Сплит, Хърватия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Новото попълнение в гамата на Skoda се явява идеологичен наследник на Rapid Spaceback. Името на иновацията е Scala, чехите я показаха статично в Женева, а сега проведоха и първите динамични тестове. Те се състояха в Хърватия, а наш екип беше на мястото на събитието. Ето и първоначалните ни впечатления от чешкия Golf.

Ярка и доволно привлекателна, новата Scala е дълга от броня до броня 4.36 м. Сравнена със седмото поколение на Golf, Scala е по-дълга с цели 11 сантиметра и има по-голямо с 12 мм (2 649 мм) междуосие. Широчината обаче е с 6 мм по-малка. Всичко това води до простор в салона и внушително пространство за краката на пасажерите отзад.
Интериор
Един от основните минуси в салона е, че водачът и пасажерът до него седят прекалено близо един до друг, а незнайно защо е оставено по-голямо разстояние от страната на вратите. Иначе седалките са сравнително удобни, изглеждат спортни, но предлагат комфорта на обикновени кресла. Багажният отсек е голям. Минималният му обем е 467 литра, а при свалени задни седалки може да бъде увеличен до 1 410 литра.

За разлика от своя предшественик, Scala е построена не на старата платформа, а на новата MQB-A0 от Volkswagen Group. Куриозът тук е, че това е автомобил от горния сегмент на "голфовия клас", а на същата платформа са правени субкомпактните Audi A1, Seat Ibiza и VW T-Cross. Безумно раздутата на габарити Scala обаче е един съвсем нелош автомобил.

Освен с простор в салона, Scala ни впечатли и с иновации от сорта на дигитални уреди и разни дребни хитринки от поредицата Simply Clever - стъргалка за лед в капачката на резервоара, чадър във вратата на водача и изобретение, което помага на водача да налее безпроблемно течност за чистачки, без тя да се разлива в моторния отсек.

Що се отнася до материалите в салона, то чехите са използвали доста твърда пластмаса, но детайлите не изглеждат евтини. В топ версиите се забелязва изобилие от хром в оформлението, но независимо от старанието, салонът (съвсем умишлено) отстъпва по качество на съплатформеника си от Audi, например.

Всичко в Scala е просто и разбираемо. Опционната Amundsen мултимедия е много добра, но и по-евтината Bolero инфо развлекателна система е прилична алтернатива. Отсъствието на навигация в нея се компенсира от възможността и да се свързва със смартфон.
Уредите пред водача са изцяло дигитални. Това е така наречената екстра Virtual Cockpit, която изглежда много добре, но не е информативна колкото аналоговите прибори. Така че тази опция е излишна и според нас не е от препоръчителните. Още един от малкото недостатъци в салона е по-лошата шумоизолация на колата спрямо пътната настилка.
Екстериор

Макар да е по-сдържан, екстериорният дизайн на хечбека повтаря до голяма степен чертите на концептуалния Vision RS. Scala е първият реализиран проект на новия шеф дизайнер на Skoda Оливер Щефани. Външността на хечбека следва характерния за марката стил. Необичайно агресивни са само фаровете и големите стопове.

Интерес представлява и решението на т.нар. светлинен подпис на дневните LED светлини. Той е ефектен, но чрез него колата не е фирмено разпознаваема. Отзад се забелязват сходства с модели на Volvo, а вместо традиционната емблема, на петата врата е изписано името на марката.
Двигатели
Що се отнася до двигателите, то те са няколко варианта. Базов е трицилиндровият 1.0 TSI, който е с мощност от 95 конски сили. Този мотор определено ни се стори слаб за Scala. Освен това понятието "базов" трябва да се приема буквално, защото в най-ниското ниво на оборудване няма дори климатик.
Вторият трицилиндров вариант е 1.0 TSI с мощност 115 конски сили, който също не предлага отлична динамика, но пък е икономичен и подходящ за хора с неголеми очаквания откъм динамика. Най-добър е 1.5-литровия бензинов двигател, който към момента се предлага само със седемстепенна DSG трансмисия.

Дизелът 1.6 TDI не е лош - икономичен, малко по-шумен и с приличен въртящ момент, но ако искате наистина добър дизел, то трябва да обърнете внимание на по-горе позиционираната Octavia, която разполага с 2.0 TDI и мощ от 150 коня. Така оптимален към момента е 1.5-литровия бензин.
Моторът 1.5 TSI е динамичен, разполага със система за отключване на цилиндрите и с оптимален въртящ момент от 250 Нм. Всичко това и 150-те конски сили водят до равномерно и интензивно ускорение, а що се отнася до разхода на гориво, то по време на теста, при умерена езда, бордкомпютърът отчете 6.1 литра на 100 километра пробег.
Ходови характеристики

Возията на Scala може да се определи по-скоро като мека. Окачването се справя с поставените му задачи, дори и при по-динамично каране, като единствените недостатъци са, че колата има по-голям крен в завои и воланът не е толкова отзивчив. Все пак това не е кола за хора от групата на т.нар. "улични състезатели".
Цена
Продажбите на Scala стартират от май тази година, но колата вече може да бъде поръчана у нас. Прави впечатление, че цената в България е по-ниска от тази в Германия, но въпреки това ни се струва малко надута. В германия най-евтината Scala излиза €21 450, а у нас бюджетното предложение е под 30 000 лв.

Въпреки някоите недостатъци, моделът е добър, предлага всичко необходимо за един съвременен автомобил, а предварителните ни впечатления са за прилични продажби, както в Европа, така и у нас. Ето и цените на Scala, с които моделът ще стартира в България.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рамбо
Коментиран от #9, #13
13:13 20.04.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Емил
Коментиран от #60
13:28 20.04.2019
4 Opel са # 1....
Коментиран от #64
13:31 20.04.2019
5 РЕНОМИНАТОР
13:31 20.04.2019
6 Иван
Коментиран от #10, #30
13:32 20.04.2019
7 Формата на
13:34 20.04.2019
8 Факт!
13:35 20.04.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Най яката кола
До коментар #6 от "Иван":
Трабант 100лв. Най подходящата кола за българина. А най луксозните са за шефа ти. Храни го. Работиш му той ти дава 500лв и ти го правиш богат и той си взима паричките и си ходи на екскурзия има много свободно време. Лежи на плажа със сок в ръка с черни очила и с калбойска шапка и се кефи а ти през това време се бъхтиш за 500лв и се тормозиш и свободата ти е запечатана да се бъхтиш за 500лв. Виждам защо никой вече не му се работи и всеки иска да краде. В крими много крадене много такива статии има все за пари , изневяра , крадене на вещи , прикриване на данъци и куб други престъпления. Бе не ми харесва. Но да си отвориш собствена фирма е много трудно. И не само това ако всеки бг искаше да си е собственик на фирма щеше ли да се бъхти на някой друг за 500лв?Коментиран от #12
13:49 20.04.2019
11 с2н5он
До коментар #2 от "Ицо":
Не знам дали са боклук, но познавам много хора които имат и по-нови и по-стари шкоди и не съм ги чул да се оплакват че били боклуци! Баща ми кара чисто нов супърб от 2012 и няма никакви ядове до сега.Браво на Шкода, продължавайте все така!
13:54 20.04.2019
12 Димитър
До коментар #10 от "Най яката кола":
Като ти чета коментара и ми става ясно колко си неук и неграмотен. В този ред на мисли и 500 лв са ти много.13:56 20.04.2019
13 420
До коментар #1 от "Рамбо":
За MERCEDES не си ли чувал ве джигитКоментиран от #27
14:04 20.04.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Порно
14:30 20.04.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 бмв
14:35 20.04.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Много са остри и сечени линиите
14:54 20.04.2019
21 Toko
15:02 20.04.2019
22 Ха ха ха
Opel Astra OPC EXTREME е разработен и настроен на Северната дъга на пистата Нюрбургринг, което означава, че ще има задача да постигне най-добро време на култовото германско трасе. Рекордът за най-бърз автомобил с предно предаване на пистата бе току що счупен от Seat Leon Cupra, който детронира от лидерското място Renault Megane 265 Trophy. В Женева бе представена и новата Honda Civic Type R, която също има амбиции за рекорден резултат на трасето.
Astra OPC EXTREME е базиран на състезателната Astra Cup, като се задвижва от 2.0-литровия агрегат с четири цилиндъра, който се поставя на версията OPC. В случая обаче двигателят е модифициран да генерира мощност от 300 к.с., които се предават към предния мост, посредством ръчна скоростна кутия и диференциал с ограничено приплъзване.
Освен това Astra OPC EXTREME има по-ниско с около 100 кг. тегло в сравнение с обикновената Astra OPC, което е постигнато чрез използването на карбон за определени елементи от каросерията и купето - задните крила, дифузьора, предния спойлер, предния капак, напречната греда за усилване на окачването, колелата, вентилацията на задните колела, покрива, волана и др. Също с цел намаляване на масата предните калници са изработени от алуминий, а задните седалки в купето са премахнати.
Коментиран от #36
15:03 20.04.2019
23 Хо хо хо
Opel Astra OPC EXTREME разполага също така с 6-бутални спирачни апарати Brembo с диаметър на предните дискове 370 милиметра. Гумите са с размер 245/35 и диаметър 19 цола, като са специално разработени за OPC EXTREME. Окачването също е спортно, оборудвано с койловъри.
Най-бързият Opel Astra е напълно готов за серийно производство, което трябва да стартира до края на тази година. Моделът ще бъде наличен в ограничена серия.
Коментиран от #28
15:08 20.04.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Българин
15:12 20.04.2019
26 Чеверме
15:14 20.04.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 309
До коментар #23 от "Хо хо хо":
Какво си написал човек за тези 5 секунди на опел знаеш ли че има пежо 309 gti от далечната 1988 година и с мотор от 122 коня прави до 100 за 8 секунди.Айде чао.15:21 20.04.2019
29 Васил
Коментиран от #39
15:37 20.04.2019
30 Гост
До коментар #6 от "Иван":
Коя кола е добра за българина-БЕЗПЛАТНАТА. Иначе ще е кенеф,невървяща,чупеща се скъпа и още 100причини ще измисли. Малко по-нагоре има коментар на момченце което хвали кола93-94г. Смятай колко ниско сме паднали щом въобще говорим за коли на по 25-30години.16:02 20.04.2019
31 Мартин
16:14 20.04.2019
32 Франкофон
Коментиран от #45
16:17 20.04.2019
33 Kiril
Има разумни предложения от Корея и Франция за тея пари.
16:37 20.04.2019
34 Hui
До коментар #2 от "Ицо":
Poredniq smeshen beemvist kade kara e36 ili nqkva drugabaraka ot na baba mu vremeto i heitva novi koli koito nqma pari da si pozvoli. Haha aman ot smeshnici
Коментиран от #44
16:47 20.04.2019
35 Супърб
До коментар #2 от "Ицо":
Явно нямаш пари дори да се снимаш с шкода та за това така коментирашКоментиран от #37
17:04 20.04.2019
36 Toko
До коментар #22 от "Ха ха ха":
Колега ха ха ха , всъщност можеш да се наречеш Тра ла ла! Тук не говорим за карбонови автомобили със спортен характер ! Думаме си за серийни автомобилчета ориентирани към народа! И второ ! Фирмата Опел вече не е същата , няма я вече .... Стана ПЕЖОПЕЛ ... Ха Ха Ха !!! Демек ФалирАха и отидЕ карбона та се не видЕ . Това не е случайно ... за фалита става въпрос . Айде пий си млякото и си лягай ...17:06 20.04.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Е60
19:29 20.04.2019
39 гост
До коментар #29 от "Васил":
Добре,че не ги правеха в България,иначе и ВАГ вече нямаше да ги има19:42 20.04.2019
40 Ачко
19:48 20.04.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 123
коментират чисто нов автомобил с последни технологии! Безценно! Някои неща не може да си купиш с пари, трябва да ги прочетеш във Факти!
22:53 20.04.2019
44 Терапевт
До коментар #34 от "Hui":
Пиши на български юнак. Ако ли не влезни в някой румънски сайт па пиши.00:07 21.04.2019
45 Германофил
До коментар #32 от "Франкофон":
На фасадата на една сграда беше написано 'ЦСКА или умри'. От там ли взе идеята о велики.00:10 21.04.2019
46 Човека
Сега само остава оня психопат сектанта да се изкаже, за Дъстъра, че е божествен амтомобил и....
Коментиран от #51
00:21 21.04.2019
47 Факт!
Коментиран от #53
01:53 21.04.2019
48 911
03:09 21.04.2019
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Не е ли....OPEL....
Коментиран от #55, #62
10:45 21.04.2019
51 БАРС
До коментар #46 от "Човека":
Ок.Но Дачия се продава много повече от шкода11:04 21.04.2019
52 дявола
11:14 21.04.2019
53 гост
До коментар #47 от "Факт!":
Шкода е хубава,кола.А Чехия е доста пред България,та да се изказваш така.Прага е един от най-красивите градове в Европа.А за момичетата,може би и България е такава дестинация.Не става с хейтърство,Бг на никъде не върви с такива хора.Стигнете Чехия, а след това и други Европейски държави.11:25 21.04.2019
54 1944
12:18 21.04.2019
55 Госта
До коментар #50 от "Не е ли....OPEL....":
Цървул,ходи с каруца тогава17:32 21.04.2019
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Отец Прецакий
22:08 21.04.2019
58 Кубакунилингус
Коментиран от #59, #63
00:32 22.04.2019
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 123
До коментар #3 от "Емил":
Ето това е типичния българин - не чете, ама пише. Цената колата в България ще е от 30 000. Даже в ценовата се вижда една за 28 500 лева. И да - това е среден ценови клас - даже нисък. Вече почти няма нормална кола, с нормално оборудване под 30 000 лева. Като се има предвид, че в София, където е половината от населението средната заплата е над 1500 лева - това са 20 заплати - година и половина. И леле, що неграмотен народ още е писал коментари. Някакъв написал, че фаровете отзад били грозни. Мистър комплексар - фарове има само отпред. Друг пък писал, че спадали продажбите - ало, от няколко години Шкода влезе топ марките по продажби и е все нагоре. Трепи пък сравнява с Дачия. Кой точно модел може да сравниш освен Фабия и Рапид. Октавия ли, или Супърб, или Кодиак, или Карок? Не казвам, че Дачия е лош автомобил, ама няма база за сравнения за сега с други марки освен Лада.09:46 22.04.2019
61 5.ко.😎.
10:37 22.04.2019
62 Госта
До коментар #50 от "Не е ли....OPEL....":
Цървул като теб с какво да се самозалъже ако не с тези приказки нали11:23 22.04.2019
63 123
До коментар #58 от "Кубакунилингус":
Не знам, защо са ми изтрили поста, ама бях написал, че това 308, което си купил е в сегмента на Октавия, не на Рапид. И ценово и като возия. Да ти кажа, Е класата е още по-добра от Рапид.15:15 22.04.2019
64 гост
До коментар #4 от "Opel са # 1....":
Пич ти явно живееш в друга галактика . Даваш за сравнение най раждивата кола от опелите проблема при опел се решава сред 2002 година .20:12 22.04.2019
65 Един
09:21 23.04.2019
66 Този коментар е премахнат от модератор.