Ще станат ли електромобилите по-безопасни от колите с ДВГ?

26 Декември, 2024 13:00 957 23

  • catl-
  • електромобили-
  • безопасност-
  • шаси

CATL представи първата в света "ултрабезопасна" платформа за електрически превозни средства

Ще станат ли електромобилите по-безопасни от колите с ДВГ? - 1

Китайската компания CATL пусна нова платформа, наречена Bedrock, наричайки я „първото ултрабезопасно шаси в света за електрически превозни средства“. Световният лидер в производството на батерии за електрически превозни средства заяви, че най-новата му технология ще "активира пазар на стойност трилиони юани".

Според CATL новата разработка също ще сложи край на убеждението, че колите с ДВГ са по-безопасни от електрическите. Компанията доказва безопасността на своята разработка във видео, представено по време на презентацията.

Видеото показва челен удар на прототипния модел със скорост 120 км/ч без взрив и пожар. CATL твърди, че най-новата им технология "поставя нов стандарт в интелигентната безопасност на шасито" с цялостна защита във всички сценарии и скоростни диапазони.

Според CATL шасито на Bedrock е преминало първия в света двоен тест за екстремна безопасност „най-висока скорост + най-силен удар“. В Китай стандартната скорост за C-NCAP тестовете за безопасност при челен удар е 56 км/ч.

При тази скорост сблъсъкът генерира енергия, еквивалентна на падане от 12-метрова сграда. При скорост от 120 км/ч все едно падаш от 56 метра височина. Според CATL енергията на сблъсъка е била 4.6 пъти по-голяма.

Дизайнът обаче позволява абсорбирането на 85% от енергията на сблъсъка на автомобила, в сравнение с приблизително 60% в случай на традиционно шаси. Вижте и видеото.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рано е

    15 7 Отговор
    Все още е рано за електрически коли. Има много недостатъци: пробег, станции за зареждане, време за зареждане, цена. Еко производство на батериите? Изхвърляне на батериите?

    Коментиран от #3

  • 2 Червената шапчица

    17 5 Отговор
    Попитали 10 000 мъже какво предпочитат - нова кола или идеалната жена.
    Резултатите от гласуването са следните:
    - 47% - бензин
    - 53% - дизел

    Коментиран от #13, #14

  • 3 Така е

    8 9 Отговор

    До коментар #1 от "Рано е":

    Рано е още за електрически автомобили. Всички недостатъци, които си изброил ще се преодолеят чак през 2026 година. Например в България зарядните станции за електромобили са прекалено рядко. Има по 20-30 км без нито една зарядна станция. Напълно нормално е хората да се притесняват че могат да закъсат, ако пропуснат без да искат 10-15 зарядни станции след като батерията е паднала под 50% и вземат, че закъсат. Бензиностанциите може да са по-нарядко но поне можеш да отскочиш да си напълниш една туба с бензин, но не можеш да напълниш кофа с ток.

    Коментиран от #12

  • 4 СЗО

    10 5 Отговор
    А ако тази супер безопасна платформа се приложи на автомобили с двг, дали и те няма да станат толкова безопасни? Или идеята е пак да ни пропагандират колко са добри електричките...

    Коментиран от #5

  • 5 Може разбира се

    3 6 Отговор

    До коментар #4 от "СЗО":

    За целта просто трябва да разкарат ДВГ да не е между това в което се блъскаш челно и пътниците. Нищо работа! Пак се чудя как досега никой не се е сетил да го махне от там, за да станат автомобилите с ДВГ по-безопасни и да има по-голяма деформационна зона при челен удар.

    Коментиран от #10

  • 6 Ония с фордо

    7 2 Отговор
    А колко инчов ще е дисплея на тези безопасни електрички ?

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Оня с каруцата

    5 6 Отговор

    До коментар #6 от "Ония с фордо":

    Необходима е малко обща култура за да разбереш статията. Като например, че CATL не производител на електромобили и не монтира дисплеи.

    CATL всъщност е производител на батерии за електромобили. В статията са наблегнали единствено на частта с беззапосността от цялата новина. Но това е само върхът на айсбергът.

    Коментиран от #23

  • 8 Оня с каруцата

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "Ония с фордо":

    Предимствата на тази платформа са много. CATL са готови да споделят тази платформа със своите клиенти и да им спестят десетки милиарди долари и няколко години разработки.

    По този начин се спестяват няколко години за разработката на нов модел и дори стартираща компания може бързо лесно и евтино да разработи собствен модел.

    Основното предимство на тази платформа е ефективността и изключително бързото зареждане, съчетано с 1000 км пробег с едно зареждане и пожаробезопасност дори при пробождане с пирон на батерията.
  • 9 тъй шъй

    3 6 Отговор
    Едно знам, на комунист вяра да нямаш. А и на всички -исти.
  • 10 Порно

    10 2 Отговор

    До коментар #5 от "Може разбира се":

    Има го като решение- Порше 911, старите Шкодички, и един куп други със задно разположен двигател. А и на тия с предно разположен двигател отдавна при челен удар двигателят влиза под купето, не в него. Ама откъде такива знания в урсулианци?
  • 11 Гост

    7 3 Отговор
    Коледна реклама по Електрик ТВ.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Подробности

    2 6 Отговор

    До коментар #2 от "Червената шапчица":

    "Попитали 10 000 мъже какво предпочитат - нова кола или идеалната жена.
    Резултатите от гласуването са следните:
    - 47% - бензин
    - 53% - дизел"

    Трябваше да започнеш с уточнението, че Това са отговорите на мъжете, които харесват мъже и се опитват да ги впечатлят с "мъжки" играчки, защото са свикнали да говорят с любовниците си по мъжки и не се интересуват от жени!

    Коментиран от #15

  • 15 Гост

    4 4 Отговор

    До коментар #14 от "Подробности":

    Мъжете харесващи мъже се возят в електрокари.

    Коментиран от #20

  • 16 Хдкдйдк

    1 1 Отговор
    Митьо Бустеров продължава с бъртвежите си и тук. Много е упорит в рекламата на електрички, но той не си купува. Нема кинти!
  • 17 Тити

    0 2 Отговор
    Точно па на Китайците нямам никакво доверие повечето изделия не отговарят на истината.
  • 18 бай Даньо

    3 0 Отговор
    Дизеларите пишете си глупoстите но обръщайте внимание какво ви казват от CATL защото са далеч най големия производител и разработчик на батерии та в света който идва ще са водещи .... без вагени може да минем но без CATL май не
  • 19 Дали?

    0 2 Отговор
    "Попитали 10 000 мъже какво предпочитат - нова кола или идеалната жена.
    Резултатите от гласуването са следните:
    - 47% - бензин
    - 53% - дизел"


    Доколкото виждам нито един от тези които не харесва жените, не е посочил като отговор "електричество"

    Повече от очевидно е, че 100% от анкетираните боготворят ДВГ и ненавиждат жените и електромобилите.
  • 20 Дали?

    0 3 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    "Попитали 10 000 мъже какво предпочитат - нова кола или идеалната жена.
    Резултатите от гласуването са следните:
    - 47% - бензин
    - 53% - дизел"


    Доколкото виждам нито един от тези които не харесва жените, не е посочил като отговор "електричество"

    Повече от очевидно е, че 100% от анкетираните боготворят ДВГ и ненавиждат жените и електромобилите.

    Коментиран от #22

  • 21 е-Бъги

    3 0 Отговор
    Електромобилите имат много перспективи за развитие, докато ДВГ са достигнали лимита отдавна.
    За съжаление известните автомибилни марки от 20-ти век ще изчезнат.
  • 22 жени - да

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Дали?":

    Елколи - не
  • 23 Ония с фордо

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Оня с каруцата":

    Необходимо е да си чел някои от постовете ни в които иронизирам Радо с неговите статии копирани от щатски платформи в които един от важните критерии за сигурен и модерен автомобил е големината на дисплея на мултимедията !
    Ако търсиш да поучаваше или да се заяждаш с някой , просто аз не съм човека.