Евтиният пикап на Джеф Безос дебютира с ниска цена и базово оборудване

25 Април, 2025 10:55 1 375 12

  • slate-
  • безос-
  • джеф безос-
  • пикап-
  • евтин пикап

Допълнителни аксесоари ще разкрасяват Slate

Евтиният пикап на Джеф Безос дебютира с ниска цена и базово оборудване - 1

Нов претендент навлезе в сферата на електрическите превозни средства с подчертано утилитарен подход. На събитие в Лос Анджелис стартъпът Slate Auto представи първото си предложение, наречено просто „пикапът“ - малък електрически пикап, подкрепен отчасти от титана на Amazon Джеф Безос. Най-впечатляващото в него е базова цена от едва 20 000 долара след отчитане на федералните данъчни облекчения за електромобили.

Slate не премълчава амбициите си, представяйки пикапа като потенциална промяна в пазара. „Определението за достъпна цена е нарушено“, заяви главният изпълнителен директор Крис Барман. „Slate съществува, за да върне силата в ръцете на клиентите, които са били пренебрегнати от автомобилната индустрия.“

Евтиният пикап на Джеф Безос дебютира с ниска цена и базово оборудване

Стартъпът възнамерява да създаде производство в САЩ, въпреки че конкретното местоположение на фабриката все още не е обявено. За да постигне агресивната си ценова цел, Slate се стреми към радикална простота, предлагайки една-единствена, спецификация: едноместна кабина с две врати и две места, налична единствено в подходящо нареченото „шистово сиво“. Въпреки това, признавайки необходимостта от персонализация, компанията планира обширен каталог от аксесоари, вариращи от дребни естетически промени и фолио за купето до доста амбициозен комплект за сглобяване (включително въздушни възглавници), който може да превърне пикапа в петместен SUV. Капакът на леглото, който придава на пикапа странна прилика с класически Range Rover, също е в списъка с аксесоари. Тези допълнения са предвидени за проекти „Направи си сам“ или за професионални инсталации.

Вътре в купето продължава стремежът на Slate към минимализъм. Отказвайки се от традиционната информационно-развлекателна система, пикапът разполага с универсална стойка за смартфон, която насърчава водачите да използват собствената си техника. По желание ще се предлагат високоговорители или собствениците могат просто да разчитат на преносим Bluetooth високоговорител. Интериорът включва също така основни уреди за управление на климатичната система и, изненадващо за нов автомобил през 2025 година, ръчно управление на прозорците.

Евтиният пикап на Джеф Безос дебютира с ниска цена и базово оборудване

Под невпечатляващия си екстериор пикапът разполага с проста механична уредба. Един-единствен електрически двигател, монтиран на задния мост, осигурява респектираща мощност от 201 конски сили. Купувачите ще могат да избират между два батерийни пакета: базов 52,7 кВтч, който обещава пробег от 240 километра, и опционален „допълнителен“ 84,3 кВтч пакет, който увеличава пробега до 380 километра. Slate посочва време за ускорение от 0 до 100 километра в час от 8 секунди и скромна максимална скорост от 144 километра в час - показатели, които вероятно съответстват на предназначението му за утилитарни цели.

Въпреки това Slate не пренебрегва безопасността, като оборудва пикапа със стандартни системи за автономно аварийно спиране и предупреждение за опасност от сблъсък отпред. Дори следпродажбеният комплект за преустройство на SUV включва допълнителни въздушни възглавници за пътниците отзад.

Евтиният пикап на Джеф Безос дебютира с ниска цена и базово оборудване

Пикапът заема малка площ - общата му дължина е едва 4435 мм, което го прави по-къс от хечбека Honda Civic. Той предлага 1,5-метрово легло, сравнимо с това на много пълноразмерни пикапи, както и практично багажно пространство от 198 литра отпред. Сравнително малкото тегло на пикапа от 1634 килограма допринася за неговата ефективност, въпреки че капацитетът му на полезен товар от 650 килограма и капацитетът му на теглене от 453 килограма едва ли ще впечатлят търсещите тежкотоварни възможности.

Slate възнамерява да заобиколи традиционния дилърски модел, продавайки директно на потребителите, за да намали още повече разходите.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 12 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трол

    8 7 Отговор
    Много красива кола.
  • 2 име

    7 2 Отговор
    Ама миcиpите и разбирачите нали казаха че приличал на форд от 70те, сега що ви заприлича на рейджроувър? Нещо да не сложихте очила?

    Коментиран от #10

  • 3 Луда работа

    9 7 Отговор
    Туй нещо пикапът" е недоразумение...явно краварите обичат да им се мокри багажът и да метат песък с метлата... и да си возят жените на открито!
  • 4 отмо

    7 1 Отговор
    "пробег от 240 километра"

    Не е зле.
  • 5 Стефан

    15 2 Отговор
    Браво, много добър подход! Не съм фен на Безос, но ми се струва, че тоя пикап е много по-добро и практично нещо от недоразумението Cybertruck. Почти съм убеден, че ще се радва и на по-добър пазарен успех.
  • 6 Опаа

    5 4 Отговор
    Пикапът е краварска и.з.г.ъ.з.и.ц.а!
  • 7 анонимен

    6 1 Отговор
    Тесла умре.
  • 8 Венелина

    6 1 Отговор
    Едноместна кабина с две места, кво, кво?
    Капакът на леглото, а, кво каза?
    1.5 метрово легло? Моля?
    Айде по сериозно, стига с тая Божидара

    Коментиран от #12

  • 9 Пилотът Гошу

    4 0 Отговор
    Дизайнерът не си е дал ич зор... Около 5 минути е работил...
  • 10 Пилотът Гошу

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "име":

    Прилича доста на опростен Рейндж, не ми мяза на никой от фордовете, но може и да бъркам.
  • 11 Това тук нема вирее

    2 0 Отговор
    Казвам ти!
  • 12 Сюзън

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "Венелина":

    Споко, никой няма да си го купи в България, защото освен, че е грозен, след митата ще се оскъпи.