор
    На какъвто и друг левъл да са, цена от над 60х.лв за корейско комби е твърде висока. Това е като при пежо-вдигнаха качеството и дизайна, но цените им са вече на ниво немски коли, което губи смисъла си да я купуваш щом е скъпа и те там към 60х.лв ги продават техните. Поне корейското е мощно, а при пежо за тези пари ти предлагат 130кс.
  • 5 697

    10 38 Отговор
    хаха не скъпи но качествени материали.явно списалия тази статия никога до сега не се е качвал в корейска измислена кола
  • 6 Бичето

    33 21 Отговор
    1.6 200 и кусур коня малееее след 160 000 труп

    Коментиран от #12

  • 7 4х4

    23 11 Отговор
    Винаги е хубаво да се тества нов автомобил,но в този случай информацията ще е полезна само на 30-те кандидат-купувачи от БГ. Тествайте същият автомобил след 9-10 години и ще сте от полза на поне 1000 човека и повече, реални мераклии за покупка,като се каже какво се е чупило през годините и разходи по поддръжка.Личното ми мнение,че този автомобил е интересен,но с резерви,защото имаме кия (като четвърти) автомобил и не ми харесват твърдите пластмаси по табло,врати...Смятам, че въпреки видимият напредък, все още марката е под нивото на европейските автомобили от същия клас. Това,че кия се предлагат по-евтино не е маркетингов трик,просто толкова струват.

    Коментиран от #15

  • 8 PlimP

    15 8 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    ше я видим колко е страхотна, дано вече са премахнати разни дразнещи глупости, щото все още страхотните им коли не могат да осъзнаят, че щом не намира 4-те дачика за нал в гумите => ги няма => може да не свети постоянно скапаната ламба за мека гума, опел от 2003г. го осъзнава, сега сме вече 2019-а
  • 9 GOLF R

    9 12 Отговор
    скандално красива кола дизайна е от немци
    които са имали нещо общо с порше
  • 10 Гост

    9 19 Отговор
    Кола 1,6 и 204 к.с. с ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,7 секунди е нелепица да носи името GT през 2019 г. Иначе колата е хубава и след като в Стингър показаха мощ с 370 к.с. от 3,3 мотор, тук не знам защо се излагат с такъв немощен двигател?
  • 11 Киро

    20 0 Отговор
    Дреме ми на сайдера, коли и жени с лопата да ги ринеш.!
    Но все пак новото си е ново, като младата жена и старата кола, трябва да се обслужват редовно!!
  • 12 Марио

    16 11 Отговор

    До коментар #6 от "Бичето":

    Ми не е вярно Здрави са и по милион правят.Защо коментираш като не си имал досег.
  • 13 Антон 1

    20 20 Отговор
    Те , още в теста коментират кутията ,като не особенно хармонична ,представете си в какъв синхрон в с изцедения двигател ! За тия пари Шкода Супърб ,Лаурен и Клемен , автомат и най -важното 4х4 !
    Без аналог за цената си и възможностите за конфигурация . За вътрешно пространство да не говорим . Има и адаптивно окачване . Сега комбито е с отстъпка в размер на ДДС -20 % ! С тая цена и параметри не знам кой облъчен ще купи Киа !

    Коментиран от #14

  • 14 Марио

    27 25 Отговор

    До коментар #13 от "Антон 1":

    Хаха.Тия дървета шкода къде ги слагаш.Нямат база са сравнение с кия. Нито като дизайн,Нито като качество.Шкода си е дърво от всякъде.

    Коментиран от #18, #29

  • 15 гост

    23 2 Отговор

    До коментар #7 от "4х4":

    Ами аз тествах спортидж 1.6 177кс турбо-бензин с автомат. Колата даде 12л среден разход и му викам, това не е ли много, щом по книжка е под 8л, а той ми вика, не не е, това й бил нормалният разход. И да върви, върви нормално, не е някакво бързо, хубаво сменя с пера на волана, но нито звук, нито возия, нито вътрешно пространство впечатлява с нещо. Добра кола за 50х.лв, нищо повече. За 45х.лв ми предложиха дизеловата версия със 150кс и ръчна ск. кутия, което повече си струва отколкото този шутингбрейк, най-малкото заради двойното предаване. Затова казвам, че има смислени и безсмислени модели, този модел е от вторите. Сравнението за разхода го казвам защото кола с 2.5л атмосферен двигател при идентични показатели харчи при реална употреба по-малко отколкото тази 1.6турбина.

    Коментиран от #16, #22

  • 16 4х4

    10 3 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    И аз имам представа от нова спортидж(на съседка), дизел.Много е готина отвън,вратите се отварят сами а багажника,като посегнеш с крак под задната броня.Вътре също има много екстри за потегляне,за зимни условия,асистент за лента,навигация птичи поглед и др. Дори за нашата кия на 11 год, не казвам лошо,само дето и е в повече твърдата пластмаса и някои решения по таблото. За това съм резервиран към новите модели.Липсва им малко лукс. А специално това комби,като ново едва ли ще се търси много на нашия пазар.За употребяван автомобил по ще има шанс, след десетина години.
  • 17 Коравия

    13 8 Отговор
    Корейски, талиги вярно е че са здрави, но цените са им твърде високи. Обезценяват се бързо и трудно и тегаво се продават на вторичния пазар.
  • 18 Антон 1

    7 15 Отговор

    До коментар #14 от "Марио":

    Киа въобще нямат опциите на Шкода ! За другите модели не знам , но за това което пиша по - горе , това ми е усещането ! Сменил съм 14 коли за 25 години ! Нови ,стари , “маркови “, бюджетни ......! Материалите и сглобката на Лаурен и Клвмвн нивото с автомат , 4х4 , и това пространсво , адаптивно окачване , КИА има още много хляб за изяде ! Тя въобще няма тези опции и много други !

    Иначе за 40000 лв бих я купил на баща ми да св кефи на нова кола
  • 19 russian bot

    3 4 Отговор
    Автомобилчето е супер. Но в този ценови диапазон предлагането е голямо. Плюс това цените на по-ниския клас модели на примиум марките падат драстично като станат на по 2-3 години.
  • 20 Гойко Митич

    18 11 Отговор
    От Фолксваген да вземат да видят как се прави дизайн ! Стига с тая еднообразна визия ! И при Ауди е същата история !
  • 21 Минаващ от тук

    11 2 Отговор
    ТакаV разбирам новите мотори, турбинирани. Техниката напреднала. По 200 к.с. Колко ще издържат е въпрос и на стопанисване. Ако го юркаш като душманин ще издържи по-малко и т.н. Едно обаче не мога да разбера. За какво са тези багажници по 600 и повече литра, ако за хората на задните седалки няма място за коленете. Ако искам да карам пикап, ще си взема пикап. Но за семеен автомобил максимално трябва да бъде осигурен комфорта и на хората на задните седалки. Ако ми трябва много голям багажник ще си взема от тия външните за покрива.
  • 22 Експерт

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Не бих казал, че този модел е безсмислен. В Западна Европа се карат доста комбита, особено в Германия.
    И не е случайно, че привлякоха дизайнери от Порше. Сещайте се за какви заплати говорим...
    Това си е ожесточена битка за пазарен дял - сегмент по сегмент.
    През последните 5 години корейците дръпнаха много откъм дизайн, качество на материалите и здравина.
    Stinger наистина е впечатляващ като ергономия и комфорт. Въпрос на време е това да се прехвърли към масовите модели.
  • 23 лийф

    4 6 Отговор
    Качете се на Нисан Лийф 2019 и тогава сравнявайте с Киа. Онова е совалка
  • 24 Вальо

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Дизелите на Нюндай-Киа(двигателите им са едни и същи) са здрави и надеждни,но недостатъчно икономични.
  • 25 onq s konq

    0 4 Отговор
    Предполага се че версията 204к е най-добра,щото е най-скъпа.Не пише обаче за тия 31 хил. евро КАКВИ ЕКСТРИ ВЛИЗАТ В БАЗОВОТО ОБОРУДВАНЕ!Също така няма и инфо за УСКОРЕНИЕТО И РАЗХОДА НА ГОРИВО на въпросното 1,6 двигателче,което е по-важно от всички изброени милиметри на размерите на купето.
  • 26 12345

    3 1 Отговор
    И тези вдигнаха цените яко.
  • 27 гощо

    3 11 Отговор
    Като почнат с тия глупостиии.....Корейци и японци ......GT модел хахахха турили нЕкъв 4 цилиндров мотор 200коня и вечеее......Гледам ръчна кути я тцтцттц абе това е мъртъв формат бе! Само един чукундур може да си мисли,че с ръчната е по бързо,икономично или там глупостите дето дрънкат.
  • 28 бмв

    4 4 Отговор
    Преди като ми кажеха за корейска кола и се присмивах.Вижте ги сега слагат в малкия си джоб ауди ,мерцедес и тем подобни.Повечето хора дори няма да намерят разлика с порше.
  • 29 АLFA Q 4

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Марио":

    МОЖЕ И ДА Е КОКАЛ ШКОДАТА, НО ПОНЕ НЕСКЪРЦА САЛОНА И ТАБЛОТО КАТО ГОЛФ

    Коментиран от #30

  • 30 GOLF R

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "АLFA Q 4":

    дойде да кажеш колко завиждаш докато алфата е в сервиза ли, клефук