Емисиите на въглероден двуокис, емитирани от нови автомобили в Европа, се повишиха за трета година през 2019-а, показват временни данни на Европейската агенция за околна среда (ЕАОС) в петък. По този начин автоконцерните продължават да изостават от предстоящите климатични цели на блока. Това предаде Reuters.
Европейската комисия заяви, че автопроизводителите трябва значително да намалят емисиите си или рискуват да не са в съответствие с по-строгите регулации на ЕС, които влизат в сила през тази година.
„Автоконцерните трябва да оптимизират разхода на гориво на моделите си и да ускорят въвеждането на въглеродно неутрални превозни средства“, обяснява ЕК.
През 2019-а средната стойност на емисиите на въглероден двуокис, регистрирани в 27-те държави-членки на ЕС плюс Великобритания, Исландия и Норвегия, е била 122,4 грама на километър, което представлява ръст от 1,6 грама в сравнение с 2018-а, съобщи Европейската агенция за околна среда. Този резултат е под целта на блока за миналата година - 130 грама CO2 на километър, но далеч над по-строгите регулации, които влизат в сила тази година.
За да се справят с тях и да избегнат плащането на големи глоби, автопроизводителите ще трябва да намалят емисиите на новите си коли с 22%, в сравнение с 2019-а. Целта на ЕС за 2020-а е ограничаването на средната им стойност до 95 грама на километър.
Емисиите обаче продължават да се повишават, тъй като пазарът на SUV-та на Стария континент става все по-голям. През 2019-а 38% от продажбите на нови автомобили са били кросоувъри.
Освен това, за втора поредна година са се увеличили и средните емисии на CO2 на микробуси.
През 2019-а електромобилите и хибридите пък представляват само 3,5% от доставките на нови коли. Въпреки това, електрическата мобилност става все по-популярна в Европа и ярък пример за това е Норвегия, където 56% от продажбите през миналата година са били именно електрифицирани превозни средства.
Тази година доставките на коли в ЕС отбелязаха огромен спад заради коронавирусната пандемия. ЕК призова държавите-членки да въведат схеми за стимулиране на продажбите на "зелени" коли, както и да инвестират в изграждането на инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства, за да помогнат на автоконцерните да се справят с целите за вредни емисии.
Франция и Германия вече представиха подобни модели като част от своите пакети за икономическо възстановяване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Boxer 3.0
Това е предателство!
Освен това е и официална шизофрения да наричат електричките: " коли с нулеви емисии"!!!
Коментиран от #2, #4, #7
12:24 27.06.2020
2 фен
До коментар #1 от "Boxer 3.0":
Така е.Ако Електричеството за зареждане на батерията е от ТЕЦ?12:52 27.06.2020
3 радев
12:55 27.06.2020
4 Грешиш
До коментар #1 от "Boxer 3.0":
В Европа също се произвеждат не 1 и 2 електрически модела чиято цена не е много конкурентна на Тесла така,че едва ли тези правила са само за да прокарват интересите на един американски производител.Коментиран от #8
12:59 27.06.2020
5 А де ????
13:19 27.06.2020
6 Шофьор
Цялата работа на демагогията е да занулят пазара на коли и да принудят стадото да си купи нови а автомобилните концерни не ги интересува какви коли ще продават (с ДВГ или Ел.) а важното е да са много и скъпи и съответно и печалбите ще са космически. Печалби ще има и с последващата продажба на батерии като при тях ще е много по-лесно да ги защитят да са от производителя отколкото сега могат да защитават честите които продават.
Цената ще е такава че да предпочетеш да си купиш нова кола отколкото да сменяш батерия от там и в бъдеще печалбите ще са сигурни.
Коментиран от #9, #12, #36
13:21 27.06.2020
7 Това да не е от днес
До коментар #1 от "Boxer 3.0":
Тези норми са записани и приети със закон точно преди 10 години, когато никой не беше чувал за Тесла. Тесла произвежда масово електромобили от осем години насам. Как пък реши че тези правила са писани заради Тесла?Останалите автопроизводители къде спаха тези 10 години, за да не си намалят емисиите, Ами чакаха да стане 2019 година за да се сетят, че им остава само една година? Ако и те бяха започнали разработките на електромобили тогава, и досега никой нямаше да е чувал за Тесла.
Коментиран от #14
13:21 27.06.2020
8 Boxer 3.0
До коментар #4 от "Грешиш":
Производство на електромобили и свръхикономични, супер усложнени ДВГ е предшествано от скъпа развойна дейност. Особенно, когато това е направено в кратки срокове, следвайки директиви от Брюксел. Докато в САЩ си произвдждат ДВГта както едно време и не им дреме за никакви евро-еко-ограничения.Главоболията и разходите по еко-развойна дейност за ЕС, а в същото време се толерират "зелени автомобили", като ЕС си затваря очите за екологичната катастрофа при производството и експлоатацията им, а пък за
рециклиране на батериите и дума не обелват.
По топло отношение на ЕС към Тесла и подобни, възможно ли е?
В резултат на стоковата борса, Тесла поскъпна до небесата.
Къде ми е грешката?
Коментиран от #10, #11, #19, #20
13:28 27.06.2020
9 Някаква връзка с реалността?
До коментар #6 от "Шофьор":
Ти си се изгубил някъде през предишния век? Това което си написал няма никаква връзка с реалността. По-строго песимистични нагласени данни от 2017, за 100 квч батерия се отделят 17,5 тона СО2, а същите учени си поправиха данните през 2019-та и казаха че се отделят само 7 тона СО2. Новите батерии могат да изминат по 1.6 милиона километра, преди капацитета им да падне на 80% , което все още не налага замяната им. Ако сметнем емисиите на километър дори при фалшивите данни от 2017-та, са по 11 грама на километър, а по-новите 4,4гр/км при 122 грама за чисто нов автомобил с ДВГ както пише в статията. КОЕ КАЗВАШ БИЛО ПО-ЧИСТО?Коментиран от #13, #25, #37
13:34 27.06.2020
10 Стига стига
До коментар #8 от "Boxer 3.0":
Батериите се рециклират и ще продължават да се рециклират. И се рециклират в държави, които се интересуват от екологията, така че рециклирането не замърсява кой знае, колко.Коментиран от #38
13:36 27.06.2020
11 Двоен стандарт?
До коментар #8 от "Boxer 3.0":
Е как така 10 години за Тесла са много време, въпреки че започна от нулата, а за всички останали автомобилни производители, особено за тези в Европа, с всичките им икономически и кадрови ресурси е "когато това е направено в кратки срокове, следвайки директиви от Брюксел"Да не би времето в Европа и в Америка да тече по различен начин според тебе?
13:42 27.06.2020
12 Объркал си се тотално
До коментар #6 от "Шофьор":
Ти въобще прочете ли статията? За какво им е на автомобилните производители да карат клиентите да си купуват електромобили, като това означава сигурен фалит за тях? При два милиона километра пробег с една батерия, на коя година от живота на автомобила мислиш, че ще се наложи смяна на батерия? И между другото, в момента цената е 100 долара за киловатчас, като перспективите се да стане под 65 долара за киловатчас през 2025 година, когато дори половината гаранция няма да е минала. Това означава 5200 долара за най-голямата батерия на Тесла модел 3. Скъпо ли ти се вижда?13:48 27.06.2020
13 Driving pleasure
До коментар #9 от "Някаква връзка с реалността?":
Баце не че нещо... ама тия изчисления от кое точно отверстие ги извади?! Смяташ някакви 11 грама на км... ама айде ако обичаш да сметнеш в тия километри и "грамажа" на електричеството, а накрая да добавиш и някой друг грам за рециклиране на батериите.Щото даже ако са 7 тона за производство на батерия (а те не са) това е еквивалент на 60 000 км. добави още 7 тона за тока (а тука определено не са) станаха 120 000. И едни 7 за рециклирането (тука може и да са толкова проблема е в токсичните отпадъци) и вече сме на 180 000 км докато електричката се ИЗРАВНИ.
Айде представи си, че утре минем на газ вместо на бензин тия 180 000 веднага ги умножаваме Х2... ами ако най-накрая евро-манатарките проумеят че единственото чисто гориво е синтетичното вече умножаваме Х10.
Батерията ти била издържала 1.6 млн километра и кво? Мислиш ли, че всичко останало в колата ще го издържи? То няма никакви технически пречки да се направи ДВГ да издържа по 1.6 млн километра, ама системата не работи така.
Да пробутвате електричките като Еко е върха на простотията и тия европеделунгели само след 10тина години ще реват! Ама стадото просто иначе щеше ги избеси...
Коментиран от #15, #16, #24
13:49 27.06.2020
14 Boxer 3.0
До коментар #7 от "Това да не е от днес":
И защо да почват производство на електромобили, след като още тогава са знаели, че нямат нито екологична, нито икономическа рентабилност?Европейските автомобилни производители са предадени от ЕС, в полза на американската автомобилна експанзия.
Резултатите са на лице! Тесла е подходящ пример, а не единственият.
Колкото до сроковете, ние разбираме нещата в последствие, а има хора които си прокарват интересите и това се случва не от едно и две десетилетия!
Когато почнат да съкращават хора и от нашите фабрики, ще се разбереш какво имам в предвид!
Коментиран от #21
13:50 27.06.2020
15 Илон Мъст
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Ае вий дайте насам милионите коли с нулеви ПРЕКИ вредни емисии да дишаме кат бели ора в града, пък си ревете колко си щете!В края на брифинга на министрите Горанов и Караниколов се каза, че имаме условието да нацъкаме бързи DC зарядни по бензиностанциите и от бъдещи инвеститори, и от Евродирективите. Те ще са факт и на веригата държавни бензиностанции, и на известните частни вериги, където и сега се виждат 50-киловатови пълначки тук-там. Но новите да по мин. 150 kW като на обект са изчислени по 1 до 3 МЕГАВАТА инсталирана мощност. Обожавам да карам на ток в столицата. Другите участници в движението са като на забавен каданс ;)
Коментиран от #17, #39
14:13 27.06.2020
16 Пътна Полиция
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Моля колегите с мобилни газ анализатори като спират МПС за проверка, да форсират двигателя и при наличие на облак сажди директно да му се свалят номерата. И носете 4-колесни ремаркета за целта - доста табели ще се извозват за едно дежурство!14:17 27.06.2020
17 Driving pleasure
До коментар #15 от "Илон Мъст":
Няма да се уморя да казвам, че еко-джендърите сте идиоти (не се засягай слагам общ знаменател) кой ти говори за дишане в града? Като искаш да дишаш в града реви за градски транспорт не за електрическа шитня!Като искаш да дишаш... просто се разкарай от мултимилионния град защото в градовете с по 200-300 хил население няма проблем с дишането, а на село пък съвсем!
Ама ако искаш да си ЕКО, тоест да спасяваш целята ш**бана Планета не ми обяснявай, че това щяло да стане с електро-трошляк! На вас са ви изцяло объркани представите за това какво искате като крайна цел и от там насетне като не знаете какво искате иват всички проблеми с това което получавате!
СО2 емисиите нямат нищо общо с това дето го дишаш в града! Електричката също ги отделя и то в много по-голям размер отколкото вие идиоти (пак извинявай общ "еко" знаменател) си мислите, защото макар въглищните централи да намаляват в Европа, в Китай например броя им и мощностите нарастват, те се заменят с газови централи, което пак е на карбонов еквивалент, а инсталираните ВЕИ едва наваксват с общото увеличение на търсенето на електричество.
Има само 1 начин да си еко и да пазиш природата (а от там и собствения си задник) и той включва добрия стар ДВГ - рано или късно и най глумавия еко-джендър ще го проумее, само се надявам да не е прекалено късно!
Коментиран от #18, #22
14:28 27.06.2020
18 гост
До коментар #17 от "Driving pleasure":
Нали си знаеш къде да си завреш скапаното мнение и колко им дреме на нормалните хора за петролофилските ти простотии ?? И уморен или не , нали ти е известно как изглеждат теорийките ти сравнени с мнението на хора , които водят правителства и мултинационални компании ?? Като сте такива "умници" и рзбирачи , що не станахте барем половината от тях , да не говорим на тяхно място ?? Нали не си мислиш , че на всички не е ясно , че дори в собствената ти глава е ясно , че си нищо с претенции ??Коментиран от #40
14:53 27.06.2020
19 гост
До коментар #8 от "Boxer 3.0":
В Fredrikstad, Норвегия, ще бъде създаден „център за утилизиране“ на акумулатори от електрически автомобили.Проектът се осъществява от норвежката алуминиева компания Norsk Hydro (Норвегия) и шведския производител на екологично чисти батерии Northvolt, създавайки съвместно предприятие Hydro Volt.
Високо автоматизираният център ще раздробява и сортира използваните литиево-йонни батерии. Капацитетът на предприятието ще надхвърли 8 хиляди тона батерии годишно.
Компанията ще добива алуминий и така наречената „черна маса“, съдържаща литий, кобалт, манган и никел.
В бъдеще черната маса ще бъде доставена в централата на Northvolt, където ще бъде превърната в рядкоземни „енергийни“ метали.
„До 2030 година Northvolt планира да използва до 50% от нашите суровини от рециклирани батерии при производството на своите батерии“, казва Ема Неренхайм, директор по опазване на околната среда в рециклиращия отдел на Northvolt.
Центърът за рециклиране на батерии и алуминий от норвежкия сектор за електрически превозни средства (EV) ще отвори врати през 2021 г. В НОРВЕГИЯ !!!!!! И там ли е третия свят ?? Такива заводи се планират в почти всички европейски държави и то със европейско финансиране и в следващите 3-4 години ! Други претенции да имаш ?
Коментиран от #23, #41
15:07 27.06.2020
20 гост
До коментар #8 от "Boxer 3.0":
И за да не кажеш защо до 2030 г , ами защото даже 2030 не е сигурно ще има ли достатъчно количество батерии за рециклиране , дори сегашните са проектирани за живот 10-15 години в автомобила и още толкова след това като стационарни , тоест за рециклиране може да станат към 2040-2050 година , а новото поколение от догодина със живот 2 милиона км или минимум 40 години със ползването за стационарни ще станат за рециклиране кога внуците ти имат внуци , но още твоите внуци ще се чудят колко луд трябва да си бил да ползваш боклука двг !!!Коментиран от #42
15:13 27.06.2020
21 Пак обърка времената
До коментар #14 от "Boxer 3.0":
Така е, тогава са знаеЛИ, защото тогава цената на киловатчас батерия беше над 1000 долара. Но пък Илон Мъск още преди 10 години знаеШЕ, че цените на батериите ще паднат с масовото им производство и още тогава започна да строи фабрика, ГИГА фабрика, която по подразбиране от името и, да произвежда гигаватчасове батерии, за да им смъкне цената. Вече 10 години след това в наши дни, автомобилните производители се чудят от кой да купят батерии, а Илон Мъск пак е с крачка пред тях, защото вече строи ТЕРА фабрики, които ще произвеждат тераватчасове батерии. Една от тези фабрики ще се намира в сърцето на Германия, където немските автомобилни производители ще съкращават хиляди работници, а Тесла ще наема десетки хиляди. Дали преди 10 години автопроизводителите наистина са знаели какво ще стане днес, както твърдиш? Та те не го знаеха дори преди 4 години, когато все още се подиграваха на Тесла, че така не се прави, а само година след това започнаха да се опитват да я настигат и копират, защото видяха, че точно така се прави, но вече беше късно. Никой, ама никой не им е виновен, че са недалновидни.Коментиран от #43
15:23 27.06.2020
22 Какво искаш да кажеш?
До коментар #17 от "Driving pleasure":
Че тези в милионните градове нямат право да дишат чист въздух, но пък ти имаш право да им го тровиш?Никой вече няма намерение да строи въглищни централи в Европа, а тези които работят няма как да започнат да отделят повече вредни вещества, отколкото са отделяли през последните векове, така че замърсяването от тях няма как да се увеличи, а даже ще намалее заради филтрите които ги карат да слагат. Всеки един квадрат фотоволтаик и всяка една перка, намалява нуждата от въглищна енергия. Нуждата от енергия в света не се увеличава както твърдиш(заради енергийната ефективност, нуждата от енергия дори намалява), а се увеличава нуждата от ЕЛЕКТРОенергия, замествайки печките с климатици, автомобилите с електромобили и още доста такива. Новите мощности за производство на електроенергия със сигурност ще са от слънце и ток защото това вече е най-евтиния вариант. Атома и въглищата са скъпо удоволствие.
Коментиран от #44
15:38 27.06.2020
23 Boxer 3.0
До коментар #19 от "гост":
8 хил. тона може и да ти звучи впечатляващо, ама това са батериите на 10 хил автомобила...ЩЕ?!
Нека! Нямам нищо против прогреса, освен когато се изполазват пропаганда и извиване на ръце
АМАН ОТ РЕВОЛЮЦИИ!
РАЯТ ЗА СПЕКУЛАНТИТЕ!
Коментиран от #28, #31
15:50 27.06.2020
24 Да почнем отзад напред
До коментар #13 от "Driving pleasure":
Ще започна от края на мнението ти - батерията издържа два милиона километра (5000 зареждания) и има 16 години гаранция, но останалото от автомобила няма да издържи. На всеки нормален човек, за 16 години му стигат много под 400 000 км, което са само 1000 зареждания. Остават излишни едни 4000 зареждания, които могат да се ползват за съхранение на чиста енергия, която след това да се използва вместо да се палят въглищни централи. 4000 цикъла по 100 киловатчаса са 400 000 киловатчаса, за за производството на които биха се отделили 400 тона СО2. Ако към тях добавиш твоите 50 тона СО2, които ще отделиш за изминаването на 400 хиляди километра, при 122 гр/км, което е само на хартия, значи че е ли един електромобил може да спести над 430 тона СО2 през живота си, като първоначално са отделени 20 тона общо за производството му плюс фотоволтаици за зареждането му.Коментиран от #45
15:52 27.06.2020
25 Шофьор
До коментар #9 от "Някаква връзка с реалността?":
Ти нямаш връзка с реалносттаОстави производството на батерии - електроенергията за зареждането им идва главно от ТЕЦ а тук си пълен профан че и ти личи.
От къде ги извади тези 4.4 гр. на километър - това да цитираш пропагандата не те прави умен.
- първо електричката с каква електроенергия изминава километър - както и при ДВГ има среден разход за различните автомобили който се различава.
- второ изобщо не ти е ясно колко въглища отиват за производството на 1 киловатчас електроенергия (зависи от централата но средно около половин килограм) като това генерира около 1.2 килограма СО2
- трето от този произведен киловатчас електроенергия колата ще може да ползва около 0.7 заради загуби при пренос и при зареждането и разряда.
От тук нататък меже да почнем сметките - ако приемем че някоя кола минава 600 км със 150 киловатчаса значи километър минава със 0.25 по 1200 грама и делено на 0.7 се получават около 430 гр. СО2 на километър.
Това са "екологичните" електрички - ако не се зареждат с екологична електроенергия са по замърсяващи и от старите коли но тъй като ще се зареждат главно през нощтта отпада електроенергията от вятърни и слънчеви централи.
Остава да правим още няколко АЕЦ с по няколко блока за да са наистина екологични "екологичните" електрички и да спираме ТЕЦ-овете.
А тия грамове на километър които си дал са само за производството им. Така че ограмоти се малко и намали пропагандата.
Коментиран от #26, #27, #29, #32, #46
16:03 27.06.2020
26 Уважавам събеседници като тебе
До коментар #25 от "Шофьор":
Най-после някой който да говори на моя език - с цифри. Очевидно е че сме писали заедно, защото явно не си прочел мнението точно преди твоето. Това за атомните централи пак е мнение от миналия век. Те са прекалено скъпи и се строят прекалено бавно, за да се разчита на тях. Стават само за базови мощности, където сигурността на доставките е по-важна от цената. При 12 хиляди километра годишен пробег, може да заредиш само 36 пъти за годината от 20 до 80%. Това прави веднъж на 10 дни. Все ще пекне слънце или ще духне ветрец през това време. Има и друг проблем. Годишното производство на един блок от АЕЦ с мощност един гигават е 8 тераватчаса. Ако искаме да го заместим с фотоволтаици, трябва да построим 5,7 гигавата мощности за да произведем същата енергия. Само където цялото потребление на България е средно три-четири гигавата. Следователно чистата енергия задължително се нуждае от акумулатори, каквито има във всеки един електромобил. Едното не може без другото, иначе си оставаме завинаги свързани с въглищата и изкопаемите горива.16:30 27.06.2020
27 С твоите цифри
До коментар #25 от "Шофьор":
Ако само половината от капацитета на батерията се използва ежедневно за съхранение на енергия и отдаването и обратно в мрежата вместо да работят въглищни централи, означава че един електромобил ще пести 50квч по 1200гр = 60 kg CO2 дневно. Това са 20 тона годишно. Само за първата година въглеродния отпечатък за производството на батерията ще е изчистен три пъти. Сега осъзнаваш ли потенциала на батериите? Спрете да гледате на електромобила само като превозно средство. Това е като да гледате на телефона само като средство за разговори, което има шайба и слушалка.Коментиран от #47
16:42 27.06.2020
28 Объркáл си се "малко"
До коментар #23 от "Boxer 3.0":
По-скоро 30 000 автомобила. Май забравяш, че това предприятие ще рециклира само клетките, а не целите батерии, които освен клетките, имат здрава метална опаковка, охладителна система, кабели и електроника, които тежат поне колкото клетките.16:49 27.06.2020
29 До шофьора
До коментар #25 от "Шофьор":
Шофьор си, а много сметки правиш. А знаеш ли дневния разход на ел. енергия на Нефтохим Бургас? Ток бе, ток! Където можеш да си го заредиш, а не да правиш бензин! Знаеш ли го колко е! А той знаеш ли го дали не е от ТЕЦ?17:56 27.06.2020
30 прррц
Коментиран от #33
18:06 27.06.2020
31 гост
До коментар #23 от "Boxer 3.0":
Моляяя ????? Искаш да ми кажеш , че батерията нс един електромобил тежи 800 кг ???? Хахаххахахаххаха !!!!! Дори най-голямата батерия на Тесла тежи половината от това , а масовите по 40-50 квт са по 150-200 кг !! И това сегашните , следващите поне още 30% надолу !!!! И това за пакета , чисто елементите , които всъщност ще се рециклират са още 30% надолу !!! Айде на начало да се спрем на цифрата 40-50 000 електромобила , макар че и това е малко за 8 000 ТОНА , не кг !!!! И това ти казах , че е само един от планирани 40-50 такива завода в цяла Европа !!! И нещо много бързо забравихме , че "батериите НЕ МОГАТ ДА СЕ РЕЦИКЛИРАТ " и "ТОВА Е МРЪСОТИЯ , дето се опитват да я изнесат в третия свят , включая България" , та стигнахме до сметки колко ще обработва един завод , а то не е ясно още след 10 години дали ще има материал и за тоя един завод !!!! Айде опорките първо в коша , плюете си на сурата и признавате , че плещите глупости и после ще смятаме колко завода и КОГА ще са нужни !!!!18:38 27.06.2020
32 гост
До коментар #25 от "Шофьор":
Айде "непълния профан " в твое лице да си докаже тезичките или да се гръмне с едри сачми да не се мъчи !!! Та да ни покажеш барем една статистика , че тока в Европа е поне 80-90 % от ТЕЦ , щото това твърдиш !!!! И ти казвам още от сега , че ще ти покажа поне три , че е точно обратното , че въглищата в ЕС държат под 20% от производството на ток и даже тия 20 % ще ИЗЧЕЗНАТ най-късно до 10 години !!!!! И че има вече държави в Европа дето карат с месеци само на ВЕИ и АЕЦ ине карат повече защото нямат къде да съхранят излишния ток от ВЕИ , което също до 10 години ще се промени , тъкмо за окончателната смърт на въглищата !!!!Коментиран от #48
18:46 27.06.2020
33 И защо?
До коментар #30 от "прррц":
Защо да субсидират поставянето на газова уредба? Какво ще промени тя по отношение на климата? Газта отделя почти толкова въглероден диоксид, колкото и дизела, че в някои случаи и повече от него.Коментиран от #34, #49
20:52 27.06.2020
34 газ
До коментар #33 от "И защо?":
питай гугъл кое е най-екологично гориво за автомобил. не е дизела който бълва не само СО2. едно старо такси на метан е по еко от един дизелКоментиран от #50
23:40 27.06.2020
35 Питай ти!
Коментиран от #51
07:33 28.06.2020
36 Какви бързи неутрони
До коментар #6 от "Шофьор":
Колко атомни централи с бързи неутрони съществуват по света? Май пръстите на едната ти ръка са много, за да ги я изброиш. А каква е цената на тази централа и съответно тока от нея? То дори един ввер, който е технология от миналия век, вече излиза най-скъпата за изграждане и експлоатация централа, а ти ми говориш за бързи неутрони? Кой ще плаща цената на тока? Цените на тока от атомните централи с всяка година се покачват и ще продължават да се покачват, а цените на тока от слънце и вятър, с всяка година падат и ще продължават да падат, като от поне пет години са по-ниски от АЕЦ. Вече са по-ниски и от въглищата, така че и тези централи нямат шансове за оцеляване по напълно пазарни причини. Следователно изчистването на микса е само въпрос на време.14:15 28.06.2020
37 Гост
До коментар #9 от "Някаква връзка с реалността?":
Стига с тия 1,6 милиона километра на новите батерии, че досега една няма такава, освен от рекламата.22:45 28.06.2020
38 Гост
До коментар #10 от "Стига стига":
Би ли ми описал процеса на рециклиранеКоментиран от #53
22:46 28.06.2020
39 Гост
До коментар #15 от "Илон Мъст":
Леко със скоростта че ограниченията важат и за електрическите.Я ми кажи дори по 10 зарядни да има във всеки град в България колко българи могат да си позволят електромобил?Аз го виждам към 1% от всички собственици на автомобили тук.22:50 28.06.2020
40 Гост
До коментар #18 от "гост":
Ти ли бе хамелеон?Ти ли ще даваш акъл на хората какво да говорят и какво да правят?Тия хора са застъпници на двг и си карат двг, а ти си двуличник който плюе двг и възхвалява електромобили докато всъщност кара рено с двг.22:53 28.06.2020
41 Гост
До коментар #19 от "гост":
Първо всичко е само на ЩЕ.Второ всичко е само планирано.Трето ПЛАНИТАР да рециклират до 50% от материалите на батериите, които са най-простите материали за рециклиране а отровните едва ли.Четвърто ще са им нужни другите 50% материали от чисто нови суровини.Ако на това му викаш рециклиране забрави за екологията.22:56 28.06.2020
42 Гост
До коментар #20 от "гост":
А ти колко ще си луд че и след 10 години ще си на двг? Да не си мислиш, че след 10 години ще караш Тесла, хахахахаха22:58 28.06.2020
43 Гост
До коментар #21 от "Пак обърка времената":
Наистина ли си помисли, че си наясно какво знаят и какво не знаят хората управляващи мега заводи?Хората разполагащи с най-добрите промишлени шпионажи.Хората владеещи пазари и контролиращи пазарите.Много си забавен.23:01 28.06.2020
44 Гост
До коментар #22 от "Какво искаш да кажеш?":
Това е вярно, но държавите разчитащи на горива за икономиката си са прекалено силни, че да им прекъснеш кранчето с лека ръка.Нещата не стават ей така както ти си мислиш.23:03 28.06.2020
45 Гост
До коментар #24 от "Да почнем отзад напред":
Ти виждал ли си някъде батерия която да трае 2000000 километа, или само като чу слуха за нея и си помисли, че вече всичко с колела на пътя е с такава?23:04 28.06.2020
46 Гост
До коментар #25 от "Шофьор":
Много добър коментар.Браво.23:06 28.06.2020
47 Гост
До коментар #27 от "С твоите цифри":
Как така ще ми ползваш половината от капацитета на батерията за отдаване в мрежата?А като ми потрябва колата и се окаже с празна батерия защото била отдавала аз какво да правя?Сега осъзнаваш ли какви щуротии си мислиш?23:09 28.06.2020
48 Гост
До коментар #32 от "гост":
Айде да кажеш къде си че да те видя колко си отворен наяве.Много ти знае човката зад екрана.Чакам адрес големец.Коментиран от #59
23:12 28.06.2020
49 Гост
До коментар #33 от "И защо?":
Газта има много по-малко вредни емисии от дизела и бензина.АГУ на повече коли би решило климатичните проблеми и ще обезмисли електромобилите.Затова феновете им са против АГУ.23:13 28.06.2020
50 Гост
До коментар #34 от "газ":
уредба на метан и агу са различни неща с различни горива23:14 28.06.2020
51 Гост
До коментар #35 от "Питай ти!":
При горивата ако директно се превърнат в механична енергия е по-добре, отколкото първо да ги превръщаш в ток а после в механична/Това е така защото електропроизводството също си има кпд както и електропреноса и не е само 90% кпдто на електромобила докато горивото стане на ток и чак тогава на механична енергия. изпускаш някой неща. а може би нарочно защото така те устройва.Коментиран от #52
23:17 28.06.2020
52 Ти изпускаш
До коментар #51 от "Гост":
Я се опитай да се сетиш защо от същото количество гориво един когенератор ще произведе около пъти повече енергия от тази, която ти е стигнала до гумите? Ако този когенератор се намира в мазето на блока ти, даже и него ще захранва и ще се спестят загубите от пренос и разходите за нова по-мощна инфраструктура. Мощността на двигателите вероятно ще стигне за захранване на цял вход. 5 пъти повече енергия от същото количество гориво означава 5 пъти по-чисто, но всъщност е повече, защото това е един от начините да се заместят въглищните централи, които замърсяват много повече от автомобила ти с АГУ.Хайде сега помисли на кой му се губи цялостната картинка?
Коментиран от #54
07:44 29.06.2020
53 Стига стига
До коментар #38 от "Гост":
Това ще трябва да питаш шефовете на фабриката за рециклиране. Намери ги по нета и се свържи с тях да ги питаш. След това ще ни разкажеш.Коментиран от #55
09:39 29.06.2020
54 Гост
До коментар #52 от "Ти изпускаш":
И вместо да плащам на енергото ще плащам и завися от газовата фирма. Даже ще имам горяща бомба в мазата.Благодаря но си задръж идеите за тебе.Очевидно се бориш за място на пазара на фирмата си.Коментиран от #56
11:22 29.06.2020
55 Гост
До коментар #53 от "Стига стига":
Защо аз да доказвам твоите твърдения?Ти не можеш ли?Като не можеш да се аргументираш няма да разпространяваш празни приказки.Коментиран от #60
11:26 29.06.2020
56 Въпрос на интереси
До коментар #54 от "Гост":
При положение, че киловатчас енергия от газ ти излиза на 10ст. по цена от миналата година, е въпрос на икономически интереси. Не ми вярвахте, но вече има и срок. От 1 Юли 2021 всички излизаме на свободния пазар на ток и го плащаме по борсови цени. Като ти се приреве от цената на тока през зимата, сам ще се ориентираш към по-евтините варианти. Пък и при възможност ще продаваш и ти самият ток на борсата. Къде от фотоволтаици къде от газов когенератор или от батерии, ако така или иначе ги имаш и ти излиза сметката.Коментиран от #57
14:23 29.06.2020
57 Гост
До коментар #56 от "Въпрос на интереси":
Чакам те да дойдеш на събрание пред нашия блок, да убедиш всички баби и дядовци, да отделят по 2000 лева от пенсиите си, че да си купим такъв генератор.Заповядай!Коментиран от #58
17:20 29.06.2020
58 Защо бабите?
До коментар #57 от "Гост":
Правите си кооперация, като кооператорите не е задължително да са от вашия блок, но жителите му имат предимство при членството. Бабите просто ще ползват ток и топла вода без да плащат такси пренос, достъп, разпределение и баланс, които са половина от цената на тока. Всички са доволни. Това от години работи в Германия.Коментиран от #61
18:08 29.06.2020
59 гост
До коментар #48 от "Гост":
Че къв си ти да ти казвам къде съм , бе отворко ?? Като ти свършиха опорките и ми се праиш на бабаит ли ?? А си налягай парцалите и ходи да се дървиш на дружките си !!Коментиран от #62
18:44 29.06.2020
60 Стига стига
До коментар #55 от "Гост":
Кой не може да се аргументира? Ти не можеш! Има фабрики във Финландия, има във Франция и госта ти написа по-нагоре че се прави и в Норвегия! Какви още аргументи не ти стигат? За технологията, питай тях! Щом има фабрика, значи има технология! Аргументи?Коментиран от #63
19:18 29.06.2020
61 Гост
До коментар #58 от "Защо бабите?":
Осми месец събираме пари за нови пощенски кутии.Стига мокри сънища че подгизна вече.Това което работи в Германия в България удря на камък.Бабата си иска ТЕЦ и това е.Коментиран от #64
19:40 29.06.2020
62 Гост
До коментар #59 от "гост":
Дръпна ли ти се фъша ве чомлек/? Нали си чок бабаит. Ай да те видим в кое гето си се скатал и дали имаш рамена или ти пада потника.Казвай къде си да дойда да те острижа пред вашите.19:43 29.06.2020
63 Гост
До коментар #60 от "Стига стига":
Хахахаха ха то така и в тука имаме фабрика за преработване на всякакви отпадъци. Всичко преработва на пушек и на сажди хахаха. Чул нашия че имало фабрика но си няма представа дали преработват опаковките или отровите. Ама се бил аргументирал. Въздухарка си ти и другите паламуди като тебе.Коментиран от #65
19:48 29.06.2020
64 А ти какво предлагаш?
До коментар #61 от "Гост":
Ти май четеш през ред. Ами нали и ти точно тец-а заместваш, но предлагаш на бабите по-ниска цена? Топломера на ТЕЦ-а е преди абонатната станция така или иначе. Работи и в двете посоки. Може и на ТЕЦ-а да продаваш топлинна енергия, за да я препродаде на съседния вход с надценка без загуби по трасето. С тока е същото. Ти продаваш тока на търговеца, а той го препродава на бабата.Коментиран от #66
19:56 29.06.2020
65 Стига стига
До коментар #63 от "Гост":
Въздухарка си ти! Във всяка тема се пениш, за изчезването на ел. колите но отива само на вятъра. Европа минава на ток и каквото и да се пениш, не помага. Хората отдавна казаха, че трябва да се минава на ел. коли. А какъв е пазара в България, на никой производител не му пука, защото пазара в България е на вторични коли, а не нови. В България се взимат коли които се хвърлят от Европа, а не нови. Та това което се търси и ще се търси в Европа е важно, а не това което ти искаш! Разбра ли?Коментиран от #67, #68
20:20 29.06.2020
66 Гост
До коментар #64 от "А ти какво предлагаш?":
А ти май изобщо не четеш. Съседете ми 5 лева не дават а ти искаш да дадат хиляди. Това е България не е като при вас в германия. Пии си бирата и не ни мисли нас. Ние имаме по важни проблеми от тжва да се чудим за какво да си харчим парите. Тук хората гладуват днес за да имат залък за утре. Съседите пенсионери пускат кранчето да капе в кофа и се къпят с нея за да не върти водомера. Къде си мислиш че живеем. Тук 2 милиона души живеят с 150 евро на месец. А ти иккаш да инвестират в генератори за хиляди левове.събуди се и помириши въздуха. В страната на клошарите бижута не се купуватКоментиран от #69
21:36 29.06.2020
67 Гост
До коментар #65 от "Стига стига":
Ти живееш в Гулянци. Какво ти пука за европа. Гледай какво става в България. То те засяга а не европа.21:39 29.06.2020
68 Гост
До коментар #65 от "Стига стига":
Изказването ми беше че онези в норвегия рециклират батерии толкова колкото в България се рециклират отпадъци.Очевидно говоря прекалено сложно да ме разбереш. А и във всяка тема ти се пениш че колите на горива изчезвали а те продължават да са 10 пъти повече от колите на ток хахахахаха. Май ти си кьор фишека който се величае на 1/10 от това на което аз съм застъпник.хахахаха.21:44 29.06.2020
69 Недей слага всички под общ знаменател
До коментар #66 от "Гост":
Недей слага всички българи под общ знаменател, съдейки по собственото си положение. Май забравяш, че същите тези пенсионери, които карат на къшей хляб и кисело мляко, хвърлят по стотици хиляди левове през терасите на ало измамниците. Това че ти живееш от заплата на заплата, не означава че всички правят така. Казах ти, че не е нужно да участваш като инвеститор. Тези инвеститори трябва да имат и клиенти. Ако на тях сметката им за ток и топлинна енергия е с положителен знак ( взимат пари от това) някой като тебе трябва да им плати, като сметката им е с отрицателен знак (дават пари). Цял живот си давал, сега даваш и винаги ще даваш. Лошото е, си възпитал или ще възпиташ и децата и внуците си така. Сметни колко месеца от годината работиш за сметката за ток и за отопление? Хайде сега си представи, че без да работиш, тези сметки са платени и дори получаваш някакви пари, вместо да ги даваш. Не мислиш ли че германците точно заради това имат? Вече има над 2 милиона фотоволтаични покриви, за разлика от нас който сеем фотоволтаиците на депутатите на плодородна земя с народни пари.Коментиран от #70, #71
22:53 29.06.2020
70 Гост
До коментар #69 от "Недей слага всички под общ знаменател":
Ти мойте деца не ги мисли. Мисли на баща си децата. Моите поне не са упорити и глупави дори когато видят че грешат като тебе.А пенсионерите нвърлящи пари през терасата са под 0,1% от всички тук. И не са стотици хиляди а са по 5 или 10 хиляди спестените пари за цял живот усилен труд. Толкова са успели да спестят хорицата и си ги пазят за децата си да им помогнат в закупуването на имот или нещо друго стойностно. А не да си ги прахосат за някаква ненужна машинариа от първия срещнат шарлатанин който ще ги направи от длъжници на тец в длъжници на газ фирмата. Очевидно не живееш тук и си нямаш представа как се пестят пари с пенсия 150 € и заплата 300 €. Най добре си пласирай боклуците в германия. Тук болшинството от хората живеят под прага на бедността а тези които могат да си позволят такава инвестиция със свещ да ги търрсиш . Успех в продажбите господин търговец11:54 30.06.2020
71 Гост
До коментар #69 от "Недей слага всички под общ знаменател":
Утре вечер ще има събрание и ще подхвърля на съседите твоето предложение после ще ти пиша резултата да видим дали ти познаваш хората по добре от мен12:13 30.06.2020