Предвид плановете на Renault за преминаване към нови технологии (очевидно французите се стремят да станат световен лидер на пазара на електромобили и хибриди през следващите години), новото Zoe представлява особен интерес. Електромобилът е първородният за марката в масовия сегмент, а това, че дизайнът не се е променил много, не е никак лошо. Renault Zoe е бестселър на европейския пазар на електрически автомобили, а и у нас моделът напоследък става все по-популярен. И тази кола е в състояние да очертае бъдещето, което Renault е подготвило за своите потребители. За да се докоснем до това бъдеще, обиколихме половин България.
Как върви?
Всички електрически автомобили могат да се карат доста динамично, дори и евтините китайски. Целият смисъл е в особеността на електродвигателите, при които целия въртящ момент е наличен от най-ниските оборотни режими. Zoe-то, което тествахме, беше оборудвано с двигател с обозначението R135, разполагащ с мощност от 135 к.с. (245 Нм). И въпреки че цифрата от 9.5 секунди до 100 км/ч не е много впечатляваща, не трябва да обръщате внимание на това. Динамиката на ускорението тук е субективна, но то е много по-впечатляващо от това на бензинови автомобили с мощност от по 150-180 к.с. Но ускорението не е единствената характеристика на шофирането, която има значение.
Карахме Zoe по планински пътища, като именно там се усеща доброто управление на колата. Въпреки обичайното по-меко окачване и доста празен волан (нулевата зона почти не се усеща), Renault Zoe се държи много добре в завоите и перфектно "стои" на пътя дори и при осезаеми скорости. Това, разбира се, не е VW Golf GTI или Ford Focus ST, но е напълно възможно да „подпалите“ Zoe, ако желаете. В същото време лекият волан ви позволява да паркирате и безпроблемно да шофирате при ниски скорости, каквото е и основното предназначение на колата.
Този парадокс (празен волан, но добро управление) е свързан с още една характерна черта на електрическите автомобили - нисък център на тежестта (поради местоположението на акумулатора в долната част). Говорейки за батерия, то неслучайно новият модел е наречен Renault ZOE Z.E. 50. Електромобилчето има батерия с капацитет 52 кВт/ч (срещу 41 за предишния ZOE и 22 за най-първото, което се появи през 2012 година). Според правилата на цикъла за измерване на WLTP, иновацията обещава 386 километра с едно зареждане. Това са числата за двигателя R135, с който беше оборудвана тестовата кола, която карахме.
Има и версия R110 (както при предишното поколение ZOE). При нея динамиката е по-слаба (11.5 секунди до 100), но автономният пробег е малко по-голям - 395 км по WLTP. Представителите на Renault честно казаха, че през зимата електрическият автомобил с R135 версия ще измине не повече от 240 км. Но това съвсем не е малък пробег за градски автомобил. За времето, през което тествахме автомобила се убедихме, че разходът съответства на декларираното от компанията.
С други думи и изчислено в български лева, тази кола харчи по-малко от 3 лева на 100 километра. Още нещо интересно е наличието на два режима на шофиране - B и D. Във втория случай възстановяването е минимално, тоест пускате педала на газта и колата продължава да се движи по инерция, като всеки бензинов автомобил. А в режим B е достатъчно да отпуснете педала на газта и спирането е осезателно. При нормално шофиране почти не се налага използването на спирачка. Тогава и батерията се зарежда по-интензивно.
Как изглежда?
Вече споменахме, че външно новото Zoe е много подобно на предишния модел. Предницата, разбира се, е преработена. Тук бронята и фаровете са нов дизайн (между другото, Светлините са диодни за всички версии на Zoe), а задните светлини също са с LED технология. Но в профила си ZOE изглежда почти идентичен с предшественика си.
Какво има вътре?
Вътре промените са много повече. Качвате се в колата и наистина разбирате, че това е ново поколение Zoe, а не само фейслифт. Агресивен волан, изцяло дигитален панел с инструменти, огромен вертикално ориентиран мултимедиен системен екран (диагоналът 9.3 инча като истински iPad!). С други думи интериорът е футуристичен и впечатляващ. Дизайнерите са се справили чудесно. Позицията на водача, разбира се, е малко по-висока. През цялото време се опитвахме да свалим седалката по-ниско, но всеки път осъзнавахме, че няма на къде. Всичко е заради акумулаторния блок, разположен в долната част на електромобила.
Иначе всичко останало е без забележка. Таблото за управление е перфектно аранжирано, а умишлено търсеният минимализъм е на лице, но най-необходимата информация (скорост, обхват, текуща консумация на енергия и т.н.) е показана много ясно. Цветовата схема и шрифтовете са перфектно подбрани. Бихме казали, че новото Zoe в този аспект дори е задминал нивото на Tesla. Особено за парите си.
Колко струва?
От гледна точка на технологии и системи за сигурност, новото Renault Zoe се справя добре. Контрол върху трафика в лентата, следене на слепи петна и разпознаване на пътни знаци, автоматично паркиране и много други - списъкът е доста впечатляващ. Цената е почти същата, като на досегашното поколение. Тя е силно атрактивна, когато става дума за електромобил, но като цяло все още е висока за средностатистическия българин.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Адски скъп, не само за средностатистическият българин, поради което е и неконкурентен!
Коментиран от #17
08:37 30.06.2020
2 Колата е страхотна
08:38 30.06.2020
3 алф
Коментиран от #8
08:39 30.06.2020
4 Алекс
08:44 30.06.2020
5 Тримата глупаци
Коментиран от #9, #80
08:46 30.06.2020
6 Гост
Коментиран от #93, #96
08:51 30.06.2020
7 5555
08:53 30.06.2020
8 Driving pleasure
До коментар #3 от "алф":
Не, не е. Това си е реалната цена. просто на западняците им подаряват по няколко хиляди евро, за да купя такъв котур. Реално обаче за тия пари мога да си купя в момента добре оборудван Опел Астра, заедно с горивото за 200 000 км и ще ми хартисат пари да заведа гаджето на двуседмична лукс почивка на малдивите....Коментиран от #11, #16
08:57 30.06.2020
9 гост
До коментар #5 от "Тримата глупаци":
Значи първо тия 3 лева са сметнати като за кефа на петролофилчетата , да не ги тресне някой инфаркт ! Ако си учил поне умножение в първи клас , можеш да сметнеш , че батерия 52 квт , която дори не е 100% използваема може да събере максимум 52 квт , а не 60 или 100 !! Тоест разхода при 385 км пробег не може да е повече от 13,5 квт /100 км ! Което при цена 0,11 до 0,2 лева на квт значи от 1,5 (един лев и петдесет ст до 2,7 лева ! И тъй като в 90% от случаите ще е през нощта , ще е по-скоро 1,5 лева !!! Второ тоя разход не е по нанадолнище , щото там разхода на тая кола е НУЛА , по-точно даже не е нула , а минус , щото връща ток в батерията !!! Та чакам да ми покажеш коя петролка връща бензин или нафта по нанадолнище ??Коментиран от #82
08:58 30.06.2020
10 Driving pleasure
Коментиран от #12, #64
08:59 30.06.2020
11 гост
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Значи 200 000 км при 5 /100 разход , което е крайно оптимистично са 10 000 литра или 14-15 000 ЕВРО по цени "на запад" !!! Тоест половината от тия 60 000 лева , които там наистина са 45-50 000 заради бонуса за електромобили , тоест почти 2/3 от тях !! "Обслужването и консумативите " няма да ти ги смятам , ама са поне още 5 000 евро , станаха 20 000 !!! И за 10 000 евро каква Астра си щял да купиш , че не разбрах , хахаххахахах !!! Че и почивки му се прищяли , хахаха !!!Коментиран от #19
09:10 30.06.2020
12 гост
До коментар #10 от "Driving pleasure":
Ами всъщност тия 3 лева са ги сметнали за такива като тебе !!! Реалната сметка е в коментар 9 , а зарядни станции има БЕЗПЛАТНИ !!!! И то десетки да не кажа стотици вече в България !!Коментиран от #70
09:12 30.06.2020
13 БАРС
Коментиран от #14, #18
09:15 30.06.2020
14 гост
До коментар #13 от "БАРС":
Абе интересно щом били за боклука и толкова скъпи , що е пълно в нета с такива Зое по 6-7 000 евро на по 7-8 години с батерии на 85-90% от капацитета с гаранция ??? Че то според тебе само за батерията трябва да са дали повече , сигурно е нова , а , хахаххахах !!!Коментиран от #27
09:24 30.06.2020
15 Julio
09:24 30.06.2020
16 гост
До коментар #8 от "Driving pleasure":
Току що проверих цените на Опел България , че нали не дават линкове , Астрата ти почва от 42 000 лева и то с оборудване , дето това Зое е Майбах в сравнение с нея !! За другите глупости вече писах , макар че още мнооого има да се изпише !!! И само ще спомена , че зелената зона в София и някои други градове скоро ще е 3 лева на час ДЕНОНОЩНО !!!Коментиран от #33
09:34 30.06.2020
17 Ахахахаха
До коментар #1 от "Гост":
Пак коментари от некомпетентен! А какво ще кажеш за това, че получаваш по-голяма батерия за същите пари като статия с малка батерия? Май, май цените падат, а? Или и това е лъжа?Коментиран от #31
09:48 30.06.2020
18 Госあ
До коментар #13 от "БАРС":
8 години само някои батерии. Повечето са 5 години. И освен това, като ти падне батерията на 60% след първите три години....ходи карай. Абсолютно ирационално и мръсно. Иначе, доколкото разбрах от заглавието това е хибрид. Което е добре. Французите правилно се ориентират към хибридите. И после направо на водород. Японците са го измислили.Коментиран от #20
09:54 30.06.2020
19 радев
До коментар #11 от "гост":
Този спор го водихме преди месец! Всеки да кара каквото му харесва.Карам Пежо дизел 2015 г. 4.5 л/100км в момента на 150 000 км пробег цена 30 000лв.За 30 000лв мога да измина над 333 000 км( за около 10 г).Смяна на масло и филтри 300 лв на 25 000 км.Скъпи ремонти не правя сменям колите.
Колата е на лизинг и 30 000 лв са на вноски.Горивото(30 000лв) също не са наведнъж.
И кое е по изгодно? Да платиш 60 000 лв накуп и тока отделно?Или да си вземеш кола на лизинг за 5 г. и да ти останат пари за 333 000 км?Нещо сметката не излиза.
Вноската за лизинга е около 400лв.Първоначалната вноска е оценката на старата кола която връщам.
Ако реша след 5 години да я върна ще ми останат 15 000 лв защото съм минал само 150 000 км а не 333 000.
Ще си купя елетрическа кола когато цените им станат близки до бюджета ми.
Коментиран от #21, #23, #34
09:56 30.06.2020
20 Хе хе
До коментар #18 от "Госあ":
Главата ти е хибрид! Къде го видя хибрида?Коментиран от #22
09:56 30.06.2020
21 Аха
До коментар #19 от "радев":
А Радев, смяташ ли 2 лв. синя зона по 5 часа на ден са 10 лв по 23 работни дни са 230 лева на месец?Коментиран от #26, #51, #69
09:58 30.06.2020
22 Госあ
До коментар #20 от "Хе хе":
Не ги чета тия статии за миксерите,направо почвам с коментари. Ясно, миксер е.Коментиран от #24
10:01 30.06.2020
23 Еха
До коментар #19 от "радев":
И тези 4.5 на 100 дизел, не е баш така! Гледай сега! 4,5 ти е разхода на дълъг път,обаче дълъг път караш 10 дена в годината. Другите дни караш градско до работа, до магазина, до кафето. Подгряване зимно време и т.н. където разхода ти не е по-малко от 7. И като го осредниш ще видиш че по-малко от 6 на 100 (може би и повече), не падаш! Но иначе е добра реклама 4,5 на 100!Коментиран от #28
10:05 30.06.2020
24 Хе хе
До коментар #22 от "Госあ":
Те това го знаем, че само коментираш без да четеш!10:06 30.06.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 радев
До коментар #21 от "Аха":
Не живея в София10:26 30.06.2020
27 БАРС
До коментар #14 от "гост":
То тая гаранция ти гарантирам че няма да е повече от 1до 1.5год. таман да си дадеш парите и след 1.5 щтея гледеш и щте плачеш.ХА,ХА,ХА,ХА ГАРАНЦИЯ ТИ ДАВАМ.ЗНАМ ГИ ТИЯ ГАРАНЦИИ ПОВЕЧЕ ОТ ТЕБЕ.Рено ZOE излиза през 2013 год.а и да те светна тия батерии както ти показват че всичко е ОК.и извъднъж ама изведнъж си за пътна помощт.Мой съвет е изчакай докато им падне цената като нови и тогава си купи ел.аутоКоментиран от #32
10:28 30.06.2020
28 радев
До коментар #23 от "Еха":
Тия 150 000 км.за 5г дали на градско?Карам само извънградско пътувам много.Това 4.5 е по каталог.В действителност е 4.2-4.3 .Завършил съм висшето си образование със специалност ДВГ.Така че не ми обеснявай.10:32 30.06.2020
29 Komapak
10:38 30.06.2020
30 kkk
Коментиран от #66
10:38 30.06.2020
31 Гост
До коментар #17 от "Ахахахаха":
"Компетентния", а и всички като теб, които пишат "наизуст". Ето ти справка, за Тойота Айго, която е от същият клас като този коптор! Цената й е 24 000 лв. /без намалението/. Разликата е 26 000 лева!!!! Ами за 5 години експлоатация и 100 000 км пробег, при 6 л./100 км са ти 6000 л. бензин х 2 лв./л. = 12 000 лв. Имаш и три-четири , нека да са 5, за по-лесно да ти го сметна, технически обслужвания, които пак за по-лесно, да са по 1000 лв./бр. Означава, че за 5 години /в гаранция/ и 100000 км. ще похарча допълнително 17000 лв. или общо 41 000 лв., т.е. с 9000 лв. по-малко от теб, с това Рено. След 5 г. ще си взема нова Айго и пак ще съм по-добре от теб. Дали ти се изясни, какво исках да ти кажа?!Коментиран от #35, #39, #61
10:47 30.06.2020
32 Какво знаеш?
До коментар #27 от "БАРС":
И какво знаеш, не разбрах? Кое издържа 1 година, батерията ли? Коя? Има държави с много ел. коли, не мисли че си първия където чува за ел. коли! Батериите си издържат гаранцията и даже повече!Коментиран от #40
10:47 30.06.2020
33 Driving pleasure
До коментар #16 от "гост":
Продължавате да вярвате в безплатния обяд - найс.Като си проверил в Опел, да беше видял и че за коли на склад с оборудване идентично на ЗОЕ, и по тия 40 000 стават 29 900.
Тоест ми хартисват 30 бимки и горник. От тях ще махнем към 2000 за обслужването. Ще махнем 7000 за почивката и ще останем с 20 за гориво - това са 11 500 литра бензин. при 6/100 (давам толеранс над 5те) са 190 000 км.
Да продължим обаче - нека я карам 7 години (средно по толкова се задържа една кола) от първи собственик при продабата ще и взема поне 50% 15 000 лева. Искаш ли да ханем бас, че на 7 годино Зое няма как да му вземеш 30 бимки ;)
Дерзай с електричките, не ти преча парите са си твои троши ги - само не ми казвай, че и аз трябва да съм толкова глупав...
Коментиран от #65
10:48 30.06.2020
34 гост
До коментар #19 от "радев":
Значи не знам какви спорове си водил и какво си мислиш , че си "доказал" , ама пак повтарям , че пишете глупости !!! Първо никой не ти иска 60 000 накуп , дори не ти иска 60 000 !!!! Сега не исках да ви отварям очите , ама дори в България това Зое може да се купи за 20-30 000 чисто ново и то пак не накуп !! По простата причина , че първо може да му се приспадне ДДС , което е 20% или 10 000 лева и второ се признава за разход по поне 3-4 програми за конкурентоспособност, енергийна ефективност и т.н . , където безвъзмездното финансиране е 50-60 % !!! И останалите се погасяват с банкови кредити , които са с лихви половината от лизинговите дружества и без колата да е тяхна собственост и на 2-3 пъти по-дълги срокове , така че месечната му вноска може да е и 100-150 лева !! Естествено тия варианти не са за всички , затова и не казвам , че са за всички , но другото си е в пълна сила ! Освен това айде ако обичаш не с тия номера "скъпи ремонти не правя" , хахахахаххаха !!! Значи той ремонта ще те пита кога да се случи , когато е при теб или не , хахахахаха !!! Или ще я продадеш за повече от цената за скраб не в движение , хахаха !!! По-добре се откажете да си смучете от пръстите измишльотини , вече всички разбраха , че пушилника е трагедия !!!Коментиран от #52, #53, #56
10:49 30.06.2020
35 Ахахахаха
До коментар #31 от "Гост":
Писах ти за цената на колата! С по-голяма батерия, а на същата цена, като стария модел с по-малка!! Което ще рече, че цената на батериите пада, ако не си го разбрал!10:50 30.06.2020
36 Driving pleasure
10:53 30.06.2020
37 Driving pleasure
11:00 30.06.2020
38 яко ни лъжат управляващите
11:06 30.06.2020
39 гост
До коментар #31 от "Гост":
Абе не знам кой е "компетентния" , ама що тия тъпи западняци нещо го купуват Зое-то почти два пъти повече от тая Тойота , не могат ли да смтнат , че е по-евтина според тебе , хахаххаха !!!Коментиран от #90
11:10 30.06.2020
40 ИЗМАМНИ ЛЪЖИ
До коментар #32 от "Какво знаеш?":
ВСИЧКО Е ЕДНА ГОЛЯМА ЛЪЖА И ИЗМАМА. ИЗДЪРЖА ТОЛКОВА КОЛКОТО Е ГАРАНЦИЯТА. КУПИХ АКУМУЛАТОР ВАРТА ОТ НАЙ-СКЪПИТЕ С НАДЕЖДАТА 7 ИЛИ 8 ГОДИНИ ДА НЯМАМ ПРОБЛЕМИ. НА ПРАКТИКА НЯКОЛКО ДЕНА СЛЕД ИЗТИЧАНЕ НА ГАРАНЦИЯТА - ПРОСЛОВУТАТА ВАРТА СЕ СКАПА. ВСИЧКО ВЕЧЕ ТАКА СЕ ПРОИЗВЕЖДА , ДА ИЗДЪРЖИ ДО ГАРАНЦИЯТА.Коментиран от #41, #46
11:12 30.06.2020
41 Komapak
До коментар #40 от "ИЗМАМНИ ЛЪЖИ":
Отделите за изчисления на Сони и Тойота са по-големи от тези за развитие. Правете си сами изводите!!! Струва ми се, че едно старо Волво или мерцедес са доста по-изгодни от новите трошки. Независимо от постоянните ремонти.11:24 30.06.2020
42 Пешо
11:30 30.06.2020
43 Еха
Коментиран от #44, #49, #54, #78
11:33 30.06.2020
44 Driving pleasure
До коментар #43 от "Еха":
А ти мислиш, че като станат масови ще получаваш същите бонуси ли? И че като разкараме петрола няма да имаш налози и акцизи на тока? че нали едно 20% от държавните бюджети навсякъде по света се формират от данъци и акцизи на горивата - мислиш правителствата ще се откажат от тоя приход ли? Може, ама тогава ще почнат да ти удържат двойно от заплатата...БЕЗПЛАТЕН ОБЯД НЯМА!!! това е първото на което ще те научат на лекциите по икономика
Коментиран от #45, #47
11:59 30.06.2020
45 Еха
До коментар #44 от "Driving pleasure":
Кога ще станат масови у нас? След 50 години? Е добре, 50 години можеш да си ползваш бонуси!12:06 30.06.2020
46 Добре
До коментар #40 от "ИЗМАМНИ ЛЪЖИ":
Тойота дава гаранция 1 млн. километра и 15 години гаранция на батерията! Справка - статията преди 2 седмици за Тойота! Някакви аргументи?12:10 30.06.2020
47 Така е
До коментар #44 от "Driving pleasure":
За това, тези които са на електрички ще им отдържат от заплата, а тези с бензинови и от заплата ще им отдържат и бензин пак ще си купуват. Така, че пак ще трябва да се минава на ток!12:19 30.06.2020
48 xxx
12:24 30.06.2020
49 Komapak
До коментар #43 от "Еха":
В Копенхаген е още по-зловещо. Между 35 и 50 Евро е паркинга за петролка и безплатен за електричка. Отделно тока е без пари там.... Отделно петролните ги дерат със 100%!!!! данък в момента на покупката. И въпреки всички благинки електричките са около 20%. Май не всичко е толкова розово колкото ни го рекламират.12:27 30.06.2020
50 Jack Bauer
13:11 30.06.2020
51 ФЕН
До коментар #21 от "Аха":
Ми ходи с такси по ефтино не се ядосваш за парко места а и времето в задръстване ти е същото ....в цял всвят в зоните пътуват с такси или юбер в центъра помислете за разхода на време и после пари . Вижте че масово в центъра пътуват по 1 човек в кола13:19 30.06.2020
52 радев
До коментар #34 от "гост":
Ддс ще ползваш само ако имаш фирма регистрирана по ддс.И това не става за всяка кола.Първо питаш модела който си харесал дали може да се ползва ддс.Това го правя вече 20г.За лихвите.Ами първо проверявам.Вземам оферта от пежо сравнявам я с офертата от банката.От пежо винаги ми е по изгодно поне досега е било така.
Не чакам колата да стане за ремонт.До петата година минавам без ремонт.После сменям.Харча само за консумативи масло филтри накладки.Все пак това е нова кола.
Ако чакам ти да ми отваряш очите...Колко нови коли си купил досега?
14:04 30.06.2020
53 фен
До коментар #34 от "гост":
В България за миксери не отпускат пари все още.Енергийна ефективност е за изолация дограма и отопление.Какви ги дрънкаш?50-60%безвъзмезно? Ти си слънчасал!В Европа дават помощ за електрички ама по 5-6 000 €.Коментиран от #57
15:10 30.06.2020
54 радев
До коментар #43 от "Еха":
Ползвай метро автобус колело ел.тротинетка или пеша.Коментиран от #55
15:14 30.06.2020
55 Еха
До коментар #54 от "радев":
А колата за красота ли ще я купувам? Значи викаш, хвърляш 30 хил еврака за нова бензинка и се мяташ на тротинетката! А колата за пред съседите да се покажем.Коментиран от #58
15:33 30.06.2020
56 радев
До коментар #34 от "гост":
За какви 50-60% безвъзмездно финансиране ми говориш? Ти добре ли си? Дават по 20 000 лв на държавната администрация за електромобил.За нас още няма такава помощ.В някои европейски страни има такава помощ.Програмата енергийна ефективност е за сгради не за коли!
Пежо дава отстъпка за стари клиенти.Ако върнеш старото си пежо и вземеш ново тогава ти го броят за втора кола купена от СФА.За последната си кола отстъпката ми е 17%.
15:39 30.06.2020
57 гост
До коментар #53 от "фен":
Казах , че няма да ви отварям очите и програмите не са за всички !! Проекта не е само за автомобила , много по-голям е и колата или колите са само една част от него и то по-малката !!!Коментиран от #59, #60
15:47 30.06.2020
58 радев
До коментар #55 от "Еха":
Ти си избираш.Като ти е скъпа синята зона търси алтернатива.Кола си купуваш ако ти трябва.Ако ще стои не купувай.Аз нямам тия проблеми.Живея в окръжен град няма проблеми с паркирането.Само в центъра но до там ходя пеша.
15:47 30.06.2020
59 радев
До коментар #57 от "гост":
Добре запази си програмата за себе си! Направо ти повярвах!15:50 30.06.2020
60 фен
До коментар #57 от "гост":
Освен ако работиш в държавната администрация.Има едни 2 000 000 за електромобили отпускат по 20 000 лв.Пусна мухата после няма да ви отварям очите.Ти да видиш.Повярвах ти.15:58 30.06.2020
61 БАРС
До коментар #31 от "Гост":
вИЖ КАКВО СИ ПИСАЛ .дА ТЕ ПОДСЕТЯ пИСАЛ СИ ЧЕ СЕ ПРОДАВАТ 7-8 ГОДИШНИ ел.рена С ГАРАНЦИЯ ТА ИМЕННО ЗА ТЯХ ТИ ПИСАХ16:30 30.06.2020
62 м даа
17:27 30.06.2020
63 КОЛАТА Е СТРАХОТНА
18:53 30.06.2020
64 TSLA
До коментар #10 от "Driving pleasure":
48 ст. е киловатчаса на зарядните на elдрайв. Ти освен че не можеш да си държиш устата затворена по въпроси, по които имаш нулев опит, не можеш и да лъжеш. А тва се научава още в детскатаКоментиран от #68
19:13 30.06.2020
65 TSLA
До коментар #33 от "Driving pleasure":
Ми излез карай таз нова Астра, бе майна, спри да отегчаваш под всяка статия едни и същи глупости до безконечие. Населението има нужда да се образова и подготви за бъдещето, което е вече тук. Няма нужда от кибици да обясняват как се пали огън с клечки и как се заваряват гърнета в района на Малашевци.19:27 30.06.2020
66 Дилър
До коментар #30 от "kkk":
С термопомпа (инверторен климатик). Като пуснеш да топли/охлажда, пробегът пада с 17-20 км общо. Не мисля че е голяма драма. На петролните коли климата дърпа повече като разход.19:38 30.06.2020
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 4 motion
До коментар #64 от "TSLA":
При тази цена излиза около 7,5лв на 100км.Нещо май не е чак толкова евтино,23:20 30.06.2020
69 Хайл
До коментар #21 от "Аха":
А ти смяташ ли по 5 лв закуска и 10 лв за обяд,водата и парното що не ги сложиш към разходите на колата 🤣🤣🤣🤣Коментиран от #72
08:42 01.07.2020
70 Хайл
До коментар #12 от "гост":
Ти наистина не си със всичкия си.при положение че видях цена от 48 ст.на киловат да се мъчиш да обясняваш че били безплатни е меко казано някакво не биполярно разстройство а хиперполярно.всеки път си противоречиш и се мъчиш да убедиш другите че са луди...то няма луд който да си признае че е такъв13:18 01.07.2020
71 123
15:07 01.07.2020
72 Аха
До коментар #69 от "Хайл":
Синята зона си е разход по колата, а не закуска и обяд! Така че се включва към разхода за кола!Коментиран от #77
17:02 01.07.2020
73 Лудогорец9
17:26 01.07.2020
74 Математко Сметачев
17:57 01.07.2020
75 Шайба
22:00 01.07.2020
76 PlimP
00:20 02.07.2020
77 Хайл
До коментар #72 от "Аха":
и колко ти вдига колата в синята зона? аз ти казах да си сложиш и закуската и обяда щом паркинга е "разход"...щом аз не зареждам ток на колата си значи не трябва да плащам тока вкъщи по твоята "логика" много си далеко от истинския живот и дано не са те оставили за пореден път да повтаряш 4 клас-00:27 02.07.2020
78 Хайл
До коментар #43 от "Еха":
а като спреш в синята зона и заредиш миксера по 48 ст на киловат колко ти излиза математик такъв? 50 кв х 48 ст са 24 лв,баничка или кифла с боза +обяд за 20 лв ьото поне толкова трябва да имаш за да си плащаш кредита за миксера колко ти излиза??? зле си със сметките00:33 02.07.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 hmhmhm
07:48 02.07.2020
82 тримата глупаци
До коментар #9 от "гост":
Спокойно, бе! Ние се шегуваме. Не се ли усещаш? Нямаш ли чувство за хумор. Ние сме с магарешка каручка. Сещаш се за разхода.08:08 02.07.2020
83 Читател
08:21 02.07.2020
84 антисектанта
09:32 02.07.2020
85 Сметката
- ел. автомобил с цена 60000 лв, разход 3 лв/100 км, годишен пробег 15 000 км, което е нормално за този клас и при положение, че не е за търговски цели, лизинг за 5 год при лихва 2.7% и съответните застраховки - общо 78570 лв.
- дизелов автомобил в този клас с цена 30000 лв, разход 5 л/100км или 8.5 лв/100 км, годишен пробег 15 000 км, лизинг за 5 год при лихва 2.7% и съответните застраховки - общо 45695 лв.
Очевидно - несъпоставимо. Като прибавим към това пазарната стойност на 5-тата година разликата в полза на конвенционалният двигател илиза още по-голяма.
Коментиран от #92
10:13 02.07.2020
86 Хитран
11:20 02.07.2020
87 оня
12:07 02.07.2020
88 Бай Тошо
13:39 02.07.2020
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 голфаджия
До коментар #39 от "гост":
хаххаха...пич, погледни какво купуват хората в 4-милиардна Азия и в цяла Америка и пак ми говори за скапаното зое, по широкия свят не са чували сигурно за рено зое...виж сега, франсетата си продават зойчето само в европата, просто толко си могат, тойота са светлинни години пред тях почти във всяко едно отношение...17:39 02.07.2020
91 гост
17:54 02.07.2020
92 Dave
До коментар #85 от "Сметката":
Даже да ти е вярна сметката въпреки че не е, на електрическия автомобил не сменяш масла и филтри и свещи и какви ли не други неща. И накладки не хаби почти. Затова вкарай и тези пари.17:54 02.07.2020
93 Митко Димитров
До коментар #6 от "Гост":
не е само това проблема. Във Франция ,батерията не е ваша и с иплащате наем на месец /около 200 евро/. Това е за рециклиране след краха и.19:23 02.07.2020
94 Фен
22:18 02.07.2020
95 stefan
06:48 03.07.2020
96 Аз, един от четящите.
До коментар #6 от "Гост":
Цената у нас е такава защото вносителя не се е наял.10:18 03.07.2020