28 Март, 2019 11:13, обновена 28 Март, 2019 19:15 41 880 40

Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen

  • volkswagen-
  • t-cross-
  • тест
Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen - 1

Палма де Майорка, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Едва ли за някой е тайна, че марката Volkswagen е една от тези, която задава тенденциите. Неслучайно модели като Golf са пример за подражание от всички останали автомобилни производители, но що се отнася до кросоувъри и SUV-та, то германците от Волфсбург се включиха малко късно в борбата за надмощие в този сегмент. Това обаче не им попречи да напреднат с много бързи темпове и днес те имат модели във всички класове от сегмента - Touareg, Tiguan, Tharu, Tayron, Teramont, Tarek, T-Roc...

Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen

Единственият клас от сегмента на кросоувърите, в който VW нямаха представител до момента бе този на субкомпактните кросоувъри. Там в Европа господстват Captur и Juke, но сега Volkswagen се намесва и там. Това германците правят с малко кросоувърче, направено на базата на Polo, което също започва с буквата Т. Става дума за Т-Cross, един модел, който беше показан съвсем скоро, а сега в Испания се проведоха първите му тестове. Наш екип беше на мястото на събитието и успя да изпробва качествата на най-евтиния кросоувър на VW.

Екстериор

Рецептата за създаване на T-Cross съвсем не е сложна - платформа MQB-A0 от новото Polo с увеличен клиренс, усилено окачване, по-дълги пружини и ефектна кросоувърска визия. Оригиналната каросерия прави T-Cross 14 сантиметра по-висок от Polo, а самите пропорции и линии са типични за марката. Кросоувърският вид е постигнат за сметка на по-големи светлини против мъгла, псевдо подкартерна защита и подобната такава в задната част, както и със защитен пластмасов обвес по цялата долна част на автомобила.

Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen

Модните нотки се долавят от иновативните задни LED светлини, които са свързани с обща светлоотразителна линия, а предницата (фарове и решетка) дават нужната фирмена идентичност на T-Cross. Това, че колата е насочена основно към млади и активни хора си личи от смелите цветове, с които се предлага T-Cross, както и с цветните джанти, които са налични като част от опционното оборудване. Като цяло екстериорната визия е модерна и същевременно консервативна по германски.

Интериор

Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen

Подобно е и впечатлението от салона на колата. То много зависи от цветовото изпълнение. Ако изберете контрастни комбинации салонът е свеж и оригинален, а ако те се са в сиво-черната гама, то колата изглежда точно като по-големия Tiguan. Иначе картинката в купето е обичайна и е като тази във всички нови модели на марката - отлична ергономика на седалките, волан, който се регулира в голям диапазон и високо монтиран екран на мултимедийния комплекс.

Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen

Като цяло салонът е максимално просторен за автомобил от този клас, задните седалки могат да се регулират в предно-задна посока, а багажният отсек е с равен под. Единственият недостатък в салона на T-Cross са твърдите материали. Ако искате по-меки интериорни детайли, то определено трябва да се ориентирате към T-Roc или дори към Tiguan. Иначе сглобката е отлична, оборудването e доста богато, а електронните уреди на таблото - модерни и информативни.

Ходови характеристики

Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen

За разлика от по-големите кросоувъри на VW, този се предлага само с предно предаване. Това обаче е единственото, което може да разочарова любителите на кросоувъри. Всичко останало е като по учебник. Возията е приятно твърда и въпреки по-високия общ център на тежестта не прави колата нестабилна. Напротив. T-Cross ни впечатли с изключително малък крен в завоите. Воланът е информативен и "остър", като оборотите му от упор до упор са 2.7.

В колата определено се усеща спорт, което е постигнато и заради умишлено повишената твърдост в задния мост и по-масивната стабилизираща щанга отпред. Недостатъкът, който открихме тук е свързан с по-слабата шумоизолация, както от пътя, така и от двигателния отсек. Въпреки това, по черните пътища в Испания, колата се държи много прилично. Неравности и малки камъни се "поглъщат" ефектно от окачването на T-Cross. В обобщение можем да кажем, че возията на T-Cross е впечатляваща и ще изненада и най-големите критици на подобен род "повдигнати" автомобили.

Двигатели

Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen

За Европа и респективно у нас се предлагат три мотора - еднолитров турбо агрегат с три цилиндъра, който е в два варианта на форсировка - 95 и 115 конски сили, четирицилиндров 1.5-литров TSI двигател със 150 коня, който е от семейството EA211 evo и турбодизел с мощ от 115 конски сили. Моделът стартира в България с трицилиндровия бензин (115 к.с.) и с дизела. Това, което ни изненада е, че харесахме най-много трицилиндровите бензинови агрегати, особено този с повечето конски сили.

Въпросният мотор е настроен така, че прави колата изключително пъргава, динамика не липсва в нито един от оборотните режими, като дори доускорението при висока скорост е отлично. Разходът пък може да съперничи с този на дизела - под 5 на 100. Без съмнение TSI моторът е по-динамичен и ще се справя отлично със сравнително лекото купе, но ние не успяхме да го тестваме, защото той ще бъде представен по-късно през година. Дизелът пък е най-икономичен, но при ниски обороти се усеща леко муден. Като цяло и трите двигателя са оптимално подбрани за автомобила, но трицилиндровият със 115 коня (като изключим факта, че е малко по-шумен) е най-добрият вариант според нас.

Цена

Тествахме най-евтиния кросоувър на Volkswagen


Най-евтиният кросоувър на Volkswagen стартира у нас с цена от 33 000 лева. В зависимост от нивата на оборудване, двигателят и скоростната кутия (изборът е между механична с 5 и 6 предавки и 7-степенен DSG автомат), цената може да се покачи с 10 000 лева. За тези пари получавате малък отвън, но просторен отвътре автомобил, който е направен на базата на Polo, но всъщност ви дава много повече. С други думи е Polo-во съзрял. Ето и стартовата ценова листа на VW T-Cross у нас.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 17 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    39 48 Отговор
    Много готгино изглежда, а както пише, явно е качествено и с добро управление. това, което не ми харесва е липсата на 4х4 и малко по-високата му цена, но пък си е германско, спор няма. Хубавите неща са по-скъпи.

    Коментиран от #2

  • 2 японското

    84 45 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    Немското последните 20 години стана синоним на чуплива конфекция. Витара е по-малко пари и качеството е японско.

    Коментиран от #37

  • 3 Xaxaxaxa

    44 36 Отговор
    В Европа се продава като Т- Rock и цената с приличен двигател е 30000 €. Много тънко няма що....мерси.
    А за 35000 има Волво XC 40

    Коментиран от #5, #14

  • 4 Ввв

    27 3 Отговор
    “Убавец”
  • 5 Мирослав

    50 7 Отговор

    До коментар #3 от "Xaxaxaxa":

    Много си заблуден. T-Roc се продава и у нас, но това е съвсем различен модел. Той е на базата та тигуан, нто е по-малък и има 4х4. Пичовете от мобиле го бяха тествали и него, но отдавна. T-Cross е съвсем нов модел на базата на Поло. като не разбираш поне прочети статията, не гледай само снимките.

    Коментиран от #9, #13

  • 6 гост

    60 10 Отговор
    За 33х.лв си купуваш кола с асматичен трицилиндров двигател с 95кс, стоманени джанти и барабанни спирачки, без релси на покрива, с пвц волан, радио и простовата тапицерия. Това от снимките е над 45х.лв и това при тестовете се споменава колко точно струва тестваната версия. За тези пари ще си купите много по-красиво, голямо и практично Рено Каджар с бензин и предно или любимото на сектанта: Дачия Дъстър в топ оборудване, дизел със 115кс и 4х4. Да не говорим, че Каптур за тези пари е по-симпатично, предлага се със 130кс, гпф (само той оскъпява с над 1000лв), алуминиеви джанти, кожен волан, музика, двоен под и др. ектри, а и е по-широк.

    Коментиран от #8, #10

  • 7 сектант

    17 10 Отговор
    А Дъстъра кога ше го тествате?

    Коментиран от #27, #39

  • 8 123

    31 29 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Купуваш Каптюр, ама той първо няма екстрите на VW, а и си е Рено! И ако мислиш, че 95 коня турбинирани са слаби, то пробвай Фокус да видиш! За нормално придвижване и 130 по магистрала такъв двигател е напълно достатъчен! Емблемите на колата продават, все още, и тази на немците е по скъпа от на французите! Засега ....

    Коментиран от #35

  • 9 гост

    24 9 Отговор

    До коментар #5 от "Мирослав":

    Киа Стоник е 5х.лв по-евтина от базовата версия на това, и то с 1.2л 4ц. 100кс двигател, който е надежден и еластичен. Да не говорим, че като визия и оборудване е много напред, тествал съм я тази количка и е много добър избор за покупка на ново, а има и подобен двигател като на това горе, само че е 120кс., летите джанти са серийни в базвата версия, както и релсите на покрива и др.
  • 10 12345

    27 12 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    За кръгло 40 се взема / с отстъпката / Каджар 1.6 новия дизел - 130 к.с. с навигация, камера за разпознаване на пътни знаци, аларма при напускане на лента и какво ли не още като глезотии.
  • 11 Ubi

    16 2 Отговор
    Кой в днешно време слага 5 скоростна кутия ?
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 FOW

    15 10 Отговор

    До коментар #5 от "Мирослав":

    Много си заблуден, ако си мислиш,че T-ROC e друг клас кола!
    Много по-малък е от тигуан-реално си е от същия клас, като T-Cross-с 4х4. И на вас този дизайн ви харесва, така ли???
    Или пък интериора???
    За парите които искат за T-Cross от снимките, наскоро си взех КИА SPORTAGE 1.6 GDI с нормален двигател и с екстри за които, трябва яко доплащане при VW. Говорим за автомобил от класът на TIGUAN
  • 14 7878

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Xaxaxaxa":

    Първо чети после пиши
  • 15 гост

    10 7 Отговор

    До коментар #12 от "Педераска работа)":

    Аз карам рено, ела да провериш, но си вземи еднопосочен билет, да се не охарчваш.

    Коментиран от #19

  • 16 Borislav Popov

    26 27 Отговор
    " Едва ли за някой е тайна, че марката Volkswagen е една от тези, която задава тенденциите. Неслучайно модели като Golf са пример за подражание от всички останали автомобилни производители" ???!!!......................Какви са тия простотии бе ?!! Това реклама ли ?!!.............С какво Фолксваген са по качествени от Мерцедес и БМВ ? Да не би да изкарват по вече километри ? Или имат много хубав дизайн ?!! Рено и Пежо са много по красиви , а и по здрави !!!

    Коментиран от #22

  • 17 Jack Bauer

    26 10 Отговор
    Малко скъпичко ми идва 35-40х.лв. за 3-цилиндров вартбург, макар и ъпгрейтнат 2019г.
  • 18 Отчето

    9 10 Отговор
    От Гоуфо по здрав нема бате или дрогата ти е в повече за днес
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 пълен шит

    18 11 Отговор
    OMG това не го очаквах от немците да копират еднолитров двигател за SUV от тъпите франчуля с тяхното пежо. факт е следната формула
    SUV+малък двигател(миксер или кафелемачка)+ тежка каросерия = костенурка асматик.
  • 22 Караиванов

    13 7 Отговор

    До коментар #16 от "Borislav Popov":

    Ти в центъра ли си? Никой не казва меганов клас, всеки казва голфов. Много ясно, че са един от онези, които задават тенденции. Много точно е написано "Публикувано във факти.бг: Volkswagen е една от тези, която задава тенденциите". А що се отнася до Т-кроса, не е лош, но е малко скъпичък. Ревюто е доста изчерпателно и човек добива първоначална представа и знае дали въобще да ходи при дилъра или не. То това ецелта на подобни ревюта.

    Коментиран от #23, #25

  • 23 Borislav Popov

    23 8 Отговор

    До коментар #22 от "Караиванов":

    Да бе - те всичките им модели са един Голф !! И Тигуан , и тоя сега и Голф + , и Голф крос и т.н !!! А качеството им като на треторазряден производител ! Имам наблюдения върху два нови Пасата и върху два излязли от гаранция . Двата новите смениха автоматична скоростна кутия на по 50хил километра !! Това нормално ли е ? А на единия извън гаранция човека я сменя два пъти за две години ! Чак му се ревеше !!!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Стефан

    16 6 Отговор

    До коментар #22 от "Караиванов":

    Пич не знам какви тенденции задава Фолца, ама когато се появи Тигуан , не помня коя година, в АУТОБИЛД написаха че е на първо място , нали знаеш правят едни нелепи сравнения, и ВИНАГИ на първо място е Фолца, после друга немска марка, и после марка дето е правена в Германия, другите имали НЕИНФОРМАТИВЕН ВОЛАН, НЯМАЛИ ФИНИ НАСТРОЙКИ, И ПРЕ ЗАВИВАЛИ ИЛИ НЕ ДОЗАВИВАЛИ, И НАЙ ВЕЧЕ БАГАЖНИЦИТЕ НА НЕМСКИТЕ ИМАЛИ ПОВЕЧЕ ЛИТРИ, но като качество ПАК според същото списание и мнението на ТЮФ на първо място е или Тойота или Хонда или Порше, затова НЕ ВЯРВАЙТЕ НА ГЕРМАНЦИ, НЕ ЧЕ ДРУГИТЕ СА МНОГО СТОКА.
  • 26 Емо

    7 7 Отговор
    приятен автомобил, а както личи от написаното, е и готин за управление.
  • 27 Караиванов

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "сектант":

    Ето тук са всички тестове на хората от mobile.bg. Има го и твоят любим Дъстер. Мобилето не пропускат тест на нов автомобил и винаги са едни от първите у нас, които карат колата.
    https://fakti.bg/news/topic/test-drive
  • 28 Стоян

    17 14 Отговор
    Фиат 500х е на свелинни год.пред това немско гавно
  • 29 Иво

    22 3 Отговор
    40 Хилядарки за надигнато поло? Предполагам,че докато има балъци,ще има и тарикати...
  • 30 За къв чеп

    14 2 Отговор
    ми е, след като местните милиционери и заспали каскети искат всички да се движат с 30 км/ч??? Какви коне,какви 6-7 скорости. Всички на "фелосипет", по вузможност без скорости!
  • 31 Ohio boho

    9 13 Отговор
    Vw каквото и да кажа доич машине гутен машине
  • 32 Хаха

    6 9 Отговор
    Грозно(боята на тествания автомобил е супер),скъпо,тясно със скучен интериор и екстериор.Като прибавим и качеството на ваг и не дотам добрата цена,не знам кой балък ще си го купи.
  • 33 Yamaha M1

    6 2 Отговор
    Das auto!
  • 34 Yamaha M1

    8 4 Отговор
    Закон:В един автомобил,ако не пипне германската ръчичка не става нищо!

    Коментиран от #36

  • 35 Мммм

    4 3 Отговор

    До коментар #8 от "123":

    Безсмислено скъпа емблема на ФВ.Ако робуваш на емблемите и смяташ,че немското е по-качествено от всички останали си доста в мъглата на млечният път. Събуди се и излез от това затъмнение,огледай се и виж света цветен,а не черен като ФВ.
  • 36 Мммм

    4 5 Отговор

    До коментар #34 от "Yamaha M1":

    Те така пипат немските ръчички,че след тях излиза дизелгейт и какви ли не още гейтове и простотии. Не са най-добрите,или поне им отмина времето от преди 40г. поне. Колелото се върти и не са само те на върха,между впрочем те въобще не са на върха.
  • 37 767

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "японското":

    Един + за Витара от мен. Единственото което ме спира да си взема е липсата на 7 местен вариант...
  • 38 ВАГ

    2 0 Отговор
    Цени на най-опосканите дизели :Ткрос -36000 лв , Дъстър -32000лв ,Шкодичката е още по-евтина .Първо проверете цените и тогава пишете.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Да ви е честито

    3 0 Отговор
    от 33к съблечен до 43 к облечен ... почти колкото половин Тигуан и четвърт Туарег, вероятно от пластмаса с ресурс в същия мащаб - я изкара я, не 150 000 км и на боклука - само не става ясно, този модел ли ще сглобяваме в Перник, като пуснат водата