27 Октомври, 2019 12:00 26 890 13

Как да проверим протекторите на гумите?

  • гуми-
  • протектор-
  • проверка-
  • съвети
Как да проверим протекторите на гумите? - 1

Отговор на този въпрос ни дават специалистите от Маргел, според които редовната проверка на протектора и на четирите гуми може да помогне за диагностицирането на потенциални проблеми. Проверявайте ги поне веднъж месечно, както и преди, и след дълги пътувания.

Неща, които да търсите:


Видими ленти за индикация на износен протектор: можете да видите тези ленти от твърд каучук, когато протекторът на гумата се износи. Ако ги виждате, вашите гуми се нуждаят от смяна. Ако не сте сигурни къде се намират, ще видите маркировка на пояса, която указва къде да гледате.

Вашият протектор е по-малък от 1,6 мм: според европейското законодателство вашите протектори трябва да са с дълбочина от поне 1,6 мм по обиколката на гумата. За зимни гуми Goodyear препоръчва минимална дълбочина на протектора от 4 мм. Проверете ги с уред за измерване на дълбочината на протектора (те не са скъпи, ако нямате такъв) и измерете както вътрешната, така и външната част на протекторите.

В протектора е заседнало нещо: в протекторите постоянно засядат разни неща. Повечето пъти те се отстраняват лесно, но ако забележите нещо, което изглежда, че е преминало през каучука, като пирон например, оставете го там, докато не стигнете до сервиз. В противен случай можете да се окажете със спукана гума.

Гумите са износени по външната страна: ако гумите са износени и по двата ръба, ще трябва да ги напомпате или да проверите за изтичане. Гумите губят въздух по естествен път, но шофирането с недостатъчно напомпани гуми увеличава разхода на гориво и Ви излага на по-голям риск от инциденти. Ако забележите, че само предните гуми са с износени ръбове, може би навлизате прекалено бързо в завои. Проверявайте редовно налягането на Вашите гуми.

Гумите са износени в центъра: ако центърът на протектора се износва повече в сравнение с външните ръбове, може да сте напомпали гумите си прекалено много. Това може да повиши риска от спукване на гума. Вземете манометър и след измерване изпуснете до препоръчителното ниво на налягане.

Неравномерно износване по една гума: формата на износване на Вашите протектори може да Ви послужи като индикация за проблеми на друго място. Ако забележите неравномерни области на износване или голи петна, може да е необходимо да извършите балансиране или центриране на Вашите колела. Понякога голите петна показват, че амортисьорите Ви са износени.

Неравномерно износване на всички гуми: Вашите гуми няма да се износят с еднаква скорост. Предницата на автомобила носи двигателя и там се извършва повечето работа, свързана с кормилното управление, затова гумите на предния мост ще се износят по-бързо. Ако смятате, че те се износват повече от обичайното, трябва да проверите окачването. Ако износването е по-голямо от едната страна на автомобила, отколкото от другата, може би е време за реглаж.

Назъбване по ръбовете на гумата: ако забележите, че ръбовете на гумите изглеждат назъбени или са неравни, най-вероятната причина е неравномерното триене в пътя. Това е признак, че може да е необходим реглаж.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 32 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Ал та фанах Атаопънах

    76 8 Отговор
    Как да проверим джобовете си за пари, след като сме платили застраховката и се окаже че трябва да караме още една година със старите гуми.

    Коментиран от #3, #10

  • 3 Пак

    17 8 Отговор

    До коментар #2 от "Ал та фанах Атаопънах":

    За гумите БЕЗ ВЪЗДУХ -  Airless tires, non-pneumatic tires (NPT), flat-free tires - може да ги карате до джанта и с времето получавате по-нисък център, нисък профил, повече устойчивост )))

    Коментиран от #4, #5

  • 4 onq s konq

    22 9 Отговор

    До коментар #3 от "Пак":

    Е как ще ги караш "до джанта",след като по закон следва да имаш определена дълбочина на Грайфера?А тоя Нисък център за който говориш няма ли да ти докара Проблеми като минаваш през "Легнали полицаи"?А В СНЕГА с тоя нисък Център дето те прави "устойчив " няма ли да заореш като Снегорин още на 5-я метър?А липсата на въздух в Гумите не предполага ли "Твърдо возене",което неминуемо ще ти разбие Ходовата част на колата?
  • 5 Sofia

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пак":

    Това да не е Алуди ?
  • 6 Дедо ви

    28 3 Отговор
    Моите гуми са Nokian. Няма нужда да измервам дълбочината на грайфера. Тя си е написана на самата гума. С износването на всеки милиметър отдолу се показва новата цифра.

    Коментиран от #11

  • 7 Миньона

    14 13 Отговор
    БСП умрЕ

    Коментиран от #8, #13

  • 8 Бай Шиле

    19 3 Отговор

    До коментар #7 от "Миньона":

    Какво общо има това с гумите,бе умник?

    Коментиран от #12

  • 9 qwerty

    8 5 Отговор
    най-важното е когато продаваш колата си да не си оставил и 4те гуми да са се изтрили до конци от вътрешната страна и за това да искаш една шапка пари.
  • 10 Какво ще проверяваш

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Няма!
  • 11 Plameni

    3 0 Отговор

    До коментар #6 от "Дедо ви":

    Я пак си помисли,като се изтрие 8 май не се показва 7 ,и 6 като се изтрие не се появява 5 след 4 също не се появяват никакви цифри и снежинката изчева.8 ,6 ,4* не се появяват една след друга те са си написани с различна дълбочина и просо изчезват с износването на протектора първо 8 след това 6 тн .
  • 12 Ха ха

    3 1 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Шиле":

    Tой гейберастки трол бе
  • 13 луд

    0 2 Отговор

    До коментар #7 от "Миньона":

    Има рима и е вЕрно :)