На автомобилното изложение в Ню Йорк Subaru свали покривалото на Solterra 2026, представяйки цялостно обновяване в средата на цикъла, което отстранява ключови недостатъци и изостря визуалната идентичност, позволявайки му по-добре да проправи път на своя събрат Toyota bZ4x. От компанията споделят, че това е не просто фейслифт, а съществена промяна, насочена към подобряване на пробега, усъвършенстване на технологиите и по-убедително присъствие на пътя, за да се конкурира по-добре в процъфтяващата сфера на електрическите SUV.
Визуално Solterra приема по-изтънчена естетика. Предната част на автомобила получава значителна промяна с по-тънки LED фарове и по-приглушен дизайн на радиаторната решетка. Няма я по-утилитарната, обемиста пластмасова облицовка, която сега е заменена от панели в цвета на каросерията с фини черни акценти, придаващи по-престижен и интегриран вид. Профилът и задната част до голяма степен остават познати, с изключение на свежите дизайни на 18- и 20-цоловите джанти и изпъкналият надпис „Subaru“ на задната врата.

В интериора централно място заема новият, обширен 14-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система с безжични функции Apple CarPlay и Android Auto. Стандартните технологии също са подсилени с безжично зареждане на телефони, портове USB-C и пълния набор от усъвършенствани системи за подпомагане на водача EyeSight на Subaru.
Истинската история обаче се крие под повърхността. Solterra от 2026 г. може да се похвали със значително подобрен пробег, който вече надхвърля 459 км с едно зареждане - значително увеличение с 25% в сравнение с предшественика си. Това изключително важно подобрение се дължи на по-големия пакет литиево-йонни батерии с капацитет 74,7 kWh. Времето за зареждане също е оптимизирано, като Subaru твърди, че 10-80% заряд се постига за по-малко от 35 минути с бързо зарядно устройство за постоянен ток с мощност 150 kW. В отговор на ключов проблем за собствениците на електромобили в по-студен климат, Solterra вече разполага със система за предварително подгряване на батерията.

Характерната за Solterra стандартна система за задвижване на всички колела също е цялостно обновена. По-мощният заден електромотор и усъвършенстваното разпределение на мощността водят до комбинирана мощност от 252 kW (338 к.с.), което е значителен скок спрямо предишните 160 kW (215 к.с.). Този скок на мощността се изразява в бърз спринт от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди. Запазената проходимост се дължи на системата X-Mode на Subaru с режими Snow/Dirt и Deep Snow/Mud, Grip Control, Downhill Assist Control и солиден просвет от 211 мм. Освен подобренията на AWD, инженерите на Subaru са променили и окачването и електрическото кормилно управление, обещавайки подобрена динамика на управлението.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ник
08:46 17.04.2025