Тъй като коронавирусната пандемия продължава да нанася удари върху обществото и икономиката, все още е трудно да се определи цялостното ѝ въздействие върху индустрията на електрическите превозни средства. Без съмнение, заразата ще намали продажбите на електромобилите, но дали ще се промени и локацията, където попада техният най-голям дял? Със сигурност е трудно да се каже, но според актуални изследвания, изглежда, че "центърът на електрическата мобилност“ се движи от Китай към Европа.
Според публикация в eeNews Automotive, именно това сочи анализ на водещата консултантска компания McKinsey. Проучването показва, че докато продажбите на електромобили са бавни в Китай и дори намаляващи в САЩ, то Европа се намира в бързата лента по отношение на електрическата мобилност.
McKinsey откри, че през 2019-а на Стария континент новите регистрации на "електрички" и хибриди са нараснали с 44% до над 600 000 превозни средства. За сравнение, в Китай продажбите на електрифицирани коли са се повишили само с 3% до 1.2 милиона бройки, докато в САЩ пазарът се е свил с 12% до малко над 300 000 коли. Глобално за 2019-а новите регистрации на електромобили и хибриди възлизат на 2.3 милиона, което представлява ръст от 9% спрямо 2018-а. Това позволява на Европа да увеличи относителния си дял в пазара на електрифицирани превозни средства на 25%.
Кои страни в Европа показват значителен растеж в електрическата мобилност?
Според McKinsey, през 2019-а, с над 110 000 продадени електрифицирани коли, Германия е третият най-голям пазар в света и най-големият в Европа по абсолютна стойност. Въпреки това, с пазарен дял от 2.8% на хибриди и електромобили, относително Федералната република се намира по средата на класацията в Стария континент. Лидерските позиции по отношение на електрическата мобилност в Европа и в света се заемат от Норвегия с почти 45% пазарен дял, Исландия с 22% и Холандия с 13%.
„Търсенето на Стария континент рязко се е увеличило. Може да се очаква тази тенденция да продължи, благодарение на строгите ограничения по отношение на отделянето на CO2 от ЕС“, казва Николай Мюлер, старши партньор в офиса на McKinsey в Кьолн.
Анализът на консултантската компания сочи, че Tesla все още е водещият производител на електрически превозни средства. През 2019-а американската компания продаде 368 000 електромобила, 300 000 от които единствено бяха Model 3. За сравнение, немските топ марки BMW и VW са отчели респективно 133 000 и 85 000 продажби на електрифицирани превозни средства. Всъщност Model 3 става толкова популярен в Европа, че започва да задминава съпоставими ДВГ седани на конкурентни премиум автопроизводители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фактите говорят
12:04 29.03.2020
2 ГосТ
12:10 29.03.2020
3 Borislav Popov
12:13 29.03.2020
4 Боби
Коментиран от #7
12:24 29.03.2020
5 така така
12:36 29.03.2020
6 Мазнинката свърши
15:17 29.03.2020
7 Японеца
До коментар #4 от "Боби":
Ако се задържи нефта на 30/40$ за барел, електричките ще станат ненужни, но ще имат време да се развиват, като по-еко И по -мощни! Рано или късно, ще вземат средно решение, двг или газова турбина, ще зареждат батериите!Коментиран от #8
15:26 29.03.2020
8 гост
До коментар #7 от "Японеца":
За твое най-голямо съжаление ако ще и 10 долара да е петрола , изискването за 95 гр на км от догодина си стои и само 4 годинки по-късно ще стане 65 !!! Като сложиш и заявленията на практически всички големи градове за забрана на двг , ако ще и 10 цента да стане нафтата , пушилниците няма да ги бъде !! И то по-скоро отколкото можеш да си представиш !!Коментиран от #11, #12
15:36 29.03.2020
9 Алфа Ромео
15:49 29.03.2020
10 Гражданинът X
Коментиран от #13
12:13 30.03.2020
11 Русенец
До коментар #8 от "гост":
1,59лв/л нафта в Русе ;) Обещах да ти се обадя, като падне под 1,63. Ще ти се обадя пак, като падне още. Продължаваш ли да твърдиш, че няма начин да падне на 1,50?12:10 31.03.2020
12 Русенец
До коментар #8 от "гост":
Само 4 годинки по-късно ще се чудим, на кое кьоше да засеем още малко ечемик. Май въобще не виждаш, накъде върви света. Хората ще се борят за хляб, не за коли.Коментиран от #14
12:12 31.03.2020
13 Долен ляв педал
До коментар #10 от "Гражданинът X":
е друго е да зацепиш съединителя, вместо да си като в луна парк16:30 31.03.2020
14 Е така де
До коментар #12 от "Русенец":
Не виждам какво пречат електромобилите за сеитбата на жито? Да не искаш да кажеш, че житото се нуждае от киселинния дъжд предизвикван от смогът от автомобилите с ДВГ? Без ДВГ всички посеви ще са много по екологично чисти.20:15 31.03.2020