9 Октомври, 2020 12:45 22 499 55

8 причини да купите употребяван автомобил

  • употребявани автомобили-
  • mobile.bg
8 причини да купите употребяван автомобил - 1

Независимо дали обмисляте възможността за закупуване на употребяван автомобил или търсите да вземете заем за чисто нов, всяка опция има своите предимства и недостатъци. Предвид общото, незавидно финансово състояние на средностатистическия българин ще се опитаме да ви помогнем да вземете решение, като за целта събрахме няколко причини, поради които можете да си купите употребявана кола. С всички недостатъци, които води след себе си купуването на кола "втора употреба", това действие си има и предимства. Ето ги.

Обезценка

Нека бъдем честни - масовите коли се обезценяват бързо. С някои изключения, купуването на нова кола като инвестиция е лоша идея. Автомобилите вече не издържат толкова дълго, като по-старите и губят голяма част от стойността си в ранните етапи на използване. Докато някои модели понасят амортизацията по-добре от други, повечето купувачи могат да очакват нова кола да загуби до 50% от стойността си в рамките на три години след напускането на шоурума. Въпреки всички предимства, които идват с новите автомобили (гаранции, безплатна поддръжка, ниско финансиране), неизбежният закон за амортизация остава значителен разход и голяма причина да купувате употребявани автомобили.

Повече коли за вашите пари

Това е мястото, където закупуването на употребявана кола може да бъде много по-добро от бюджетирането за нова. Ако бюджетът ви може да позволи само основна малка нова кола, то за същите пари купувате употребявана кола от по-висок клас и по-добре оборудвана.

Гаранция

За много купувачи наличието на гаранция, която ги предпазва от автомобилни дефекти, си струва цената, която плащат за нова кола. Днес обаче на практика всички производители на автомобили предлагат някаква форма на допълнителна безопасност след изтичане на срока на гаранция, което прави покупката на употребявана кола малко по-малко притеснителна. Всички превозни средства, сертифицирани от производителя, включват определено ниво на гаранция (въпреки че пробегът и времето варират) и често има и допълнителни предимства, като безплатна пътна помощ или безплатни коли под наем, но трябва да прецените дали всичко това е по джоба ви.

Разнообразие

Годишно на българския пазар се предлагат много по-малко нови модели от употребяваните. А всеки от нас има различни вкусове и може би колата, която искате, вече не се произвежда. За щастие пазарът на употребявани автомобили, който у нас е съсредоточен в най-големия сайт за автомобили mobile.bg ще ви дойде на помощ.

8 причини да купите употребяван автомобил

По-ниски застрахователни разходи

Цената на вашата кола е основният фактор, който вашата застрахователна компания взема предвид при определяне на тарифите. Логично е - колкото по-скъпа е колата, толкова повече пари да трябва да се отделят в случай на инцидент. Ясно е, че закупеното употребявано BMW например, ще е с по-евтина застраховка от закупеното ново и може да не забележите разлика между вашето 3-годишно BMW и ново такова, но бъдете сигурни, че вашата застрахователна компания ще го направи.

По-ниски такси за регистрация

Зависи къде живеете, но регистрацията на стари автомобили често е и по-евтина.

Запазените употребявани коли издържат по-дълго

Има причина, че днес никой не продава толкова качествени автомобили, каквито се правеха само до преди десетина години. Що се отнася до пробега, 200 000 може да не са новите 100 000, но въпреки това автомобилните производители постигнаха впечатляващи крачки назад, най-вече заради т.нар. даунсайзинг. Купувачите на употребявани автомобили трябва да бъдат уверени, че потенциалните покупки ще бъдат проверени от механик, но често опасенията относно оставащия живот на употребяван автомобил не са основателни. Старите коли издържат повече

Употребяваната кола се взима на момента

Това помага на купувачите да имат повече спокойствие при избора на употребявани автомобили. Те ги виждат на живо, а основното е, че пазара на употребявани автомобили има неизчерпаем потенциал. И разбира се, спестявате много пари за закупуване на кола. Също така, когато купувате нова кола, обикновено трябва да изчакате известно време (понякога и половин година), а употребяваната я взимате на момента, само трябва да сте внимателни при избора си и да се консултирате преди покупката с доверен механик.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 43 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бангеев

    77 5 Отговор
    Добър анализ, естествено, че за нас обикновените българи е много по-изгодно да купим употребявана кола. Иначе всеки знае, че от новата по-добра няма, но предвид заплатите ни...

    Коментиран от #14

  • 2 Съгласен

    53 11 Отговор
    Новата ми струва 22.40 лв. на ден (всички разходи вкл. бензин), а старата 2.80 на ден.
    Да не говорим, че максималното използване на ресурса на вече произведен автомобил, е по екологично от произвеждането на нов, макар и по икономичен (за гориво)
  • 3 Мммммм

    45 19 Отговор
    Една реклама има на Дачия защо като нова а не нова. Да нова ама Дачия мерси по добре за същите средства нещо от по висок клас ,но като цяло истината за мен е че здрави коли се правеха до 2000год.Сега вече само по красиви и натъпкани с куп ненужни електроники
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 111

    48 7 Отговор
    Има и други предимства, които не са споменати в статията. Когато даден модел е вече на 10-на години, веднага става ясно кои са читавите моторизации (двигател + трансмисия), може да се намери и добре оборудвана кола чиито екстри като нова са били 30% от цената а сега са се стопили като стойност, има наличности от авточасти на разумни цени от различни афтърмаркет производители по всички складове (с не по-лошо, а дори и с по-добро качество от ОЕМ), колата си е лично твоя вещ, а не на лизингови институции и т.н.
  • 6 '.........

    26 25 Отговор
    За ядовете по поддръжка на стара кола обаче нищо не е казано, пък освен това са си и допълнителни разходи.

    Коментиран от #9, #47

  • 7 гост

    34 15 Отговор
    При новата кола си длъжен да я обслужваш и ремонтираш на "световни" цени в представителството. Частите са скъпи през първите години на даден модел, после чак се появяват китайски и т.н. Абе избиват си тъй наречената гаранция. Не случайно ако се пазариш дилъра може да ти продаде кола дори без печалба само и само да я облсужва и ремонтира.
  • 8 да де

    28 3 Отговор
    Всичко е много относително като да бръкнеш в чувала със змиите и да извадиш водната. Един добре изглеждащ автомобил каран по хубави пътища и с качествено гориво разбира се има още хляб, но у нас само за десетина хиляди километра може да се окаже, че е поредната грешка в живота.
  • 9 асад123

    21 14 Отговор

    До коментар #6 от "'.........":

    Колкото и да е поддръжката, винаги ще ти е по-евтино по-стара кола

    Коментиран от #11

  • 10 123

    16 2 Отговор
    И на какво основание модератора ми изтри коментара, а? Защото му казвам истината в очите, или? Толкова ли можете? Хаха, аматьори!
  • 11 123

    23 3 Отговор

    До коментар #9 от "асад123":

    А баш, това е истината, парите! Всичко друго са локуми!
    Ако човек има възможност, избора е ясен!
  • 12 дада

    13 1 Отговор
    не се рекламирате, викате а?
  • 13 ма как

    26 0 Отговор
    На снимката пише ''автоморга''. От там ли да купуваме?
  • 14 Plovdiv

    17 18 Отговор

    До коментар #1 от "Бангеев":

    Новите автомобили днес са бомба със закъснител за джоба, здравето, че и живота на собственика си. Ако имам парите, никога няма да си взема нов автомобил! Ще ги дам за запазена 5-6-7 годишна кола.

    Коментиран от #18, #33

  • 15 Джин

    27 18 Отговор
    Най-добрата кола е новата кола-Хенри Форд.100 години по-късно пак е така.
  • 16 Буко Баламата

    38 0 Отговор
    Експерти много а сервизите пълни!
  • 17 onq s konq

    36 1 Отговор
    Причината е само ЕДНА : нема кинти брат, за това купуваме стари коли.
  • 18 123

    12 3 Отговор

    До коментар #14 от "Plovdiv":

    Той всеки така вика, ама накрая ни 5,6 годишна кола, ни пари в банката от разликата между нея и новата!
  • 19 Carsense

    39 1 Отговор
    Истината по тази е тема е много проста. Това е примерно, като дрехите или обувките. И с обувки от 30лв и с такива от 200лв няма да си бос, ще стигнеш там където си тръгнал. С едните обаче се чувстваш по-добре, стоят ти по-добре, по-удобни са и това ти харесва и те радва. Всеки да си харчи парите, за това което му харесва най-много. По въпроса за нямането на пари, като гледам как се взима какво ли не на изплащане си мисля, че всичко опира до желание. Желанието обаче се сблъсква със сметки и докато смятаме той живота минал.
  • 20 перничанин

    29 10 Отговор
    Така, по някаква случайност имате пари за нова кола, Шкода 1.2 ТФСИ примерно. Минава еуфорията и се започва. 800лв смяна на масло. Светва "чек" и оставете я, ще я "опраим" гаранционно и айде 1месец в сервиза, щото "таа част" идва от Чехия. Никой не ви казва, че приоритет са колите без гаранция, защото се плаща и то здраво,а вие се запасете с билетчета за метрото. Нова кола във България , ако не ви я откраднат, може и да си я покарате малко, но си е приключение и ако не сте откраднали парите (не ви пука) си е набутване. За Шкодата пиша от първо лице :)))) (на комшията).

    Коментиран от #23, #24, #52

  • 21 ИСТИНА

    23 9 Отговор
    След 4 броя втора употреба , петата е нова и ако имам възможност никога дарак втора употреба в моя живот. Голямо смятане на загуби и остатъчни стойности , всеки разбирач и автоджамбази в тая държава.Затова майсторите станаха милионери. Драскача на статията искам да ми покаже запазен тригодишен автомобил на 50 % от цената на нов.

    Коментиран от #48, #51

  • 22 Гоуст

    23 4 Отговор
    Осем причини - глупости! Само една е и тя е - Пари. И донякъде последното. Всички, дето обяснявате колко по-здрави, по-красиви и тн. са старите коли - щяхте ли да се качите на 5-10 годишен дръгел ако наистина въобще не ви бъркат парите? Не просто да имате много(каквото и да означава това) пари, а грам да не ви бърка за какво си ги давате? И пак щяхте да обикалята моргите, пардон, автокъщите да намерите 'вашата' кола. Пък аз съм Елвис Пресли :)

    Коментиран от #43

  • 23 Гоуст

    13 3 Отговор

    До коментар #20 от "перничанин":

    Щом е на комшията - пишеш от второ лице. Освен ако не сте си много близки, в библейския смисъл на думата. Тогава - може и първо лице, множествено число.

    Коментиран от #31

  • 24 Дфен

    10 8 Отговор

    До коментар #20 от "перничанин":

    При дачия не е така там всичко работи и ти само палиш и караш.
  • 25 Кольо Тесларов

    14 0 Отговор
    колите са като жените, винаги могат да ти изневерят, кеф цена няма, но поне да са по-млади ...
  • 26 Пежо

    9 2 Отговор
    Новата кола тотал ти струва от 0,60 до над 1,00 лв.Имаш ги например,но искаш ли да ги подариш на верига от тарикати?Единият,дилърът ти сменя срещу 400 лв само половината масло на двигателя...

    Коментиран от #27

  • 27 Пежо

    4 1 Отговор

    До коментар #26 от "Пежо":

    За 1 км пробег
  • 28 номад

    17 9 Отговор
    взимаш кола на старо и се почват гуми ,ремонти и ядове тя ако е много хубава човека няма да я продава ще си я кара по -добре по -нисък клас ама чисто нова когато колата е в гаранция щът нещът нямат избор като купиш милионер след 2 год си го платил 2 пъти

    Коментиран от #36

  • 29 Моргата на EU

    16 6 Отговор
    Балъци са западняците няма да купуват втора трета употреба ами нови взимат тюююх кви сме хитреци българите. Стига глупости, нактатко ако имате пари за НОВА Дачия не си взимате вехт "премиум"

    Коментиран от #32

  • 30 Моргата на EU

    11 2 Отговор
    Моля пъпчивите любители на БееНве главно от картинки и тв да не слагат минуси. Иначе успех в БГ моргите.
  • 31 перничанин

    5 0 Отговор

    До коментар #23 от "Гоуст":

    Е ее, опазил ме Бог, брат ми е.
  • 32 перничанин

    14 3 Отговор

    До коментар #29 от "Моргата на EU":

    Приятелю, всички знаем кое е на баницата мекото. Мислиш ли, че тука нямаше и ние да караме нови коли, АКО взимахме заплати като Ханс и Гюнтер, АКО полицаите хващаха крадците и съдията ги праща за дълго в кафеза, АКО имаше реална конкуренция при дилърите на автомобили, а не картел, АКО финансовите институции не бяха такива обирджии и лизинга на колите беше нормален. При тези условия и тези заплати , поне за мен е по-изгодно да караш кола втора употреба.
  • 33 Хъгжоа

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Plovdiv":

    А след 5-6-7 години какво ще си вземеш?
  • 34 Бедния

    9 6 Отговор
    Само,ново и на 5 години смяна! Тя топлата вода е открита отдавна!
  • 35 Кокъл

    14 6 Отговор
    8 причини да не си купувате употребяван автомобил.Умножено по 8 СТРАДАШ на 100%.Коли на по 400 000км,и заплатата отива директно във сервиза.НЕ, МЕРСИ.Новото си е ново,не се лъжете да купувате стари коли.Мислете,кой ще си продаде подържаният автомобил,никой.Евтино и хубаво няма приятели.

    Коментиран от #46

  • 36 Кокъл

    5 3 Отговор

    До коментар #28 от "номад":

    Браво,на100%си прав.БРАВО
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 ФауВе

    2 7 Отговор
    Радко надъхва стадото, да ставаме хлебарките на Европа. Да им купуваме боклуците. Да не фалират джамбазите. Да продължим да сме кош за боклук, вместо нормален народ с нормален живот. Какво стана с приказките за стимулиране закупуването на нови автомобили? Къде отиде идеята, старите коли да плащат по-високи налози? Май се изпариха веднага, щом от Горубляне си платиха за рекламна пропаганда.
  • 39 асдфг

    9 3 Отговор
    Ханс и Гюнтер въртят по 200 километра на ден да отидат на работа, 40-50 000 км на година, Гошо и Иван правят по 10-12 000 км на година. Купуването на нов автомобил при този годишен пробег е абсолютно икономически необосновано. Вторият автомобил, който си купих, беше нов. Продадох го на 5 години, на 45 000 км. С каското и лизинг ми беше излязъл около 36 000 лева, продадох го за 14 000. Житейският урок ми струва 22 000 лева за 5 години, но поне си го научих добре. 2017-та купих Киа Спортидж 2013-та, на 50 000 км, с още 3 години гаранция, на мен ми излезе 30 000 лева, на продавача над 70 000 с оскъпяването от лизинга и каското плащано стартово на 60 000 лева оценка. За обслужването в официален сервиз не говорим- масло, филтри и предни накладки-700 лева, масло и маслен филтър 300 лева. Приемчика в сервиза вика- а, то след гаранцията цените вече няма да са такива, въздушен филтър от 60 става на 20 лева :-) Ама пък има 7 години гаранция! А, тъча на навигацията се е скапал, хоп, изненада, гаранцията на навигацията е 3 години, ама нЕма проблеми, за 5000 лева ще ти я сменим. Когато след няколко месеца установих, че Киа-та не е моят автомобил, я разкарах за парите, които бях я платил и скочих на следващата- на 2 години, 27 000 км, с две години оставаща гаранция, с платено каско и ГО за следващите 10 месеца, с два комплекта гуми- всичко това за 36 000 лева, при цена в магазина 64 000. Безплатен житейски урок за този, който иска до го научи!

    Коментиран от #42

  • 40 aз бре

    5 0 Отговор
    Ми те Ханс и Гюнтер не са глупави,Пежо 308 смяна на маркуч за антифриза,нов антифриз и ново масло 460 евро в страната на фюрера.
    Маркуч 23 евро,масло 70евро,24 евро антифриз,филтър 15,другото е труд по 68 евро на час
  • 41 мнение

    9 1 Отговор
    За мен най-важното на което никой не акцентира - не замърсявате околната среда с производството на нов автомобил и евентуално бракуването на стар. Същото важи и за купищата нова и по-модерна техника - телефони, компютри, домакинска и т.н. и т.н.......
  • 42 мда

    9 1 Отговор

    До коментар #39 от "асдфг":

    доста хора сме минали по този път, но винаги има рибки, които да се вържат на въдицата с новото....
  • 43 мнение

    8 1 Отговор

    До коментар #22 от "Гоуст":

    колега, купувал съм ново и набутвацията е огромна. От тогава все втора ръка, не особено стари, но пък на поне половин цена от тази в магазина. Хем при продажба що годе избиваш парите, хем поддръжката е никаква. Новите коли дори в гаранция дефектират, влизат в сервиз, губят ти времето....една кола на 50-100000 км е вече с отстранени детски дефекти и далеч по-безпроблемна от новата от магазина. Това от личен опит

    Коментиран от #44

  • 44 Хухуху

    3 0 Отговор

    До коментар #43 от "мнение":

    Напълно прав за моите ги купувам от германия официално представителство на две три години до 100 000км карам още 5 и продавам губя по 10 000 лв на година но това е за премиума ако я купя нова загубата ми ще е огромна
  • 45 Фау Ве

    1 2 Отговор
    Абсурдно скалъпени доводи. Първо на първо втора употреба автомобил се търси и гледа много по-дълго и се губи много повече време, докато намериш нещо по-читаво и пак не си сигурен. Иначе отиваш до шоурума с кешовицата и до няколко дена я взимаш регистрирана и оборудвана за каране, 1-2 години не мислиш за нищо освен къде да бръмчиш с нея. Отделно има една дупка между автомобилите до 2002-ра и 2005-та и тези след 2010-2012-та - ако вземеш нещо преди 2000-тата е много здраво и евтино, но пък е дърто и няма почти никакъв остатъчен живот в него, нещо от 2010-та пък вече хем не е ново, хем е достатъчно скъпо и трошливо и пак остава да се купува нещо лизинговърнато на 2-3 години, което пак трябва добре да се огледа, а и цената не е малка ако е с доказани малко навъртяни километри. Тия дето са на по 4-5 години от Германия примерно, модели от сорта на А4, А6, Пасат, Голф и т.н. са вече на по над 200к км. и точно тогава им почват ядовете и бъркането надълбоко за ремонти. Преди време бяха много по-издържливи автомобилите и да купиш кола на 10-15 години беше ок. Сега ако купиш кола на 10-15 години, за 1-2 години употреба, ще налееш пукната й цена, че и отгоре. Така са ги сметнали нещата, че няма среден вариант - или е скъпо и добро, или е евтино и чупливо.

    Коментиран от #49

  • 46 Някой

    7 1 Отговор

    До коментар #35 от "Кокъл":

    Заплатата отива в сервиза казваш? А за чисто нова кола заплатата ще остане недокосната сигурно..?
    Поне да бяха по-надеждни и безпроблемни, ама то хем еднодневки, хем безбожно скъпи...
    И реално новата кола не може да ти предложи почти нищо по-различно от една 10-15 годишна.
  • 47 12345

    6 1 Отговор

    До коментар #6 от "'.........":

    Това го кажи на новия служебния Авенсис на който на 36000 му смениха демферна шайба. На 36 хил.км!!!
  • 48 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #21 от "ИСТИНА":

    Преди 3 коли си взех точно такава - 2 годишна на 80 000 км. Цена по ценова листа 62000 лева. Цена след 2 години - 32000.
  • 49 ама си

    4 0 Отговор

    До коментар #45 от "Фау Ве":

    Баце, кой те кара да купуваш кола на 200 хиляди. В официалните дилъри има един куп коли на 40-50-60 хил.км в гаранция. С цена 30% надолу от нова. Ами мерси ама кола на 60 хил. за 16500 лева и 2 години ост. гаранция срещу цена на същата нова - 35000.
  • 50 Под шапката

    2 0 Отговор
    Това е реклама на mobile.bg
  • 51 Иван Лендъл

    2 3 Отговор

    До коментар #21 от "ИСТИНА":

    И аз имам същия опит със старите автомобили. То всеки месец-два трябваше да ги бутам в сервиза, пък едно разузнаване какво може да бъде, пък четеш и питаш по форумите... Три автомобила бяха и постоянно поне един развален. Майтапът дойде като се развалиха наведнъж и трите. Изпсувах бясно, хванах брадвата и ги натроших на сол. После ги хвърлих за скрап. Никога повече стопли дарак, ако е в моите възможности. Накрая мога да се преквалифицирам в механик... Купих си нова кола от магазина и досега забравих за поддръжка. Сравнение даже не може да има! Вярно е, че наливаш много пари наведнъж, но в случая със старите даром и даваш същите пари, но поетапно. Хем майсторът доволен, хем ти си пак без пари, хем старо караш...
  • 52 123

    3 0 Отговор

    До коментар #20 от "перничанин":

    Айде пернишки винкели.. 800 лева за масло. Направо се изхврли. На Фабия е около 350 лева с лонг лайф масло и всички филтри. Но, за разлика от повечето марки маслото се сменя между 20 000 и 30 000 или 2 години, в зависимост от начина на каране. Колата си преценява кога. А за гаранцията - може и така да е. Ама това е недостатъка да караш гаранционна кола. Оправят я безплатно, но отнема време - производителя да одобри ремонта, да се изпрати частта, ако я няма и т.н.
  • 53 село

    2 0 Отговор
    Пропуснато е едно от важните пера- кражбите. Което влачи след себе си аларми, касо, нервии т.н.. Посъветвах децата си в Сф. да си вземат автомобили в рамките на една заплата. Дъщерята се хили, че с нейното Клио 1.4 ходи навсякъде, и дори не го заключва нощем. На зета пък му откраднаха чисто нов Кашкай и влезе със 7 000 лв. вътре след застраховката. После си купи нова Тойота , но по-нисък клас и никога не знае дали ще я намери на сутринта.
  • 54 Петър Величков

    0 1 Отговор
    Купих си Киа К5 на газ от КарсБГ-11 . Много съм доволен колата макър и втора употреба е с гаранция 1г всички екстри , отгоре на всичко е и само на газ и сметнах , че при пробег 30 хил. на година колата ми струва 0 лева ! Да не говорим , че е с 60 % по евтина от магазина !ц
  • 55 Фиат

    0 0 Отговор
    Как чакаш няколко месеца за нова,не е вярно.Аз чаках 4 дни.