BMW продължава активно да популяризира новото си поколение електрически превозни средства под общото име Neue Klasse, наблягайки на динамиката, иновациите и емоционалността, които трябва да станат основата на новата ера на марката. В този контекст производителят реши да обърне специално внимание не на традиционен седан или практичен кросоувър, а на спортен седан, наречен BMW VDX - Vision Driving Experience, който трябва да се превърне във флагман на инженерното и дизайнерско мислене на компанията в областта на електромобилността.
Първият публичен дебют на този прототип се състоя по-рано тази година, но по това време колата беше обвита в цветен камуфлаж, който скриваше ключови дизайнерски решения. Сега, в навечерието на международното автомобилно изложение в Шанхай, VDX се появява пред публика за първи път без прикритие, въпреки че компанията подчертава, че това все още не е сериен модел, а предшественик на нов електрически спортен седан в семейството на Neue Klasse.

За да подчертаят уникалността на концепцията, разработчиците дават на прототипа специално луминисцентно покритие, което ефективно блести на тъмно и създава визуално шоу по време на динамични демонстрации. Именно в тази форма BMW VDX демонстрира своята уникалност в Шанхай - шоуто беше придружено от впечатляващ светлинен дизайн и се превърна в особено ярко събитие на изложението.
Философията на дизайна Neue Klasse, която вече се появи в предишни концепции на BMW, е напълно запазена във VDX. Но въпреки това, компанията иска да отбележи, че окончателната производствена версия на модела ще претърпи промени. Това важи както за екстериора, така и за техническото оборудване, въпреки че основните пропорции, LED оптиката и разпознаваемият силует едва ли ще претърпят радикална ревизия.

Интериорът на модела също все още не е окончателен. Прототипът показва временни контроли, необходими за тестване - по-специално бутони, стърчащи изпод централния тунел. В същото време има ключови архитектурни иновации, които са характерни за Neue Klasse: новото цифрово табло Panoramic iDrive, което съчетава широк дисплей под предното стъкло и голям сензорен екран в центъра на конзолата. Тези елементи трябва да осигурят напълно ново изживяване на взаимодействието водач-автомобил.
В допълнение към визуалния компонент, ергономията е впечатляваща: воланът с четири спици с необичайна форма е преминал серия от изпитания и тестове, предназначени да осигурят максимален комфорт и прецизност на управление. Централният тунел е оборудван с физически контроли - по този начин BMW демонстрира, че не възнамерява напълно да се откаже от тактилния контрол в полза на сензорния такъв.

Като се има предвид спортното позициониране на VDX, салонът включва и карбонови състезателни седалки тип кофа с многоточкови предпазни колани – елемент, който едва ли ще бъде запазен в серийната версия, но подчертава ДНК-то на концепцията.
В основата на този прототип е новата платформа Neue Klasse, която прави своя дебют на BMW VDX. Основният технологичен пробив на платформата е системата Heart of Joy - универсален електронен блок, който интегрира управлението на всички основни електрически компоненти: от електродвигателите до спирачната система, кормилното управление и рекуперацията. Според официалните данни, Heart of Joy е десет пъти по-мощен от предишните системи за управление и позволява по-прецизно, динамично и интуитивно управление на автомобила във всякакви пътни ситуации.

На практика това се въплъщава по-специално в новата система за рекуперация, която е станала с 25% по-ефективна в сравнение с настоящите модели на BMW. Това позволява на електрическото превозно средство да избегне използването на традиционни фрикционни спирачки в ежедневните условия - те се използват само при аварийно спиране или в трудни пътни ситуации. Този подход не само подобрява енергийната ефективност, но също така допринася за по-плавно спиране и намалено износване на частите.
Заслужава да се отбележи и фактът, че VDX не е просто шоукар, а истинска тестова платформа, на която вече се тестват всички ключови компоненти на бъдещите електрически превозни средства на BMW. Това позволява на компанията да оцени поведението на колата при различни условия с висока точност и да постигне максимално съответствие между визия и реалност.

Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Торнадо
10:50 23.04.2025
2 Какава е таз немскокитайска
10:59 23.04.2025
3 Бай Амет чобанина
Коментиран от #4
10:59 23.04.2025
4 ГЕРБ СДС
До коментар #3 от "Бай Амет чобанина":
Лъжец си11:09 23.04.2025
5 Ква е тая
11:15 23.04.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Пр о ста държава
Коментиран от #12
11:17 23.04.2025
8 Торнадо
11:45 23.04.2025
9 Ток и жица
11:51 23.04.2025
10 Сюзън
12:48 23.04.2025
11 Да не ти е в гаража!
12:56 23.04.2025
12 Сюзън
До коментар #7 от "Пр о ста държава":
😁 Остана ли още за обиране? Щото очи пълни-ръце празни не е много о.к. Добре е тези неща да се правят с адвокати, които да гарантират поне 1 брой за обраните или някакъв % от печалбата.13:02 23.04.2025
13 Абе,
15:11 23.04.2025