Шефът на Fiat Оливие Франсоа сподели плановете на марката за близкото бъдеще. Fiat отдавна не е представяла нов модел, като последния такъв е нискобюджетният Fiat Tipo, предназначен за определени страни в Европа. И ако изключим лекотоварната гама, с която се занимава подразделението Fiat Professional, то марката разполага с ограничен брой модели, които не се продават добре.
Плановете на Fiat обаче не са за разширяване на гамата, а напротив - за свиване. Според думите на Франсоа, Fiat повече няма да има големи автомобили, премиум модели и спорткари, което автоматично означава, че на първо време Fiat 124 Spider, който е направен на базата на Mazda MX-5, няма да има наследник. Не е потвърден и наследник на Fiat Punto, производството на който бе спряно през 2018-а. Така Fiat ще съсредоточи усилията си основно върху семейството 500, като ще се опита още веднъж да го превърне в нещо, което BMW направи с Mini.
Плановете са първо да се появи електромобил на базата на 500, който ще има оригинална каросерия и ще е с врати, отварящи се обратно на посоката на движение. Той ще е по-голям от базовия 500 и ще започне да се продава още през следващата година. Веднага след това ще има и наследник на Fiat 500L, който вече ще прилича на по-традиционно комби и ще е аналог на Mini Clubman. След това на бял свят ще се появи наследник на кросоувъра 500Х.
През 2021-а поколението ще смени и малката Panda, а две години по-късно и тя ще се сдобие с електрическа версия. Споменатото в началото на материала Tipo, също ще получи наследник, но той ще е във вид на компактен кросоувър. И с тези модели се затваря портфолиото на марката Fiat. По думите на Франсоа, за останалите, концерна FCA разполага с други марки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марто
11:41 21.08.2019
2 Няма перспектива
11:49 21.08.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 ххх
Коментиран от #13
11:52 21.08.2019
5 e36
Коментиран от #6
12:09 21.08.2019
6 Авер
До коментар #5 от "e36":
Да за тези пари имат учудващо здрави двигатели.Коментиран от #7
12:46 21.08.2019
7 gvdff
До коментар #6 от "Авер":
Едни от сравнително здравите и безпроблеми малки двигатели са именно на фиат. Великото JTD също, а и дори е доста чист за дизел. В момента италианците правят 'гаражна разпродажба' на моделите си. Смятам, че са адекватен аналог на останалите автомобили в сегментите, в които са представени.13:14 21.08.2019
8 ФИАТ
Коментиран от #9
13:25 21.08.2019
9 Ай стига бе
До коментар #8 от "ФИАТ":
Най малкия двигател на този ФИАТ е 2 цилиндров,а зимната му проходимост едва ли е отличителната му черта.Някой ден когато тръгнеш да го продаваш и сметнеш колко се е обезценил ще предпочетеш да го подариш.Коментиран от #10
14:06 21.08.2019
10 ФИАТ
До коментар #9 от "Ай стига бе":
Ами .какво да кажа - първо ,двигателя е четирицилиндров ,1258 куб. см. ,разхода е под 6 л. в София ,цената му беше 39 450 лв. ,в момента мога да го продам за около 26-28 000 лв. (според мобиле.бг) ,Мерцедес МЛ 250 ,купен нов (от Балкан стар) през 2015 г. за 126 000 лв. в момента трудно ще го продам за 50 000 лв. (пак според Мибиле.бг). ПП. Ако не ми вярваш ,че ги имам колите - дай ми мейл и ще ти изпратя копие от талоните. Та така - това е равносметката : загуба от ФИАТА - 10 бона .от Бенца - 80 бона (двете коли са на горе-долу едни и същи километри).16:53 21.08.2019
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Алфа Ромео
18:20 21.08.2019
13 Алфа Ромео
До коментар #4 от "ххх":
Пунто добре се продаваше май, не знам що го затриват.18:22 21.08.2019
14 Random
18:51 21.08.2019
15 Moby
21:25 21.08.2019
16 съдията Дред
07:09 16.08.2022