Преминаването от ДВГ към електрическа мобилност води до повече последици от намаляване на въглеродните емисии. Това ще промени фундаментално днешния сектор за поддръжка и сервиз на автомобили, съобщава Techcrunch.
Само с една пета от броя на частите на колите с ДВГ и почти пълната елиминация на маслото, електромобилите ще доведат до 35% спад в приходите на средностатистическия автомобилен търговец от поддръжка и обслужване или приблизително 1 300 долара на превозно средство за период от пет години.
Това смущение обаче не е равномерно разпределено. Два от трите топ елемента за поддръжка - смяна на масло и обслужване на спирачките, респективно 24% и 5% от всички разходи за поддръжка на американския пазар, се редуцират силно или се елиминират изцяло от преминаването към електрическа мобилност.
Електрическите превозни средства използват по-малко традиционна спирачна система, при която подмяната на износващи се части се налага по-рядко. Тя използва така наречената системата за рекуперация, която преобразува излишната кинетична енергия в електрическа и я възстановява в батериите, когато автомобилът спира. Този процес е съпроводен със спирачен ефект, благодарение на който традиционната спирачна система се използва и съответно износва по-малко, отколкото при автомобилите с ДВГ.
Според доклада намаленото износване на накладките и роторите е поразително - някои Toyota Prius все още работят с първия си комплект спирачни накладки след повече от 150 000 км пробег.
В същото време кормилната уредба, климатичната инсталация, колелата и гумите продължават да изискват редовно сервизно обслужване. Цялостните технически прегледи също трябва да се извършват на сходни с тези при автомобилите с двигатели с вътрешно горене интервали.
От електрическата мобилност дори има и печеливши в сервизни бизнес.
Електромобилите износват гуми много по-бързо от превозните средства с вътрешно горене. Те са по-тежки и създават почти моментален въртящ момент. Много собственици на Tesla са сменили гумите си само след 25 000 километра. Според доклада, клиентите с електромобили в САЩ сменят гумите си с 30% по-често от собственици на ДВГ.
Електрическите превозни средства също имат по-взискателни нужди за охлаждане. Те трябва да бъдат невероятно ефективни при климатизацията на кабината, като същевременно това не бива да намалява пробега. Първата линия на защита срещу тези топлинни загуби са по-ефективни стъклени конструкции и материали. В съчетание с нарастващата тенденция на по-големи предни стъкла и прозрачни покриви навлизаме в ера на голяма, красива и скъпа видимост. Например, подмяната на панорамното стъкло на Tesla Model X струва 2 300 долара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #3
12:04 14.03.2020
2 Techcrunch
Коментиран от #4
12:06 14.03.2020
3 jo hustan
До коментар #1 от "onq s konq":
Карай си жугулката, ко ти тряяяКоментиран от #5
12:08 14.03.2020
4 Кифладжия
До коментар #2 от "Techcrunch":
Огледай се за пънк прически и ще разбереш кой го е писал!12:09 14.03.2020
5 onq s konq
До коментар #3 от "jo hustan":
Тоя па, ти ли ще ми кажеш какво ще карам бе шушляк?12:10 14.03.2020
6 Миризлив пор
12:11 14.03.2020
7 Пако
Коментиран от #9
12:13 14.03.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Как
До коментар #7 от "Пако":
36 евро е зареждането по магистралата! В къщи ти е почти без пари! Ама трябва ли да зареждаш от станция, толкова е!Коментиран от #10
12:27 14.03.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гост
Коментиран от #12, #49
12:53 14.03.2020
12 Госあ
До коментар #11 от "гост":
На 5-6 години няма да правиш спирачки, а ще трябва да сменяш целия електрокар. Т'ва е положението. Затова и електромобилите имат по голям въглероден отпечатък дори от дизеловите автомобили. От хибридите имат 14 пъти по голям отпечатък, а с водородните са несравними. Това показват анализите от експертите.Коментиран от #14, #16
13:32 14.03.2020
13 гост
13:45 14.03.2020
14 гост
До коментар #12 от "Госあ":
За 5-6 години, ако си изминал 200-300 х.км. електрокара ще е още нов, а ти бягай да смениш дилъра.Коментиран от #69
13:54 14.03.2020
15 type-R
14:08 14.03.2020
16 Хайде стига с тези лъжи
До коментар #12 от "Госあ":
Стига си лъгал за анализите на експертите. Цитираш анализа от 2017 година, който твърдеше, че първите три години твоя автомобил е с по-малък въглероден отпечатък от Тесла с най-голямата батерия(17 тона СО2), а след тези три години Теслата изчиства въглеродния си отпечатък, а ти продължаваш да го трупаш по 17 тона на всеки три години.Само че, от 2019 година, дори 100 киловатчасова батерия има въглероден отпечатък от 6 до 10 тона СО2, които ти отделяш за година, година и половина.
Хайде спри се с тази опашата лъжа! Как пък успя да изкараш дизела 14 пъти по-чист, сигурно и самият ти не знаеш?
Коментиран от #18
15:11 14.03.2020
17 Кое е по-чисто?
Коментиран от #19
15:46 14.03.2020
18 Госあ
До коментар #16 от "Хайде стига с тези лъжи":
След третата година сменяш батерията бе бате. Не цитирам едно мнение, а много.Коментиран от #21
16:16 14.03.2020
19 Госあ
До коментар #17 от "Кое е по-чисто?":
Енергията от фотоволтаиците е малко по чиста от тази на теца. Имам предвид хибрид на Мазда произведен от АЕЦ . ТЕЦ на газ със сигурност е по добре от фотоволтаиците обаче.Коментиран от #20, #22
16:20 14.03.2020
20 Госあ
До коментар #19 от "Госあ":
И да, фолксвагените също са по чисти. По големи боклуци от електрокарите и фотоволтаиците няма. Това е така,заради цикъла им на експлоатация, добива на вложените материали и рециклирането им.16:29 14.03.2020
21 В най-лошия случай
До коментар #18 от "Госあ":
В най-лошия случай, батерията е от първото поколение и си я зареждал само и единствено на бързи зарядни станции по няколко пъти на ден, ще смениш батерията след 300 хиляди километра. Ако ги минеш с дизелов автомобил, за тези 300 000 км, само от ауспуха ти на теория по книга, ще са излезнали 45 тона СО2, но на практика ще са поне два пъти повече. Я пак сметни кое е по-мръсно? Новите батерии имат два пъти по-малък въглероден отпечатък и поне два пъти по голям пробег за жизнения си цикъл, което ще рече че са 4 пъти по-чисти, отколкото преди 2 години. Колко по-чисти станаха дизелите оттогава?Коментиран от #24
16:48 14.03.2020
22 Стига с тези опашати лъжи!
До коментар #19 от "Госあ":
Абе ти вярваш ли си? За производството на един киловат пик фотоволтаици, са необходими 1500 квч, енергия. Ако са произведени със 100% енергия от въглища, въглеродният им отпечатък ще е 1,5 тона. При жизнен цикъл 25 години, ако са инсталирани в Аляска, ще произведат минимум 20 000 киловатчаса електроенергия, а в Испания два пъти повече. Дори в Аляска, всеки произведен киловатчас ще има въглероден отпечатък 75гр СО2, ако е произведен от ТЕЦ ще има 1000гр СО2. Фотоволтаиците не те са произведени от 100% въглищна енергия, нито се бутат да ги инсталират в Аляска, така че въглеродният има отпечатък е много по-малък. Хайде спри с опорните точки спуснати отнякъде и говори с цифри! Хайде да не ти смятам какъв ще е от въглеродния отпечатък, ако фотоволтаика е произведен и транспортиран със 100% чиста енергия?Коментиран от #23
17:04 14.03.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Госあ
До коментар #21 от "В най-лошия случай":
За к'ви поколения ми говориш бе. Използват се литиево йонни батерии. А фотоволтаиците теоретично имат кпд от 25% . Освен, че тези боклуци са мръсни производства, в тях няма никакво развитие. Те са ограничени. И най голямата смешка е,че "иновативните и креативните " са забили в производства в които няма никакво развитие. Ама така са тия със съмнителните дипломи нарекли се умни.Коментиран от #25, #28, #29
17:22 14.03.2020
25 гост
До коментар #24 от "Госあ":
Много съм т*п. Нали знаеш, ако въпроса ти не е точно формулиран, няма как да го задам на чичко Гугъл и ми става трудно. Айде да не се затрудняваме.18:22 14.03.2020
26 Автомото
18:44 14.03.2020
27 Българин
18:51 14.03.2020
28 Чичко google не помага, а?
До коментар #24 от "Госあ":
Разбира се че са все литиево-йонни батерии. Скоро няма да има други. Само, че с всяка година се развиват и поевтиняват и излизат нови химии, нови електроди, нови форм фактори, а батериите продължават да са все литиево-йонни. Само Тесла в момента използва четири различни вида литиево-йонни батерии, а преди това е използвала поне още толкова, които вече остаряха като технология.Само невежи като тебе смятат че все още се използват онези първите литиево-йонни батерии, дето ги измислил японеца, че чак пък и се хвалите с простотията си, като я развявате наляво-надясно с гордост.
Коментиран от #31, #32
18:57 14.03.2020
29 И за какво ти е развитие
До коментар #24 от "Госあ":
Какво развитие очакваш при фотоволтаиците? Вече са си достатъчно ефективни. Сега остава единствено да им пада цената и тя продължава да пада, въпреки че в момента предлагат най-ниската цена на тока за киловатчас в сравнение с всички останали източници.От КПД на фотоволтаиците, зависи само на колко квадрата ще се разположат панелите за 1kWp мощност. Годишният добив от 1kWp мощност е еднакъв и за фотоволтаици с КПД 10% и за фотоволтаици 25%. За България ще е около 1300kWh Ако са разположени едни до други, накрая на годината добива ще е абсолютно еднакъв, ама и това не го пише в google.
Коментиран от #33
19:05 14.03.2020
30 Българин
Коментиран от #34, #38
19:25 14.03.2020
31 Госあ
До коментар #28 от "Чичко google не помага, а?":
Ново поколение могат да бъдат графенови такива, троле. Батериите на теслите са Панасоник, а електрониката Бош.Коментиран от #39, #51
19:49 14.03.2020
32 Батерий
До коментар #28 от "Чичко google не помага, а?":
Това което правеха е да изстаняват изолатора между анода и катода, няма други химии които са по ефикасни. Обаче това води до риск понеже по лесно може да укаси. В момента има застой докато се измисли нещо ново.Коментиран от #41
19:50 14.03.2020
33 Госあ
До коментар #29 от "И за какво ти е развитие":
Щом не го пише в гугъл, значи си го заври...нали знаеш къде. Всички достоверни (реферирани) източници имат електронни издания.19:54 14.03.2020
34 Госあ
До коментар #30 от "Българин":
Има някакъв смисъл в тези фотоволтаици за производството на водород, като по този начин се използват максимално флуктуациите в генерирания ток с малки батерии, които да подават напрежение за електролизата на водата и да се генерира водород,който може да се съхранява и използва за транспорт. Включително за тежкотоварни камиони, кораби и самолети. Но при положение, че фотоволтаиците дават 50% повече въглероден диоксид на киловатчас от АЕЦ, се чудя защо да не бъдат използвани малки реактори за водородните станции, вместо тия боклуци?20:03 14.03.2020
35 Боре каскета
20:04 14.03.2020
36 Симеон
20:22 14.03.2020
37 Тракиец
20:30 14.03.2020
38 Самостоятелно не могат
До коментар #30 от "Българин":
Разбира се, че фотоволтаиците самостоятелно не могат да се справят, защото са само малка част от решението. Те идеално се комбинират с вятърни генератори, защото вятърът духа най-много, когато не пече слънце - през нощта, зимата и когато е облачно.На практика комбинацията между слънце и вятър, дава почти равномернен седмичен добив на енергия през цялата година, но не и всеки ден. Затова е необходим и друг източник плюс съхранение на енергия. ВЕЦ-овете се справят и с двете. Съхранение и регулиране на потреблението, вместо на производството, може да се оигури и с помощта на батерии, а електромобилите са чудесното решение.
През зимата има нужда от отопление и когенераторите на газ са идеално решение за чисто децентрализирано комбинирано производство на ток и топла вода, директно в сградите и кварталите, без да се товари електропреносната мрежа.
Коментиран от #55
21:02 14.03.2020
39 Чичко google не помага, а?
До коментар #31 от "Госあ":
Я все пак питай чичкото, тези графенови батерии, дали пък не са ... и те литиево-йонни? Беднотия и простотия трудно можеш да скриеш, колкото и да се опитваш!Коментиран от #45
21:11 14.03.2020
40 Джугана
Коментиран от #43, #62
21:31 14.03.2020
41 Конго
До коментар #32 от "Батерий":
А нещо за намаляването на количеството кобалт в батериите да кажеш? А за различните размери и форми на батериите? За новите призматични батерии които ползват за модел 3 в Китай, които пък са съвсем без кобалт? Все еднакви казваш? Проблем при изтъняването на изолатора са дендритите, ако въобще знаеш какво е това. Именно новите химии и покрития се борят с тях, за да се удължи безопасно живота на клетката.Освен това батерията не се състои само от клетки, електрониката и охлаждането също са важни, така че не всичко е химия.
Коментиран от #42, #54
21:36 14.03.2020
42 Батерий
До коментар #41 от "Конго":
А някакъв линк да видим като махна кобалта батериите по-добри ли станаха или махането е поради друга причина???21:39 14.03.2020
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ягост
До коментар #43 от "Боре каскета":
Бате Боре, забрави да пишеш че сме мило семейство педерасти и ще си имаме семейна Тесла като заминем за НорвегияКоментиран от #57
22:30 14.03.2020
45 Госあ
До коментар #39 от "Чичко google не помага, а?":
Помага, помага. Абе ти да не си завършил и ти "физика и мениджмънт " или "мениджмънт на физиката" или къв'то булшит беше и то в некъв колеж като твоя идол паляка. И то полузавършил 😂 ,че толкова разбираш от физика? "Основната разлика между често използваните литиево-йонни батерии и твърдотелните батерии е, че първите използват течен електролитен разтвор за регулиране на потока ток, докато твърдотелните батерии използват твърд електролит.Твърдотелните електролити са много по-издръжливи от течните, така че твърдотелните батерии са много по-издръжливи от литиево-йонните и няма да се налага да ги подменяме на 2-3 години."Коментиран от #46, #53, #56
22:32 14.03.2020
46 Госあ
До коментар #45 от "Госあ":
Т'ва наскоро, като се прибрах у милата си родина некъв смешник започна да ми "обяснява" откровени глупости и на въпроса ми какво е завършил, гордо отговори "биомениджмънт" 😂 би трябвало, ако имах меч до себе си, да имам право да го изкормя предвид тона и образованието му 😂 ама нали сме у демокрация....22:40 14.03.2020
47 ASD
Дали това се получава заради пестене на материали или нарочно се съкращава живота с цел купуване на нов "тостер" след 2-3 години е друга тема.
Новите ел. автомобили, обаче са направени така че поправката им е все по-трудна, а трябва да се сменят цели агрегати.
Коментиран от #48
22:59 14.03.2020
48 Обичам свинска пържола
До коментар #47 от "ASD":
Да наистина е странно в началото казваха че ел. моторът е на практика вечен. Обаче все повече тесли има по 2,3,4 сменени ел двигатели????И човек започва да се пита абе чакай малко какво става тука има нещо гнило в Дания???Коментиран от #52
23:18 14.03.2020
49 Ха ха
До коментар #11 от "гост":
Не си ти когато си прост23:56 14.03.2020
50 Виктор
23:58 14.03.2020
51 Чук
До коментар #31 от "Госあ":
Кви графени, кви пет лева бе каиш?! Те ония с пурите че ти бутат гювеч зер...тоя графен щи го изкарат през г@за...смехурко заблуден00:04 15.03.2020
52 Ха ха
До коментар #48 от "Обичам свинска пържола":
Има има и яко мирише, дип че чат пат и се самозапалва00:05 15.03.2020
53 Ъхъ
До коментар #45 от "Госあ":
И са едни евтини, да не говорим че всяка втора е такава, май си бил далеч на запад в Босилеград а?!))))Коментиран от #58, #59
00:08 15.03.2020
54 Заир
До коментар #41 от "Конго":
Тъй ми то си гребе и акъл00:15 15.03.2020
55 Стига ва
До коментар #38 от "Самостоятелно не могат":
Духа, духа, яко духа....00:17 15.03.2020
56 Чичко google не помага, а?
До коментар #45 от "Госあ":
Къде е графен, а къде са твърдотели батерии? За тебе май са едно и също и не знаеш даже какво да попиташ чичкото в полето, да не говорим да разбереш резултата.Това, че батериите са твърдотели и/или графенови, не значи че не са литиево-йонни. Както виждаш, разработките на литиево-йонните батерии са толкова много, че само с основните конструктивни разлики не можеш да се оправиш.
Потенциалът им се развива, а цената пада и троленето няма да промени този факт. Батериите се зареждат все по-бързо, стават по-малки и леки, а броя цикли живот се увеличава. Само увеличението на циклите от 1000 на 5000 вече прави батерията 5 пъти по-рентабилна, даже без да и се променя цената, а и тя пада.
Коментиран от #60
04:10 15.03.2020
57 за гъби съм
До коментар #44 от "Ягост":
Боре, гост, мило семейство, докато правите опити гост да зачене, моля обмислете вариант да ме осиновите. Мечтая да раста в семейство с двама татковци, да живеем в Норвегия и да си имаме ТеслаКоментиран от #61
06:03 15.03.2020
58 Госあ
До коментар #53 от "Ъхъ":
И на запад и на изток съм бил. Що ? ама не на туризъм като повечето профани. ти в босилеград ли си бил ? Кажи как са плескавиците08:42 15.03.2020
59 Хъх
До коментар #53 от "Ъхъ":
Сестра ти на шосето край Босилеград ли работи?08:46 15.03.2020
60 Госあ
До коментар #56 от "Чичко google не помага, а?":
Да ти кажа за мен не е никакъв проблем, ако не различавам литиево йонните батерии от графенови,но за теб е .Нали се пишеш нек'во експертче. Аз просто казвам, че електрокарите замърсяват повече дори от дизеловите автомобили и са абсолютно непрактични. А в батериите няма никакво развитие. Евентуално твърдотелните графенови такива биха имали никакъв смисъл, но изглежда това е поредната фантасмагория. Вие феновете на паляка не сте и фантасти,а фантасмагористи.Коментиран от #65
08:51 15.03.2020
61 гост
До коментар #57 от "за гъби съм":
Споко, Борката е станал и ще ни просветли с някоя заучена мъдрост от Фейса или Гуглето. Мъск е велик!10:30 15.03.2020
62 Driving pleasur
До коментар #40 от "Джугана":
Джуги, забрави да пишеш че сме мило семейство педерасти и че си имаме семеен пикап в цвят на дъгата и ни един гей парад не минава без наше участие.10:34 15.03.2020
63 Лоувъглероден ЕкобиоменаджЪр
Коментиран от #64
13:43 15.03.2020
64 Вече ги правят като
До коментар #63 от "Лоувъглероден ЕкобиоменаджЪр":
тонер-касетите за принтерите, а сервиза ще ви го правят онлайн срещу, прилично източване на кредитната ви карта.. айдее на електрокарите13:48 15.03.2020
65 Той само казвал
До коментар #60 от "Госあ":
Ти хубаво казваш тези неща, но всичките са лъжи. Графена е материал за катода или анода на литиево-йонната батерия, а твърдотелните батерии са литиево-йонни батерии с твърд електролит, който е също различни видове или стъкло или керамика. Не е нужно да си специалист, а да имаш поне малко обща култура, когато тръгваш да спориш с някой и да го убеждаваш. Това че "си казал" нищо не значи.Електромобилите са по-чисти още на втората година, а само за 8-годишната гаранция на батерията, при твоя пробег, един електромобил ще е седем пъти по-чист от най-икономичния дизел. Тоест за осем години, ти ще отделиш седем пъти повече въглероден двуокис само от ауспуха, отколкото за производството и за тока за зареждане на електромобила. А твоят автомобил също трябва да бъде произведен, за неговото гориво също се отделят вредни емисии. Производството и рециклирането на масла, филтри и други консумативи също имат своя въглероден отпечатък. Да не говорим за възможността в батерията на електромобила да се съхранява ВЕИ енергия, когато има свръхпроизводство и тя да се ползва при нужда вместо да се палят газови или въглищни централи, спестявайки още въглеродни емисии. Дизела това може ли го?
Коментиран от #66
15:43 15.03.2020
66 гост
До коментар #65 от "Той само казвал":
Отново си смених самоличноста , но всички ме знаят като Норвежеца. АЗ КАЗВАМ електромобила е по-чист. Моя е чист защото е на плакат на стената. Аз го бърша редовно , защото при молебен често го целувам.Проблема на всичко което пиша е , че е в въдеще неопределено време. Реалностите са :Тесла не става за всякаква употреба, Тесла е най -добре да се кара градско. Пикап Тесла е глупост безподобна, а тези батерии за които се пенява от сума ти време са лабораторни проекти. Отделно съм платен трол. Мъск акбар! Тесла е номер едно!!!
Коментиран от #68
16:54 15.03.2020
67 TSLA
17:31 15.03.2020
68 Съгласен съм тебе, антиелектрик
До коментар #66 от "гост":
1.Тесла определено не е за всеки, съгласен съм.2. Tesla е най-добре да се кара градско, съгласен съм, при градско каране електромобилите, независимо дали са Тесла, са няколко пъти по-ефективни от ДВГ. За извънградско не стават, ако имаш за цел да минеш повече от 2700 км за 24 часа. За такива "геройства" , дизела си е дизел. Може да мине 200-300 км повече! 3. Пикапа, че е с "глупава" форма, спор няма, но че дърпа повече от F150, пак няма спор, а за работягите ползващи пикапи, това е по-важното, отколкото формата.
4. Батериите засега са лабораторни проекти, точно като Модел У, който официално беше лабораторен проект до 15 март тази година което ЩЕ Е СЛЕД, опааа, всъщност БЕШЕ ДНЕС.
18:25 15.03.2020
69 незнайко
До коментар #14 от "гост":
Колко в БЪЛГАРИЯ въртят по 40 000 километра на година ? След 1000 заряда и при 300 км. пробег сте навъртял 300 000 километра и трябва да се сменя батерията ако искате да продължавате със същото темпо ! Колата наистина няма да има нужда от ремонт, но заслужава ли си цената за смяна на батерията САМО ???Коментиран от #70
11:30 16.03.2020
70 Смяна на батерията?
До коментар #69 от "незнайко":
Първите батерии на Тесла, в най-лошия случай изкарваха по 300 хиляди километра, като причината за смяната беше, че са правени само бързи зареждания, без нито едно бавно. Бавните зареждания са необходими за балансиране на заряда на отделните клетки и батерията дава грешка, защото се получава дисбаланс, а не че е свършил живота на клетките. Сега вече този проблем е решен и има батерии които са изминали над 500 хиляди км дори само при бързо зареждане.Дали си заслужава смяната? Ако ще плащаш батерията, значи трябва да е минала гаранцията, което означава че караш от първите тесли, които зареждат безплатно за целия живот на автомобила. Дори да си минал само 300 000 км, това са ти спестени 30+ хиляди евро само от гориво. Колко да струва батерията, ако върнеш старата?
12:03 16.03.2020