McLaren ще продължи своя поход към все по-леки хиперкари, гледайки към следващото си поколение модели. Това предаде Motor1.
С неизбежното приемане на хибридната технология теглото на автомобилите ще се увеличи, което има особено голямо значение за високопроизводителните коли.
"Олекотяването на нашите хиперкари е в центъра на стратегията ни за следващите генерации на McLaren. Вече сме водещи в класа си и сме ангажирани с по-нататъшното редуциране на теглото, за да можем да увеличим ефективността и производителността на бъдещите ни хибридни модели, които ще бъдат представени до 2025-а", заяви Майк Флюит, главен изпълнителен директор на McLaren Automotive.
„Масата на превозните средства е врагът на производителността, независимо дали колата е оборудвана с конвенционален двигател с вътрешно горене или изцяло електрифициран силов тракт. Именно заради това спечелването на надпреварата в олекотяването на автомобилите е абсолютен приоритет за нас, както и една от причините да инвестираме в наше собствено съоръжение за иновации и производство на композитни материали във Великобритания", допълни той.
Стремежът на автоконцерна към все по-леки хиперкари може да се види и в 765LT - най-новия модел в бруталната 'Longtail' линия на компанията.
Лимитираният хиперкар, от който ще бъдат произведени 765 екземпляра, тежи само 1229 килограма. Това го прави с 80 кг по-лек от 720S - моделът, на който е базиран.
Намаленото тегло е постигнато чрез използването на редица композитни елементи като състезателни седалки, нови 10-спицови джанти, чиито болтове са титаниеви, олекотени странични стъкла и задно стъкло от поликарбонат. Свалени са дори стелките и няма възможност за облегалка за ръката. Заводският 765LT не разполага дори с климатик, който все пак се предлага като безплатна опция. Олекотяването включва и първата изцяло титаниева изпускателна система на McLaren. Освен това, цялата каросерия на 765LT е от карбон, което спестява 14 кг.
Комбинацията от намаленото тегло и максималната мощност от 754 конски сили позволяват на хиперкара ускори от 0-100 км/ч само за 2,8 секунди, а от 0-200 км/ч - за 7,2 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ГОСТ
Коментиран от #2
13:26 26.04.2020
2 И ти грешиш
До коментар #1 от "ГОСТ":
По-скоро заглавието трябва да е "Макларън олекотява хиперкарите си"."на" е излишно.
15:09 26.04.2020
3 Асмилан
Коментиран от #4, #13, #15
15:10 26.04.2020
4 Хехе
До коментар #3 от "Асмилан":
Тая смешна инталиандка фирмичка скоро няма да съществува споко.Коментиран от #6
15:24 26.04.2020
5 Поздравления!
Човешко е да се греши, но не можех да разбера защо не си оправяхте грешките, дори когато новината придобиваше съвсем различен смисъл заради тях, дори когато няколко човека ви посочват грешката.
15:25 26.04.2020
6 Тук си в грешка
До коментар #4 от "Хехе":
Тази фирма разчита на супербогати хора, за които цената е без значение. За тях няма кризи. При всяка криза, има хора които стават много богати заради самата криза. Макларън е религия и то с основание, за разлика от някои други автомобилни производители, които се уповават на стара слава.15:27 26.04.2020
7 Ти да видиш!
15:31 26.04.2020
8 Хехе
Коментиран от #9, #10
18:40 26.04.2020
9 Хе, ме
До коментар #8 от "Хехе":
Ти какво разбираш бе? Това се прави при всички състезателни коли, сваля се тегло със всички средства!Коментиран от #11
20:24 26.04.2020
10 Японеца
До коментар #8 от "Хехе":
За няколко часа удоволствие, няма климатик, парно, развлекателна система и т.н.! Не е и нужно!20:36 26.04.2020
11 Хехе
До коментар #9 от "Хе, ме":
Всичко разбирам БЕ !21:04 26.04.2020
12 Коmapak🆘️
22:42 26.04.2020
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 type-R
До коментар #3 от "Асмилан":
Макларън останаха май единственият производител който запази дизайн линията си встрани от модните клишета. Дори Ферари вече правят бутафорни елементи и "ревящи" решетки при все че отпред дори няма двигател! И точно затова за мен Макларъните изглеждат дори по-добре от моделите на Ферари!23:26 26.04.2020
16 МП4
23:33 26.04.2020