Казват, че за да разберете къде отивате, трябва да знаете откъде сте дошли, но по отношение на новата Kuga контрастът е толкова ярък, че дори не могат да бъдат открити гените на модела между това трето поколение на Ford Kuga и първото SUV на "Синия овал" - разработеният съвместно с Nissan Maverick модел от 1993 година. Дизайнерските решения при иновацията са достойни за магистърска дисертация в кросоувър еволюцията. Третата генерация на моделът е вече у нас, а екипът ни направи обстоен тест на някои от модификациите ѝ. Ето впечатленията ни.
Екстериор
Всъщност новата Kuga е и много различна от непосредствения ѝ осемгодишен предшественик. Що се отнася до пропорциите то, третата генерация е пораснала в някои отношения. Тя е с 89 мм по-дълъга, 44 мм по-широка, 6 мм по-ниска, а общото ѝ тегло е намалено с 80 килограма. Както при двете предишни генерации на Kuga, и Mk3 споделя своите компоненти от платформата със съвременния Focus , но този път стилът е много по-близък до хечбека. Може би твърде много. Автомобилът изглежда по-мек, по-малко агресивен в долната линия на прозореца и капака от преди, създавайки впечатлението, че това е разновидност на Focus, който е леко разпънат вертикално.
Интериор
Вътрешността на новата Kuga е по-модерна, но в същото време е типична за Ford. Пространството в салона е по-голямо от това на Focus, но в сравнение с някои от конкурентите, може да ви се стори малко. Материалите са качествени, а от сглобката има още какво да се желае, но тя в никакъв случай не е лоша. Паразитни шумове няма. Що се отнася до арматурното табло, то не е от най-вълнуващите, но пък е функционално, високотехнологично и изцяло дигитално. Системите за връзка на телефона с мултимедията, USB точките и опционалният трипинов контакт за домашен щепсел са само част от богатото оборудване на модела. Трябва да отбележим и комфортът, който Kuga предлага в задната част на салона. И докато предните кресла, които не са големи, са типично за марката ергономични, то отзад подобрението е осезаемо. Регулируемата задна седалка може и да се дели в съотношение 60:40, което допълва добрият комфорт на пасажерите отзад.
Ходови характеристики
И докато визията може да не се хареса на онези, които са почитатели на по-суровото офроуд излъчване, то смело можем да кажем, че новата Kuga разполага с доста по-добро задвижване и окачване от много от преките си конкуренти, както и от донора си - хечбекът Focus. Основните разлики спрямо повечето модификации на Focus се откриват в задното окачване. Докато Focus се задоволява с по-малко усъвършенстваната торсионна система, всички нови кросоувъри Kuga се възползват от многоточково независимо окачване. Именно това е и основната причина новата Kuga да се чувства превъзходно композирана, когато се справя с поредица от завои на планински път. Този ефект се подсилва и от по-доброто кормилно управление, като само по-силния крен в завои може да ви подскаже, че не се намирате в лек автомобил. Качеството на возене е другият бенефициент на окачването, въпреки че то е леко компрометирано от по-твърдата амортисьорна схема на моделите ST-Line с техните спортни настройки. И все пак, с високопрофилните стандартни гуми остротата на повечето несъвършенства на пътната настилка се компенсират. Минус е 4х4 системата, която е налична в някои от версиите. Тя отстъпва на доста от конкурентите, но все пак е идеална за заснежени настилки. По-малкият клиренс също може да се окаже проблем, така че ако обмисляте да използвате Kuga основно, където асфалтът свършва, то това не е точният автомобил.
Двигатели
Хубавото при новата Kuga е, че позната богата комбинация от бензинови EcoBoost агрегати и дизелови двигатели EcoBlue е налична и тук и изборът е голям. Важно е също, че Ford най-накрая започна да обръща внимание и на електрификацията. Налични са дизелов EcoBlue с 48-волтова система, както plug-in хибридна версия. За разлика от PHEV предложенията на конкурентите, при които се използва малък турбобензинов мотор, Ford се спира на 2.5-литров четирицилиндров агрегат, работещ по по-ефективния за хибриди цикъл на Аткинсън. И вместо компонентите на електрическото задвижване просто да се добавят към двигателя, тук двата агрегата работят в пакет - електрическата енергия се използва, за да компенсира липсата на принудителна индукционна система при по-ниските обороти. На нас обаче най-много ни допадна класическият двулитров дизел, който притежава оптимални мощност и въртящ момент и превръща Kuga в доста динамичен и наред с това икономичен автомобил. В тази си версия, съчетана с 4х4 система, разходът на гориво не надвишава шест литра нафта на сто километра пробег, което е доста добър показател, предвид динамиката, която предлага новата Kuga.
Цена
Като цяло можем да кажем, че новата Kuga осигурява по-голяма безопасност по пътищата, което се дължи и на различните системи за подпомагане на водача, допринесли за петзвездния рейтинг от Euro NCAP за Kuga, повечето версии са добре оборудвани, качеството на изработка е на прилично ниво, а новият дизайн си остава въпрос на вкус. Иначе версиите с по-богато оборудване се отличават с щедър списък с екстри, но ние препоръчваме LED фаровете с четири проектора, които са много добри и заслужават сериозно внимание при избора на варианти. И така, новата Kuga е един много приличен автомобил с повишена проходимост, но колко ще ви струва всичко това? Първоначалната цена e 56 000 лв, което, съдейки по цените на преките конкуренти е малко над т.нар. "златна среда". Ето и цялата ценова листа на модела.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #6
13:11 13.09.2020
2 jар
Коментиран от #9
13:13 13.09.2020
3 сектант
Коментиран от #7
13:21 13.09.2020
4 пилот на Ферари
13:28 13.09.2020
5 Българин
Коментиран от #11
13:28 13.09.2020
6 viki
До коментар #1 от "Караиванов":
базата обаче стартира с Титаниум оборудване! - за 59 700 лв. с ддс е Титаниум ЕКС оборудване което има всичко - ЛЕД основни фарове полукожа....13:28 13.09.2020
7 viki
До коментар #3 от "сектант":
Дъстър 1.3 тци е 35 990 лв.Коментиран от #8
13:36 13.09.2020
8 Иво
До коментар #7 от "viki":
Цената на Дъстър стартира от 29000лева за "гол като пушка" модел.Коментиран от #14
13:47 13.09.2020
9 Гост
До коментар #2 от "jар":
Да му сложат 1 тон батерия и електромотор за да стане 150 000 долара. Тогава вече ще може всички да си го позволят и ще се наложи на пазара.Коментиран от #13, #18
14:08 13.09.2020
10 Японеца
Коментиран от #20
14:08 13.09.2020
11 един от стадото
До коментар #5 от "Българин":
не се само твое мнение, и мое е. Лексус NX300 F Sport за същите пари/втора ръка/ и тоя ще го вози в багажника. За незнаещите- Лексуса е ''джиип'', ма не като на бойко14:08 13.09.2020
12 Тодор
Коментиран от #15
15:08 13.09.2020
13 jар
До коментар #9 от "Гост":
TOYOTA C-HR HYBRID стартира от 49480лева,затова по улиците е пълно с тях и без да имат батерии по 1 тон на посочената от теб цена.15:18 13.09.2020
14 Сенсей Матвеев
До коментар #8 от "Иво":
Бъркаш! Цената на Дъстър почва от 21 000лв ;) Нека да сме коректни15:33 13.09.2020
15 Сенсей Матвеев
До коментар #12 от "Тодор":
А ето кой, освен мен вчера е гледал Automotor und sport TV :) и теста им за SUV Не забравяй, че там акцента им беше БМВ-то и колко са куци останалите. Не че Дъстъра не е дърво до БМВ деКоментиран от #26
15:38 13.09.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Какви 150 хиляди долара
До коментар #9 от "Гост":
Tesla model y е с базова цена 45 хиляди долара. Като започна да се произвежда в Германия, за Европа пак ще струва толкова, но в повечето бели страни има по около10 хиляди евро отстъпка и ще стане по-евтин от Куга. Дали пък няма да се продава повече от Куга, колкото и да тролиш? При една и съща цена, дали хората няма да изберат два пъти повече коне и ускорение, които уж нямали значение ?07:52 14.09.2020
19 Торашко
За служебни някой друг да плаща горивото може, но за лични цели НЕ !
За лично Octavia G tec, забравяш какво е да си правиш сметка за горивото.
Коментиран от #21
09:12 14.09.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Petrolhead
До коментар #19 от "Торашко":
Сравняваш бензинов турбо мотор в СУВ от преди 5 години с чешки бюджетен лек автомобил. Вземи си градска дизелова кола и ще харчи 4 л нафта. Или електрическа и ше се возиш почти без пари.Или си МС и работата, изкарвай повече пари и излез от байганьовскоя режим.
10:48 14.09.2020
22 Читател
Коментиран от #23
10:48 14.09.2020
23 Форд
До коментар #22 от "Читател":
СУВ си е. Пътния просвет е 20 см все пак. И има 4х4.Но да е стабилна колата, с нисък разход на гориво и прочие, а и предвид факта, че 99% от потребителите карат по асфалт, какво очакваш. За другите има Бронко.
10:55 14.09.2020
24 безнадежден
13:08 14.09.2020
25 Монтиор
Коментиран от #27
16:21 14.09.2020
26 един от стадото
До коментар #15 от "Сенсей Матвеев":
не само ТТ данните са важни и мурафетите им на немските коли и тест пилотите им, а и масрафа после. Ти какво искаш, да закрият телевизията им ли. Редовно им гледам лъжите. Тест разбирам така. На немската кола се качва германец, на японската японец и карат. Нека по- добрата да победи. Докато германец ми определя еталоните така ще е..19:06 14.09.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 2783
18:59 20.09.2020