13 Май, 2020 11:21 10 879 17

Кое е по-евтино - цяла нова кола или да я сглобите сами и каква надценка се слага на резервните части?

  • резервни части-
  • цени-
  • автомобил
Кое е по-евтино - цяла нова кола или да я сглобите сами и каква надценка се слага на резервните части? - 1

Отговор на този въпрос ни дава автомобилният блогър Андрей Макар, като за своето проучване той използва нова Lada Vesta, както и цените на резервните ѝ части. Дали е възможно да спестите, като сглобите автомобил със собствените си ръце или пък да си го купите чисто нов.

По време на проучването са взети под внимание 180 основни части, възли и агрегати на автомобила, като цените им са взети от електронни каталози. По време на проучването обаче става ясно, че не всички резервни части могат да бъдат закупени нови.

Например, невъзможно е да се купят нови каросерия и двигател. В тази връзка блогърът използва сайтове за продажба на употребявани части. Според изчисленията му, за да можете сами да сглобите Lada Vesta, ще трябва да закупите части за каросерията за поне 7324 евро.

За да се сглоби двигателят в най-добрия случай са необходими 3298 евро. Шасито пък струва най-малко 4678 евро. Минималните разходи за интериора на новата Vesta струват 1467 евро, а 1630 евро са необходими за инсталирането на ел. инсталацията.

В крайна сметка се оказа, че цената на самостоятелно сглобен автомобил ще бъде поне 15050 евро, което е почти два пъти по-скъпо от закупуването на нова Lada Vesta, цената на която стартира от 8088 евро. Този експеримент ни дава най-вече представа за това, колко по-скъпо се продават резервните части за автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 26 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    78 1 Отговор
    Много добър пример, яко ни цакат с резервните части.

    Коментиран от #4, #8

  • 2 Иван

    42 0 Отговор
    С всички резервни части и консумативи е така - и за ел. уреди (които могат да се ремонтират, защото повечето са капсуловани, за да си купите нов за най-дребната повреда), консумативите за принтери, разните "Калгони" и др. подобни безсмислици!

    Коментиран от #5

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Коmapak🆘️

    20 0 Отговор

    До коментар #2 от "Иван":

    Не точно. Има една фирма фесто... 😊Ако си купуваш машината на части ти излиза колкото нова. Цената на твоя труд обаче не е включена... 😂😂😂 С колите е 100% истина за надценката. Ама и разходите по складиране и логистика на едро габаритни части е доста по-голяма.
  • 6 ДВГ

    31 1 Отговор
    Двигателят също може да се купи на части - болчета, картери, капаци, гарнитури, сегменти, колянов вал... Вероятно само частите на двигателя ще излезнат повече от стойността на целия автомобил.
  • 7 Шекспир

    27 3 Отговор
    Добрю ютро.Тоя не знае ли че авточастите са с 150-200% надценка че е тръгнал да прави такива сметки
  • 8 Име

    32 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Не само това, но и резервните части са с по-ниско качество от вложените в нов автомобил, дори да са купени от фирмен сервиз на съответната марка
  • 9 Жоро

    20 0 Отговор
    И къде е изненадата? Говорим за поне 1000 части. Процесът на продажа изисква огромен ресурс- софтуер в който всяка част да бъде описана, да има цена, хора които да поддържат и работят с този софтуер. Физическо място за складиране. Хора, които физически да обработват заявката. Отделно всяка продажба иска обработка, гаранция, обслужване на рекламации. Има разлика когато го правиш пакетно за 100 части в едно изделие и когато го правиш за всяка част по отделно...
  • 10 Дайте за веллсипедите

    4 4 Отговор
    Един скапан велосипед струва повече от 15 0000 евро!!! Въртиш педалите и се потиш като пълен идиот, а си дал пари колкото за нова кола или ново едностайно жилище. Говорете за 1000% и нагоре надценлите във велосипедния бизнес!!!! Велосипед за 30 000 лева вози като Жигула, а велосипед за 1000 лева вози като каручка с дървени колела
  • 11 анонимен

    11 1 Отговор
    С колите е нищо. Един трактор, който струва 100 000 евро, разглобен на съставните си части, струва 300-350 000. Един комбайн за 400 000 евро, разглобен подминава 1,5млн. В строителната, земеделската и транспортната техника надценките понякога са в хиляди проценти.

    Коментиран от #15

  • 12 Умният

    9 0 Отговор
    За това хората са на това положение.Изцеждане на макс...Вземане на кредити.. Ръченица нон стоп.
  • 13 Николай

    3 0 Отговор
    Едно време в СССР имаше такива случаи да си купиш от завода само Купе и да си го до сглобиш сам.
  • 14 Един

    4 0 Отговор
    Така е при "пазарната икономика" : който може да те прекара на пазара го прави най-правилно!
  • 15 Механик

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "анонимен":

    Прав си но да не забравяме и фактът че за специализираната техника не можеш да си купиш части от всеки магазин за части. От там са и бруталните цени просто няма избор и съответно конкуренция.
  • 16 незнайко

    1 0 Отговор
    Много тъпа статия . Всички техники са по евтини готови, отколкото да се сглобят от части ! Ако не беше така досега всички щяхме да караме НОВИ КОЛИ сглобени от НАС!
  • 17 И за какво ми е този неземен боклук

    1 4 Отговор
    Лада?
    Че и пари да давам за него?
    За тези пари колко билети за градския транспорт ще си купя.... Ехеййй.