30 Юни, 2020 08:30 28 685 96

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

  • renault-
  • zoe-
  • тест-
  • цена-
  • електромобили-
  • пазарът в българия

Въпреки факта, че външно третото поколение на Zoe е много подобно на предшественика си, под обвивката му определено има много промени

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км - 1

Предвид плановете на Renault за преминаване към нови технологии (очевидно французите се стремят да станат световен лидер на пазара на електромобили и хибриди през следващите години), новото Zoe представлява особен интерес. Електромобилът е първородният за марката в масовия сегмент, а това, че дизайнът не се е променил много, не е никак лошо. Renault Zoe е бестселър на европейския пазар на електрически автомобили, а и у нас моделът напоследък става все по-популярен. И тази кола е в състояние да очертае бъдещето, което Renault е подготвило за своите потребители. За да се докоснем до това бъдеще, обиколихме половин България.


 Как върви?

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

Всички електрически автомобили могат да се карат доста динамично, дори и евтините китайски. Целият смисъл е в особеността на електродвигателите, при които целия въртящ момент е наличен от най-ниските оборотни режими. Zoe-то, което тествахме, беше оборудвано с двигател с обозначението R135, разполагащ с мощност от 135 к.с. (245 Нм). И въпреки че цифрата от 9.5 секунди до 100 км/ч не е много впечатляваща, не трябва да обръщате внимание на това. Динамиката на ускорението тук е субективна, но то е  много по-впечатляващо от това на бензинови автомобили с мощност от по 150-180 к.с. Но ускорението не е единствената характеристика на шофирането, която има значение.

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

Карахме Zoe по планински пътища, като именно там се усеща доброто управление на колата. Въпреки обичайното по-меко окачване и доста празен волан (нулевата зона почти не се усеща), Renault Zoe се държи много добре в завоите и перфектно "стои" на пътя дори и при осезаеми скорости. Това, разбира се, не е VW Golf GTI или Ford Focus ST, но е напълно възможно да „подпалите“ Zoe, ако желаете. В същото време лекият волан ви позволява да паркирате и безпроблемно да шофирате при ниски скорости, каквото е и основното предназначение на колата. 

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

Този парадокс (празен волан, но добро управление) е свързан с още една характерна черта на електрическите автомобили - нисък център на тежестта (поради местоположението на акумулатора в долната част). Говорейки за батерия, то неслучайно новият модел е наречен Renault ZOE Z.E. 50. Електромобилчето има батерия с капацитет 52 кВт/ч (срещу 41 за предишния ZOE и 22 за най-първото, което се появи през 2012 година). Според правилата на цикъла за измерване на WLTP, иновацията обещава 386 километра с едно зареждане. Това са числата за двигателя R135, с който беше оборудвана тестовата кола, която карахме.

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

Има и версия R110 (както при предишното поколение ZOE). При нея динамиката е по-слаба (11.5 секунди до 100), но автономният пробег е малко по-голям - 395 км по WLTP.  Представителите на Renault честно казаха, че през зимата електрическият автомобил с R135 версия ще измине не повече от 240 км. Но това съвсем не е малък пробег за градски автомобил. За времето, през което тествахме автомобила се убедихме, че разходът съответства на декларираното от компанията.

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

С други думи и изчислено в български лева, тази кола харчи по-малко от 3 лева на 100 километра. Още нещо интересно е наличието на два режима на шофиране - B и D. Във втория случай възстановяването е минимално, тоест пускате педала на газта и колата продължава да се движи по инерция, като всеки бензинов автомобил. А в режим B е достатъчно да отпуснете педала на газта и спирането е осезателно. При нормално шофиране почти не се налага използването на спирачка. Тогава и батерията се зарежда по-интензивно.

Как изглежда?

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

Вече споменахме, че външно новото Zoe е много подобно на предишния модел. Предницата, разбира се, е преработена. Тук бронята и фаровете са нов дизайн (между другото, Светлините са диодни за всички версии на Zoe), а задните светлини също са с LED технология. Но в профила си ZOE изглежда почти идентичен с предшественика си. 

Какво има вътре?

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

Вътре промените са много повече. Качвате се в колата и наистина разбирате, че това е ново поколение Zoe, а не само фейслифт. Агресивен волан, изцяло дигитален панел с инструменти, огромен вертикално ориентиран мултимедиен системен екран (диагоналът 9.3 инча  като истински iPad!). С други думи интериорът е футуристичен и впечатляващ. Дизайнерите са се справили чудесно. Позицията на водача, разбира се, е малко по-висока. През цялото време се опитвахме да свалим седалката по-ниско, но всеки път осъзнавахме, че няма на къде. Всичко е заради акумулаторния блок, разположен в долната част на електромобила.

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

Иначе всичко останало е без забележка. Таблото за управление е перфектно аранжирано, а умишлено търсеният минимализъм е на лице, но най-необходимата информация (скорост, обхват, текуща консумация на енергия и т.н.) е показана много ясно. Цветовата схема и шрифтовете са перфектно подбрани. Бихме казали, че новото Zoe в този аспект дори е задминал нивото на Tesla. Особено за парите си.

Колко струва?

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км

От гледна точка на технологии и системи за сигурност, новото Renault Zoe се справя добре. Контрол върху трафика в лентата, следене на слепи петна и разпознаване на пътни знаци, автоматично паркиране и много други - списъкът е доста впечатляващ. Цената е почти същата, като на досегашното поколение. Тя е силно атрактивна, когато става дума за електромобил, но като цяло все още е висока за средностатистическия българин.

Тествахме Renault, което харчи под 3 лв. на 100 км


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 38 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    142 23 Отговор
    "Цeнaтa e пoчти cъщaтa, кaтo нa дoceгaшнoтo пoкoлeниe. Тя e cилнo aтрaктивнa, кoгaтo cтaвa думa зa eлeктрoмoбил, нo кaтo цялo вce oщe e виcoкa зa cрeднocтaтиcтичecкия българин."
    Адски скъп, не само за средностатистическият българин, поради което е и неконкурентен!

    Коментиран от #17

  • 2 Колата е страхотна

    183 18 Отговор
    но у нас ще започне да се вижда по често когато започнат да ги изхвърлят от западна Европа след 10-15 години.Докато парите на народа са в нощните шкафчета на властта ни остава да се радваме на "нов внос-уникат".
  • 3 алф

    78 8 Отговор
    Много е яко но в бг е на тройни цени пак

    Коментиран от #8

  • 4 Алекс

    82 4 Отговор
    Рено доста напредват, хубава кола, но скъпа за съжаление за сънародници.
  • 5 Тримата глупаци

    38 30 Отговор
    Всяка кола може да харчи и по-малко 3 лв на 100 км. Много е просто. Карайте само по надолнища!

    Коментиран от #9, #80

  • 6 Гост

    96 3 Отговор
    Във Франция 23900 евро или 46745 лева по курса на БНБ. Вярно, ча там дават бонус за подмяна на колата и цената е точно поради тази причина по-ниска, но забележете разликата. В България е 59590 лв., т.е. почти 13000 лв.!

    Коментиран от #93, #96

  • 7 5555

    66 12 Отговор
    Неприлично скъпа самоходна батерия.65000левчета???
  • 8 Driving pleasure

    62 27 Отговор

    До коментар #3 от "алф":

    Не, не е. Това си е реалната цена. просто на западняците им подаряват по няколко хиляди евро, за да купя такъв котур. Реално обаче за тия пари мога да си купя в момента добре оборудван Опел Астра, заедно с горивото за 200 000 км и ще ми хартисат пари да заведа гаджето на двуседмична лукс почивка на малдивите....

    Коментиран от #11, #16

  • 9 гост

    61 35 Отговор

    До коментар #5 от "Тримата глупаци":

    Значи първо тия 3 лева са сметнати като за кефа на петролофилчетата , да не ги тресне някой инфаркт ! Ако си учил поне умножение в първи клас , можеш да сметнеш , че батерия 52 квт , която дори не е 100% използваема може да събере максимум 52 квт , а не 60 или 100 !! Тоест разхода при 385 км пробег не може да е повече от 13,5 квт /100 км ! Което при цена 0,11 до 0,2 лева на квт значи от 1,5 (един лев и петдесет ст до 2,7 лева ! И тъй като в 90% от случаите ще е през нощта , ще е по-скоро 1,5 лева !!! Второ тоя разход не е по нанадолнище , щото там разхода на тая кола е НУЛА , по-точно даже не е нула , а минус , щото връща ток в батерията !!! Та чакам да ми покажеш коя петролка връща бензин или нафта по нанадолнище ??

    Коментиран от #82

  • 10 Driving pleasure

    31 15 Отговор
    Тия 3 лв как ги сметнахте? на зарядна станция 1 кв е 70 стинки при 15 кв/ч на 100 е мааалко повече от бензинов 2.0 ;)

    Коментиран от #12, #64

  • 11 гост

    35 16 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Значи 200 000 км при 5 /100 разход , което е крайно оптимистично са 10 000 литра или 14-15 000 ЕВРО по цени "на запад" !!! Тоест половината от тия 60 000 лева , които там наистина са 45-50 000 заради бонуса за електромобили , тоест почти 2/3 от тях !! "Обслужването и консумативите " няма да ти ги смятам , ама са поне още 5 000 евро , станаха 20 000 !!! И за 10 000 евро каква Астра си щял да купиш , че не разбрах , хахаххахахах !!! Че и почивки му се прищяли , хахаха !!!

    Коментиран от #19

  • 12 гост

    14 25 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    Ами всъщност тия 3 лева са ги сметнали за такива като тебе !!! Реалната сметка е в коментар 9 , а зарядни станции има БЕЗПЛАТНИ !!!! И то десетки да не кажа стотици вече в България !!

    Коментиран от #70

  • 13 БАРС

    31 9 Отговор
    Истината е че не пускат китайските електромобили да се продават веднага ще паднат цените.Европа винаги налага преса на вноса на китайски автомобили .За бензиновите им коли и дизелните казваха нямали евро 5-6 и за това не ги пускаха макар че не е така имат и 5и 6.и мога да кажа че не са по лоши от европейскмте .Но особенно немците които вдигнаха яко цените на колите си ги изтрах че като нахлуят китайските то тяхните почти няма да се продават.А запъдът постоянно реве за открити пазари.За сега на тия цени средният Българин само ще четем за новости в електромобилите.А да си купим втора ръка същто не става поради простата причина че акомулаторите след 8 години са за боклука а нов струва 8000-10000 евро.

    Коментиран от #14, #18

  • 14 гост

    11 17 Отговор

    До коментар #13 от "БАРС":

    Абе интересно щом били за боклука и толкова скъпи , що е пълно в нета с такива Зое по 6-7 000 евро на по 7-8 години с батерии на 85-90% от капацитета с гаранция ??? Че то според тебе само за батерията трябва да са дали повече , сигурно е нова , а , хахаххахах !!!

    Коментиран от #27

  • 15 Julio

    18 20 Отговор
    Страхотен е като за четвърта-пета кола в семейството. Като всяка електрическа измишльотина...
  • 16 гост

    22 18 Отговор

    До коментар #8 от "Driving pleasure":

    Току що проверих цените на Опел България , че нали не дават линкове , Астрата ти почва от 42 000 лева и то с оборудване , дето това Зое е Майбах в сравнение с нея !! За другите глупости вече писах , макар че още мнооого има да се изпише !!! И само ще спомена , че зелената зона в София и някои други градове скоро ще е 3 лева на час ДЕНОНОЩНО !!!

    Коментиран от #33

  • 17 Ахахахаха

    7 10 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Пак коментари от некомпетентен! А какво ще кажеш за това, че получаваш по-голяма батерия за същите пари като статия с малка батерия? Май, май цените падат, а? Или и това е лъжа?

    Коментиран от #31

  • 18 Госあ

    11 26 Отговор

    До коментар #13 от "БАРС":

    8 години само някои батерии. Повечето са 5 години. И освен това, като ти падне батерията на 60% след първите три години....ходи карай. Абсолютно ирационално и мръсно. Иначе, доколкото разбрах от заглавието това е хибрид. Което е добре. Французите правилно се ориентират към хибридите. И после направо на водород. Японците са го измислили.

    Коментиран от #20

  • 19 радев

    38 9 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Този спор го водихме преди месец! Всеки да кара каквото му харесва.
    Карам Пежо дизел 2015 г. 4.5 л/100км в момента на 150 000 км пробег цена 30 000лв.За 30 000лв мога да измина над 333 000 км( за около 10 г).Смяна на масло и филтри 300 лв на 25 000 км.Скъпи ремонти не правя сменям колите.
    Колата е на лизинг и 30 000 лв са на вноски.Горивото(30 000лв) също не са наведнъж.
    И кое е по изгодно? Да платиш 60 000 лв накуп и тока отделно?Или да си вземеш кола на лизинг за 5 г. и да ти останат пари за 333 000 км?Нещо сметката не излиза.
    Вноската за лизинга е около 400лв.Първоначалната вноска е оценката на старата кола която връщам.
    Ако реша след 5 години да я върна ще ми останат 15 000 лв защото съм минал само 150 000 км а не 333 000.
    Ще си купя елетрическа кола когато цените им станат близки до бюджета ми.

    Коментиран от #21, #23, #34

  • 20 Хе хе

    22 2 Отговор

    До коментар #18 от "Госあ":

    Главата ти е хибрид! Къде го видя хибрида?

    Коментиран от #22

  • 21 Аха

    16 11 Отговор

    До коментар #19 от "радев":

    А Радев, смяташ ли 2 лв. синя зона по 5 часа на ден са 10 лв по 23 работни дни са 230 лева на месец?

    Коментиран от #26, #51, #69

  • 22 Госあ

    9 18 Отговор

    До коментар #20 от "Хе хе":

    Не ги чета тия статии за миксерите,направо почвам с коментари. Ясно, миксер е.

    Коментиран от #24

  • 23 Еха

    27 9 Отговор

    До коментар #19 от "радев":

    И тези 4.5 на 100 дизел, не е баш така! Гледай сега! 4,5 ти е разхода на дълъг път,обаче дълъг път караш 10 дена в годината. Другите дни караш градско до работа, до магазина, до кафето. Подгряване зимно време и т.н. където разхода ти не е по-малко от 7. И като го осредниш ще видиш че по-малко от 6 на 100 (може би и повече), не падаш! Но иначе е добра реклама 4,5 на 100!

    Коментиран от #28

  • 24 Хе хе

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "Госあ":

    Те това го знаем, че само коментираш без да четеш!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 радев

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "Аха":

    Не живея в София
  • 27 БАРС

    8 9 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    То тая гаранция ти гарантирам че няма да е повече от 1до 1.5год. таман да си дадеш парите и след 1.5 щтея гледеш и щте плачеш.ХА,ХА,ХА,ХА ГАРАНЦИЯ ТИ ДАВАМ.ЗНАМ ГИ ТИЯ ГАРАНЦИИ ПОВЕЧЕ ОТ ТЕБЕ.Рено ZOE излиза през 2013 год.а и да те светна тия батерии както ти показват че всичко е ОК.и извъднъж ама изведнъж си за пътна помощт.Мой съвет е изчакай докато им падне цената като нови и тогава си купи ел.ауто

    Коментиран от #32

  • 28 радев

    16 9 Отговор

    До коментар #23 от "Еха":

    Тия 150 000 км.за 5г дали на градско?Карам само извънградско пътувам много.Това 4.5 е по каталог.В действителност е 4.2-4.3 .Завършил съм висшето си образование със специалност ДВГ.Така че не ми обеснявай.
  • 29 Komapak

    9 2 Отговор
    Като тегля чертата след първоначалната инвестиция и разхода в последствие не е много по-изгодно от ДВГ. Парите за няколко години консуматив на петролка ги искат сега веднага. На далавера излизаш чак 5, 6та година. Не ми се връзват сметките и ще се въздържа. Освен всичко друго тези 60000(около) представляват годишната ми заплата. Ами........ твърдо не.
  • 30 kkk

    12 3 Отговор
    как се отоплява и охлажда и това води ли до намаление на пробега?

    Коментиран от #66

  • 31 Гост

    19 9 Отговор

    До коментар #17 от "Ахахахаха":

    "Компетентния", а и всички като теб, които пишат "наизуст". Ето ти справка, за Тойота Айго, която е от същият клас като този коптор! Цената й е 24 000 лв. /без намалението/. Разликата е 26 000 лева!!!! Ами за 5 години експлоатация и 100 000 км пробег, при 6 л./100 км са ти 6000 л. бензин х 2 лв./л. = 12 000 лв. Имаш и три-четири , нека да са 5, за по-лесно да ти го сметна, технически обслужвания, които пак за по-лесно, да са по 1000 лв./бр. Означава, че за 5 години /в гаранция/ и 100000 км. ще похарча допълнително 17000 лв. или общо 41 000 лв., т.е. с 9000 лв. по-малко от теб, с това Рено. След 5 г. ще си взема нова Айго и пак ще съм по-добре от теб. Дали ти се изясни, какво исках да ти кажа?!

    Коментиран от #35, #39, #61

  • 32 Какво знаеш?

    9 5 Отговор

    До коментар #27 от "БАРС":

    И какво знаеш, не разбрах? Кое издържа 1 година, батерията ли? Коя? Има държави с много ел. коли, не мисли че си първия където чува за ел. коли! Батериите си издържат гаранцията и даже повече!

    Коментиран от #40

  • 33 Driving pleasure

    19 4 Отговор

    До коментар #16 от "гост":

    Продължавате да вярвате в безплатния обяд - найс.
    Като си проверил в Опел, да беше видял и че за коли на склад с оборудване идентично на ЗОЕ, и по тия 40 000 стават 29 900.
    Тоест ми хартисват 30 бимки и горник. От тях ще махнем към 2000 за обслужването. Ще махнем 7000 за почивката и ще останем с 20 за гориво - това са 11 500 литра бензин. при 6/100 (давам толеранс над 5те) са 190 000 км.
    Да продължим обаче - нека я карам 7 години (средно по толкова се задържа една кола) от първи собственик при продабата ще и взема поне 50% 15 000 лева. Искаш ли да ханем бас, че на 7 годино Зое няма как да му вземеш 30 бимки ;)

    Дерзай с електричките, не ти преча парите са си твои троши ги - само не ми казвай, че и аз трябва да съм толкова глупав...

    Коментиран от #65

  • 34 гост

    6 12 Отговор

    До коментар #19 от "радев":

    Значи не знам какви спорове си водил и какво си мислиш , че си "доказал" , ама пак повтарям , че пишете глупости !!! Първо никой не ти иска 60 000 накуп , дори не ти иска 60 000 !!!! Сега не исках да ви отварям очите , ама дори в България това Зое може да се купи за 20-30 000 чисто ново и то пак не накуп !! По простата причина , че първо може да му се приспадне ДДС , което е 20% или 10 000 лева и второ се признава за разход по поне 3-4 програми за конкурентоспособност, енергийна ефективност и т.н . , където безвъзмездното финансиране е 50-60 % !!! И останалите се погасяват с банкови кредити , които са с лихви половината от лизинговите дружества и без колата да е тяхна собственост и на 2-3 пъти по-дълги срокове , така че месечната му вноска може да е и 100-150 лева !! Естествено тия варианти не са за всички , затова и не казвам , че са за всички , но другото си е в пълна сила ! Освен това айде ако обичаш не с тия номера "скъпи ремонти не правя" , хахахахаххаха !!! Значи той ремонта ще те пита кога да се случи , когато е при теб или не , хахахахаха !!! Или ще я продадеш за повече от цената за скраб не в движение , хахаха !!! По-добре се откажете да си смучете от пръстите измишльотини , вече всички разбраха , че пушилника е трагедия !!!

    Коментиран от #52, #53, #56

  • 35 Ахахахаха

    6 5 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Писах ти за цената на колата! С по-голяма батерия, а на същата цена, като стария модел с по-малка!! Което ще рече, че цената на батериите пада, ако не си го разбрал!
  • 36 Driving pleasure

    13 1 Отговор
    Между другото, чест прави на Рено, че си признава за спада на пробега при минусови температури. Това са си грубо 40% надолу. Всички знаем за една фирма производител на оборудване за дървообработка която твърди, че такова нещо нямало ;)
  • 37 Driving pleasure

    6 5 Отговор
    а... и още една вметка... към тия 60 и кусур хиляди за колата трябва да добавим и още 6000 за ток дори при абсурдните 3 лв на км, което означава през живота да не ползваш зарядна, а само от контакта в къщи, което няма как да стане освен ако не ти е втора кола. А за втора кола 60 бона... аре нема нужда.
  • 38 яко ни лъжат управляващите

    13 3 Отговор
    ЕХА ОТ ДВА ДО ТРИ ПЪТИ ПО-СКЪП АВТОМОБИЛ ОТ ТОЗИ С ДВГ. КОЛКО ХИЛЯДИ ТРЯБВА ДА МИНА ЧЕ ДА СЕ ДОБЛИЖИ ДО ЦЕНАТА НА ЕДИН С ДВГ. АЙДЕ НЕ МИ ГИ ХВАЛЕТЕ. ДЕРАТ ВИ КОЖАТА АМА С ПАМУК.
  • 39 гост

    13 7 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    Абе не знам кой е "компетентния" , ама що тия тъпи западняци нещо го купуват Зое-то почти два пъти повече от тая Тойота , не могат ли да смтнат , че е по-евтина според тебе , хахаххаха !!!

    Коментиран от #90

  • 40 ИЗМАМНИ ЛЪЖИ

    19 3 Отговор

    До коментар #32 от "Какво знаеш?":

    ВСИЧКО Е ЕДНА ГОЛЯМА ЛЪЖА И ИЗМАМА. ИЗДЪРЖА ТОЛКОВА КОЛКОТО Е ГАРАНЦИЯТА. КУПИХ АКУМУЛАТОР ВАРТА ОТ НАЙ-СКЪПИТЕ С НАДЕЖДАТА 7 ИЛИ 8 ГОДИНИ ДА НЯМАМ ПРОБЛЕМИ. НА ПРАКТИКА НЯКОЛКО ДЕНА СЛЕД ИЗТИЧАНЕ НА ГАРАНЦИЯТА - ПРОСЛОВУТАТА ВАРТА СЕ СКАПА. ВСИЧКО ВЕЧЕ ТАКА СЕ ПРОИЗВЕЖДА , ДА ИЗДЪРЖИ ДО ГАРАНЦИЯТА.

    Коментиран от #41, #46

  • 41 Komapak

    10 1 Отговор

    До коментар #40 от "ИЗМАМНИ ЛЪЖИ":

    Отделите за изчисления на Сони и Тойота са по-големи от тези за развитие. Правете си сами изводите!!! Струва ми се, че едно старо Волво или мерцедес са доста по-изгодни от новите трошки. Независимо от постоянните ремонти.
  • 42 Пешо

    15 5 Отговор
    32000 е. за електрически куфар е пълен абсурд.
  • 43 Еха

    4 3 Отговор
    А никой не коментира коментара за синята зона? 2 лева на час, 5 часа на ден и 230 лева на месец!

    Коментиран от #44, #49, #54, #78

  • 44 Driving pleasure

    18 2 Отговор

    До коментар #43 от "Еха":

    А ти мислиш, че като станат масови ще получаваш същите бонуси ли? И че като разкараме петрола няма да имаш налози и акцизи на тока? че нали едно 20% от държавните бюджети навсякъде по света се формират от данъци и акцизи на горивата - мислиш правителствата ще се откажат от тоя приход ли? Може, ама тогава ще почнат да ти удържат двойно от заплатата...
    БЕЗПЛАТЕН ОБЯД НЯМА!!! това е първото на което ще те научат на лекциите по икономика

    Коментиран от #45, #47

  • 45 Еха

    6 3 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    Кога ще станат масови у нас? След 50 години? Е добре, 50 години можеш да си ползваш бонуси!
  • 46 Добре

    6 6 Отговор

    До коментар #40 от "ИЗМАМНИ ЛЪЖИ":

    Тойота дава гаранция 1 млн. километра и 15 години гаранция на батерията! Справка - статията преди 2 седмици за Тойота! Някакви аргументи?
  • 47 Така е

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "Driving pleasure":

    За това, тези които са на електрички ще им отдържат от заплата, а тези с бензинови и от заплата ще им отдържат и бензин пак ще си купуват. Така, че пак ще трябва да се минава на ток!
  • 48 xxx

    11 1 Отговор
    Чакаме да видим Дачия на старата платформа какво ел автомобилче ще предложат. Някъде се пишеше, че ще е в края на тази година... По спомен 4 врати и 200+ км пробег за 30 и няколко хиляди лева. Ако наистина е така, то аз съм заинтригуван. Да видим!
  • 49 Komapak

    14 0 Отговор

    До коментар #43 от "Еха":

    В Копенхаген е още по-зловещо. Между 35 и 50 Евро е паркинга за петролка и безплатен за електричка. Отделно тока е без пари там.... Отделно петролните ги дерат със 100%!!!! данък в момента на покупката. И въпреки всички благинки електричките са около 20%. Май не всичко е толкова розово колкото ни го рекламират.
  • 50 Jack Bauer

    4 3 Отговор
    И на тази електричка цената все още е много висока. За сравнение Пежо имаха промоция миналия месец за 54'000 лв. взимаш 508 2.0 Хди Автоматик.
  • 51 ФЕН

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Аха":

    Ми ходи с такси по ефтино не се ядосваш за парко места а и времето в задръстване ти е същото ....в цял всвят в зоните пътуват с такси или юбер в центъра помислете за разхода на време и после пари . Вижте че масово в центъра пътуват по 1 човек в кола
  • 52 радев

    7 1 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Ддс ще ползваш само ако имаш фирма регистрирана по ддс.И това не става за всяка кола.Първо питаш модела който си харесал дали може да се ползва ддс.Това го правя вече 20г.
    За лихвите.Ами първо проверявам.Вземам оферта от пежо сравнявам я с офертата от банката.От пежо винаги ми е по изгодно поне досега е било така.
    Не чакам колата да стане за ремонт.До петата година минавам без ремонт.После сменям.Харча само за консумативи масло филтри накладки.Все пак това е нова кола.
    Ако чакам ти да ми отваряш очите...Колко нови коли си купил досега?
  • 53 фен

    7 0 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    В България за миксери не отпускат пари все още.Енергийна ефективност е за изолация дограма и отопление.Какви ги дрънкаш?50-60%безвъзмезно? Ти си слънчасал!В Европа дават помощ за електрички ама по 5-6 000 €.

    Коментиран от #57

  • 54 радев

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Еха":

    Ползвай метро автобус колело ел.тротинетка или пеша.

    Коментиран от #55

  • 55 Еха

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "радев":

    А колата за красота ли ще я купувам? Значи викаш, хвърляш 30 хил еврака за нова бензинка и се мяташ на тротинетката! А колата за пред съседите да се покажем.

    Коментиран от #58

  • 56 радев

    6 2 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    За какви 50-60% безвъзмездно финансиране ми говориш? Ти добре ли си? Дават по 20 000 лв на държавната администрация за електромобил.За нас още няма такава помощ.В някои европейски страни има такава помощ.
    Програмата енергийна ефективност е за сгради не за коли!
    Пежо дава отстъпка за стари клиенти.Ако върнеш старото си пежо и вземеш ново тогава ти го броят за втора кола купена от СФА.За последната си кола отстъпката ми е 17%.
  • 57 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #53 от "фен":

    Казах , че няма да ви отварям очите и програмите не са за всички !! Проекта не е само за автомобила , много по-голям е и колата или колите са само една част от него и то по-малката !!!

    Коментиран от #59, #60

  • 58 радев

    5 1 Отговор

    До коментар #55 от "Еха":

    Ти си избираш.Като ти е скъпа синята зона търси алтернатива.Кола си купуваш ако ти трябва.Ако ще стои не купувай.
    Аз нямам тия проблеми.Живея в окръжен град няма проблеми с паркирането.Само в центъра но до там ходя пеша.
  • 59 радев

    4 1 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Добре запази си програмата за себе си! Направо ти повярвах!
  • 60 фен

    6 0 Отговор

    До коментар #57 от "гост":

    Освен ако работиш в държавната администрация.Има едни 2 000 000 за електромобили отпускат по 20 000 лв.Пусна мухата после няма да ви отварям очите.Ти да видиш.Повярвах ти.
  • 61 БАРС

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гост":

    вИЖ КАКВО СИ ПИСАЛ .дА ТЕ ПОДСЕТЯ пИСАЛ СИ ЧЕ СЕ ПРОДАВАТ 7-8 ГОДИШНИ ел.рена С ГАРАНЦИЯ ТА ИМЕННО ЗА ТЯХ ТИ ПИСАХ
  • 62 м даа

    5 0 Отговор
    Каквото и да си говорим , ел колите не са все още за България ,почти няма зарядни , а и да има супер-чарджа срува доста скъпо и половин час висене поне .Електричката се явява супер скъпа градска кола , която има някакъв смисъл само при заряд от домашната мрежа.
  • 63 КОЛАТА Е СТРАХОТНА

    7 3 Отговор
    Зоуи от самото начало има едно ГЛАВНО преимущество пред всички други коли на ток. Може да зарежда с до 22 kW AC (първите бяха даже 43) променлив ток. Масово колите на пазара зареждат с мощност между 7 и 11 kW AC. ТОЕСТ само Zoe може да ползва максимума от всяка нормална AC (на променлив ток) зарядна станция по 22kW, което е стандарт при всички AC станции като мощност. У нас има над 300 AC точки за зареждане. И около 30 DC (бързи станции на прав ток). Сметнете 40 kWh батерия с бордови токоизправител 7 kW за колко часа се пълни и за колко ако имате 22kW бордови токоизправител. Както знаем батерията съхранява прав ток и се зарежда само с такъв. Променливотоковата (AC) зарядна даже реално не зарядна станция, а просто трифазен контакт. И като включите на такава, бордовото зарядно на колата (в случая с реното 22 kW) взима AC и го превръща в DC. Също като зарядното на телефона. Иначе вече като закачите на DC, всяка кола с CCS порт пълни на максимална скорост (50, 100, 150 киловата). У нас има поне 3 оператора на зарядни станции с приложения за телефон, на които се виждат зарядните станции (AC и DC), пуска се зарядна сесия и се плаща. По бензиностанциите вече все по-често виждам DC-та.
  • 64 TSLA

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Driving pleasure":

    48 ст. е киловатчаса на зарядните на elдрайв. Ти освен че не можеш да си държиш устата затворена по въпроси, по които имаш нулев опит, не можеш и да лъжеш. А тва се научава още в детската

    Коментиран от #68

  • 65 TSLA

    9 2 Отговор

    До коментар #33 от "Driving pleasure":

    Ми излез карай таз нова Астра, бе майна, спри да отегчаваш под всяка статия едни и същи глупости до безконечие. Населението има нужда да се образова и подготви за бъдещето, което е вече тук. Няма нужда от кибици да обясняват как се пали огън с клечки и как се заваряват гърнета в района на Малашевци.
  • 66 Дилър

    7 2 Отговор

    До коментар #30 от "kkk":

    С термопомпа (инверторен климатик). Като пуснеш да топли/охлажда, пробегът пада с 17-20 км общо. Не мисля че е голяма драма. На петролните коли климата дърпа повече като разход.
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 4 motion

    4 0 Отговор

    До коментар #64 от "TSLA":

    При тази цена излиза около 7,5лв на 100км.Нещо май не е чак толкова евтино,
  • 69 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Аха":

    А ти смяташ ли по 5 лв закуска и 10 лв за обяд,водата и парното що не ги сложиш към разходите на колата 🤣🤣🤣🤣

    Коментиран от #72

  • 70 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Ти наистина не си със всичкия си.при положение че видях цена от 48 ст.на киловат да се мъчиш да обясняваш че били безплатни е меко казано някакво не биполярно разстройство а хиперполярно.всеки път си противоречиш и се мъчиш да убедиш другите че са луди...то няма луд който да си признае че е такъв
  • 71 123

    3 0 Отговор
    Интересно в Европа е по-евтино. Абе тук с тея 1000лв на месец какво ще се мерят с нас европейцит с 3000 евро на месец ?
  • 72 Аха

    1 4 Отговор

    До коментар #69 от "Хайл":

    Синята зона си е разход по колата, а не закуска и обяд! Така че се включва към разхода за кола!

    Коментиран от #77

  • 73 Лудогорец9

    4 0 Отговор
    До всички които толкова харесвате електричките:защо не си купувате електрички ами само приказвате колко били хубави ами катоцса хубави купете бе и щом толкова настоятелно се опитвате да убедитв останалите колко са евтини защо още карате двг? Теглете кредит купете и спестявайте какео сте се расписали тука а в реалноста карате двг?
  • 74 Математко Сметачев

    9 0 Отговор
    ако вземете дизелово Клио за 30 000, спестявате 30 000 от раз и ако правите по 25 000 км. на година при разход 4/100 са 2500 лв и сложете още 2500 за застраховки, данъци, такси и дребни ремонти т.е. 5000 лв на година - 6 години ще карате дизелака без ограничения, зарядни станции и т.н. само в цената на Зоето .. башка тока, който както знаете ще става все по-скъп нищо че ви казват 3лв/100
  • 75 Шайба

    2 0 Отговор
    А в сервиза как харчи?С наш'те пътни условия и майстори сугур ще е почти всеки ден на канала тая изнежена количка.
  • 76 PlimP

    3 0 Отговор
    нищо еко няма в тъпите електрички за момента, имаше няква статистика за еднакви модела на мерцедес, единият е ел., другият нафта, електричката започва да е еко след около 150 000км., но това е ако няма повреди по акумулаторите, такаче направете си сметката и да скъписа
  • 77 Хайл

    0 1 Отговор

    До коментар #72 от "Аха":

    и колко ти вдига колата в синята зона? аз ти казах да си сложиш и закуската и обяда щом паркинга е "разход"...щом аз не зареждам ток на колата си значи не трябва да плащам тока вкъщи по твоята "логика" много си далеко от истинския живот и дано не са те оставили за пореден път да повтаряш 4 клас-
  • 78 Хайл

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "Еха":

    а като спреш в синята зона и заредиш миксера по 48 ст на киловат колко ти излиза математик такъв? 50 кв х 48 ст са 24 лв,баничка или кифла с боза +обяд за 20 лв ьото поне толкова трябва да имаш за да си плащаш кредита за миксера колко ти излиза??? зле си със сметките
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 hmhmhm

    1 0 Отговор
    за 65 000 си вземам директно две CRV-та , ве ей
  • 82 тримата глупаци

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Спокойно, бе! Ние се шегуваме. Не се ли усещаш? Нямаш ли чувство за хумор. Ние сме с магарешка каручка. Сещаш се за разхода.
  • 83 Читател

    9 0 Отговор
    Ел. колите са и ще още дълго време ще бъдат ... бутикова стока. Преди 2 г. идваха във фирмата, да правим тестдрайв. Да ни запознаят с възможностите на колите. Много колеги караха точно ZOE. И им хареса. Но цените им са супер-високи. Докато представителите на Рено обясняваха предимството на ел. колите си... наблегната на факта, че в тях има 2000 компонента по-малко от аналогична бензинова кола. Тогава за 30 000 лв. можеше да си купи човек ново Клио. И един колега зададе въпрос - "След като в тази ел. кола има 2000 компонента по-малко, защо струва 2 пъти повече?" И на презентиращия му пресъхна устата. Колега продължи - казахте, че батерията е много скъпа и само тя струва 20 000 лв., ок, ами останали 40 000 лв. за какво са?.... пак отбелязавам - за 30 000 лв. купувам ново бензиново КЛИО - с двигател и 2000 компонента повече". Презентаторът просто прескочи отговора :)
  • 84 антисектанта

    2 1 Отговор
    готина кола ,това е бъдещето ,а ние в бг ще си покараме още 10-20 год старите курници и ще си викаме ,че сме добре
  • 85 Сметката

    6 2 Отговор
    Направих няколко изчисления:
    - ел. автомобил с цена 60000 лв, разход 3 лв/100 км, годишен пробег 15 000 км, което е нормално за този клас и при положение, че не е за търговски цели, лизинг за 5 год при лихва 2.7% и съответните застраховки - общо 78570 лв.
    - дизелов автомобил в този клас с цена 30000 лв, разход 5 л/100км или 8.5 лв/100 км, годишен пробег 15 000 км, лизинг за 5 год при лихва 2.7% и съответните застраховки - общо 45695 лв.

    Очевидно - несъпоставимо. Като прибавим към това пазарната стойност на 5-тата година разликата в полза на конвенционалният двигател илиза още по-голяма.

    Коментиран от #92

  • 86 Хитран

    7 0 Отговор
    Рено се римува с л.....о .Какво е общото между диарията и електромобила- страхът че може да не стигнеш до в къщи.
  • 87 оня

    5 0 Отговор
    За съжаление , онези дебелоглутеусци в Брюксел не пускат китайските елктромобили на пазара. Сноснен китаец е около 10-15 бона. Каре се в града и на кратки разстояние извън (до вилата/селУ и на плаж). Нямал всичките там стандарти за безопасност, ами няма, ама като си купя колело или елктротротинетка, да не би да ми ги дават със стандарти за безопасност. Китайчетатат не се карат с 200. 60-70 км макс, а вграда и без това ограничението е 50.
  • 88 Бай Тошо

    0 0 Отговор
    60 бона за Рено "клио" не е лошо де
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 голфаджия

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "гост":

    хаххаха...пич, погледни какво купуват хората в 4-милиардна Азия и в цяла Америка и пак ми говори за скапаното зое, по широкия свят не са чували сигурно за рено зое...виж сега, франсетата си продават зойчето само в европата, просто толко си могат, тойота са светлинни години пред тях почти във всяко едно отношение...
  • 91 гост

    0 0 Отговор
    В Германия гласуваха 10х.евро субсидия, значи такава кола ще падне на 40х.лв и е с нищожни разходи за употреба сравхнено с една кола с двг и разход от 50лв на 100км (смята се обезценяване, поддръжка, такси, гориво и застраховка). Хич не е скъпа, само че пробега е не повече от 300км, а у нас няма почти никъде зарядни, ако има те са с максимум от 22кв на час, ако двама я позлват става по-малко. Или ако ти се наложи да ползват зарядна трябва да висиш 1 час, за да заредиш 150км пробег, което е подигравателно смешно. Затова в развитите страни вече ги подхванаха да ги коригират тези глупости с апове, карти, вноски, и какво ли още не при зареждането, това ограничава ползването на коли, не толкова цената и още по-малко желанието на хората.
  • 92 Dave

    2 0 Отговор

    До коментар #85 от "Сметката":

    Даже да ти е вярна сметката въпреки че не е, на електрическия автомобил не сменяш масла и филтри и свещи и какви ли не други неща. И накладки не хаби почти. Затова вкарай и тези пари.
  • 93 Митко Димитров

    0 2 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    не е само това проблема. Във Франция ,батерията не е ваша и с иплащате наем на месец /около 200 евро/. Това е за рециклиране след краха и.
  • 94 Фен

    1 0 Отговор
    И да не забравяме, че половината от мехатрониката в интериора на тази кола се прави в България...
  • 95 stefan

    2 0 Отговор
    мнпго атрактивни цени,В България няма кой да си го позволи следващште 10 години//////////////////
  • 96 Аз, един от четящите.

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Гост":

    Цената у нас е такава защото вносителя не се е наял.