25 Април, 2019 11:33 12 360 131

Tesla с нов антирекорд - загуби от $6 млрд.

  • tesla-
  • загуби
Tesla с нов антирекорд - загуби от $6 млрд. - 1

Откакто преди 15 години, компанията започва да се занимава със своята своеобразна революция в автомобилостроенето, загубите ѝ се изчисляват на над $6 млрд. Независимо от привидната популярност на Tesla, загубите продължават да се трупат. Само за първата четвърт от текущата година те са в размер на $702 млн.

По информация на NBC финансовите загуби на Tesla за 2019 са най-големите за последните години. От самата компания също не крият разочарованието си. Финансовият директор Закари Киркхор констатира, че последните четири месеца са едни от най-сложните в цялата история на Tesla.

Продажбите на марката също спадат драстично. За първите три месеца от 2019-а те са намалели с 31%. Проблемите са свързани, както със съкращения в производството, така и заради логистични неуредици. До 31 март тази година са доставени само половината от поръчаните електромобили.

Илон Мъск обаче продължава да е оптимист и разчита на годишни продажби от 400 000 електромобила, а ако новият завод в Китай стане готов до края на годината, продажбите според Мъск ще достигнат 500 000. Единственият проблем според Илон Мъск е, че невинаги компанията успява да доставя на време, но се работело и по този въпрос.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ракия

    31 11 Отговор
    Дачия Дъстър няма такива проблеми

    Коментиран от #16

  • 2 Аха

    27 8 Отговор
    А пък Дачия са 700милиона на печалба за същия период
  • 3 Антон

    39 11 Отговор
    Явно се е достигнала горната граница на броя хора склонни да си дадат паричките за това недоразумение теслата. Значителен ръст на нови купувачи не се очаква и загубите започват да стават зловещи. Нищо де, той скоро ще обяви мега ултра луксозния драгстер който ще бъдат пуснат след 5 год, очаквайки да излъже поредните лапни шарани.
  • 4 Равносметка

    16 36 Отговор
    Всички 100-годишни обявиха, че през следващите няколко години трябва да инвестират по 50-100 милиарда, за да започнат да произвеждат електромобили, а Тесла освен електромобили произвежда и собствени батерии само с шест милиарда загуба, си е много добро постижение. И това без да броим десетките хиляди бързи зарядни станции по цял свят. На този фон плановете на абсолютно всички европейски производители, да инвестират заедно за построяването на 400 подобни зарядни, защото не можели да си го позволят поотделно, само говори колко напред е Тесла.
  • 5 Driving pleasure

    22 8 Отговор
    Африканчето било оптимист... е как няма да е, пак е друсан и не знае на кой свят е :D Голяма радост като излязоха с 300 млн на печалба 1 тримесечие и след това гоуемата секира баце. Приказките за това как завода в Китай щял да доведе до 500 хил продажби са мижи да те лажем, щото Иончо беше тоя де разправяше, че капацитета на фабриката във фримонт е 500 хил а може да достигне и милион... ама май не може ;)

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Госあ

    16 9 Отговор
    Нисан-Рено е истината. Евтини градски електромобили, които не се палят. Тея тесли са за некви заблудени хипстърчета, които все повече почват да ме дразнят :)) Всъщност, моето скромно мнение е, че истината е в хибридите. Много интересни са концепциите водород/ток.

    Коментиран от #13

  • 7 гост

    6 21 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Завода в Китай е за да не се плащат митата в Китай , които са към 40% , "специалисте" , а не щото не могат да ги произведат във Фримонт !!! Да не говорим пък какво представлява транспорта на 500 000 бр. от Щатите до Китай !!! И проблемите в момента са именно в доставките !!!! Нито в производството , нито в заявките има проблеми !!!! Така че до края на годината има време , да не плачкаш после ??
  • 8 гост

    14 20 Отговор

    До коментар #5 от "Driving pleasure":

    Само да ти припомня , че една фирмичка Амазон беше на загуба двайсетина години , пък сега е втора по капитализация в СВЕТА , а собственика и след развод който му струваше 35% от състоянието има повече пари от държавния резерв на Раша , хахах !!!!
  • 9 Driving pleasure

    21 6 Отговор
    Хах мислиш, че Светията ще продава по 500 хил в Китай ли, че той въобще не може да е конкурент на местните производители... На илинчо мога само да му съчувствам - къртовски труд се труди момчето, за да излъже акционерите, да не му откъснат главата ;)

    Коментиран от #14, #21, #56

  • 10 Plameni

    5 2 Отговор
    Според мен най-доброто за близките десет години е Plug-in Hybrid
  • 11 АСД

    22 4 Отговор
    Винаги съм бил на мнение, че Тесла е класическа ПИРАМИДА. Мъск трябваше да връща едни пари и напудри счетоводните резултати. Сега, като натиска намаля, истината за финансовото състояние излиза на яве.Тесла нямат една година на печалба от създаването си. Пирамида 100% !!! Както и САЩ 117% дълг спрямо БВП и 315% консолидиран дълг спрямо БВП.
  • 12 MIB

    17 4 Отговор
    Загубите на Tesla най-вероятно ще продължат да се увеличават. Всички големи производители започват от тая и следващата година да предлагат електрически автомобили ,а и намалиха субсидиите за закупуване на електрически автомобил .

    Коментиран от #15

  • 13 Скромно мнение

    11 4 Отговор

    До коментар #6 от "Госあ":

    Радвам се поне, че твоето мнение е скромно, за разлика от това на Антиелектрика. Ще ти споделя защо според мен, вашите мнения се различават с реалността. Краткият отговор е, защото не им е дошло времето. И водородът и електромобилите с батерии са скъпо удоволствие и е логично навлизането им да започне от скъпите сегменти, а не от най-евтините за които говорите. Евтин електромобил, означава малка батерия и може да има едва тогава, когато можеш да го заредиш навсякъде за кратко време. На този етап нито едното не е изпълнено, затова най-важният и първи въпрос е какъв е пробега. Водородните пък са скъпи, независимо от пробега и съвсем не стават за малки евтини колички, дори да изключим че горивото за километър е по-скъпо от дизела и бензина.

    Коментиран от #33

  • 14 Със или без завод в Китай

    5 13 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Тесла произвежда и в момента повече от всеки един китайски производител на електромобили. Няма по-продаван електромобил в света от модел 3, въпреки лошото тримесечие. Китайските производители общо наистина произвеждат много, но нали няма да сравняваш производителите от цял Китай заедно срещу една единствена американска фирмичка?

    Коментиран от #27

  • 15 Стогодишните щели да предлагат

    7 7 Отговор

    До коментар #12 от "MIB":

    Това че предлагат, не значи че някой ги купува. Те и сега предлагат, но повечето клиенти избират Тесла. Единственото което предлагат стогодишните, са шарени картинки и лъскави прототипи. За реално производство не разполагат с достатъчно батерии.

    Коментиран от #17

  • 16 ДАЧИЯТА МЯЗА НА СПЛЕСКАНА

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Ракия":

    ЖАБА. НОМЕР ЕДНО ПО ГРОЗОТИЯ. ИНА ЗАЗКА ША ФАЩА ПОЙЧЕ ОКОТО.
  • 17 MIB

    12 3 Отговор

    До коментар #15 от "Стогодишните щели да предлагат":

    Времето ще покаже. Аз лично бих заложил на автомобилна марка оцеляла сто години и с история.

    Коментиран от #25

  • 18 kjl

    10 3 Отговор
    Значи може някак си да си вечно оптимист и при вечна згуба. Ама не е луд тоя дето яде баницата. Има някаква голяма измама в цялата работа.

    Коментиран от #28

  • 19 гост

    4 8 Отговор
    Не само , че ще продава 500 000 в Китай , ами за това ще му ПЛАЩАТ стогодишните , хахаха !!!! Щото тая година 12 , а догодина 15 % от ВСИЧКИТЕ им продажби там ПО ЗАКОН трябва да са електромобили !!!! Което те няма как да изпълнят посмъртно , те по 50 000 батерии за Европа не могат събра , та по 400-500 000 за Китай , хахахах !!! От което пак по закон следва , че ще плащат за "кредити" , с които ще се намалява цената на такива като Тесла , които си преизпълняват квотата , хахаха !!!!

    Коментиран от #20

  • 20 Driving pleasure

    11 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    А що да плащат на Илон, като могат да плащат на китайските производители? А китайците, като видят, че Т'слата е по-зле сглобена и от китайско возило набързо ще омърнат гръб, да не говорим за липсата на навремено сервизране, от което всеки читав производител трупа позитив и имидж пред клиента

    Коментиран от #22, #24

  • 21 гост

    3 6 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Коментар 19 е за тебе , а освен това да допълня , ВАГ миналата година е продал над 3 милиона петролки в Китай !!! Тоест тая година трябва да предложи 360 000 бр електромобила пак САМО там , а догодина 450 000 , хахаха !!!! А 2022 600 000 и то ако само иска да си запази пазарния дял !!!! Сещаш ли се вече откъде ще са кредитите , (субсидиите) за повечето от тия 500 000 Тесла , а това е само един от стогодишните , мъка , мъкааа !!!
  • 22 гост

    3 10 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    Щото се плаща на ПРОДАДЕН автомобил , а не на произведен !! А електромобили в Китай както и в Щатите засега си купуват от средна класа нагоре , как мислиш дали ще изберат смешно китайче за 10 000 долара или Тесла ??? А "убийците" на Тесла в Китай са още на ниво ВАГ , демек шарени картинки !!!

    Коментиран от #29

  • 23 Никой

    4 4 Отговор
    Разработката, и изграждането на инфраструктура, както на зарядни, така и на производствени мощности излиза скъпо. Чувате за големи производители, които инвестирали милиарди в разработка на батерии и мотори - ами нека да ви светна, никой засега не е излязал на печалба от електрички, разликата е че Тесла не правят двг от което да регистрират нетна печалба. Нормално, това е нещо, което никой не е правел в такива мащаби и си има своите неща за доискусуряване и в производство и в доставки, особено на компания, на която първата масова кола беше пусната преди 8 години. Тепърва ще чуваме какви с какви проблеми се сблъскват другите, като навлизат в тая сфера, която така подцениха. Мъск е милиардер, така че може да си го позволи, щом смята че може да излезе на плюс в бъдеще, ние остава да седим и да лаем.
  • 24 гост

    3 8 Отговор

    До коментар #20 от "Driving pleasure":

    А защо в Европа и САЩ не купуват Нисан или Шевролет да не говорим за Фолксваген и БМВ , а купуват Тесла ??? Явно въпрос с повишена трудност за петролофили , хахах !!!

    Коментиран от #30, #37

  • 25 Традициите не са това, което бяха

    3 3 Отговор

    До коментар #17 от "MIB":

    Точно по твоята логика се водят всички тези които купуват Тесла. залагат на производителя на електромобили с най-много и най-дългогодишен опит. Понеже няма нито една фирма с 100 годишен, залагат на 10-годишния на Тесла, вместо да заложат на производителите, които досега са произвеждали електромобили само на картинки в огромни количества.
  • 26 Каракуд

    13 2 Отговор
    Всичко това е злобна пропаганда, Тесла е супер и Илон продължава да е оптимист. Илон знае. Той преизпълнява всичко което е обещал досега и никой не произвежда повече от него. Сигурни сме че до 25-30 години ще излезе на печалба.
  • 27 Кирка в капака

    16 3 Отговор

    До коментар #14 от "Със или без завод в Китай":

    И какво като е най продаваната? Всеки глупак може да предлага продукт на загуба, разигравайки чужди пари. Трикът е да си Номер Едно по печалби а не по производство. Не мога да отрека обаче че друсаното африканче е номер едно в продажбите на мечти и че знае как да зомбира наивниците със сладки приказки

    Коментиран от #31

  • 28 Каква измама, не виждаш ли цифрите

    3 9 Отговор

    До коментар #18 от "kjl":

    Стогодишните отдавна ти сметнаха, колко ще им струва започването на производство на електромобили - десетки милиарди долари. И то при положение че вече имат собствени фабрики и договори с доставчици за по-голямата част от компонентите, изградена дилърска и сервизна мрежа плюс лоялни клиенти . Тесла започна всичко от нулата, а има само шест милиарда загуби за всичките години от началото. "Загубата" този месец е от 11-те хиляди електромобилът които се намират в морето и пътуват към клиентите в Европа и Китай, за които ще си получат плащанията през следващото тримесечие.

    Коментиран от #38

  • 29 Друга е схемата

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Не е точно така. Всеки един производител получава кредити не точно за брой продаден автомобил, а по редица критерии най-важния от които е пробегът. Тези с малък пробег, не получават кредити. Ако не се лъжа тази година бяха над 200 км, а за догодина повече.

    Коментиран от #32

  • 30 Кирка в капака

    9 3 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    А защо има хора който са готови да дадат $500,000 за часовник който показва времето точно толкова добре колкото мобилния им телефон, или пък $10,000 за копринено шалче??? Нека ти помогна, това не е прагматично, рационално решение а каприз на модата, мерене на пиш.ки, парвенюшка демонстъарция, временнно увлечение и пр. Ес модела вече не е интересен, скоро ще мине и психозата около М3, така че ако имаш акции в Тесла, продавай преди да е станало късно.

    Коментиран от #46

  • 31 Я пак, я пак?

    4 5 Отговор

    До коментар #27 от "Кирка в капака":

    Я кажи кой е този производител, който печели от електромобили? Аз досега не съм чул за нито един, затова пък се носят легенди по колко губят останалите, като се почне от 20000 долари или евро за всеки продаден електрически Фиат, та се стигне до абсолютно сигурните 8000 долара загуба, за всеки един продаден електромобил на general motors. Тесла са единствените които поне някое тримесечие са били на печалба от електромобили, въпреки огромните инвестиции в развитието на новите технологии и зарядната инфраструктура. Целта им оттук нататък е просто да бъдат на нула, като реинвестират всеки долар печалба в развитието на производствените мощности и инфраструктурата.

    Коментиран от #39

  • 32 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #29 от "Друга е схемата":

    Така или иначе повечето ще идат при Тесла и още една две китайски фирми , но с не повече бройки от Тесла !!! А миналата година в Китай са продадени 28-29 милиона петролки !! Което значи за тази трбва да предложат 3,5 МИЛИОНА електромобила или да си платят кредитите за тях !!! Което за Тесла е предостачно !!! А след 3 години 6 МИЛИОНА броя и то със по-високи изисквания !!!! Надявам се журналята тогава пак да ни осведомят за загубите , ама на стогодишните !!!

    Коментиран от #34

  • 33 Антиелектрика

    9 3 Отговор

    До коментар #13 от "Скромно мнение":

    Защо пак ме намесваш в теми, които не ме вълнуват? Това за водорода никога не съм казвал, че ще е евтино и изпълнимо на момента. Казвам, че електричките веднъж историята ги отхвърли и повторното им налагане със субсидии в името е екологията е свръх нагла измама. Ако наистина някой иска екология, водородът няма алтернатива. Всеки сам да си прави изводите. Пък дали Тесла е на загуба или не, мен не ме вълнува, защото гледам от инженерната страна на нещата.

    Коментиран от #57

  • 34 Антиелектрика

    11 3 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Твоето двуличие край няма. Плюеш по Русия, а величаеш Китай, където избраха пожизнено Си Джинпин за генерален секретар на Китайската комунистическа партия. Така ли ви учат в Норвегия - да сте фурнаджийски лопати и типично по животински да нямате грам лоялност и принципи, търсейки само финансовата изгода? Китай ако е пример за демократично общество, тогава величай налагането с диктатура на електричките!

    Коментиран от #35

  • 35 А какво предлагаш

    4 4 Отговор

    До коментар #34 от "Антиелектрика":

    Субсидиите да ходят в тец-овете на въглища, както у нас ли? До миналата година субсидираха фотоволтаиците, но те станаха в повече, отколкото може да поеме системата и се опитаха да намалят по-нататъчното увеличение на мощностите с рязко прекратяване на субсидиите. Успяха за няколко месеца, но в момента инсталациите на фотоволтаици продължават със същото темпо, на абсолютно пазарен принцип. За електромобилите поне, няма да спрат субсидиите от днес за утре, а вече се знае, че ги прекратяват догодина. И по света субсидии ще има докато, цените на електрическите не се изравнят с тези на ДВГ. След това незнам кой бунак ще си купи ДВГ, дори без субсидии, ако вече има изградена зарядна инфраструктура.

    Коментиран от #36

  • 36 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #35 от "А какво предлагаш":

    Какво ме интересуват твоите фантазии? Аз каквото съм имал да казвам, съм го казал. Престъпно е да се дава субсидия, за да изравняваш цени за нещо си. Така беше и с дизелите. Като ще даваш субсидия с еко оправдания, си длъжен да е наистина за това, а не за изравняване на цени!

    Коментиран от #44, #45

  • 37 Driving pleasure

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Да си чувал нещо за регулации? В САЩ нямат малоумна "еко" политика, там добрия стар V8 още си е на почит и няма стимули за подобни коли. Там за малка кола се смята от Голф нагоре, а европа имаме още 2 класа надолу. В Китай обаче партията (то и в Европа е същото пак партията нарежда щото сме си в чист фашизъм, тва е псевдо демокрация) стимулира точно тия малките, ако искаш да караш ще караш трябва да е "еко" шитня и ти си принуден да вземеш малко, защото не говорим вече за престиж - престижа е Ролс и Ферари и богатите китайци си ги имат по няколко и си плащат за кефа.
  • 38 Driving pleasure

    7 1 Отговор

    До коментар #28 от "Каква измама, не виждаш ли цифрите":

    Приятелю говориш глупости! Като чете новините за цитираните милиарди инвестиции на така наречените традиционни марки за електрификация, дали случайно забеляза, че се говори за разработките на десетки модели? Фау Ве понеже ви е все в устата (между дугото съм цял живот бил опелист и това за мен е враг номер 1, да не ме обвините в пристрастие) та Фолксфаген ще даде 40 млрд за разработки, но ще ги даде за над 30 модела, даже някъде писаха, че общо с дериватните марки ще са 72 новите електрифицирани модела. Това прави по около 1 милиард на модел за разработка, което е смешно ниска цена. Илончо под 2 млрд за разработка май не дава, модел С мисля беше 4 млрд, които ще избие точно никога... Не се заигравайте с масовите производители. На илон играта му е да остане нишиов производител, но егото на друсалника е значително по-голямо от акъла и в крайна сметка рано или късно, акционерите ще го обесят щото става дума за много пари!
  • 39 Driving pleasure

    7 1 Отговор

    До коментар #31 от "Я пак, я пак?":

    Тримесечието, в което Т'слата е на печалба не идва от продажба на автомобили а от продажба на акции мисля беше или някаква финансова врътка и от продажба на ток от зарядните - автомобилите им са били винаги на минус - от минус малко ди минус много включая модел С беше с над 13 000 долара на загуба от всяка продадена кола

    Коментиран от #42

  • 40 Driving pleasure

    5 1 Отговор
    Да отбележим и още няколко неща. 1во това е още едно неспазено обещание на Друсалника Мъск, беше обещал никога повече да не излиза на загуба, но как да е... освен 700те милиона загуба са платили и почти 1 милиард по падежи на облигации и пак е на червено с оборотните средства от 3 и много сега са на 2 милиарда. А двата модела С и Х, които даваха по-добър марж на печалба последно време са с нищожни продажби - срива е с над 50% от миналогодишните им продажби. Кораба продължава да се пълни с вода, хубаво, че капитана е пак надрусан и нависоко ;)
  • 41 12345

    3 0 Отговор
    Нека да уточним няколко неща. Инвестициите в завод, зарядни станции и др. не са разходи. Това са инвестиции и на тях се начисляват ежегодни амортизации. Нека не се бъркат понятията инвестиции и разходи. Така, че инвестициите не се отразяват на печалбата/загубата.
  • 42 Печалбите на тесла

    3 1 Отговор

    До коментар #39 от "Driving pleasure":

    Е как мислиш, щом печалбите на Тесла са били от продаване на ток от зарядните станции, сега като броя на автомобилите, които си плащат на тях се удвоява на всеки няколко месеца, дали печалбите му ще спаднат или ще се увеличат?
  • 43 123

    2 0 Отговор
    Мъск трябва да се учи от дачия
  • 44 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Да,изравняват цените за еко. За да може ел.колата да се купува,защото е по-екологична.Това не е ли достатъчно?

    Коментиран от #47

  • 45 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Пък,може и без субсидии. Ще ти вдигнат цената на бензинката с данък,за това че замърсява и цената ще стане колкото на ел.колата.Без субсидии.Доволен ли си?

    Коментиран от #48

  • 46 гост

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "Кирка в капака":

    Модел 3 не е скъпа кола,за ел.кола.Във Франция цената е 85 хил.лв. Като сметнеш добре,ще разбереш че ти излиза колкото една 40 хил.лв.бензинка.

    Коментиран от #86

  • 47 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Кое и е екото на миксера като се пали безпричинно? Най-еко е да се гори водород или да се засаждат дървета с тези субсидии.

    Коментиран от #49

  • 48 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #45 от "гост":

    Абе ти какво правиш в Норвегия, като си по-голям комунист и от Сталин? Щели да ми вдигат цената на бензина с акцизи - а защо не я вдигнат в САЩ, където правят Тесла? Комунизмът си отиде, но останаха пиявиците като теб!
  • 49 гост

    4 3 Отговор

    До коментар #47 от "Антиелектрика":

    Ти много обичаш да задаваш въпроси,а не отговаряш! Като си инженер,отговори ми,ако имаш кола /мисля,че нямаш/,като си караш колата с ДВГ-то,къде оствяш електрониката,в колата отпред,в колата отзад или в ремарке,така,че ако се запали да не те изгори.За да си караш само с ДВГ,за да не се запали?Отговори ми и не разводнявай темата.

    Коментиран от #50, #52

  • 50 антимоди

    2 2 Отговор

    До коментар #49 от "гост":

    не разбрахте ли че тоя келеш работи в сайта, няма как 2 години всеки ден по цял ден да виси и да коментира тука. при това положение няма как да си позволи каквато и да е кола милия.

    Коментиран от #53

  • 51 Кирка в капака

    3 0 Отговор
    Ще сляза на нивото на въпроса ти и ще си послужа с пример. Ако решиш да отвориш павилионче и решиш да продаваш само боза, малка, средна и голяма, печалбата ти зависи 100% от продажбите на боза. Ако обаче продаваш банички, шоклоладчета, кифлички и айрян, и решиш да разшириш асортимента като почнеш да предлагаш и боза, много по лесно е да продължиш да си на печалба дори и бозата първоначално да е с много висока себестойност. Как така? Хайде помисли и напиши какво си измислил

    Коментиран от #73

  • 52 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "гост":

    Какво да ти отговарям, като не правиш разлика между батерия и електроника? Апропо, що не отидеш в Китай?
  • 53 Антиелектрика

    2 1 Отговор

    До коментар #50 от "антимоди":

    Ооо, ако работех тук, щях да изкарам на яве как пишеш различни имена от един и същ IP и щеше да имаш вечен БАН тук! Имаш за тези 2 години поне 20 пъти повече мнения тук от който и да е друг, трол такъв! Пък дали имам кола или не, е най-тъпото нещо за коментиране, след като мозъчето не може да ти роди друго!
  • 54 Plameni

    2 0 Отговор
    Преди месец Илон Мъск не загуби ли над 1 милиард само за две минути след спада на акциите на борсата.
  • 55 Алфа Ромео

    2 0 Отговор
    Няма проблем, те в една малка България нашите олигарси откраднаха толкова от КТБ и още има за крадене...
  • 56 Да да

    1 3 Отговор

    До коментар #9 от "Driving pleasure":

    Чета те и гледам много ги разбираш нещата. Дай някаква прогноза за следващата година. Ще фалира ли,ще спрат ли Теслите? Ще прави по-малко или повече? Жив ли ще е? Другите производители какво ще правят? Дали ще има Тесла с ДВГ? Като експерт те питам,ако трябва да платя и нещо за консултацията?
  • 57 Да да

    2 4 Отговор

    До коментар #33 от "Антиелектрика":

    Ти инжинер ли си бил? В България си учил сигурно. Я обясни научно, защо тоя келеш Илон направи коли,които Мерцедес разглобиха и не могат да им направят конкурент или поне не им излиза сметката? И как той ,некадърния американски инжинер,ще се мери с най-великите инжинери в света - българските? Ама тва българските инжинери имат хиляди открития! Открили са топлата вода,колелото, горещия вятър и как без да знаеш нищо,да завършиш ВИШЕ! Ти какво изобрети?

    Коментиран от #58, #59, #62

  • 58 Овчар

    6 1 Отговор

    До коментар #57 от "Да да":

    Дори и овчаря разбира как излиза сметката на Свети Илон. Как? Ами много просто, сметката НЕ излиза, постоянно е на загуба но лъже шараните че ако купят акции в Тесла много бързо ще забогатеят. Тесла е една класическа пирамида която ако не бъде купена от някоя истинска автомобилна компания ще фалира до 2 години максимум

    Коментиран от #60

  • 59 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #57 от "Да да":

    Пак си сбъркал адреса или просто не може да четеш. Я сега пак прочети постът ми и ако откриеш да съм писал нещо за Мъск, заповядай да се плюнчиш пак. Пък дали съм инжЕнер, не е твоя работа - гледай си геврека и друг път освен да прочетеш ника, прочети и мнението да не се излагаш!

    Коментиран от #71

  • 60 Знаеш ли колко овчари измряха преди Тесл

    3 4 Отговор

    До коментар #58 от "Овчар":

    Тесла "фалира" всяка година по няколко пъти от 10 години насам, според овчарите, пък според статистиката е фирмата която продава най-много електрички годишно в цял свят. Пак според овчарите Тесла има вече конкуренция от 100 годишните, ама пустите статистика и реалност и с това не щат да се съгласят. Овчарска му работа. От всичко разбират на този свят. Даже повече от ракетен инженер!

    Коментиран от #61, #63

  • 61 Утринна веселба

    6 1 Отговор

    До коментар #60 от "Знаеш ли колко овчари измряха преди Тесл":

    Разсмя ме рано-рано. Това че Свети Илон вече 10 години продава на загуба не е кой знае какво геройство. По-интересното е че продължава да намира наивници които наливат пари в тази очевидна гига пирамида. След години Тесла ще влезе в учебниците като пример за пирамида, и следващото поколение ще се чуди дали инвеститорите са били слепи, глухи, зомбирани, надрусани или манипулирани от извънземни. Коментарите по сегашните форуми, тубата и пр. донякъде ще дадат отговор. Виж също коментар #51 за бозата и баничките :)

    Коментиран от #64

  • 62 Да ама не

    6 2 Отговор

    До коментар #57 от "Да да":

    Първо, Свети Илон не е инжИнер, не е и инженер, а и не е нужно, тъй като Тесла е по скоро култ отколкото традиционен бизнес. За да бъде успешен един култ са необходими две неща, харизматичен лидер и достатъчен брой последователи-шарани. След 10 години пълни с обещания, лъжи и загуби култът се крепи единствено на M3 защото харизмата почва да се изчерпва а шараните почват да намаляват. Но, както казват зомбираните, спокойно, Elon knows.

    Коментиран от #66

  • 63 MIB

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Знаеш ли колко овчари измряха преди Тесл":

    След първото тримесечие резултатите наTesla сочат спад на акциите с 11% и намаляване на продажбите от 90 000 автомобила през четвъртото тримесечие на миналата година до 63 000 през първото тримесечие на новата година въпреки намалените цени.Загубите за първото тримесечие са 702 милиона $

    Коментиран от #65

  • 64 Марж на печалбата

    0 2 Отговор

    До коментар #61 от "Утринна веселба":

    Зависи откъде идва загубата от продажбата на боза. Ако маржът ти на печалба от една боза е 20%, а месечните разходи са 2000 лв, дали ще си на печалба зависи единствено от това дали си направил над 10 000 лв оборот. Колкото по-голям оборот направиш над тази сума, толкова по-голяма ще ти е печалбата.

    Коментиран от #70

  • 65 Марж на печалбата

    0 3 Отговор

    До коментар #63 от "MIB":

    Останалата част засяга твоя коментар. Загубите са именно заради по-ниския брой продадени автомобили. Имаше доста голям проблем с доставките. Цялата китайска партида беше с непълни документи и я върнаха. В Европа не успяха да се справят с толкова много автомобили на пристанището, та се наложи лично Илон Мъск да ходи да оправя кашите. В крайна сметка май купиха фирма за транспорт на автомобили. Логично е фирма без опит да има грешки в първите стъпки. Бизнеса обаче си е бизнес, а цифрите цифри. 30 хиляди по-малко доставени автомобила, при средна цена на автомобил 50 хиляди долара и марж на печалбата 20%, са 300 милиона по-малко печалба плюс допълнителни разходи.
  • 66 Марж на печалбата

    0 3 Отговор

    До коментар #62 от "Да ама не":

    И за теб има част. Тесла има марж на печалбата 20%, а останалите минус 20+%, тоест загуба на всеки продаден електромобил. Ти ако си един инвеститор, на кого би заложил, при положение, че ще се увеличи производството? Сещаш ли се какво ще стане ако Volkswagen започне да продава милионите електромобили, които обещава на 20% загуба? Не е лошо, към загубите на Тесла, да започнете да прибавяте по някой милиард печалба от продажба на квоти за електромобили за останалите производители. По неофициални данни само fiat ще им даде половин милиард, защото ще им е по-евтино, отколкото да произвеждат електромобили на загуба. Добави и печалбите от supercharger-ите, които се увеличават с всеки произведен автомобил, който ще зарежда на тях. Те буквално си произвеждат дългогодишни сигурни клиенти, който брой ще продължава да се акумулира с всяка измината година и ще се увеличава в геометрична прогресия. Тези инвестиции вече са направени и носят само печалба.

    Коментиран от #68, #69

  • 67 Тръмп

    0 4 Отговор
    Не го мислете толкова, а събирайте пари за Тесла!!!:):):)Тесла ще фалира,когато Путин еликтрифицира Ладата!!!:):):)
  • 68 Не и не

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "Марж на печалбата":

    Производството и продажбата е само част от уравнението, може би се досещаш че идва момент в който Тесла няма да може да извършва ремонт на улицата пред къщи, да сглобява коли в палатки и да обслужва автомобилите си по телефона. Тъй като глупавата им стратегия е да правят всичко сами, очакват ги сериозни и скъпи инвестиции. Много нови шарани ще са необходими за да финансират това.
  • 69 hkjnm

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "Марж на печалбата":

    Добре ги диплиш обясненията като за IPO проспект, но пазарът нещо изобщо не не е съгласен с теб. И то от около 6 месеца е това несъгласие. Успокоението е, че или ти си гений и си невероятно проницателен, или си в невероятна заблуда и гледаш през някакви много розови очила. Ти си прецени кое е по-вероятното.
  • 70 Веселбаря

    1 0 Отговор

    До коментар #64 от "Марж на печалбата":

    Изпускаш че за вариант “само боза” трябва и павилионче, докато при вариант “баничка и боза” вече имаш павилионче и другата инфраструктура
  • 71 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #59 от "Антиелектрика":

    Тесла Модел 3 е победила в на писта БМВ М3 в тест на TOP GEAR! Нещо имаш ли да кажеш сега,не чух? Надявам се да не изтрият коментара.

    https://cleantechnica.com/2019/04/25/tesla-model-3-performance-crushes-fossil-bmw-m3-around-race-track/

    Коментиран от #74, #76

  • 72 гост

    1 3 Отговор
    Значи ти имаш павилионче и продаваш боза и закуски и си имал голям оборот. Обаче идва един момент,някой отваря до теб едно кафе и продава само кафе с безалкохолно и ти дръпва всичките клиенти,защото на хората им се пие кафе,а не боза. Така мога да ти обясня,защо ще се купуват електрички. Може би помните и KODAK? Какво стана с тях? Останаха в миналия век,когато навлязоха цифровите апарати,те,не се ориентираха и така си останаха на лентови фотоапарати.И повече за тях не сте чули.Така стана и с НОКИЯ.
  • 73 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #51 от "Кирка в капака":

    Коментар 72 е за теб.
  • 74 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #71 от "гост":

    Ще кажа, че повтаряш във всички теми като папагал едни и същи глупости. Тази новина е отдавна за 2-километровото трасе. На Ринга видяхме, че е гола вода. Нали щеше да слезе под 8 минути тази година? И изобщо какво общо имаше твоето изхождане с мнението ми в коментар 59???

    Коментиран от #75, #77

  • 75 гост

    1 3 Отговор

    До коментар #74 от "Антиелектрика":

    2 секунди на 2 км. Ринга е 22 км.значи 22 сек. Учи математика,момче.

    Коментиран от #79, #81

  • 76 Илон е велик

    4 0 Отговор

    До коментар #71 от "гост":

    А защо изпускаш дребната подробност че пистата е само две мили и сравняват времената само за една обиколка която трае около 85 секунди?

    Коментиран от #78

  • 77 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #74 от "Антиелектрика":

    От 25.04.2019 вярно това е дълго време,да се седи само на компютъра.
  • 78 гост

    2 3 Отговор

    До коментар #76 от "Илон е велик":

    Нали има завои,писта е. Не сравняваха ли всички бързината на колата на пистата на TOP GEAR или вие вече това предаване не го помните.Те защото вече и елктрички карат и не са интересни,нали?

    Коментиран от #80

  • 79 Невежество

    4 0 Отговор

    До коментар #75 от "гост":

    Състезанието е в коронната дисциплина на Тесла, все едно 100 м спринт за Юсеин Болт, но как ли ще се представи на маратона или тласкане гюле? Отговор: не особено добре, така че си го бодни на шапката тоя миксер.

    Коментиран от #82

  • 80 Зомбиран си брато

    6 1 Отговор

    До коментар #78 от "гост":

    Избират дисциплина една обиколка на късичка писта защото ако врътне още една-две батериите почват да пушат, компа реже мощността и става куц кон. Ако изключиш компа се запалваш и изгаряш, а татко Илон обвинява журналистите че отрязват тенденциозно новината
  • 81 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #75 от "гост":

    Брей, че лесно ги смяташ тези неща. Сега да не ти разбия детската психика с тази новина от пред "цели" две седмици: https://fakti.bg/avto/373245-barza-li-e-nai-barzata-tesla-model-3-na-pat-sas-zavoi-video Ти наистина ли си толкова нагъл и неграмотен? С повече от минута е по-бавна от 8 годишно М3. Така, че просто като няма какво да правиш, недей да се излагаш и да казваш кой какво да учи, защото си страшно нелеп!

    Коментиран от #83

  • 82 гост

    0 3 Отговор

    До коментар #79 от "Невежество":

    Браво виж,как ги знаеш нещата.Ти понеже сега слезе от нея и ти е много ясна. Как само винаги намирате извинение,другия път ще кажете че кара с 2 батерии свързани заедно,за това е изпреварила. Нали е писта!Нали е със завои! Че и по-бързо спира,да му се невиди и ускорява даже по-бързо! Ай сектир и Тесла!

    Коментиран от #89, #90

  • 83 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #84 от "Антиелектрика":

    А-а нали ти беше на АНТИдепресанти? Айде у лево!

    Коментиран от #88

  • 86 Язе

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "гост":

    Как пък сравни 85хил. с 40хил.?Нещо повече от двойно ми се вижда?

    Коментиран от #87

  • 87 гост

    2 4 Отговор

    До коментар #86 от "Язе":

    Ето така. Тесла има гаранция 192 хил.км.на батерия и мотор! До колкото прочетох тук Хюндай също има 200 хил.км.гаранция.Та ако изкаш Хюндай,че като напиша Тесла и някой ги удря ток. Значи 200 хил.км.,ако имаш бензинова кола за 200 хил.км. ще изгориш 40 хил.лв.бензин,нали? За 200 хил.км. ще трябва да направиш 13 сервиза за смени на масла,минимум,нали? За тези км.ще смениш съединител,ангренаж ако имаш и така.Разбираш че 200 хил.км. са сериозен пробег и има доста части да се сменят по един ДВГ.При електричките тези компоненти са гарантирани,ако изгори ще се смени. Значи 40 хил.лв за колата + 45 хил.лв за гориво 85 хил.лв. Ако зареждаш в къщи,за тези км.ще изгориш 6 хил.лв. Но все още има на много места да се зарежда на работа или докато си пазаруваш. Ето така ти излиза сметката. Каква кола може да се купи за 40 хил.лв.?

    Коментиран от #93

  • 88 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #85 от "гост":

    Така ли беше? Явно ти си на депресанти, трол безроден!
  • 89 Невежество

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "гост":

    Последния път като гледах състезания на писта най доброто време за една обиколка е важно само за pole position, след което навъртат много обиколки, във Формула 1 разстоянието което минават е над 300 км, максимум два часа, а не 2 мили, 85 секунди бе да му се не види. Ама ай сиктир писти, убеди ме, утре ще направя депозит за Тесла, дано комшиите ми разрешат да сложа зарядно долу в паркомястото.
  • 90 Още невежество

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "гост":

    Тъй като се отнасяш презрително към това от което слизам, избери писта, докарай си миксера, аз идвам с моята, тръгваш пръв, аз след теб, въртим два часа, ако си пред мен на 120-та минута слпирам и ти давам един голям чук и правото да разбиеш това от което слизам. ОК?

    Коментиран от #91

  • 91 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #90 от "Още невежество":

    Че,аз не бързам за никъде,за какво ми е да се състезавам.Само това ли вече остана да се сравнява. Европа е пълна със зарядни.Собствениците на Тесла обикалят Европа на кръст,така че незнам дали са само градски коли.

    Коментиран от #92

  • 92 Невежество

    3 1 Отговор

    До коментар #91 от "гост":

    И като не бързаш каква е логиката да се радваш като дете че Тесла е победила БМВ на половин обиколка? Или просто те хвана шубето че може да ти се самозапали мксера ако го настъпиш за повече от 85 секунди? За два часа на пистата я мина 250 км, я не, но току виж се окаже че на тебе няма да ти стигне заряда и ще трябва да те бутат.

    Коментиран от #100

  • 93 Ще имаш да вземаш

    1 1 Отговор

    До коментар #87 от "гост":

    BMW от статията за пистата е по-скъпо от теслата.

    Коментиран от #94, #95

  • 94 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #93 от "Ще имаш да вземаш":

    Да,така е,а излиза в много пъти по-евтино. Представяш си как се подържа БМВ М3. Така че електричките и на тези цени са конкурентни,а ще стават по-евтини.

    Коментиран от #96

  • 95 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #93 от "Ще имаш да вземаш":

    Горе бях описал,че е конкурентна и с кола за 45 хил.лв. А това БМВ М3 излиза в много пъти по-скъпо.На пистата е Перформънс модела,който е по-скъп,а тук съм дал пример,за малката батерия,там цената е по-ниска.
  • 96 лост

    4 1 Отговор

    До коментар #94 от "гост":

    БМВ ако се развали го караш в най-близкия сервиз и след три дни е готово. Като се развали Теслата звъниш на Илон, той те успокоява като ти ъпгрейдва софтуеъра с няколко нови пръдни, чакаш месец и половина, идва някакъв ван пред къщи, нищо не оправят, отиват си и накрая се обажда лично Илон да ти предложи да ти я сменят. Този номер минаваше с моделите S и Х, защото собствениците им в САЩ имат най малко още две коли и спокойна могат да чакат един два месеца. Ако си с Модел 3 на изплащане и това ти е единствената кола, никакви шмекрии на африканчето друсано няма да ти решат проблема. На Тесла бизнес модела съкс

    Коментиран от #97, #99

  • 97 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #96 от "лост":

    Не е така.Незнам как е там,но тук ти дават веднага друга кола.Може и Модел 3 да имаш,а с Модел X да ти заменят докато ти ремонтират колата. Казвам просто че са конкурентни вече,но за да се купи там,трябва да отворят сервиз.

    Коментиран от #98

  • 98 мост

    2 0 Отговор

    До коментар #97 от "гост":

    Изчакай да станат повече и да поостареят и пак ще говорим. Този бизнес модел може да работи за нишов производител, но с обещаното увеличение на продукцията едва ли ще е устойчив.
  • 99 Какво да му се развали?

    0 2 Отговор

    До коментар #96 от "лост":

    Какво ще и се развали на Тесла, като обслужване на двигателя и трансмисията е предвидено след 1 600 000 словом МИЛИОН И ШЕСТСТОТИН ХИЛЯДИ КИЛОМЕТРА. Батерията и тя издържа 800 000 км, преди да й падне капацитета на 80% от първоначалния. Какво остана за ремонт? Смяна на охладителна течност на няколкостотин хиляди километра и доливане на течност за чистачките, смяна на гуми и евентуално тенекеджийски и бояджийски услуги. Евентуално смяна на 12 волтов акумулатор, ако и него не са го направили вече литиево-йонен. Понеже никога идеята им не е била да печелят от сервизни услуги, всичко е направено много лесно обслужваемо, за разлика от смяната на крушка на фар на Рено, което става само в сервизни условия и отнема около час. Следователно всеки един сервиз може да извърши тези рутинни дейности и не е необходим специализиран сервиз на Тесла.

    Коментиран от #102, #105

  • 100 Е как да не се радва?

    2 2 Отговор

    До коментар #92 от "Невежество":

    Първо поколение бюджетен електромобил, на компания с 8 годишен опит, изграден върху стандартна платформа, бие най-скъпия спортен модел на BMW, 10+ поколение с 30 годишни постоянни подобрения и традиции? А какво ще стане при излизане на следващото поколение по-леки и по-мощни батерии, които не загряват, и вече за цяла вечност от 15 минути (три пъти повече време отколкото да си напълниш резервоара), а се зареждат само за три минути - по-бързо от зареждането на един резервоар?

    Коментиран от #101

  • 101 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #100 от "Е как да не се радва?":

    Чак бюджетен и чак да бие на писта като Ринга, едва ли. А какво ще стане със следващото поколение, още е рано да се каже, защото все пак БМВ-то с което го сравняват е на 8 години.
  • 102 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #99 от "Какво да му се развали?":

    Следвайки добрия тон, който си обещахме да спазваме, бих казал, само че 90% от ремонтите по колите у нас са по ходовата част, която е същата като всяка конвенционална кола с ДВГ. Поне при мен е така, а другото най-често, което се налага да правя е именно смяна на крушки и евентуално по инсталацията.

    Коментиран от #103, #106

  • 103 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #102 от "Антиелектрика":

    Влез в един БГ форум,например на ФВ или Шкода,например.Ще видиш какви са въпросите на започналите темата.Неравномерна работа на двигател,черен дим от мотора,изгасване на празен ход и много,много такива.И това не са само 10 процента от статиите.Влез и погледни.

    Коментиран от #104

  • 104 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #103 от "гост":

    Нормално е по форумите хората да пишат за проблеми, нали това и е основната им задача? Кой ще влезе във форума и ще пише, че е много доволен и няма проблеми?
  • 105 Невежеството царува

    3 1 Отговор

    До коментар #99 от "Какво да му се развали?":

    Някои компоненти на Тесла не са добре изолирани и вътре влиза прах и евентуално може да влезе и влага, дори вода при дъжд и локви. След като стоят година-две на улицата някой ще се сети че ел. компоненти и вода не е идеалната комбинация. Също така се образовай как се оправя Тесла дори и след лека катастрофа. Жокер: само в оторизиран сервиз който има процедурата за изключване и повторно включване на батериите, след което махат всички засегнати компоненти, изписват нови от фабриката и ги монтират. В САЩ отнема минимум 6-8 седмици. Застрахователните компании не покриват изцяло щетата защото не използваш техния оторизиран сервиз, така че за нещо на пръв поглед доста дребно те опраскват 10 хиляди долара, от които задтрсхователя покрива 6.

    Коментиран от #107

  • 106 Така е!

    1 0 Отговор

    До коментар #102 от "Антиелектрика":

    Наистина съм пропуснал окачването, особено при българските пътища. Надявам се обаче да се съгласиш, че и то спада към рутинните автомонтьорски дейности, с които може да се справи всеки сертифициран автосервиз. Със сигурност съм пропуснал още десетки неща, като например смяна на механизъма на прибиращи се огледала, защото са били замръзнали. При 24-часов видеоконтрол на автомобила, поне можеш да си спокоен, като си оставиш колата в сервиз. От Тесла също могат да контролират ремонта дистанционно и надали автомонтьорите ще си позволят нерегламентирани дейности по автомобила.

    Коментиран от #109

  • 107 Преекспонираш

    0 0 Отговор

    До коментар #105 от "Невежеството царува":

    Щом си се информирал, значи би трябвало да знаеш, че електромобилите и в частност Тесла, са много по защитени от проникване на вода в инсталацията им. Дотолкова защитени, че собствениците им буквално се гаврят с тях, като пробват подводните им способности. Дотолкова, че се налага да сменят ... фарове, чиято оптична система явно не е чак толкова добре херметизирана, за да не се повреди когато я потопиш под вода. Това което си написал за застрахователите дори е плюс. В Европа ще могат да се ползват сервизите на застрахователите и те да покриват 100% от сумата. Според мен идеята на Тесла да инвестира в производство на батерии и зарядна инфраструктура, вместо в сервизи, е по печелившата стратегия в дългосрочен план. Стогодишните са заложили на външни доставчици за повечето части и консумативи, като дори голяма част от частите, още в проекта са проектирани, като консумативи и са заложили на високи надценки при продажбата и услугите. Това може да е супер за печалбите на производителите, но не и за клиентите, които освен от тази мафия, биват допълнително ограбвани и от петролната. Тесла създава модел, от който печелят клиентите.

    Коментиран от #108

  • 108 Илон преекспонира повече

    3 0 Отговор

    До коментар #107 от "Преекспонираш":

    Повтаряш мантрите на лидера на култа, Св. Илон. Независимите оценки и данни са ми по интересни. Нито ти ще си промениш позицията, нито аз, бъдещето ще покаже. Същата е ситуацията при инвеститорите и коментаторите неутрални мнения няма, днес един френски анализатор предрече $520/share до края на годината, преди няколко дни Steve Eisman каза че е short on Tesla, ще поживеем, ще видим.

    Коментиран от #112

  • 109 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #106 от "Така е!":

    Така е и за това у нас никой не ползва оторизираните сервизи след изтичане на гаранцията. За нова Тесла, обаче нещата едва ли ще са толкова лесни, дори и при едно рутинно боядисване на една броня например.

    Коментиран от #110

  • 110 Хмм...

    0 0 Отговор

    До коментар #109 от "Антиелектрика":

    Това всъщност не е ли проблем на застрахователя, а не на Тесла?

    Коментиран от #111

  • 111 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #110 от "Хмм...":

    Проблем е дотолкова дали ще осигури доверен сервиз. И понеже е по-лесно да ти даде някакви пари, тогава проблема си остава твой като собственик на Тесла.

    Коментиран от #113

  • 112 Мислиш ли, че е случайно

    0 1 Отговор

    До коментар #108 от "Илон преекспонира повече":

    Tesla смени видът на накрайника на зарядните си в Европа с излизането на модел 3, който вече е еднакъв с европейските модели. Смяташ ли, че това е случайно? Надали някой собственик на Дачия ще отиде в оторизиран сервиз на Mercedes, за да си смени маслото, нито докато автомобила му е в гаранция, нито след това, но собственик на електрическа Дачия би си зареждал на зарядните на Тесла, ако цената е конкурентна, а тя ще е, защото освен зарядните станции, Тесла сама си произвежда също и батериите необходими за
    буфери на бързитее зарядни станции. Сама си произвежда и монтира фотоволтаичните панели и всичко покрай тях. На практика, освен по-малко пари за оборудване, ще има и по-малко разходи за ток и може да предложи най-добрата цена за зареждане на пазара, като избегне използването на мрежови услуги, които понякога струват няколко пъти повече отколкото себестойността на тока.

    Коментиран от #115

  • 113 Не знам дали това е добре или зле

    0 0 Отговор

    До коментар #111 от "Антиелектрика":

    Имам приятели които не са очаровани от бояджийските услуги на Mercedes и на ford в оторизираните им сервизи, но бяха принудени да ги ползват. Не е гаранция че ако си бяха закарали автомобилите на друго място, резултатът щеше да е по-добър, но поне избора щеше да е техен и нямаше кого да обвиняват. От друга страна живеем в България и е възможно в белите страни да не е точно така. Не съм компетентен по въпроса.

    Коментиран от #114

  • 114 Антиелектрика

    1 0 Отговор

    До коментар #113 от "Не знам дали това е добре или зле":

    Друго имах предвид. Просто може да има супер бояджии, но като не може да ти изключи акумулаторния блок, няма да иска да вкара колата в бояджийското хале заради страх от пожар.

    Коментиран от #116

  • 115 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #112 от "Мислиш ли, че е случайно":

    Вече е с CCS зарядни.В Момента на зарядните има и ЦЦС и ТИПЕ 2 за Модел 3 и Модел С .Но за сега други коли не могат да зареждат там. Зарядното разпознава колата и не зарежда на други коли.Нямат договор,но може и да подпишат.Тогава вече ще може и други марки да зареждат.

    Коментиран от #117

  • 116 Хмм...

    0 0 Отговор

    До коментар #114 от "Антиелектрика":

    Не съм чувал за необходимост да се изключва двигателя при боядисване дори при автомобилите с ДВГ, които са много по-опасни. Чувал съм, че това е необходимо само при заваряване, което е по-скоро тенекеджийска работа и се налага да се предпази фината електроника. При Тесла, а и останалите електромобили, тази електроника се захранва от същия 12 волтов акумулатор, който се намира на същото място където и на останалите автомобили - под предния капак и разкачването му се прави по абсолютно същия начин.

    Коментиран от #119

  • 117 Мислиш ли, че е случайно

    0 0 Отговор

    До коментар #115 от "гост":

    Доколкото знам има бюрократични спънки. В голяма част от държавите не е възможно да продаваш електричество на някого, с когото не си подписал договор. Затова се налага да продават услугата си на минути, а не на киловатчасове, което в повечето случаи е в ущърб на клиентите, които не винаги могат да се възползват от пълната мощност на зарядното, на база на която е изчислена цената на минута. Броя на зарядните на Тесла също не е кой знае колко голям, за да обслужва и други марки, но и това ще се промени за в бъдеще, когато имат повече излишни пари за инвестиране. На този етап имат други дертове.

    Коментиран от #118

  • 118 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #117 от "Мислиш ли, че е случайно":

    И за това,но и за това че зарядните са за клиенти на Тесла.Зарядните на Тесла са най-евтините от бързите зарядни,цената е само малко по-скъпа от колкото на мрежата.Единствено в момента само Ionity имат зарядни за пробен период,където зареждането е 8 евро,без значение от киловати и минути. Това са тези 350 киловата зарядните. И така,ако имаш празна батерия,за 8 евро зареждаш пълна 500 км.
  • 119 Така е

    5 0 Отговор

    До коментар #116 от "Хмм...":

    Процедурата е наложена от Тесла. При тенекеджийска и бояджииска работа се изключва акумулаторния блок. Броня, калници, капаци и пр са алуминиеви и пак по същата процедура не се изчукват а се заменят с нови. Докато е в гаранция нямаш избор, след това ти и бай Коце тенекиджията решавате, но ако се самозапали си е ваш проблем.

    Коментиран от #121

  • 120 Хмм...

    0 0 Отговор
    За тези, които се притесняват за цените на тока по празниците:Енергийната борса в рамките на търговията „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа ) от 17.78 лв. за MWh и количество от 16254.50 MWh ден за доставка 28 април 2019 г., сочат данните от търговията.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 14.56 лв. за MWh, при количество от 8742.4 MWh.


    Извънпиковата енергия (7532.1 MWh) е на цена от 21.00 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).

    Борсата стартира при средна цена от 29.65 лв. за MWh и количество от 604.8 MWh. В 03 – 04 часа регистрираната цена е сред най-ниските досега – 2.88 лв. за MWh при количество от 534.2 MWh, като през следващите часове – до 11 ч. Е от порядъка на 9.9 – 11 лв. за MWh. След това в часовия диапазон от 12 до 16 ч. стойността на търгуваната електроенергия на БНЕБ пада до най-ниската си цена за толкова дълъг период. В 12 ч. Стойността на търгувания ток на енергийната борса пада до 0.39 лв. за MWh, а в 14 часа е още по-ниска – 0.23 лв. за MWh и в 16 часа – 0,31 лв. за MWh, като при това количеството варира от 717 до 699.9 MWh. Стойността започва да нараства след 19 ч. - 51.09 лв. за MWh.
  • 121 Хмм...

    1 1 Отговор

    До коментар #119 от "Така е":

    Ами щом трябва, ще се изключва. Какъв е проблемът?

    Коментиран от #122

  • 122 Така е

    2 0 Отговор

    До коментар #121 от "Хмм...":

    Процедурата по изключване на акумулаторния блок зависи от модела и датата на производство, така че бай Коце тенекиджията трябва да има достъп до база данни/процедури на Тесла, да вкара номера на шасито, на екрана му да излезе процедурата, бай Коце трябва да я прочете, разбере и следва дословно. Може и да се наложи да ползва и специални инстументи и ключове предоставени от Тесла. Може и да е необходимо да вкара и секюрити код. С други думи, малко е по-сложно от това да откачиш клемата на Жигулата и да млатиш с чука. Последиците от грешка също са малко по различни от това да дадеш на късо акумулатора на Москвича.

    Коментиран от #123

  • 123 По-лесно е от Жигули

    0 2 Отговор

    До коментар #122 от "Така е":

    Просто изключваш 1500 амперовия предпазител под предния капак, който по инструкции се вади при пожар и го пише на централно място с големи букви в книжката. Какви кодове в системата за сигурност? За стария фейслифт дори аз знам къде е. Намира се под фалшивата радиаторна решетка и до него има достъп по всяко време, без да се налага да отключваш автомобила.

    Коментиран от #124

  • 124 Луд та му лесно

    4 0 Отговор

    До коментар #123 от "По-лесно е от Жигули":

    Типично мислене за човек от третия свят. Понеже всички в БГ са големи разбирачи, автосервизите охотно ги оставят те сами да диагностицират какво не е в ред с кочините които карат, те сами да си купят необходимите части и сервиза само да ги смени. По този начин ако нещо не е в ред сервиза се измъква лесно защото не се задължава да ти реши проблема, а да сменят тази част която ти си посочил като проблемна и си им донесъл. Инструкциите на Тесла за "тенекиджийска" работа са да се махнат всички панели които са засегнати от катастрофата и да се сменят с нови. При външен оглед не всеки може да каже кое е засегнато и кое не, така че става малко като да белиш лук, махаш бронята, капака и корите, виждаш какво има отдолу и т.н. Това че ти си разбирач и поемаш отговорността "просто" да изключиш прекъсвача а бай Коце тенекиджията само блъска с чука е перфектно за него, а ако с длетото случайно пробие акумулаторния блок веднага пускаш оплакване до отец Гарабед (известен като арменския поп)

    Коментиран от #125

  • 125 Много акота станаха и ... замириса

    0 1 Отговор

    До коментар #124 от "Луд та му лесно":

    Ако това, ако онова, ако третото ако петото ... В такъв случай По какво се различава Тесла от която и да е в кочина в България? Докато е гаранционна, се обслужва само в одобрени от Тесла сервизи, които със сигурност знаят къде е предпазителя на Тесла, а и да ги питат ако не знаят. После който иска да застрахова, застрахователя решава, ако не е застрахован ходи където си иска, включително и в сертифицираните от Тесла сервизи.
  • 126 Смешки

    2 0 Отговор
    По какво се различава? По правилният въпрос е по какво се различава БГ от САЩ или Германия. Май по това че е държава от третия свят, а проф. Иво Христов май е прав за 80-те процента от населението. На сайта на Тесла не видях в БГ да има сервиз на Тесла, нито особрен, нито сертифициран. Вижте там с бай Коце къде е пустия му предпазител, махнете го и той ще изчука алуминия като едното нищо а пластмасовите елементи ще ги залепи с канцеларско лепило.

    Коментиран от #127, #130

  • 127 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #126 от "Смешки":

    И аз това написах,че трябва да има сервиз,за да се купи там. На Тесла и трябва сервиз,не може на всяко съобщение,да пътуваш в чужбина,за да ти я управят. Незнам,как тези които имат там,ги подържат,къде минават сервизи...?

    Коментиран от #128, #129

  • 128 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #127 от "гост":

    Грешката е моя, „оправят“
  • 129 Митко Палаузов

    2 0 Отговор

    До коментар #127 от "гост":

    В момента сервизното обслужване и ремонти се извършват във Виена.
  • 130 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #126 от "Смешки":

    То проблема идва после, като включиш обратно предпазителя.
  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.