Електрическият хечбек Volkswagen ID.3, който дебютира наскоро и у нас, има трудна, но благородна мисия. Въпреки десетгодишното забавяне (електрическият Nissan Leaf започна да завладява прогресивните умове и сърца още през 2010 година), от първородния модел на новата електрическа гама на VW се очакват големи постижения. ID.3 трябва да направи за компанията във Волфсбург приблизително същото, което правеха моделите Beetle и Golf.
Да, чухте добре! Ръководителят Volkswagen Хърбърт Дис планира да изведе поверената му марка в абсолютните лидери на пазара на електрически автомобили. Заводът в Цвикау вече е в състояние да произвежда до 330 000 електрически коли годишно. А до 2029 г. броят на моделите на Volkswagen с нулеви емисии се планира да бъде увеличен до 75! Дали електромобилът ID.3 ще се превърне в новата народна кола след "костенурката" и вездесъщия Golf, ще покаже времето, а сега ще ви разкажем за първоначалните си впечатления от новия модел.
Екстериор и интериор
За някои външността на ID.3 може да изглежда прекалено консервативна и дори скучна, но други пък се влюбват в нея от пръв поглед. Клаус Бишоф, който беше отговорен за външния вид на автомобила, има разумни аргументи: "Тъй като за много клиенти ID.3 ще бъде първата електрическа кола (а за някои дори първата кола), експериментирането с прекалено смел дизайн е опасно. Появата на иновацията трябва да зарадва максималния брой хора." - казва Бишоф и според нас определено е успял.
Иначе, ID.3 е базиран на модулната платформа MEB (Modular E-Drive Kit), разполага с батерия, интегрирана в силовата структура (разпределена по пода) и синхронен електрически мотор на задния мост. Тази подредба позволява на инженерите да подредят доста интелигентно и пространството в салона. С други думи Volkswagen ID.3 успешно съчетава размерите на Golf с практичността на Passat.
Убедете се сами: с обща дължина на автомобила 4.26 метра, от Volkswagen са успели да разтегнат междуосието до 2.76 м (при сегашния Golf то е 2.64 м). Предвид напълно отсъстващия тунел и високия покрив, усещането за пространство в задния ред е колосално. Декларираният обем на багажника е 385 литра, което не е никак малко за подобен род автомобили, а разбира се, облегалките на задната седалка могат да се сгънат, ако е необходимо повече пространство за товар.
Архитектурата на предната част на салона е донякъде необичайна за компактния клас. Благодарение на гигантските отвори в областта на предните колони можете да се преструвате, че управлявате голям миниван. Или дори микробус. Като недостатъци можем да отчетем, че въпреки отличната сглобка, Интериорните материали можеха да са по-качествени. И друго - Т.нар. А-колонка е прекалено дебела, доста дълга е заради полегатото и огромно ветроупорно стъкло и пречи на видимостта на водача особено при ляв завой.
От гледна точка на останалата ергономичност, ID.3 е много добър, както всъщност почти всеки друг автомобил на концерна Volkswagen. Пред очите на водача е инсталиран 5.3-инчов дисплей с три вертикални прибора . Над отворите на централната конзола пък е позициониран 10-инчовият сензорен екран за мултимедийната система. Тази система е почти същата като при сегашното осмо поколение на Golf. Като цяло приборите са със страхотен интерфейс и с шантави сензори вместо удобни физически бутони. Но какво да се прави - модерни времена.
Двигател и ходови характеристики
Ако искаме да опишем характера на ID.3 с няколко думи, би било трудна задача. Ако искате спортна "езда", трябва да знаете, че миловидното лице на ID.3 ще ви изненада. Пиковият момент, наличен от нула оборота, и ниският център на тежестта позволяват страхотно забавление, спиращата дъха динамика и оптимален баланс при каране. Освен това е много тихо, дори по електрически стандарти.
Повечето звуци в движение идват от окачването. И това, признаваме, е единственият недостатък тук. Може би ситуацията ще се подобри, ако на ID.3 се монтират джанти с по-малък цолаж, но това, както се казва са "бели кахъри". При такъв вид автомобил много важна е батерията. Според нас оптималният вариант е с капацитет 58 kWh. ID.3 с такъв акумулаторен блок е способен да измине разстояние от около 430 км с едно зареждане, а мощността му е 204 конски сили, което не е никак малко за кола от такъв калибър.
Най-наточеният ID.3 със 77 kWh (550 км пробег) батерия ще струва значително повече. Базовата версия с батерия с мощност от 45 кВтч и електрически мотор с мощност от 146 к.с. ще се появи едва през 2021 г., а пробегът от 330 км вероятно ще изглежда недостатъчен за много клиенти. Така, че средният вариант, този с който беше екипиран и тестовият ни автомобил, е оптимален според нас.
Какво друго остава в паметта след първите километри на пътуването? Първо, тази кола изисква свикване, но като цяло е удобна за управление. Какво имаме предвид. Най-странно е разположението на селектора за избор на режими, който е отдясно на волана. На второ място, малко по-натрапчивата работа на системата за регенериране на енергия в режим В също прави колата по-различна. И накрая, функцията за разпознаване на гласови команди, която уведомява за готовност с червен диод в областта на предното стъкло изглежда странно, но всъщност е функционална и ефективна.
Малко повече за батериите
За тези, които се интересуват от по-сериозно задълбочаване в техническите "вътрешности" на ID.3, ние ви казваме: ширината и височината на която и да е от батериите на електромобила на Volkswagen са съответно 145 и 14 см. Дължината зависи пряко от версията и варира от 144 до 182 см. По-важна обаче е гаранцията, която дава производителя - 160 000 км или осем години. А иначе масата на батерията е впечатляваща - около половин тон.
Разбира се, благодарение на алуминиевите врати и други "диетични" мерки, Volkswagen успява да задържи собственото тегло в рамките на здравия разум, но ID.3 все още е тежък: електромобилът с 58 kWh батерия тежи 1.8 тона - и това е почти с 300 килограма повече от масата на осмия Golf с дизел с мощност 150 конски сили. Що се отнася до времето за презареждане, то трябва да знаете, че ако успеете да намерите зарядна станция с капацитет 100 kW, за половин часова сесия можете да заредите ток за около 300 километров пробег. От стандартен контакт зареждането става за 9-30 часа, а от 11-киловатов wall box, батерията се зарежда до 100% за 6 часа 15 минути.
Крайна оценка и цена
Бихме оценили новият ID.3 с девет по десетобалната система. Автомобилът е уникален и въпреки някоите "детски болести" със сигурност има голямо бъдеще. Не защото е най-добрият компактен електрически хечбек, а защото е разработен от Volkswagen. Момчетата от Волфсбург открито заявяват, че са твърдо решени и ще продължат да работят здраво докато всеки от нас не пожелае да стане техен клиент.
Сред предимствата на ID.3 в сегашното му състояние са просторният интериор и балансираните качества на шофиране (на първо място, това се отнася до електрическият тракт), уникален адаптивен круиз контрол, който прави колата много близка до второ ниво на автономност и отлична ергономия на салона. Списъкът с минусите е кратък. Повечето ги изброихме по-горе, а останалите са все още високата цена и въпросът: Защо Volkswagen се забави с тази кола десет години. Към момента поръчки у нас се приемат за средната версия с батерия от 58 кВт, като цената е 70 885 лв. По-късно ще станат ясни и цените за другите два варианта, които ще са по-евтин и по-скъп, респективно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Йозеф
Коментиран от #57, #62, #102
07:21 12.11.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Напредвате
Коментиран от #6
07:43 12.11.2020
4 Саган
Коментиран от #15
07:55 12.11.2020
5 Не става още
08:03 12.11.2020
6 Някой
До коментар #3 от "Напредвате":
Ами зимата като пуснеш парн...опс калорифера,радиото,фаровете?големите телевизори на таблото ще почнат да премигват още на старта! И от 430 километра останаха 150 тина......За два дни стигаш до морето...."Технологии".Коментиран от #8, #9, #75, #80, #85
08:05 12.11.2020
7 Това говори достатъчно
В същото време този модел е в производство вече цяла година, но от него са продадени само 14000 броя до днес. Очевидно желанията на Volkswagen и реалностите се разминават с много.
08:16 12.11.2020
8 Не са ти виновни технологиите
До коментар #6 от "Някой":
А мястото на което живееш. Със същата технология, миналата година в Германия един измина 2700 км за 24 часа. За две денонощия ще изминеш 5000 км. Къде ходиш на море бе човек? за 5000 километра хората обикновено взимат самолет.Коментиран от #11, #12, #14
08:20 12.11.2020
9 Ресторант
До коментар #6 от "Някой":
Много си назад с мисленето, качи се, покарай такава с консуматори на макс и ще видиш как ще те закара до морето с 140 спокойно. Зарядни станции няма из цялата страна, но в София например има достатъчно да си джиткаш спокойно с дни преди да се наложи да зареждаш.Коментиран от #13
08:21 12.11.2020
10 Име
Коментиран от #34, #35
08:21 12.11.2020
11 Някой
До коментар #8 от "Не са ти виновни технологиите":
И аз искам да си"взема" самолет,или поне хеликоптер....Ама не всички сме богати като теб! 5000км. за 24 часа??? Я пак!Коментиран от #36
08:27 12.11.2020
12 Кондю
До коментар #8 от "Не са ти виновни технологиите":
Вътре във германя теудни ще изминеш 2700 км за едно денонощие. Със задръстените им и счупени магистрали пълни с мобилни камериКоментиран от #41
08:29 12.11.2020
13 Някой
До коментар #9 от "Ресторант":
Защо си мислиш,че всички живеят в голямото Село,бивша София,и си "джиткат? дневно по 20-30 км.?Работата ми е такава,че нямам ден под 300 км....Без един почивен!Коментиран от #26
08:34 12.11.2020
14 БАЙ Х@Й
До коментар #8 от "Не са ти виновни технологиите":
миналата година в Германия един измина 2700 км за 24 часа. !!!/// За пълно зареждане -6 часа , за 30 мин бърз заряд за 300 км /// нещо сметките ми не излизат ///Коментиран от #30
08:39 12.11.2020
15 Еах тая екология
До коментар #4 от "Саган":
За 93 бона че вземеш Астън Мартин секънд хенд а не тая сапунерка.08:54 12.11.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Ммммммм
08:58 12.11.2020
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Корона глад
09:02 12.11.2020
22 onq s konq
09:02 12.11.2020
23 Балканкар
09:08 12.11.2020
24 Балканкар БГ
09:09 12.11.2020
25 Балканкар БГ
09:10 12.11.2020
26 Behemoth
До коментар #13 от "Някой":
Ми тогава що се пениш ...тия коли не са за работачи дето живеят в колите си ... ХАХАХА...Коментиран от #28
09:13 12.11.2020
27 PlimP
Коментиран от #114
09:16 12.11.2020
28 Да те ееееаа
До коментар #26 от "Behemoth":
от по..мак мнение и съвет? НЕ мерси! Иди да изметеш на козите!09:18 12.11.2020
29 Марио
09:32 12.11.2020
30 ФЕН
До коментар #14 от "БАЙ Х@Й":
За 30 мин. на 100 КВта станция зареждаш за 300 км провег ! Четете бавно и смислено :) И нека паравим сметката така Старт в 0:00ч с 100% зареден кола при 120-140 км.по алтобана ...след 2,30ч спиране за заряд 30 мин и пак на педала...та значи цикъл 3ч сердно 300-350км.При 8 цикала теоретично 2400-2800 км.Коментиран от #33
09:33 12.11.2020
31 един от многото
09:52 12.11.2020
32 ценности
09:54 12.11.2020
33 БАЙ Х@Й
До коментар #30 от "ФЕН":
Чета не бавно , но осмислям ! 1. Не говори за затворена писта ( примерно Льо Ман или Спа Франконшарп) , в Германия ! Не говори за група , а за един! Разходът е макс. при оптимална скорост! Та твоите сметки съм ги направил и приел но при т 1 на писта която има заряд а станция и на която може да поддържа желана скорост !!! Но при движение по пътната мрежа, където и зарядните станции не са винаги на подходящото място , за сам шофьор, това е като реклама на Марлборо!!!Коментиран от #43
09:55 12.11.2020
34 Научи се да четеш
До коментар #10 от "Име":
Пределно ясно съм написал: "миналата година в Германия един измина 2700 км за 24 часа. За две денонощия ще изминеш 5000 км." Откъде ги измисли тези пет хиляди километра за денонощие?09:58 12.11.2020
35 Научи се и да разбираш написаното!
До коментар #10 от "Име":
"за 5000 километра хората обикновено взимат самолет."Къде видя че съм си купил самолет? Просто вземам най-близкия полет със самолет, вместо да карам 5000 км с личния си автомобил за да стигна някъде на 5000 км. С автомобила нито ми излиза по-евтино нито по-бързо. До Франкфурт самолетният билет е по-евтин от pcr теста.
10:02 12.11.2020
36 Грешка
До коментар #11 от "Някой":
Предишните два коментара са до тебе.Коментиран от #39
10:03 12.11.2020
37 James
10:06 12.11.2020
38 Ммммм
Коментиран от #42
10:08 12.11.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 чичо Пешо
Коментиран от #50
10:13 12.11.2020
41 Ако щеш вярвай
До коментар #12 от "Кондю":
Само че фактите са си факти и всичко беше предавано на живо. Ето резюмето във видеото. И между другото това не е максимума на технологията, защото новите supercharger v3 зареждат още по-бързо и вероятно щяха да изминат поне три хиляди километра ако зареждат на тях, а не на Йонити.10:14 12.11.2020
42 Някой си
До коментар #38 от "Ммммм":
"Светкам" те веднага! Това чичовото е,за дизеловия агрегат който е под прикритие...нали е ЕКО! Онова от дясно дето е със синята капачка е резервоара,за нафтата.....Коментиран от #52
10:18 12.11.2020
43 Аве байовото
До коментар #33 от "БАЙ Х@Й":
Всички знаем че две плюс две е равно на четири, ама дали твоите двойки са двойки наистина? Тръгваш да смяташ с грешни данни затова получаваш грешен резултат. За пет минути зареждане на наистина бързозарядна станция като йонити 350kW или Tesla supercharger V3 250 kW, зареждаш 120км за пет минути. И около 200 км за 10 минути.Неслучайно писах, че не са важни технологиите, а местото на което живеем. В белите страни през 50 100 км вече има бързи зарядни станции. Напрактика само три зарядни станции от София до Бургас, ще позволят на всяка електричка да се движи с 200 км в час с включени всички консуматори съвсем спокойно, като времето за зареждане ще е максимум 10-15 минути, ако си тръгнал със заредена батерия, ако се ползват днешните технологии. А технологиите се развиват.
Ако спазваш правилника, дори няма да ти се наложи да зареждаш до Бургас, но кой ли ходи в Бургас на море, затова вероятно ще се наложи да спреш поне за 5-10 минути, което да разбира се за всички анти електрици е краят на света и не могат да го преживеят. Това просто им скъсява живота със цяла цигара време и е абсолютно недопустим лукса да спреш някъде по пътя, защото времето ви е адски ценно.
Коментиран от #48
10:44 12.11.2020
44 Грую
Коментиран от #45
11:02 12.11.2020
45 Не се притеснявай
До коментар #44 от "Грую":
Когато в България започнем да караме електромобили, мариците ще са само лош спомен.Коментиран от #46, #104
11:05 12.11.2020
46 гост
До коментар #45 от "Не се притеснявай":
И като имаш пред вид , че" мариците" ще са лош спомен само след 5-6 години , поне на въглища , значи електромобилите чукат на вратата , дет се вика , хахах !!11:11 12.11.2020
47 евро цени
Дачия обяви , че нейната електрическа ще е около 10 000 евро - към 20 000 лв
Отделен е въпроса как ще ми събере багажа на семейството като тръгнем за някъде , или за града на ток , за извън града бензин .
11:16 12.11.2020
48 БАЙ Х@Й
До коментар #43 от "Аве байовото":
Понякога и 1+ 1 = 10 ! С интерес бих гледал как стотина електрички тръгват заредени за морето! По-интересно би ми било кога последния ще зареди за зарядната станция .Коментиран от #54, #55
11:18 12.11.2020
49 БАЙ Х@Й
11:20 12.11.2020
50 гост
До коментар #40 от "чичо Пешо":
Ти че не можеш да четеш , това си е сигурно , ама що и си решил , че ти и тия като теб сте "народа" , хахаххаха !!! Ами оня ден в Швейцария въведоха МИНИМАЛНА заплата 3800 ЕВРО !!!!! Пак повтарям МИНИМАЛНА !!! В поне 70% от другите европейски държави е между 2500 и 3000 евро !!! Това ще рече , че тоя автомобил струва ЕДНОГОДИШНА МИНИМАЛНА заплата , колко искаш да струва "народна" кола ??? Ти ще почакаш , докато "народа" я употреби и я смени за следващата , тогава както си свикнал ще я купиш за 20-30% от цената и ще я караш още толкова !! Ако не , има градски транспорт , има Тата Нано , Лада Калина и тем подобни подобия на автомобили , или направо се премествай в родните държави на същите , нали това се опитваш да ни убеждаваш !!!11:21 12.11.2020
51 БАЙ Х@Й
11:23 12.11.2020
52 Ммммм
До коментар #42 от "Някой си":
Ааааа верно бе колега не се сетих:),. Ама наистина сие таково и не ми побира ъкъла какво прави там при положение че имаме електромоторКоментиран от #61
11:29 12.11.2020
53 БАЙ Х@Й
11:30 12.11.2020
54 😂😂😂😂
До коментар #48 от "БАЙ Х@Й":
Като ти е интересно, пусни си видеа от Норвегия. Там електричките са над 350 хиляди, на държава 5 млн.!11:39 12.11.2020
55 Простите сметки не са за прости хора
До коментар #48 от "БАЙ Х@Й":
Ако в Пловдив Стара Загора и Бургас има по една зарядна станция с по само 10 колонки, а всеки спира за десетина минути за зареждане, общият им капацитет ще е 180 автомобила на час. Какъв ти е проблемът със 100 автомобила, освен ако не са тръгнали организирано в колона и държат да се движат заедно? Ако е чак когато има опашки за зареждане, просто ще добавят допълнителни колонки на останалите паркоместа. За разлика от бензиностанциите, на които трябва да се редиш на опашка за да минеш през колонката, а после да паркираш някъде за да идеш до тоалетна и да си вземеш кафе спокойно, електромобилите зареждат директно на паркоместата, а всяка бензиностанция има доста повече от 10 паркоместа, които могат да станат зарядни станции.Да не говорим че всеки един паркинг на Джъмбо, kaufland, Метро lidl и коя ли не верига магазини, може и ще стане зарядна станция с десетки и стотици колонки за зареждане. Кеф ти бързо и скъпо, кеф ти бавно и евтино. Кеф ти съвсем бавно и безплатно. Дето се казва за всекиго по нещо.
Коментиран от #56
12:00 12.11.2020
56 😂😂😂😂
До коментар #55 от "Простите сметки не са за прости хора":
Ако няправят на всяка бензиностанция, зарядни за ел. коли, проблем няма да има никакъв! Само заменят бензиноколонките с ел. зарядни! Бройката е достатъчна!Коментиран от #60
12:04 12.11.2020
57 Крум
До коментар #1 от "Йозеф":
Как няма да е спартански, като реално е трабант? Но за разлика от легендарния си предшественик, това чудо е усложнено до безкрайност, компютри, светещи, мигащи и е проектирано да се чупи. Освен това струва 70 000. Да не говорим, че електрическите батерии замърсяват повече, отколкото ДВГ.12:41 12.11.2020
58 Жалка работа
Коментиран от #89
12:42 12.11.2020
59 Пълно недоразумение
12:44 12.11.2020
60 Това е глупаво
До коментар #56 от "😂😂😂😂":
Защо трябва да махат бензиноколонките? Ти въобще виждал ли си зарядна станция за електромобил? Бензиноколонката е проектирана за поток от зареждащи, който се редят на опашка един за друг за да си изчакат реда.Зарядните станции за електромобили разчитат на повече на брой "колонки", които се намират точно до паркоместото. Включваш да зареждаш и ако искаш отиваш до тоалетна или за кафе. Обикновено има достатъчно свободни колонки, за да не пречиш дори ако зареждането е приключило. Има зарядни станции с по 100 колонки.
Ето ти една много заета малка зарядна станция от старите които зареждат бавно.
Коментиран от #64
13:00 12.11.2020
61 Да ви светна
До коментар #52 от "Ммммм":
Това е за охлаждане на батериите, господа13:16 12.11.2020
62 сектант
До коментар #1 от "Йозеф":
карах лийф 2 и смея да кажа, че нищо в този автомобил не е наред отвратително пътно поведенние, слабо набира, дори подлакътника е много назад и не може да се дръпне напред. колата е отвратителна и не струва и половината за колкото я продават. бих предпочел дори тоалетна като рено зое пред лийфаКоментиран от #86
13:33 12.11.2020
63 Гост
Това е единственият производител на автомобили, който все още засилва продажбите по време на пандемия, а неговите автомобили, особено седанът Model 3 и кросоувърът Model Y, имат
силно търсене от страна на потребителите. Имайки предвид това, Tesla отбеляза, че възнамерява да увеличи своите производствени възможности до милион на година до 2022 г.
14:01 12.11.2020
64 😂😂😂😂
До коментар #60 от "Това е глупаво":
Виждал съм много зарядни. Тази е на Тесла, за това са много на едно място. Тесла не може да пласира зарядни на 2000 места в една малка държава, а и няма смисъл. Имам предвид, че тук е маркова зарядна. Ако се заменят колонките, ще могат да зареждат всички марки, не е нужно да се строи инфраструктура - асфалтиране, ресторанти и т. н., а имаш това на готово, с пуснати електрически кабели, които със сигурност ще могат да зареждат поне 5 автомобила. Ще имаш пръснати зарядни на много места, а не концентрирани. Така, че не случайно и в Германия задължиха всички бензиностанции да имат ел. зарядни. Ако имаш зарядни, на по 5 километра, не е проблем че са само за по 5-6 коли!Коментиран от #67, #70
14:11 12.11.2020
65 жОРО
15:08 12.11.2020
66 Яко
15:08 12.11.2020
67 Бъркаш трите щата
До коментар #64 от "😂😂😂😂":
Тези свръхбързи зарядни станции се строят само по магистрали. При тях зареждането е скъпо и неефективно, но за сметка на това бързо.Все още не мога да разбера защо спорите, че е много по-удобно да отидеш да се наредиш на колонка на бензиностанция за да си заредиш електромобил, отколкото да направиш това на паркинга, докато колата така или иначе си стои.
Повярвай ми kaufland има и Метро са свързани много по-голяма мощност, отколкото който и да е lukoil или shell.
Коментиран от #68
16:14 12.11.2020
68 😂😂😂😂
До коментар #67 от "Бъркаш трите щата":
Така е,съгласен съм! Имах предвид за зарядни извън града, като вече имат изградени места. А, цената на зарядните на Тесла не е висока. Много по-евтина е от останалите бързи зарядни. Цената е малко по-скъпа от тази в мрежата.16:19 12.11.2020
69 хаха
16:41 12.11.2020
70 Само така си мислиш
До коментар #64 от "😂😂😂😂":
Само миналия месец Тесла добави 2500 нови колонки и то от бързите 250kW.Тесла вече няма финансови проблеми и може да строи всичко много бързо. Имат и ноу-хау. Не са малко клиентите които избират да си купят Tesla вместо някоя друга марка именно заради развитата и бърза зарядна инфраструктура. Друга марка не би им вършила същата работа.
17:15 12.11.2020
71 Владе
17:44 12.11.2020
72 Мемфис
Безспорно е, че е скъпа за българина!
Но...дори да си я купиш, къде ще я зареждаш, / зарядна станция 50 KW,а ако има още 5-6 коли/ако отидеш в друг град, има да се моташ като пиле в калчища и да псуваш къде да си оставиш колата за зареждане и дали ще я намериш на сутринта.
За Америка и Европа- става, но за БГ може би след 10 год.
17:48 12.11.2020
73 Гоуф
22:31 12.11.2020
74 Край
Немците първо да направят свестен климатик, после телевизор и смартфон пък тогава да се пробват на ел. кола.
Високите технологии не са в европа и германия.
22:41 12.11.2020
75 тока
До коментар #6 от "Някой":
И като си сложа баса с усилвателя в багажника вероятно и за седмица няма да стигна .....Коментиран от #83
22:54 12.11.2020
76 el tric
хем пък се натискат .
23:16 12.11.2020
77 В.В.П.
23:48 12.11.2020
78 Стефан
23:58 12.11.2020
79 Къртев ✍️
00:18 13.11.2020
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 SPARK
До коментар #6 от "Някой":
Зимата разходът е по-висок с 30% като при всички коли. Консуматири общо 300 вата не могат да повлияят на кола с 50 киловатчаса, не се заблуждавай ;)Ти щом ходиш на море зимата, виж багажника - има място за кънки на лед! И можеш да спреш на някое от 50kW eлдpaйв зарядни по пътя - едно кафе време и си чук!04:45 13.11.2020
86 SPARK
До коментар #62 от "сектант":
О не! Ти си си мислил или някой ти е казал, че караш Лийф 2. Реалният Лийф 2 е със 150 коня и върти гуми и ги разстила като лейкопласт по асфалта, къса парчета асфалт и ги мята на покрива. Освен това е голяма и ляга на пътя. Има първокласна возия и комфорт на седалките.04:54 13.11.2020
87 Е аджеба
06:55 13.11.2020
88 Шаран БГ
Никой не си дава сметка, тази"химия и физика" в каруцата, как се произвежда,поддържа, рециклира, обработва, унищожава !! Нейното производство, после поддръжка и унищожение / или някакъв вид въстановяване/, колко ще е по-опасно и замърсяващо от сегашните течни горива ?!? В момента всички клакьори са на линия и ръкопляскат на електриката. Когато стане масова, както са сега "пушилковците" , "човекОТ ще се хапе, дето се не стига!!"
Дано не съм пророк шаранов !!!
Коментиран от #90
06:58 13.11.2020
89 Хаха
До коментар #58 от "Жалка работа":
А Корола хечбек 2020 модел има багажник 361 литра. Хахаха. Голям образ си!07:09 13.11.2020
90 Шарана си остава шаран
До коментар #88 от "Шаран БГ":
Вас шараните наистина на бастун ви ловят. От apple събират малките батерийки от телефоните за да ги преработват, защото спестявали милиони от доставките на кобалт, А ти си мислиш че някой ще изхвърли 500 килограма батерия на боклука? С това мислене, ти предлагам вместо да замърсяваш природата, следващият път, като се чудиш къде да изхвърлиш половин кило злато, да ми го изпратиш за своя сметка, а аз ще се погрижа напълно безплатно за неговото рециклиране. То струва по-малко от една батерия, но все пак... Ако някога ти остане излишна батерия от електромобил, само за 1000 лв ще те избавя от нея. Ти ще ми ги платиш де, да не се чудиш къде да я хвърляш.07:19 13.11.2020
91 Alex
07:43 13.11.2020
92 Жоро
07:43 13.11.2020
93 Мнение
Коментиран от #95
08:01 13.11.2020
94 qwerty
Коментиран от #96
09:15 13.11.2020
95 Хайде още един неразбрал
До коментар #93 от "Мнение":
Стига сте били коне с капаци, които решават че електромобилите се зареждат по един единствен начин. В статията са ти изброили три начина, Как пък видя само единия, който между другото е за домашна зарядна станция. Предполага се, че все ще се прибереш за шест часа през денонощието, за да има време да заредиш за 400 км за деня, което прави 150 хиляди километра годишно. Всеки път задавам един и същ въпрос ТИ ПО КОЛКО КИЛОМЕТРА ИЗМИНАВА С ГОДИШНО ЗА ДА НЕ ТИ СТИГАТ 150 ХИЛЯДИ?Ако все пак не ти стигат, за половин час допълнително на ден, може да изминеш още 300 км.
Дори от обикновен контакт можеш да заредиш за девет часа, ако ти е яка инсталацията:
" зарядна станция с капацитет 100 kW, за половин часова сесия можете да заредите ток за около 300 километров пробег. От стандартен контакт зареждането става за 9-30 часа, а от 11-киловатов wall box, батерията се зарежда до 100% за 6 часа 15 минути."
10:20 13.11.2020
96 Кокошката и яйцето
До коментар #94 от "qwerty":
А ти какво очакваш? Все пак в България има 1000 електрички и 200 зарядни станции. Не мислиш ли че дори тези 200 са много? Все едно да има 800 хиляди бензиностанции по една на всеки пет автомобила.Когато електромобилите станат повече, ще има смисъл и от повече зарядни станции. За щастие или нещастие, това в България скоро няма да се случи.
10:24 13.11.2020
97 Българин
11:26 13.11.2020
98 В БГ не става
Коментиран от #100
11:59 13.11.2020
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 То пък сега не е същото
До коментар #98 от "В БГ не става":
Да не би сега 95% от българите да карат нови автомобили, въпреки че не са електромобили? Така или иначе и сега си караме нов внос, въпреки че бензиновите и дизеловите автомобили са много по-евтини от 70000 лв.12:33 13.11.2020
101 бамбалумба
12:37 13.11.2020
102 11111111111
До коментар #1 от "Йозеф":
Някой май ти е изпукал един здрав шамар и сега мозъка ти бълнува. За парите на този Фолксваген знаеш ли какво получаваш от Нисан? Кола с по-малък габарит, с 54к.с. по-малко, по-слаба динамика, по-малка батерия, по-малък пробег, по-грозен автомобил и не на последно място с екстра парктроник а викаш Вагена бил спартански. Пълен смях. Иди се прегледай човече, мозъка ти е заминал.12:37 13.11.2020
103 Гошко
13:42 13.11.2020
104 Грую
До коментар #45 от "Не се притеснявай":
Ами то това със сигурност няма да е в моя живот и защо да и гледам тези електрокари тогава? Жули старата кошница на газ по 70 стинки от Марешки и пей сърце щото то добре да ми рекламират немски коли ама къде ги немските доходи. С тези заплати, дето Бо'ко се пъчи, че ги 'дигал в Държавен вестник такива коли няма да могат да се карат!Коментиран от #106
13:47 13.11.2020
105 Шаран БГ
Все пак аз оставам като "шаран" на своето мнение - че " електриките" ще бъдат по-страшни за околната среда, отколкото сегашните "пушляци". Ще бъда щастлив , ако греша !
14:13 13.11.2020
106 По твоята логика
До коментар #104 от "Грую":
Според тебе в този раздел трябва да се пише само за безумните статии къде е намерена поредната жигулка или Москве.Нищо за ферарита, ламбо или Бугати, защото повечето не можем да си ги позволим.
14:14 13.11.2020
107 Anon
15:53 13.11.2020
108 фатмак
16:11 13.11.2020
109 Перун
Коментиран от #113
16:24 13.11.2020
110 niki
17:10 13.11.2020
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 гост
21:19 13.11.2020
113 Dissapointed
До коментар #109 от "Перун":
Мда, за 70к+ айде няма нужда.Вчера се покарах малко такава в София, е, ами доста зле е - буквално си мирише на пластмаса и евтиния. Мислех си, че Голф е с ниско качество на материалите, ама е - има и по зле!Не знам кой луд би дал толкова пари. Все едно е излязла от конвейра в Китай..
ПС - има и нещо българско в нея - steering column-a (модула), който е закачен се произвежда в Пазарджик :)
01:02 14.11.2020
114 PlimP
До коментар #27 от "PlimP":
тримата сожили ми минус са крайно тъпи и неграмотни, напишете VW MEB в гугъл и ще разберет за кво говоря, ако искате мога да ви кажа и кои части са маде ин БГ03:07 14.11.2020
115 БОКОКРАД
20:52 15.11.2020
116 МагнаВолт
12:00 13.05.2021