8 Септември, 2019 11:50 27 395 61

Чували ли сте за дизелова Lada Samara

  • lada-
  • samara-
  • glx diesel
Чували ли сте за дизелова Lada Samara - 1

Далеч не всички знаят, че по времето на своето производство, популярната и у нас Lada Samara или известна още като ВАЗ 2109, се е произвеждала и в дизелов вариант. Автомобилът от снимките е именно такъв и се движи и до днес в Украйна.

Чували ли сте за дизелова Lada Samara

Иначе, въпросната дизелова Samara се произвежда през периода 1995-1997 година и се нарича Lada Samara GLX Diesel. Дизеловите "лади" са били предназначени за износ за Западна Европа и поради тази причина не са известни нито в Русия, нито у нас. Те са били експортирани основно за пазарите във Франция, Белгия и Холандия.

Чували ли сте за дизелова Lada Samara

Под капака на дизеловата Lada Samara е монтиран 1.5-литров дизелов мотор TUD5, който по онова време се монтира и на Peugeot 106 и Citroen Saxo. Двигателят е с мощност 58 конски сили и харчи между пет и шест литра на сто километра пробег.

Чували ли сте за дизелова Lada Samara

Външно Lada Samara GLX Diesel почти не се отличава от бензиновата, а в салона има единствено индикатор за подгряване на свещите. Радиаторът на колата също е друг, а разширителният съд е изместен напред.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 29 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 България

    55 69 Отговор
    Не сме и не ни и трябва
  • 2 Има и други

    72 19 Отговор
    Има и Москвич 412 с дизелов двигател Перкинс.Преди години спечелих на бас сериозна сума от човек който не вярваше и когато го заведох при собственика който му показа колата започна да мига на парцали.

    Коментиран от #3, #49, #61

  • 3 Михайлов

    33 11 Отговор

    До коментар #2 от "Има и други":

    Побългаряван не оригинален.

    Коментиран от #8, #11, #39

  • 4 Щангиста

    10 24 Отговор
    Не само, че съм чувал а имам тавака, на 120 000км е карана е само на село и й търся едни 10 еврака само (:
  • 5 Пич

    5 12 Отговор
    Ака е
  • 6 Хаха

    15 4 Отговор
    ТДИ има ли, за чипче

    Коментиран от #58

  • 7 Emil

    45 56 Отговор
    Защо ни занимавате с русофилистични глупости?! В света на автомобилите съществуват много по-интересни неща от импотентните напъни на руснаците!

    Коментиран от #35

  • 8 Фабричен беше

    29 7 Отговор

    До коментар #3 от "Михайлов":

    Собственика беше бачкатор в Коми и го беше купил нов някъде от СССР.Често обясняваше с часове цялата история свързана с колата.
  • 9 Бае, тодор

    27 16 Отговор
    Да, да така е, всички са чували, ама никой не ги е виждал, тези постижения на руското автомобилостроене....😂😂😂😂😂😋😋😋
  • 10 Хахахаха

    63 40 Отговор
    По - интересно е, че руснаците изобщо не подозирали-всичко било за износ. Чудесно отношение на държавата към собствените и жители. По същия начин в България имаше милиони агнета, а повечето жители само бяха чували за агнешко.
    Уточнявам за тези, дето разправят как едно време било мн. хубаво.

    Коментиран от #36, #37

  • 11 МАГАРЕ

    11 3 Отговор

    До коментар #3 от "Михайлов":

    Има ,има.Недей така неподготвен.
  • 12 гост

    21 2 Отговор
    В Германия съм виждал дизелов москвич.
  • 13 При соца

    56 22 Отговор
    във всяка къща по селата имаше по десетина овчици, които раждаха и петнайсетина агънца и всеки си купуваше прясно, а не като сега замразено преди 20 години и пълно с хормони и химия, така, че по-добре беше и в пъти по-евтино.

    Коментиран от #15, #25

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Бай Стою касапина

    45 4 Отговор
    Имам Москвич 21412.Дизелирах го 1991 г. Мотор "Перкинс" модел 4108,оригинал английски, горивна помпа "Лукас", подгревни свещи в горивната камера. Вървеше по-добре отколкото с бензиновия мотор.Петата скорост му пасна идеално. С оригиналния мотор можеше да се използва само по надолнище.Перфектна сглобка за времето си, макар и правена по трудово обучение. Минал съм над 200000км.Двама мои приятели също караха такива. И те им врътнаха доста километри. Тяхните обаче вече не съществуват, а аз още го държа в гараж. Сърце не ми дава да го махна. За съжаление като всяка руска кола и него го хвана ръждата и го спрях за кърпеж и боя. И така вече доста години. През тези години смених три Мерцедеса, w124, w202 и сега w203. Супер коли, но носталгията не ми дава да се разделя с Москвето. Дано някога го възстановя. Вероятно ще му трябва и катализатор. Става малко сложно, но пък ще е уникат.

    Коментиран от #17, #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Random

    8 1 Отговор

    До коментар #16 от "Бай Стою касапина":

    На запад 1000 евра може и да му вземеш. Във фейсбук има няколко групи западни ентусиасти, те ще го оправят ако го вземат
  • 19 Guest

    9 15 Отговор
    Лада отдавна умря, лека и пръст.

    Коментиран от #21, #40

  • 20 турбо

    9 4 Отговор
    Новината е за тези които се чувстват освободени
  • 21 Random

    11 2 Отговор

    До коментар #19 от "Guest":

    Напротив, продажбите им растат.

    Коментиран от #27

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Той не е тъп

    14 0 Отговор

    До коментар #15 от "Guest":

    Просто не си живял тогава и не знаеш!

    Коментиран от #26

  • 24 Влизат и такива като теб

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "Челмето.":

    Умни, умни,умни, недооценени!
  • 25 filo

    6 15 Отговор

    До коментар #13 от "При соца":

    Ганьо нали селата започнаха да се обезлюдяват след 1944 г., Какво се обясняваш.
  • 26 filo

    2 11 Отговор

    До коментар #23 от "Той не е тъп":

    Това, че не си живял тогава, не означава, че не можеш да се информираш.

    Коментиран от #29

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Кракра

    12 0 Отговор
    То и Нива имаше с дизелов мотор, пак на Peugeot и пак само за износ
  • 29 Друго е да си го живял

    16 0 Отговор

    До коментар #26 от "filo":

    Друго е да се информираш! За 30 години 30 пъти се пренаписа историята на България! Историята е една, коя от тези 30 е истинска?

    Коментиран от #31

  • 30 Кико

    5 19 Отговор
    "Напразни напъни на" - руската алкохолизирана мисъл! Само си представете, за външния пазар, не за собствения си народ! Артист-партиен секретар!
  • 31 filo

    0 6 Отговор

    До коментар #29 от "Друго е да си го живял":

    Не е много трудно да се сетиш какво е било.
  • 32 filo

    5 20 Отговор
    Не съм виждал дизелова самата и ме искам да виждам, нито бензинова, нито дизелова. Всъщност, такива и няма, така че споко за потребителите. Няма да се мъчат с тоя уникален боклук.

    Коментиран от #41, #59

  • 33 filo

    8 19 Отговор
    От тия индивиди, които защитават руската техника, съм сигурен, че нито един не кара руска кльоца. Така че, да го...........
  • 34 Мъка майко мъкааа😂😂😂

    6 15 Отговор
    Кой човек със разум ше земе таз недомислица😂😂😂😂ка да верваме че преди 60 годин е кацал руснак на луната бе😂😂😂😂аз още не вервам че човек е бил в орбита на земята 😂😂😂за мене сичко е анимация
  • 35 Ккк

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Emil":

    А ти защо ги четеш?
  • 36 Петър

    16 5 Отговор

    До коментар #10 от "Хахахаха":

    Първо кой ще кара дизел при 80 ст. бензин?. И второ вЕрно ли си гладувал през соца?
  • 37 Алфа Ромео

    20 9 Отговор

    До коментар #10 от "Хахахаха":

    Във всяка селска къща имаше агънца, яренца, прасенце и всичко това чисто и екологично отгледано, а всеки който нямаше село можеше да си купи от някой ако няма в магазина. Говориш небивалици, магазините за храни може да не преливаха от стока но каквото имаше беше евтино и качественно, трябва да си бил голям пройдоха че да си гладувал по онова време.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Михайлов":

    Има с двигател перкинс 4.108 мисля че това беше модела на дизела
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Апостолов

    5 7 Отговор

    До коментар #38 от "filo":

    Тролове на БСП заблуждават хората
  • 45 СССРМинета

    5 5 Отговор
    Не съм чувал.Не искам и да чувам нито пък да виждам.
  • 46 SARDIT

    15 8 Отговор
    Всичките без да стена ясно, плюете по руснаците.....е така е модната тенденция сега !! Но да ви припомня, че руснаците преди войната, са направили двигателя Б 2 -- високооборотен дизелов двигател с алуминиев блок, и с него са били танковете Т 34, признати за най-добрите танкове на войната !! Франсетата направиха дизел с алуминий, само, че 50г. след тях и не 500, а 50к.с !! Там има и горно разположен разпределителен вал с непосредствено управление на клапаните, нещо възприето после от всички !! А имат руснаците и сериен самолет с дизелов двигател !! Та, пак можете да плямпате тъпотиите си, но ще си знаете, че сте тъпи и невежи !!
  • 47 SARDIT

    21 7 Отговор
    А, по соца, всяко село имаше стопанство с ферми, и машини, а отделно в дворовете имаше и животни и зеленчуци !! Имаше и индустрия, и безплатно следване и здравеопазване !! Имахме 100х. армия, с танкове, ракети и над 600 изтребители, отделно други видове !! И на хме фармацевтична, химическа и друга промишленост и покласацията на ООН, бяхме на 24-то място в света !! А сега с заличени над 1000, села, а останалите умиращи и тероризирани от цигани и топящо се население с класация под най изостаналите африкански държави.....това сме, дъното - най-бързо умиращата страна !! Е радвайте се на играчката ни демокрация !!!!!

    Коментиран от #51, #52, #57

  • 48 А ся де

    1 4 Отговор
    Неизвестна в Русия и къде е правена в китай
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Не сърдит.

    7 7 Отговор
    Ей сърдитко я пак провери.
    Б-2 е краднат от БМВ а корпуса и окачването на Т-34 е купено от краварите.
    Не е лошо да се чете.

    Коментиран от #53, #55, #56

  • 51 СССРМинета

    6 7 Отговор

    До коментар #47 от "SARDIT":

    Спокойно комунде.Скрий се в ъгъла и пусни една сълза за соца.Явно и ти си мазохист който иска да се върне соц мизерията.
  • 52 filo

    1 5 Отговор

    До коментар #47 от "SARDIT":

    Леле Байо, ще взема да ти се вържа.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Random

    3 2 Отговор

    До коментар #50 от "Не сърдит.":

    Хаххахаха, и кой двигател на бмв е откраднат?
  • 56 Random

    5 2 Отговор

    До коментар #50 от "Не сърдит.":

    Наистина много интересно като се има впредвид че Б-2 е дизелов двигател, а на немците всичко им е бензин...
  • 57 Госта

    6 2 Отговор

    До коментар #47 от "SARDIT":

    Хахаха,най-добрият танк,уби ме от смях бе нафталин!Основната причина пияндурите да победят е че бълват огромни бройки от Т34,да по-опростен и елементарен е от Пантерите и Тигрите,но то и Москвича спрямо Мерцедес....на промити мозъци с лоботомия каквото и да кажеш е безсмислено!
  • 58 Нема

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Хаха":

    За чипче ще ти трябва и модул на двигател, управляваш имжекторите и дебитомер и тн. Нема да го бъде.
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 михо

    0 1 Отговор
    Танковия бе2 е краден от френският двигател куаталеин авио дизел 600 коня показане на зложение 36 година .Американците имат радиален авио дизел още от 1931 година както и самолети с него след това го слагат на танковете си.
  • 61 Курдо Коленков

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Има и други":

    Тоя москал е самоделка, а не е сериен. Двигателя Д1800 не влезе в серийно производство, заради 1 много сериозен проблем. По късно когато ВАМО взеха да произвеждат двигателя Prima от Rover Maestro - когато спря производството на колата останаха една партида двигатели в завода и послужиха за такива самоделки