Палма де Майорка, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Едва ли за някой е тайна, че марката Volkswagen е една от тези, която задава тенденциите. Неслучайно модели като Golf са пример за подражание от всички останали автомобилни производители, но що се отнася до кросоувъри и SUV-та, то германците от Волфсбург се включиха малко късно в борбата за надмощие в този сегмент. Това обаче не им попречи да напреднат с много бързи темпове и днес те имат модели във всички класове от сегмента - Touareg, Tiguan, Tharu, Tayron, Teramont, Tarek, T-Roc...
Единственият клас от сегмента на кросоувърите, в който VW нямаха представител до момента бе този на субкомпактните кросоувъри. Там в Европа господстват Captur и Juke, но сега Volkswagen се намесва и там. Това германците правят с малко кросоувърче, направено на базата на Polo, което също започва с буквата Т. Става дума за Т-Cross, един модел, който беше показан съвсем скоро, а сега в Испания се проведоха първите му тестове. Наш екип беше на мястото на събитието и успя да изпробва качествата на най-евтиния кросоувър на VW.
Екстериор
Рецептата за създаване на T-Cross съвсем не е сложна - платформа MQB-A0 от новото Polo с увеличен клиренс, усилено окачване, по-дълги пружини и ефектна кросоувърска визия. Оригиналната каросерия прави T-Cross 14 сантиметра по-висок от Polo, а самите пропорции и линии са типични за марката. Кросоувърският вид е постигнат за сметка на по-големи светлини против мъгла, псевдо подкартерна защита и подобната такава в задната част, както и със защитен пластмасов обвес по цялата долна част на автомобила.
Модните нотки се долавят от иновативните задни LED светлини, които са свързани с обща светлоотразителна линия, а предницата (фарове и решетка) дават нужната фирмена идентичност на T-Cross. Това, че колата е насочена основно към млади и активни хора си личи от смелите цветове, с които се предлага T-Cross, както и с цветните джанти, които са налични като част от опционното оборудване. Като цяло екстериорната визия е модерна и същевременно консервативна по германски.
Интериор
Подобно е и впечатлението от салона на колата. То много зависи от цветовото изпълнение. Ако изберете контрастни комбинации салонът е свеж и оригинален, а ако те се са в сиво-черната гама, то колата изглежда точно като по-големия Tiguan. Иначе картинката в купето е обичайна и е като тази във всички нови модели на марката - отлична ергономика на седалките, волан, който се регулира в голям диапазон и високо монтиран екран на мултимедийния комплекс.
Като цяло салонът е максимално просторен за автомобил от този клас, задните седалки могат да се регулират в предно-задна посока, а багажният отсек е с равен под. Единственият недостатък в салона на T-Cross са твърдите материали. Ако искате по-меки интериорни детайли, то определено трябва да се ориентирате към T-Roc или дори към Tiguan. Иначе сглобката е отлична, оборудването e доста богато, а електронните уреди на таблото - модерни и информативни.
Ходови характеристики
За разлика от по-големите кросоувъри на VW, този се предлага само с предно предаване. Това обаче е единственото, което може да разочарова любителите на кросоувъри. Всичко останало е като по учебник. Возията е приятно твърда и въпреки по-високия общ център на тежестта не прави колата нестабилна. Напротив. T-Cross ни впечатли с изключително малък крен в завоите. Воланът е информативен и "остър", като оборотите му от упор до упор са 2.7.
В колата определено се усеща спорт, което е постигнато и заради умишлено повишената твърдост в задния мост и по-масивната стабилизираща щанга отпред. Недостатъкът, който открихме тук е свързан с по-слабата шумоизолация, както от пътя, така и от двигателния отсек. Въпреки това, по черните пътища в Испания, колата се държи много прилично. Неравности и малки камъни се "поглъщат" ефектно от окачването на T-Cross. В обобщение можем да кажем, че возията на T-Cross е впечатляваща и ще изненада и най-големите критици на подобен род "повдигнати" автомобили.
Двигатели
За Европа и респективно у нас се предлагат три мотора - еднолитров турбо агрегат с три цилиндъра, който е в два варианта на форсировка - 95 и 115 конски сили, четирицилиндров 1.5-литров TSI двигател със 150 коня, който е от семейството EA211 evo и турбодизел с мощ от 115 конски сили. Моделът стартира в България с трицилиндровия бензин (115 к.с.) и с дизела. Това, което ни изненада е, че харесахме най-много трицилиндровите бензинови агрегати, особено този с повечето конски сили.
Въпросният мотор е настроен така, че прави колата изключително пъргава, динамика не липсва в нито един от оборотните режими, като дори доускорението при висока скорост е отлично. Разходът пък може да съперничи с този на дизела - под 5 на 100. Без съмнение TSI моторът е по-динамичен и ще се справя отлично със сравнително лекото купе, но ние не успяхме да го тестваме, защото той ще бъде представен по-късно през година. Дизелът пък е най-икономичен, но при ниски обороти се усеща леко муден. Като цяло и трите двигателя са оптимално подбрани за автомобила, но трицилиндровият със 115 коня (като изключим факта, че е малко по-шумен) е най-добрият вариант според нас.
Цена
Най-евтиният кросоувър на Volkswagen стартира у нас с цена от 33 000 лева. В зависимост от нивата на оборудване, двигателят и скоростната кутия (изборът е между механична с 5 и 6 предавки и 7-степенен DSG автомат), цената може да се покачи с 10 000 лева. За тези пари получавате малък отвън, но просторен отвътре автомобил, който е направен на базата на Polo, но всъщност ви дава много повече. С други думи е Polo-во съзрял. Ето и стартовата ценова листа на VW T-Cross у нас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
Коментиран от #2
11:19 28.03.2019
2 японското
До коментар #1 от "Марто":
Немското последните 20 години стана синоним на чуплива конфекция. Витара е по-малко пари и качеството е японско.Коментиран от #37
11:24 28.03.2019
3 Xaxaxaxa
А за 35000 има Волво XC 40
Коментиран от #5, #14
11:29 28.03.2019
4 Ввв
11:35 28.03.2019
5 Мирослав
До коментар #3 от "Xaxaxaxa":
Много си заблуден. T-Roc се продава и у нас, но това е съвсем различен модел. Той е на базата та тигуан, нто е по-малък и има 4х4. Пичовете от мобиле го бяха тествали и него, но отдавна. T-Cross е съвсем нов модел на базата на Поло. като не разбираш поне прочети статията, не гледай само снимките.Коментиран от #9, #13
11:40 28.03.2019
6 гост
Коментиран от #8, #10
11:46 28.03.2019
7 сектант
Коментиран от #27, #39
12:05 28.03.2019
8 123
До коментар #6 от "гост":
Купуваш Каптюр, ама той първо няма екстрите на VW, а и си е Рено! И ако мислиш, че 95 коня турбинирани са слаби, то пробвай Фокус да видиш! За нормално придвижване и 130 по магистрала такъв двигател е напълно достатъчен! Емблемите на колата продават, все още, и тази на немците е по скъпа от на французите! Засега ....Коментиран от #35
12:11 28.03.2019
9 гост
До коментар #5 от "Мирослав":
Киа Стоник е 5х.лв по-евтина от базовата версия на това, и то с 1.2л 4ц. 100кс двигател, който е надежден и еластичен. Да не говорим, че като визия и оборудване е много напред, тествал съм я тази количка и е много добър избор за покупка на ново, а има и подобен двигател като на това горе, само че е 120кс., летите джанти са серийни в базвата версия, както и релсите на покрива и др.12:28 28.03.2019
10 12345
До коментар #6 от "гост":
За кръгло 40 се взема / с отстъпката / Каджар 1.6 новия дизел - 130 к.с. с навигация, камера за разпознаване на пътни знаци, аларма при напускане на лента и какво ли не още като глезотии.12:28 28.03.2019
11 Ubi
12:28 28.03.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 FOW
До коментар #5 от "Мирослав":
Много си заблуден, ако си мислиш,че T-ROC e друг клас кола!Много по-малък е от тигуан-реално си е от същия клас, като T-Cross-с 4х4. И на вас този дизайн ви харесва, така ли???
Или пък интериора???
За парите които искат за T-Cross от снимките, наскоро си взех КИА SPORTAGE 1.6 GDI с нормален двигател и с екстри за които, трябва яко доплащане при VW. Говорим за автомобил от класът на TIGUAN
12:41 28.03.2019
14 7878
До коментар #3 от "Xaxaxaxa":
Първо чети после пиши12:46 28.03.2019
15 гост
До коментар #12 от "Педераска работа)":
Аз карам рено, ела да провериш, но си вземи еднопосочен билет, да се не охарчваш.Коментиран от #19
13:14 28.03.2019
16 Borislav Popov
Коментиран от #22
13:21 28.03.2019
17 Jack Bauer
13:31 28.03.2019
18 Отчето
13:43 28.03.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 пълен шит
SUV+малък двигател(миксер или кафелемачка)+ тежка каросерия = костенурка асматик.
14:07 28.03.2019
22 Караиванов
До коментар #16 от "Borislav Popov":
Ти в центъра ли си? Никой не казва меганов клас, всеки казва голфов. Много ясно, че са един от онези, които задават тенденции. Много точно е написано "Публикувано във факти.бг: Volkswagen е една от тези, която задава тенденциите". А що се отнася до Т-кроса, не е лош, но е малко скъпичък. Ревюто е доста изчерпателно и човек добива първоначална представа и знае дали въобще да ходи при дилъра или не. То това ецелта на подобни ревюта.Коментиран от #23, #25
14:10 28.03.2019
23 Borislav Popov
До коментар #22 от "Караиванов":
Да бе - те всичките им модели са един Голф !! И Тигуан , и тоя сега и Голф + , и Голф крос и т.н !!! А качеството им като на треторазряден производител ! Имам наблюдения върху два нови Пасата и върху два излязли от гаранция . Двата новите смениха автоматична скоростна кутия на по 50хил километра !! Това нормално ли е ? А на единия извън гаранция човека я сменя два пъти за две години ! Чак му се ревеше !!!14:28 28.03.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Стефан
До коментар #22 от "Караиванов":
Пич не знам какви тенденции задава Фолца, ама когато се появи Тигуан , не помня коя година, в АУТОБИЛД написаха че е на първо място , нали знаеш правят едни нелепи сравнения, и ВИНАГИ на първо място е Фолца, после друга немска марка, и после марка дето е правена в Германия, другите имали НЕИНФОРМАТИВЕН ВОЛАН, НЯМАЛИ ФИНИ НАСТРОЙКИ, И ПРЕ ЗАВИВАЛИ ИЛИ НЕ ДОЗАВИВАЛИ, И НАЙ ВЕЧЕ БАГАЖНИЦИТЕ НА НЕМСКИТЕ ИМАЛИ ПОВЕЧЕ ЛИТРИ, но като качество ПАК според същото списание и мнението на ТЮФ на първо място е или Тойота или Хонда или Порше, затова НЕ ВЯРВАЙТЕ НА ГЕРМАНЦИ, НЕ ЧЕ ДРУГИТЕ СА МНОГО СТОКА.15:20 28.03.2019
26 Емо
16:19 28.03.2019
27 Караиванов
До коментар #7 от "сектант":
Ето тук са всички тестове на хората от mobile.bg. Има го и твоят любим Дъстер. Мобилето не пропускат тест на нов автомобил и винаги са едни от първите у нас, които карат колата.https://fakti.bg/news/topic/test-drive
16:24 28.03.2019
28 Стоян
19:07 28.03.2019
29 Иво
20:22 28.03.2019
30 За къв чеп
20:52 28.03.2019
31 Ohio boho
21:27 28.03.2019
32 Хаха
01:29 29.03.2019
33 Yamaha M1
16:32 29.03.2019
34 Yamaha M1
Коментиран от #36
16:33 29.03.2019
35 Мммм
До коментар #8 от "123":
Безсмислено скъпа емблема на ФВ.Ако робуваш на емблемите и смяташ,че немското е по-качествено от всички останали си доста в мъглата на млечният път. Събуди се и излез от това затъмнение,огледай се и виж света цветен,а не черен като ФВ.17:48 29.03.2019
36 Мммм
До коментар #34 от "Yamaha M1":
Те така пипат немските ръчички,че след тях излиза дизелгейт и какви ли не още гейтове и простотии. Не са най-добрите,или поне им отмина времето от преди 40г. поне. Колелото се върти и не са само те на върха,между впрочем те въобще не са на върха.17:59 29.03.2019
37 767
До коментар #2 от "японското":
Един + за Витара от мен. Единственото което ме спира да си взема е липсата на 7 местен вариант...16:48 30.03.2019
38 ВАГ
23:59 31.03.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Да ви е честито
00:11 07.02.2020