Citroën може да върне в производство един легендарен модел с модерна интерпретация на емблематичния 2CV. Докладите сочат, че френският автомобилен производител е започнал да прави скици на нов 2CV, като се стреми да улови част от характерния чар на оригинала. Оригиналният 2CV, основен автомобил след Втората световна война, който се произвежда до 1990 г., изиграва решаваща роля в следвоенното възстановяване на Франция, особено в селските райони. Простият му, но гениален дизайн, включващ самонивелиращо се окачване с дълъг ход и характерен платнищен покрив, го превръща в хит след дебюта му на автомобилното изложение в Париж през 1948 г.
Подробностите за това потенциално възраждане са разбираемо оскъдни, като се има предвид очевидната начална фаза на проекта. Citroën несъмнено е изправен пред няколко ключови решения, преди да финализира плановете си за производство, което може да стане след години. Спекулациите сочат, че новият 2CV ще използва платформата Smart Car на Stellantis като мярка за намаляване на разходите.
От гледна точка на позиционирането се очаква той да се вмъкне между Ami и C3 в гамата на Citroën, давайки приоритет на ефективността над всичко останало. Макар че платформата Smart Car е достатъчно гъвкава, за да може да побира различни задвижващи агрегати, очаква се новият 2CV да се появи като автомобил с електрическа батерия. Това би го поставило в пряка конкуренция с Renault 5, друг електромобил, вдъхновен от ретро възраждането, както и с наплива от китайски електромобили с ограничен бюджет, които навлизат на европейския пазар.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хаха
10:34 23.01.2025
2 морския
10:58 23.01.2025
3 Вальо
Коментиран от #5, #7
10:58 23.01.2025
4 стелт
11:09 23.01.2025
5 таксиджия 🚖
До коментар #3 от "Вальо":
Не е точно така. Отказаха се от хидро-активното окачване със сфери, защото е скъпо и вдига цената на колата. Ситроен винаги са били по-евтини от конкурентите Опел, Форд, ВФ. Сега ситроените са с ново окачване - иновативни амортисьори, които не трябва да се пълнят като сферите.2cv би бил отличен вариант със ДВГ - с 1.5 дизела и ръчна кутия ще върши отлична работа. Мениджърите на Стелантис са идиоти - ще го пуснат само електричка и няма да се продава.
Коментиран от #6
11:14 23.01.2025
6 Вальо
До коментар #5 от "таксиджия 🚖":
Това окачване се произвежда от 1954г. и точно то им създаде името. Да се откажеш от технологията която те е дефинирала като бранд е малоумно меко казано. Все едно БМВ да почнат да правят всичките си коли на предно и да почнат да произвеждат баничарки а не дрифтачки (примерно). Нека го има като опция, пък който го иска да си го доплати просто и готово. Не е нищо сложно. А сферите се пълнят след има няма 15-20г. Доста време карат. Пружинките стават само за химикалки, при Ситроен не работят.11:18 23.01.2025
7 дедо..
До коментар #3 от "Вальо":
Защо,за всеки влак си има пътници..само че това с електриката ще го направи хем по скъп и по тежък..един три цилиндров двг, повечко имитация от пластмаса,тънки гуми..платнището може да си остане за кабриолетче и става евтиния за масово употребяване..11:21 23.01.2025
8 Пате
11:24 23.01.2025
9 Нафто
12:05 23.01.2025
10 Знайко
Тоест просто трябва да се сложат уплътнители от модерни материали, които се износват по-бавно и да се сложат протектори, които да ги защитатват от износване и.....се воаля!
Могат да сложат и батерия с по 1 електромотор за всяка ос, седалки от пеноуретан, модерни светодиодни светлини , модерен блутуут ( не ти трябва мултимедия, всеки си има телефон със всичко в него), хубави тонколони, ABS, ESP и само давай газ.
Даже може и да направят сгъваем покрив, който като се сгъне да стои над скосената задна част и играе ролята на спойлер.
12:26 23.01.2025
11 Сусу Манарата
15:33 23.01.2025