Често може да се чуе, че електрическите автомобили нанасят не по-малко вреди на природата, отколкото колите с бензинови и дизелови двигатели. Една от причините е, защото, електричеството често се получава от въглища, производството на което значително замърсява атмосферата.
Напоследък обаче се наблюдава интересна тенденция - добивът на въглища в САЩ през март тази година е намалял с 36% в сравнение със същия период на миналата. И причината не е само в коронавирус пандемията. Факт е, че след спада на цените на петрола, въглищата се оказаха най-скъпият минерал на планетата, който се използва за енергия.
Според Ройтерс почти половината от световните въглищни станции за добив на суровини тази година ще бъдат нерентабилни! Любопитно е, че само допреди няколко години въглищата наистина често се използваха за производство на електроенергия дори в Съединените щати.
Факт е, че до 2008 г. въглищата осигуряват 49% от цялата електроенергия в Америка. През 2018-а обаче този процент вече спада до 28. И с всяка година става все по-малък. В момента Китай е лидер в производството на въглища в света - около 3 500 милиона тона годишно. На второ място е Индия - 716 милиона тона, САЩ е на трето - 702 милиона тона.
В Китай 80% от електроенергията се получава чрез изгаряне на въглища. Затова ще бъдем честни - китайските електромобили все още са доста „мръсни“. В САЩ и Европа, с времето те стават по-чисти и по-чисти.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КОНТРАТА
Коментиран от #3
11:03 14.04.2020
2 Geo
Ето това се казва политкоректна статия. Да питам авторчето ами ако китайска кола се зарежда в Америка дали според него ще е чиста или мръсна. Като гледам колко е политкоректен за него ще си остане мръсна.
Коментиран от #7, #31
11:07 14.04.2020
3 Сливи за смет
До коментар #1 от "КОНТРАТА":
А не забравяй и наЩе Марици.11:08 14.04.2020
4 Гост
11:09 14.04.2020
5 КОНТРАТА
11:10 14.04.2020
6 onq s konq
11:11 14.04.2020
7 Гост
До коментар #2 от "Geo":
Не чети и ти като Дявола Евангелието! Има се предвид енергията за производството!Коментиран от #10
11:12 14.04.2020
8 пълни глупости
Коментиран от #13
11:15 14.04.2020
9 Джудже
11:15 14.04.2020
10 Geo
До коментар #7 от "Гост":
Изобщо не чета като дявала евангелието - ясно пише че "китайските електромобили все още са доста „мръсни".Има ли значение китайски ли са или корейски или американски.
А повече от вярно е че електромобилите замърсяват даже повече от старите дизели. Не пушат аспусите но пушат комините на ТЕЦ а като сметнеш и загубите при производство, пренос, зареждане излиза много зле. Отделно ако смятаме производството и унищожаване на батериите сметката хептен не излиза.
ВЕИ не вършат работа защото повечето хора ще си зареждат електромобилите през нощтта. Единствено АЕЦ е екологично но същите които лаят срещу дизелите лаят и срещу АЕЦ.
Цялата работа е да се занули пазара на коли.
11:27 14.04.2020
11 Този
11:28 14.04.2020
12 пилот на Ферари
В Сащ Ford F-150 е най продавания модел?? Колко харчи с огромните си двигатели и колко вредни емисии ? Почти половината автомобили който се произвеждат там са с двигатели от 4 литра нагоре .
Защо Тръмп се отказа от споразумението за парниковите газове ?
Коментиран от #17
11:30 14.04.2020
13 Geo
До коментар #8 от "пълни глупости":
Що бе въглищата да не би да нямат добиване и транспорт пък петрола не се рафинира с ток. Виж с ток се мелят въглищата за да могат да горят в ТЕЦ. Второ ясно ли ти е че само 70% от енергията употребена за зареждане на акумулаторите може да се върне. Да си чувал че охлаждат акумулаторите на електромобилите.Отделно въглищата съдържат много повече сяра спрямо петрола - а от нея се получава сярна киселина в атмосверата. Успяват да уловят повечето но въпреки това емисиите са страшно големи.
Коментиран от #14
11:37 14.04.2020
14 Нео
До коментар #13 от "Geo":
Колко е населението на обора и колко на Китай ? А през зимата отопление трябва на всеки. У нас като сме в ЕС да не би да не се използват дърва и въглища за отопление през зимата ? А за добив на електрическа енергия ? Въглищата не са пряко свързани с електромобилите.Освен това :
Китай запазва позицията си на гигант в добива на вятърна енергия, инсталирайки 19.7 гигавата нови мощности, докато ЕС е добавил 15.6 гигавата производствен капацитет. Инсталираните от САЩ нови мощности са малко над 7 гигавата!!!!!!!
Освен това цената на петрола е ниска само от няколко месеца. И въпреки това американците са на трето място по добив на въглища !!!
Какво ги правят като не ги горят ? Ядат ли ги ?
11:47 14.04.2020
15 Справедлив
Коментиран от #16
11:47 14.04.2020
16 аман от оръфляци
До коментар #15 от "Справедлив":
" Време е света да озапти китайския комунизъм" ??!!И като го озапти - у вас нито телевизор , нито компютър , нито интернет - само ще си на газена лампа !
Коментиран от #22
11:54 14.04.2020
17 Geo
До коментар #12 от "пилот на Ферари":
Естествено че ако ги няма електричките по малко въглища ще се горят - тока за електричките трябва да дойде от някъде и обикновено това са въглищни централи. Около 20-30 киловатчаса са батериите на електричките. За зареждане ще трябват около 40 заради загубите. 3 милиона коли и ако станат електрички в България ще им трябват 120 гигаватчаса електроенергия.В момента България потреблява това за денонощие - значи ще удвоим потреблението и защото не си строим АЕЦ ще трябва доста ТЕЦ-ове да направим.
Коментиран от #18
11:54 14.04.2020
18 пилот на Ферари
До коментар #17 от "Geo":
Ами нали за това сменихме осветлението с енергоспестяващо .Ами по тая логика трябва да изключим и климатиците! Имаш ли на идея колко хора се топлят на климатик и колко ток се използва ?
А през лятото за охлаждане ?!
Ами дай да се отречем изобщо от тока ! Да се върнем направо в каменната ера!
Ама и тогава пак на дърва и въглища !
Коментиран от #20
12:04 14.04.2020
19 Гост
12:06 14.04.2020
20 Geo
До коментар #18 от "пилот на Ферари":
Ти четеш ли какво съм написал - някъде да съм казал нещо срещу тока. И аз много добре имам идея колко ток се ползва ама ти явно нямаш.Я пак прочети - говоря за екологичност и че електричките изобщо не са по екологични даже и от старите пушещи дизели. Аз съм за хибридите но единствено пълните - там разхода е 1.5 до 2.5 на 100 и има реално по малко емисии. А електричките са пълна пунта мара.
Това че токът де дойдел от ВЕИ-та пак е пълна измама, много хора не правят разлика между инсталирани мощности и произведена енергия. През нощтта и когато няма вятър няма "екологична" енергия нищо че инсталираните мощности са големи.
Коментиран от #21
12:21 14.04.2020
21 пилот на Ферари
До коментар #20 от "Geo":
До колкото разбирам от твоите изчисления / ако изобщо ги разбирам/ ти смяташ консумираната енергия на всички електромобили включени всички заедно и в непрекъснат режим.А това не е така.
Освен това ако съм наясно с акумулаторите , консумацията при зареждането в началото и края на цикъла е различна . При напълно разреден акумулатор в началото консумацията е по голяма като намалява прогресивно до края на зареждането.
Другото което искам да кажа е , че консумацията от климатиците / давам само тях като пример / многократно надхвърля консумацията от зареждането на електромобилите.
Та въпросът ми беше - трябва ли да се лишим и от климатиците ?!
12:30 14.04.2020
22 Селянина
До коментар #16 от "аман от оръфляци":
Глупости! Китай освен да копира и работи евтино нищо друго не прави. Факт!Коментиран от #25
13:14 14.04.2020
23 pbdan
13:39 14.04.2020
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 шамандуро
До коментар #22 от "Селянина":
Китай е фабриката на света и произвежда oĸoлo 80% oт ĸлимaтицитe, 70% oт мoбилнитe тeлeфoни и 60% oт oбyвĸитe в cвeтa.Kитaй мoжe дa ce пoxвaли c гpyпи eфeĸтивни дocтaвчици, ĸaĸвитo нa дpyги щe им e тpyднo дa изгpaдят.
Тази "Фабрика Азия" сега произвежда почти половината стоки на планетата.
Коментиран от #29
14:37 14.04.2020
26 Ха ха ха ха ха ха
абсурдистан.
Нямате представа колко само ви мрази и ненавижда света американски кухи тикви.
Да живее Китай !
Коментиран от #34
15:49 14.04.2020
27 Huawei
Хайде бе тръмпи бу-бой,че стана скучно.
🤣🤣🤣
Яд ви е,че каквото и да направите,шахмата от страна на Китай ви е гарантиран.
Жалки американски твари
15:53 14.04.2020
28 Истината е в
18:20 14.04.2020
29 нешамандуро
До коментар #25 от "шамандуро":
Питам какво произвеждат китайците??? Освен световна продукция под контрола на големите производители. Всичко друго е пълен боклук с качество made in china...Коментиран от #37
19:03 14.04.2020
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Бай Кольо
До коментар #2 от "Geo":
Кажи нещо за Руските електромобилиКоментиран от #33
22:55 15.04.2020
32 Умен
08:44 16.04.2020
33 Янек
До коментар #31 от "Бай Кольо":
Те ютия не могат да направят та електрически автомобили08:44 16.04.2020
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Melavi
03:54 19.04.2020
36 ивелин
15:00 12.05.2021
37 Истината
До коментар #29 от "нешамандуро":
“Скорошен доклад показа, че Китай си осигури първо място по отношение на глобалните патентни заявки през 2021г., далеч пред всички останали страни.Службата за интелектуална собственост на Китай през 2021г. е получила 1,59 милиона от общо 3,4 милиона заявки за патенти, подадени в целия свят, според доклада на Световните индикатори за интелектуална собственост (WIPI), публикуван тази седмица. Според същия доклад броят на патентите, подадени в Китай, е близо до общия брой на следващите 12 държави взети заедно. “
13:53 15.01.2023