През февруари 2020 г. за първи път бяха показани снимки на четвъртото поколение Kia Sorento - и сега, след 9 месеца, държим волана на големия корейски кросоувър, чиито продажби са вече в ход и на нашия пазар. Ето и впечатленията ни от новото Sorento.
Екстериор
Спомняте ли си как изглеждаше досегашната Kia Sorento? Външността на тази кола беше толкова неутрална, че беше наистина трудно да се възпроизведе в детайли. Новият всъдеход е много по-брутален и по-ярък! Релефен капак, широка и ъгловата агресивна радиаторна решетка, визуално изпълнена като един елемент с новите LED фарове. Sorento е надградил и в профил, където се откроява хромираната перка след задната врата.
Отзад цялото внимание е насочено към двойните вертикални светлини. Това решение може да изглежда противоречиво за мнозина, но отразява дизайна на огромния кросоувър Kia Telluride - между другото, той няма да бъде продаван в България, но пък е флагман при корейските всъдеходи. Причината е, че Telluride се произвежда само в САЩ и е оборудван изключително с 3.8 литров V6 бензин. Така че в България именно Sorento ще остане водещ сред "джиповете" на марката, като що се отнася до габаритите му, то автомобилът леко се е увеличил с промяната в поколенията.
И в трите измерения е добавил по 10 мм, но междуосието е станало с 35 мм по-голямо. Съответно предните и задните надвеси са намалели, като това подобрява не само пропорциите и визията на каросерията, но и геометричните способности за устойчивост на пътя. Като цяло автомобилът е с американски дизайн, който обаче, според нас, ще се хареса и на европейската аудитория, и на българската. И за капак трябва да кажем, че за такъв вид автомобил Kia Sorento има коефициент на съпротивление 0.32, което е завидно постижение.
Интериор
Първото, което прави впечатление в салона е наличието на шайба вместо обичайния скоростен лост, а превключвателят за режим на шофиране е допълнен с офроуд алгоритми. Клъстерът пред водача е съставен изцяло от дигитални уреди, които предлагат доста иновации и наред с това са силно информативни. Интерес представлява екстрата за изображение, появяващо се на мястото на оборотомера или скоростомера в зависимост от това дали е включен ляв или десен пътепоказател. Изображението дава видимост назад и е подобно на това от страничните огледала.
Предните седалки са големи и удобни, а на втория ред на Sorento също има предостатъчно място, диванът има надлъжно регулиране, а отгоре на панелите на вратата има държачи за чаши с функция на охлаждане. Доста удобно е и да стигнете до третия ред, където в по-високите нива на оборудване има отделен климатик. Там обаче седалките са по-малки и ръстови пасажери биха изпитали лек дискомфорт при по-дълги пътувания. Иначе багажното отделение при сгънат трети ред седалки е огромно и много функционално.
При седемместната версия обемът на багажника е 187 литра, но при сгънати седалки на втория и третия ред той се увеличава до умопомрачителните 2 011 литра. При настаняване на петима обемът на товарното пространство варира от 616 до 821 литра (в зависимост от позицията на дивана на втория ред). Като цяло салонът е комфортен и дори луксозен за което спомагат и изключително качествените материали използвани в него, както и самата сглобка, която при новото Sorento определено е на много високо ниво.
Двигатели и ходови характеристики
Това, което е любопитно е, че Sorento вече няма принудително блокиране на съединителя между осите, но автомобилите с дизелови двигатели са получили превключвател, наречен Terrain Mode, където можете да изберете един от трите алгоритъма: кал, сняг и пясък. Според нас това е малко излишна екстра, тъй като новото Sorento определено не е офроудър. 4х4 системата му обаче е идеална за заснежени пътища и за лоши метеорологични условия. Повече от това не се предвижда, най-малкото и заради скромния просвет на колата от само 176 мм.
Що се отнася до двигателната гама, то трябва да кажем, че броят на силовите агрегати е намалял. Със смяната на поколенията Sorento загуби 3.5-литровия бензинов V6 (той представляваше 15% от продажбите), а четирицилиндровият 2.5 мотор от семейството SmartStream стана базов двигател, но само за определени пазари. У нас той не се предлага. А и няма нужда, защото този мотор произвежда 180 к.с. и 232 Нм въртящ момент, което, разбира се, не е достатъчно за голям и тежък кросоувър. Не така обаче стоят нещата с дизеловият агрегат, с който беше оборудван и тестовият ни.
Не е изненадващо, че почти 70% от Sorento се продава с дизелови двигатели. Новият 2.2-литров мотор осигурява 202 к.с. и впечатляващите 440 Нм въртящ момент. Това вече е съвсем друга бира! И бързото изпреварване и рязкото ускоряване в градския трафик не са проблем, защото тук имаме не толкова голяма мощност, но много тяга от пиковият момент. Още нещо, което ни направи впечатление е, че автомобилът се движи по-гладко, тъй като трансмисията (тя вече е 8-степенна) не трябва да превключва често на по-ниски предавки.
Не е необходимо и постоянно да изпращате стрелката на оборотомера в червената зона. Дизелът ще се справи с всички ситуации без каквито и да било издевателства. Единственият му проблем е, че е доста шумен на празен ход, но заради отличното шумоизолиране на салона, този недостатък може да се усети само от хора извън колата. В движение Sorento се усеща стабилен, както на магистрала с висока скорост, така и на планински път с много завои.
Предвид сегмента в който е позициониран, кренът в завои е много малък, като това се дължи основно на по-твърдото окачване и на снижения клиренс. Минус се явяват леките аеродинамични шумове в салона, които се чуват при скорост от над 140 км/ч, които не водят до дискомфорт, но в толкова приятен интериор ви се иска повече тишина. И не се изкушавайте от големите джанти. С 18-инчови джанти Sorento се движи много по-гладко, отколкото с "20-ки". Ще добавим и, че окачването все още не харесва неравности с остри ръбове, Sorento е суров към тях.
Има и друг нюанс: ако преди дизеловият двигател е залагал на класически хидромеханичен автоматик, сега това е 8-степенен робот с два "мокри" съединителя. Да, по време на теста не забелязахме и най-малкото трепване в задръствания или при леки офроуд условия, при всички режими кутията работи гладко и адекватно. В обобщение ще кажем, че дизеловият мотор предлага оптимална тяга, икономичен е (средният разход по време на теста беше малко над шест на сто), а управлението е сравнимо с това на лек автомобил.
Технологии
Това, което ни направи впечатление е, че комплексът от системи за активна безопасност Drive Wise е модернизиран - добавен е интелигентен ограничител на скоростта, който чете знаци и ограничава скоростта спрямо пътните знаци (можете да изберете +10 км/ч в менюто). Има и система за предотвратяване на сблъсъци при пресичане на кръстовища с разпознаване на пешеходци и велосипедисти.
Новото Sorento също има опция за дистанционно стартиране на двигателя, като климатикът и отоплението на седалката и волана ще се включат (ако не са били изключени при напускане на колата). А седалките с максимална конфигурация Premium + са тапицирани в кожа Nappa. Уютът се добавя и от амбиентно осветление, което предлага широка гама от цветове. Още една екстра прави силно впечатление сред минувачите. Това е самостоятелното (без шофьор в колата) паркиране на автомобила. Командите се осъществяват дистанционно от контактния ключ, като идеята е да паркирате на места, където отварянето на вратите е трудно или невъзможно. Новото Sorento се справя отлично с тази задача.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Име
Коментиран от #6
07:23 20.11.2020
2 qwerty
07:40 20.11.2020
3 Жоро
Коментиран от #31
07:41 20.11.2020
4 Реалист
Коментиран от #16
07:47 20.11.2020
5 Steks
07:51 20.11.2020
6 зловония
До коментар #1 от "Име":
след 2, 3 месеца салона започва да мирише на умрели лебедиКоментиран от #10
08:03 20.11.2020
7 тарикату
08:31 20.11.2020
8 Соренто
08:41 20.11.2020
9 С.С
Коментиран от #11
08:46 20.11.2020
10 един от многото
До коментар #6 от "зловония":
Те така си миришат и като нови. Над 15 години бачках на каркериери , когато слезеш на палуба натоварена с корейски автомобили мирише на лошо и на изгоряла пластмаса. При европейските , японските , че даже и китайските мирише на много по хубаво. Нямам претенции по техническо и технологично изпълнение , просто споделям от личен опит.08:46 20.11.2020
11 Весели манафи
До коментар #9 от "С.С":
Няма нужда от ония "тесните" ние като го повозим,няма да ги иска вече.....Цял живот мед ще ни носи!10:12 20.11.2020
12 евро цени
Може и глупаво да съм постъпил ама това е
Коментиран от #14
10:31 20.11.2020
13 вес
11:31 20.11.2020
14 Ти си отговори
До коментар #12 от "евро цени":
Нито апартамента апартамент,нито колата кола.Така,че не си постъпил много умно.11:56 20.11.2020
15 вики
Коментиран от #17
11:59 20.11.2020
16 той
До коментар #4 от "Реалист":
Те щото шкодите са без пари. Само луд може да дадв 60 бона за шкода.Коментиран от #23
12:03 20.11.2020
17 Караиванов
До коментар #15 от "вики":
Пише, че средният дори е по-нисък, не си прочел до край материала, който е написан доста добре - има си и плюсове и минуси, нищо не е спестено.12:17 20.11.2020
18 Иван
12:31 20.11.2020
19 Препатил
12:40 20.11.2020
20 тони
Коментиран от #25
12:41 20.11.2020
21 Таксиметров
Коментиран от #22
12:43 20.11.2020
22 Кия Рио
До коментар #21 от "Таксиметров":
След 50хиляди,от нова,започнаха проблемите-служебнаКоментиран от #32
12:47 20.11.2020
23 Чичо
До коментар #16 от "той":
а 8013:55 20.11.2020
24 Мерцедес
13:58 20.11.2020
25 123
До коментар #20 от "тони":
Напълно си прав. За 30 000 надолу си вземам същия клас и оборудване Шкода Кодиак. Мисля, че е и по-качествена..Коментиран от #30
14:36 20.11.2020
26 Емил
14:56 20.11.2020
27 Мюсюлманин
15:27 20.11.2020
28 сашко
15:40 20.11.2020
29 EЛ Будалакис
16:15 20.11.2020
30 тони
До коментар #25 от "123":
Кията има повече неща от шкодата, защото е доста по-нов модел. Освен това има плъгин хибрид с автономност към 50км. Но въпреки това наистина са се объркали с цената.16:49 20.11.2020
31 PlimP
До коментар #3 от "Жоро":
ти виждал ли си началните цени на една издрискана трета серия на БМВ?, не знам кво разбираш под лесна продажба, но кореецът продава доста повече коли20:15 20.11.2020
32 също от нова
До коментар #22 от "Кия Рио":
Моето Соренто е вече на 430 000 от Пловдив от магазина , само консумативи и рециклиране на турбо за 1000лв .......късмет имам и Спортидж 2008 год ......нищо му няма само форс и е на 30000020:37 20.11.2020
33 Кия
21:50 20.11.2020
34 Врачанина
22:36 20.11.2020
35 Смешници
Коментиран от #36
22:48 20.11.2020
36 Вальоо
До коментар #35 от "Смешници":
Лулууу вЪзДуШнУ уКачВанье! И кво като е с въздушно? Скъпо за поддръжка и комфортно само на хубави пътища. Въздушното е безмислено за Българските пътища. Или взимаш пружини или хидравлично.00:06 21.11.2020
37 Николай
01:08 21.11.2020
38 Баба Зоя
02:52 21.11.2020
39 Явор
07:44 21.11.2020
40 Е как
Коментиран от #41
15:02 21.11.2020
41 Пурко
До коментар #40 от "Е как":
Тогава Соренто беше 82000 лв. в най-високото изпълнение. Така че всичко е точно!12:38 22.11.2020
42 Този коментар е премахнат от модератор.