Chevrolet възложи на своите глобални дизайнерски студия да представят бъдещето на Corvette и резултатът, получен от британския им филиал, е поразителна, футуристична концепция, която преосмисля емблематичния спортен автомобил за електрическата ера. Тази дизайнерска студия, една от няколкото концепции на Corvette, които ще бъдат представени тази година, съчетава класически стилистични елементи на Corvette с най-съвременни технологии.
Драматичният дизайн на концепцията включва врати тип „gullwing“ и разделен преден и заден прозорец, което е ясен намек към „разделения прозорец“ на легендарния Corvette Stingray от 1963 г. Централната греда, наречена „Apex Vision“, осигурява панорамна гледка към пътя и заобикалящата го среда, като служи като структурен елемент.

Размерите на концепцията са забележителни: 22-цолови предни и 23-цолови задни колела, височина 1034 мм, широчина 2179 мм и дължина 4669 мм. В сравнение с актуалния C8 Corvette, който е висок 1234 мм, широк 2172 см и дълъг 4630 мм, концепцията представя значително по-ниска и по-широка стойка.

Под футуристичната му обвивка се крие неуточнено задвижване за електромобил, което е ясен знак за ангажимента на GM към електрификацията. Това е в съответствие с предишни изявления на президента на GM Марк Ройс и главния изпълнителен директор Мери Бара, които потвърдиха разработването на електрически Corvette, използващи платформата Ultium.

Дизайнът на концепцията безпроблемно съчетава класически елементи на Corvette с усъвършенствани аеродинамични характеристики. Заостреното задно стъкло и познатите арки на колелата отдават почит на наследството на Corvette, докато изваяната долна част на каросерията, променящите се аеродинамични повърхности и разгъващите елементи подчертават ориентирания към постиженията дизайн.
Старши вицепрезидентът на GM по глобалния дизайн Майкъл Симкоу подчертава ролята на тези модерни дизайнерски студия за разширяване на границите на автомобилните иновации. „Тези екипи имат за основна задача да си представят как може да изглежда мобилността пет, десет и дори двадесет години напред в бъдещето и да стимулират иновациите за GM“, заявява Симкоу. Тази концепция служи като доказателство за тази визия, показвайки потенциалното бъдеще на Corvette в един електрически, технологично напреднал пейзаж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МерчФЕН
Коментиран от #2, #3, #5
16:00 08.04.2025
2 стига с тия детски глупости ,
До коментар #1 от "МерчФЕН":
че се излагаме вече . То няма работещ прототип ама задминахме водещите производители !16:31 08.04.2025
3 Само питам
До коментар #1 от "МерчФЕН":
Двигателя от Голф 2 ще бъде ?16:38 08.04.2025
4 Бойкот на алчния сайт О.Л.Х.
19:32 08.04.2025
5 Пилотът Гошу
До коментар #1 от "МерчФЕН":
Бягай с тоя сбиротак, не е нещо повече от купчина боклук, некадърно сглобена даже... Виж му свръзките, парковете... Туй ако му тури двигател ще се разпадне след 5 минути, ако въобще издържи и толкова... Всичките му "характеристики" съществуват само на хартия, нищо реално няма...23:24 08.04.2025