12 Декември, 2020 12:45 31 515 61

Корабът с над 4 000 автомобила се е преобърнал заради по-тежките кросоувъри на Kia

  • kia-
  • всъдеходи-
  • кораб-
  • корабокрушение-
  • mv golden ray

Разследващите смятат, че неправилното разпределение на товарите е основен фактор за преобръщането на плавателния съд

Корабът с над 4 000 автомобила се е преобърнал заради по-тежките кросоувъри на Kia - 1

Вече ви информирахме, че в началото на септември 2019 г. морският превозвач MV Golden Ray, който тръгна от пристанището на Брунсуик в Джорджия, САЩ и който превозва 4 300 автомобила, се накрени силно и се обърна. Всичките 22 члена на екипажа бяха спасени, но не и самият плавателен съд и автомобилите в него. Сега частично наводнения 200-метров кораб се подготвя за скрап, като се нарязва на парчета заедно с автомобилите в него.

Корабът с над 4 000 автомобила се е преобърнал заради по-тежките кросоувъри на Kia

Според Car and Driver корабът, собственост на Hyundai, е превозвал следните модели автомобили: Ram 1500, 2500 и 5500, Mercedes, Chevrolet Blazer и много различни Hyundai и Kia. First Coast News съобщава, че според разследващите претоварването е една от причините за корабокрушението на кораба. Той не е успял да запази равновесие по време на рязък завой от пристанището към открито море.

Корабът с над 4 000 автомобила се е преобърнал заради по-тежките кросоувъри на Kia

В деня преди катастрофата Golden Ray пристига в Брунсуик, където са разтоварени около 285 автомобила Hyundai Accent и Kia Forte. Проблемът е, че на тяхно място в товарното отделение са качени кросоувъри Kia Telluride, които са по-високи и доста по-тежки от разтоварените коли. За сравнение ще кажем, един кросоувър Kia тежи почти два тона, докато Accent и Forte тежат малко над хиляда килограма. Така центърът на тежестта на кораба се е променил.

Корабът с над 4 000 автомобила се е преобърнал заради по-тежките кросоувъри на Kia

Според разследване на американската брегова охрана, Golden Ray превозва с 1 000 тона повече товари, отколкото би трябвало. И преди да пристигне в Брунсуик, корабът е изпуснал поне 1 500 метрични тона баластна вода. Благодарение на този баласт би било възможно да се балансира корабът и да се предотврати преобръщане, но като основна причина все още се смятат по-тежките всъдеходи на Kia.

Корабът с над 4 000 автомобила се е преобърнал заради по-тежките кросоувъри на Kia


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 33 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    119 18 Отговор
    пак да са благодарни, че не е превозвал дъстъри, че щеше наопаки да е направо
  • 2 Хо хо хо

    21 13 Отговор
    И за къде ги превозват?

    Коментиран от #4

  • 3 Анонимен

    76 3 Отговор
    Кой от екипажа е проспал товарното дело.

    Коментиран от #8

  • 4 Хи хи хи

    35 3 Отговор

    До коментар #2 от "Хо хо хо":

    Вече за Надин.

    Коментиран от #56, #57

  • 5 Ху Кеърс

    30 14 Отговор
    И какъв е смисъла на тези превози като на всеки континемт има заводи.

    Коментиран от #28, #38

  • 6 Мангъристан

    50 21 Отговор
    Колата е инвалидна количка, колкото по тежка и луксозна е повече залинява човекът в нея . . . Ганя е рекордьор - само в София с 2,5 милиона жители всеки ден се движат 1 милион автомобила . . . хора които прекарват по 2 часа на ден в колите
  • 7 гост

    65 4 Отговор
    В Дупница ги очакваме / за нов внос / .
  • 8 Haha

    111 10 Отговор

    До коментар #3 от "Анонимен":

    Старши помошника отговаря за баластните операции но баласните операции не се правят на око след като се качи товара се мери газенето на кораба от там се изчислява колко е товара и от там вече колко баласт да се вземе или изхвърли така че незнам кой болен мозък вярва на тези измишлйотини че киите тежали повече имам 8 години стаж на море

    Коментиран от #17, #21

  • 9 Насо

    67 4 Отговор
    Нищо им няма. Едно пастиране и прахосмукачка...качваш се и караш.
  • 10 Snaky

    70 2 Отговор
    36-тонният MV Golden Ray е явно направен по някаква извънземна технология. Той като перце. По лек от камион
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Аз40

    12 8 Отговор
    Санкции за Киа!
  • 14 И най-умните и богати грешат...

    45 6 Отговор
    Закон на Архимед - Всяко тяло, потопено във вода, може да се смята за загубено, ако не изплува на повърхността.

    Коментиран от #18

  • 15 моряка

    69 8 Отговор
    Пълни глупости , за всеки товар на всеки кораб се прави карго план изготвен от старши помощни капитана и проверен и одобрен от капитана който се праща на товарача и всичко се спазва стриктно. Товарните палуби на каркериерите не са обществени паркинги където да паркира кой както си иска и където му дойде на ума. Още с качването си на кораба формана дава план как , и колко автомобила ще се товарят в пристанището. Всички товаро-разтоварни операции също са изчислени така , че да се запази стабилитета на кораба. Най вероятно е човешка грешка при поставяне на лашинга. И при по рязък поворот кораба се е накренил , товара се е разместил и бялята е станала. Също за всяко пристанище се иска и газенето на кораба и ако са изхвърлили повече баласт за сметка на газенето също може да се наруши стабилитета на кораба , но обикновено с това на се правят компромиси.
  • 16 брее

    23 1 Отговор
    200-кораб?!,а 36-тона??!!..
  • 17 Капитан

    62 3 Отговор

    До коментар #8 от "Haha":

    Газенето на кораба се проверява като потвърждение на подадените предварително данни за теглото на кораба . Ако чакаш да измериш газенето на края на товаренето и чак тогава да смяташ устойчивостта на кораба може и да обърнеш кораба още на кея . Отделно че газенето ще ти даде информация само за теглото а не и за центъра на тежестта на кораба който е от по-голяма важност за напречната устойчивост на кораба . В случая с автовоза има голямо значение дали ще имаш 1000 тона повече на първа палуба - това ще увеличи устойчивостта или на 12 палуба което ще я намали . И в двата случая газенето ще показва едно и също.

    Коментиран от #53

  • 18 Хо хо хо

    18 28 Отговор

    До коментар #14 от "И най-умните и богати грешат...":

    Глпак.Всяко тяло потопено във вода измества еквивалентен на своето тегло обем от същата.

    Коментиран от #22, #24

  • 19 Васил

    34 4 Отговор
    На Дупница ще се продават като уникати.
  • 20 Измама

    26 4 Отговор
    На тези снимки се виждат някакви стари американски коли.едните джанти черни предните бронзови.нещо има схема тук.това изобщо не са нови коли със съвремен дизайн.

    Коментиран от #42

  • 21 JY Moineau

    20 5 Отговор

    До коментар #8 от "Haha":

    Явно 8 години не са ти били достатъчни да разбереш какво е 'устойчивост на кораба'.

    Коментиран от #36

  • 22 Как го измисли

    24 7 Отговор

    До коментар #18 от "Хо хо хо":

    Значи ако потопя един литър злато който тежи 19 кг ще измести 19 кг вода? Леле колко си зле

    Коментиран от #30, #32, #48

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 8сдс878с8

    35 4 Отговор

    До коментар #18 от "Хо хо хо":

    А така! Още един недоучил и то 6-ти клас.
    Всяко тяло потопено във ФЛУИД измества точно такъв ОБЕМ от флуида, какъвто е ОБЕМЪТ на тялото.
    Май някой, от раничко е заседнал на ракийка и се е помислил за безмъртен?!

    Коментиран от #29

  • 25 toni

    29 3 Отговор
    36 тона са само гумените уплатнения на автомобилите, кълвач.
  • 26 falsh

    31 1 Отговор
    36000 БР тона кораб обърнат от 4200х 2т =8400т товар?
    И бил с 1000т повече отколкото трябва?
    Или журналистите пишат глупости или не са тествали капитана и помощниците за алкохол....

    Коментиран от #34

  • 27 simo

    26 1 Отговор
    по малоумно обяснение за корабокрушение не бях чел...

    Коментиран от #43

  • 28 ДДС

    21 4 Отговор

    До коментар #5 от "Ху Кеърс":

    За яко друсане на хазната. В цяла Европа се извършват такива операции със нови автомобили. Товарят се от точка А, отиват до точка Б, сменят се документите и пак се връщат до точка А. И със техниката е така
  • 29 Хо хо хо

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "8сдс878с8":

    Е да де аз не твърдя и друго
  • 30 Хо хо хо

    3 13 Отговор

    До коментар #22 от "Как го измисли":

    Говориш глупости понеже плътността на златото не е равна на плътността на водата.Елементарби неща не знаеш.
  • 31 Асан

    3 4 Отговор
    Ша ва съда това железо е мое да знае аз съм Асан голяма сопа
  • 32 Петков

    9 10 Отговор

    До коментар #22 от "Как го измисли":

    Човекът е прав, а не вие. Така гласи и законът на Архимед. Той е в сила за телата, които плават, а не за потънали те (пиша го за умникът с нелепи пример със златото.) Ако тялото, потопено във вода тежи повече от измерената вода, то потъва.

    Коментиран от #39

  • 33 Петков

    5 3 Отговор
    Да се чете "изместената"
  • 34 Капитан

    20 3 Отговор

    До коментар #26 от "falsh":

    Брутния тонаж не е тегловна мярка а характеризира вътрешния обем на кораба . Ако искаш да добиеш представа за съотношението на товара към теглото на кораба е по-коректно да сравняваш с водоизместването което е имал кораба в този случай ( което няма как да знае без да имаме достъп до документацията за устойчивост ) . И има много голямо значение къде по кораба са разположени тези 1000 тона . В един случай ще увеличават устойчивостта а в друг ще я намаляват . Отделно в статията се споменава че кораба се е обърнал по време на поворот , това означава че към действащите статични сили трябва да се добавят и динамичните които добавят допълнителен кренящ момент . Независимо от това нормално натоварен кораб с правилно изчислена устойчивост не трябва да се обръща в такива ситуации. Най-вероятно не е отчетено тегло на товар който е поставен над центъра на тежестта на кораба , вероятно не са били и оставили запас от устойчивост точно за такива случай ( карали са на лимита ) и сумирани всички недоглеждания или грешки са довели до нещастието.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Хаха

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "JY Moineau":

    Що ти колко стаж имаш или си виждал само на картинка кораб
    Не съм старпом че да сядам и да изчислявам за устойчивост на кораб и не съм бил на кар кериер

    Коментиран от #55

  • 37 Хаха

    7 2 Отговор
    А някой от по-горе коментиращите чувал ли е че се мери соленоста на вода и от там се изчилява и плътноста
  • 38 Шофьор

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "Ху Кеърс":

    Казват му ДДС! По нашему далавера!!!
  • 39 българин

    8 1 Отговор

    До коментар #32 от "Петков":

    Законът на Архимед касае всички потопени тела. Конкретно постановява, че силата на изтласкване, действаща на тялото е равна на теглото на изместенета от него течност. Телата, плаващи на повърхността изместват по-малко обем от своя обем - това е обема на частта от тялото под нивото на течността. Телата, плаващи на повърхността имат по-малка средна плътност от тази на течността.
    Потъващите тела, имат по-голяма средна плътност от тази на течността. Телата с плътност равна на плътността на течността, ще останат на едно ниво под повърхността. Реално, резултантната сила е нула - теглото се уравновесява с изтласкващата сила, когато тялото е изцяло потопено.
  • 40 Хасан

    1 1 Отговор
    Амааан,даи малко тука ва
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 морски

    9 1 Отговор

    До коментар #20 от "Измама":

    Не си мисли че се возят само нови коли! Возят се също втора употреба,трактори комбайни инай различна друга техника!
  • 43 Карал е

    4 1 Отговор

    До коментар #27 от "simo":

    по-бълзичсо и не е могъл да вземе завоя?! И то -на излизане от пристанище?? Айде,бе...
  • 44 2956

    8 3 Отговор
    Интересно заглавие, чудя се дали да не подшушна на фирмата-майка у Корея как им петните името и т.н....

    Гарантирано има проблем с теглото, разположение, укрепване и т.н. на товарите, но проблемът е само и единствено у някой или няколко (много конкретни хора, на конкретна длъжност) мързеливи некадърника дето не са спазили протоколите и правилата. Марката и вида на колите (товар като всеки друг) нямат никакво значение- днес са Киа, утре ще са БМВ-та и тогава швабите ли ще са виновни?
  • 45 Не се залъгвайте

    8 2 Отговор
    Потопен е да си вземат застраховката. Пазар нема. Ама и дефлация нема. Така че мислете позитивно, когато ви е.ът в гъ.а
  • 46 SDS

    0 1 Отговор
    е да си поръчат един във Варна,кво толкоз.
  • 47 Не се залъгвайте

    2 2 Отговор
    Потопен е да си вземат застраховката. Пазар нема. Ама и дефлация нема. Така че мислете позитивно, когато ви е.ът в гъ.а
  • 48 Иван

    4 7 Отговор

    До коментар #22 от "Как го измисли":

    1 литър злато?! Нормалната агрегатна форма на златото е твърдо вещество, метал. Няма как да се измерва с литри, освен ако не е разтопено и съхранявано течност, но предполагам, никой не е чувал за такова нещо. А дори и да беше, пак е невъзможно да изсипеш разтопено злато във вода и то да остане течност, че да се измерва с литри.
  • 49 Aнгел

    1 1 Отговор
    При пандемия и слаби продажби,не е невъзможно и нарочно да стане.Застрахователите ,ще плащат.
  • 50 Тошо

    7 1 Отговор
    Причината за всеки проблем си има точно име и длъжност. Колективната отговорност си е колективна безотговорност. Поздравления за моряците изказали се професионално, защитавайки честта на професията си, но истината в подобна ситуация надали ще бъде оповестена в свят на толкова жестока конкуренция. Жалко само за физически спасените моряци. Дано по скоро се възстаановят от стреса. Всичко останало е дело на адвокати и застрахователи.
  • 51 Шаран БГ

    2 3 Отговор
    " Корабокрушението на кораба" не е причинено от официално тиражираното. Това да не е текезарско тракторово ремарке за силаж на кравите, дето го товарят с вилите или пък цялата РБ на Балканите, в която няма един виновен за пропадането на държавата ??! Но е нормално да се баламосват "тулупите"....... Колко човека разбират от морско дело ?? Жалко за автомобилите.... Тях защо ги "режат" заедно с кораба ?? Един от тях бе моят.........
  • 52 оня с магарето

    0 2 Отговор
    ако някой успее да паркира Kia Forte(5метра) на същото място като Hyundai Accent е най-добрия ШОФьор. колите се товарят на 10- 15см една от друга и няма как да натовариш по-големи същия брой на същото място. по вероятно е да не са били вързани още и ако е валяло при товаренето палубите(представлява боядисана гладка ламрина ) са мокри белята може да стане...
  • 53 Пенкеле

    4 1 Отговор

    До коментар #17 от "Капитан":

    Може и да са установили проблема, но за да пренаредят целия групаж по кораба, така че всички най-тежки да са на долните палуби изисква време на дока, техника от пристанището, както и наем на хора да свършат тая работа. А всичко това е пари. Счетоводителите плюнчат молива, смятат и казват.... карай така. Намират си някой идиот, който казва “Ехеее, аз колко пъти....” и кораба тръгва така. Ако стигне, всички са хепи. Ще има бонусче. Ако не, застрахователите да се оправят.
    Тия пари за гаранция, която КIA дава за седем години, все от някъде трябва да се избият

    Коментиран от #58

  • 54 Нане

    0 1 Отговор
    га се прекали с уйскито резултата е видим гоулем кефф сейр голем
  • 55 JY Moineau

    0 2 Отговор

    До коментар #36 от "Хаха":

    Ами аз съм бил и двете:)
  • 56 сашо

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Хи хи хи":

    Не бе нов внос на горубляне на о километра чисто нови
  • 57 Стефан

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Хи хи хи":

    А колите в Горублене, Дупница и Враца - НОВ ВНОС.
  • 58 РЗС

    1 1 Отговор

    До коментар #53 от "Пенкеле":

    Нещо си в грешка. Застрахователите ще направят разследване и ако се установи и докаже, че неправилно разпределение на товара е причината, то те няма да платят стотинка. Има си определен ред на товарене и тонаж. Претоварването и неразпределението ще се приеме от застрахователите като нарочно направено и като застрахователна измама с цел изплащане на обезщетение в особено големи размери. Ти да не мислиш, че застрахователите ядат доматите с колците?

    Коментиран от #59

  • 59 Miro

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "РЗС":

    Правилно , поради неправилна експлоатация , неспазване на обезопасителни мерки.

    Престъпна небрежност , човешка грешка ,опит за измама.
    Застрахователя нищо не дава ако само причините инцидент.


    Както ви пада гаранцията ако залеете с течност компютъра.
  • 60 Лютеница

    1 1 Отговор
    Ако всички на кораба са били от мъжки пол, нормално е да са спасени всички “22 члена”. Факти, научете разликата между члена и членове преди да пишете статии.
  • 61 Един

    0 1 Отговор
    Не е това причината! Истината е, че както винаги и навсякъде командва някой НЕКАДЪРЕН АЛЧЕН САМОГ@ЗНИК! И за повече печалба - прави глупости завършващи с трагедия!