7 Януари, 2021 12:26 19 030 59

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

  • bmw-
  • m8-
  • gran coupe-
  • competition-
  • тест

Версията M8 Competition Gran Coupe разполага с мощност от 625 конски сили и ускорява от място до 100 км/ч за 3.2 секунди

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition - 1

Преди малко повече от година баварците официално показаха новото си попълнение към върховата осма серия. Става дума за купеобразният автомобил с четири врати, който се сдоби и с наточена версия, носеща името BMW M8 Gran Coupe. Както е известно връх в М-разработките се явява вариацията Competition, която в случая добавя мощност от още 25 коня. Така новото BMW M8 Competition Gran Coupe излезе на пътя с впечатляващите 625 конски сили. Това свръхмощно BMW вече е и у нас, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с него. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

Всъщност, най-грубо казано, тази кола е направена от два предишни модела. Каросерията е взета от стандартното Gran Coupe, но е леко модифицирана и подсилена, а двувратката M8 става технически донор (двигател, трансмисия и др.). Като цяло колата много прилича на останалите модели от серията BMW M и най-вече на своя "брат" - купето с две врати. Версията на "осмицата" с четири врати е с 230 мм по-дълга. Отпред колата изглежда доста агресивно, заслуга за което има нов мощен бодикит с големи въздухозаборници, боядисани в черно. Останалата част от предницата има за цел да е фирмено идентична с корпоративния стил на BMW. Т.нар. "бъбреци" не са големи, колкото при четвъртата серия, но са доста широки.

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

Поглеждайки отстрани няма как да на забележим изобилието от вълнообразно оребряване, направено с цел максимално подобряване на аеродинамиката. Страничните прозорци, рамкирани в гланцово черно, изглеждат много впечатляващо, особено в комбинация с карбоновите огледала за обратно виждане. Елегантните дръжки на вратите, огледалата и други декоративни елементи, заедно със спокойния вълнообразен релеф и агресивните хриле за повишено аеродинамично представяне, създават двойно усещане - за автомобил, който изглежда едновременно агресивен и елегантен. Кърмата на новото Gran Coupe се отличава с малък спойлер и интересна цялостна оптика. Окото обаче хваща мощния дифузьор със сложна архитектура и четирите големи изпускателни тръби, разположени в него.

Интериор

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

Подобно на външността на автомобила и в салона се забелязва интересна симбиоза между спорт и комфорт. Тук обаче германските дизайнери определено са били с малко повече пристрастие към спортния стил. Централната конзола има стандартен набор от сензорен дисплей, дефлектори за въздух, панел за управление на климата, няколко допълнителни бутона и т.н., а в хоризонталната ѝ част се забелязват още бутони за управление, ефектен малък лост за превключване на предавките и голям подлакътник, вътре в който има хладилно отделение.

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

Седалките са получили целия необходим набор от електрически настройки и допълнителни функции, които осигуряват комфорт дори и при много продължително пътуване. За тапицерия, както се досещате, се използва висококачествена естествена кожа. Отзад са предвидени три места, но централният тунел е на нивото на седалката, така, че там спокойно могат да пътуват двама пасажери. Скосеният таван причинява лек дискомфорт при влизане и излизане, но като цяло мястото за главите на пътниците отзад е достатъчно. Що се отнася до багажното отделение то е голямо и се характеризира с повече от прилична дълбочина. Като цяло лукс и комфорт от най-висока класа. Все пак това купе има претенциите да се конкурира с доказани четириврати купета, като Porsche Panamera, Mercedes AMG GT и Bentley Flying Spur.

Двигател и ходови характеристики

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

Стандартната версия на BMW M8 Gran Coupe е оборудвана с осемцилиндров битурбо двигател, който е с обем 4.4 литра и произвежда мощност от 600 конски сили. При тестваният от нас вариант Competition, както вече споменахме, мощността е увеличена с още 25 коня. Това на практика е най-бързата серийна кола с четири врати, създавана някога от BMW. Това става ясно още със стартирането на агрегата. Уникален звук, който може да се намали от бутон в купето, ви подсказва за какво иде реч. Ускорението е умопомрачаващо - 3.2 секунди от място до 100 км/ч, но въпреки това, BMW M8 Competition Gran Coupe не се усеща, като спортна кола.

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

Причина за това е прекалено голямата обща маса на колата, която е над два тона. И това въпреки карбоновите елементи от каросерията. Именно високото тегло прави колата по-лоша за управление от BMW M5, например. Този факт обаче не означава, че ще усетите нестабилност. Общият център на тежестта е много нисък и автомобилът е стабилен в завои, като единствено заради по-тежкия агрегат, при висока скорост може да се усети леко недозавиване. Иначе BMW M8 Competition Gran Coupe е със задвижване на всички колела и има осемстепенна автоматична скоростна кутия. Предаването на четирите колела може да се деактивира, като в режимите М пиковият момент се предава само на задната ос. Но и тогава колата се усеща малко тежка в завои.

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

За неопитни водачи при преминаване само на задно предаване и деактивиране на всички възможни асистенти, M8 може да бъде доста опасно. В стандартните режими обаче воланът е сравнително директен, а управлението - предвидимо. Спирачките са уникални и могат да приведат колата в покой за отрицателно време. Що се отнася до возията, то тя може да е както твърда (в спортните режими), така и доста комфортна, въпреки големите 20-цолови джанти. Всичката тази динамика обаче няма как да кореспондира с нисък разход на гориво. От BMW посочват среден разход на гориво от 11.5 литра на 100 километра, но на практика, дори и със спокойно шофиране, е трудно разходът да бъде свален под 15 на 100. А ако решите да се правите на състезател, то разходът ще надхвърли 25 литра на 100 километра пробег.

Цена

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition

Но както се казва, този, който е решил и може да отдели толкова пари за автомобил, едва ли се интересува от разход на гориво. А колко пари всъщност струва най-наточената и най-бърза "четиривратка" на баварците? Отговорът на този въпрос може да е стресиращ за мнозина. Стартовата цена на M8 Gran Coupe започва от 303 500 лева, а пакетът Competition добавя още 35 000 лева. Така най-наточеното четириврато BMW ще ви струва минимум 338 000 лв. Но пък за тези пари получавате една, наистина впечатляваща и с размери, и с динамика, и с външен вид, кола.

Тествахме най-бързото четириврато купе на BMW - M8 Competition


Поставете оценка:
Оценка 4 от 24 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 миролюб бенатов

    9 7 Отговор
    Pvc - можеш ли без ръце ?
  • 2 ало джурналистиката

    51 6 Отговор
    Ако го наречете луноход, дали ще може да се движи по луната? Не! Четириврато купе е оксиморон, не може да четириврата кола с две врати, т'ва си е спортен седан.

    Коментиран от #17

  • 3 123

    24 58 Отговор
    Ба ти грозотията!

    Коментиран от #20, #28

  • 4 миролюб бенатов

    64 35 Отговор
    Беемвистите щели да ги ваксинират първи - нямали вкус
  • 5 сектант

    49 24 Отговор
    ето такива коли не харесвам вечно запушват лявата лента и никога не отстъпват като им присветквам

    Коментиран от #6, #8, #10, #23

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 нещо не е вред

    14 11 Отговор
    Що са му толкова малки бъбреците?
  • 8 миролюб бенатов

    4 17 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    Защо ми изтрихте коментара, просто написах Дачия завинаги ама на английски
  • 9 Пацо

    21 33 Отговор
    Харесвам БМВ като марка но това не ми допада. На половината пари китайците пускат електрокари. Тази кола на БМВ няма бъдеще изобщо и към днешна дата изглежда кичозно. Германците ако не влязат в час скоро ги чакат сериозни проблеми с колите.
  • 10 Ти ли беше бе

    23 3 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    оня ден зад мен у гората?? Стига присветка с тоя фенер! Тейко ти го купи и го сложи на ръчната количка да се не пребиеш нощеска,а ти ми уплаши мулето.....,та строши каруцата...
  • 11 внтнтв

    28 31 Отговор
    Прилича на евтин мелез между КИА и Инфинити.
    Бмв тотално пропаднаха

    Коментиран от #21

  • 12 бмв качество

    22 31 Отговор
    трошлив варел радост за майсторите в сервиците

    Коментиран от #22

  • 13 не благодаря

    23 21 Отговор
    Авторе писал си за колко вдига от 0 до 100 , ама като им знам качеството след това ще трябва да сменяш двигател

    Коментиран от #14

  • 14 Зевзек

    36 15 Отговор

    До коментар #13 от "не благодаря":

    За сметка на това накладките им са много добри. С един комплект изкарваш на 3 двигателя.
  • 15 viki lexus NX

    25 27 Отговор
    339 хиляди лева за бмв??? Тотална глупост! Веднага купавам Порше 911 турбо 2020г.!

    Коментиран от #29

  • 16 БатП

    32 14 Отговор
    Леле колко хейтъри, които не са се качвали в кола след 2005... Ходете си вземайте електрическите китайци и не знам си какви други измишльотини, като не може да си позволите даже да усетите такава кола отвътре, не знам защо си правите вятър на сливиците. Само за сравнение за онзи японеца, виж Лексус какво имат като конкуренция, колко са му парите и колко по-бавно е.

    Коментиран от #30, #48

  • 17 Марио

    13 10 Отговор

    До коментар #2 от "ало джурналистиката":

    В самото име на модела пише, ме е купе, но ти сигурно знаеш по-добре.
    M8 Competition Gran Coupe!!!!
  • 18 Ганио

    7 9 Отговор
    Беенве ли малии ужас
  • 19 ХАХА

    13 13 Отговор
    С кое бмв ще стигнете най-сигурно до там за където сте тръгнали?
    - само с това бмв, което е качено на пътна помощ
  • 20 haha

    12 6 Отговор

    До коментар #3 от "123":

    Гроздето викаш кисело, ама много кисело, а?
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 хахах

    13 3 Отговор

    До коментар #12 от "бмв качество":

    Ти кога си имал кола по-скъпа от 5 хил.?

    Коментиран от #24

  • 23 Морето

    12 0 Отговор

    До коментар #5 от "сектант":

    Евала от мен за чувството ти за хумор.
  • 24 Пеевски

    1 17 Отговор

    До коментар #22 от "хахах":

    Карам само нови коли, но по качествени от тоя марка.

    Коментиран от #41

  • 25 дявола

    4 2 Отговор
    С две думи няма кола за красота, бижу,за гъзария може но за каране си купуваш друга кола лесно е
  • 26 Jrj

    7 4 Отговор
    Няма как да не е хубава колата,но не ми допада тенденцията за уголемяване на тия бъбреци,накрая предницата ще заприлича на дограма,а и тези по тесни стопове,които се налагат и в другите серии на БМВ напомнят на Мицубиши Лансер седан ,модел 2008-2010г
  • 27 м-р Костов

    2 7 Отговор
    Фейк! Беенве не пали през януари.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 асад123

    12 5 Отговор

    До коментар #15 от "viki lexus NX":

    Само където за 339к не можеш да си вземеш порше турбо, понеже започва от 338к и то без никакви екстри ;), а тази кола е с всички възможни екстри, и в същото време можеш да натовариш още 2 мацки на задната седалка заедно с багажа им на път за яхтата ти

    Коментиран от #44

  • 30 Jsb

    8 6 Отговор

    До коментар #16 от "БатП":

    Напълно съм съгласен с теб!Наистина по-голямата част от коментиращите са виждали БМВ само на картинка,но иначе много знаят!Нека всеки да си кара това което харесва в дясната лента и да не пречи и да не ги мисли хората който обичат да се радват на шофирането!
  • 31 Алекс

    16 5 Отговор
    Беемвета Аудита Мерцедеси с лопата да ги ринеш,от няколко години почти всички марки автомобили много си приличат, станаха доста кичозни!!!!
    Нагледен пример, синът си купи такава от по стария модел и каза че не го кефи...
    Смени го с Maserati Ghibli страхотен дизайн,а саунда е мелодия за душата..
    PS, естествено че не живее в БГ.

    Коментиран от #50, #55

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Бай Либен

    3 2 Отговор
    Да видим колко таквиз машини ща дадем на хората тази година. Топлии, парят, насам народе. Е-е, скъпи били, айде сега. Пари нямате, не е скъпо.
    Другари, не зная за какво ги пишете тези статии, но по-актуално е да тествате коли на 20 години и на 156000 и малко отгоре километри, колко горят, как возят и т. н. Ще сте четени от много хора.
  • 35 BMW is garbage

    7 8 Отговор
    Този уред няма да може да излезе от сервизите. Качеството им е катастрофално ниско. Поредният отватителен боклук на марката!!!
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Тоннщт

    0 0 Отговор
    Пононжнншштжцтштщ
  • 39 Ннн

    1 0 Отговор
    Брей, не ми изтриха на скундата безсмисленият коментар
  • 40 Нонжн

    2 5 Отговор
    Малоумна бълхарска нация от по-горен пост не ли обидна квалификация? Или такива писаници се толерират?
  • 41 xaxax

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "Пеевски":

    когато имаш кола за над 200 хил. тогава си давай мнението. А и да не е само една поне 7-8 да си имал, но едва ли
  • 42 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE

    4 2 Отговор
    Поредното много трошливо, немско извращение с техниката.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 верно ли

    9 3 Отговор

    До коментар #29 от "асад123":

    Само, че яхтаджиите не се влачат с ширпотреба, биля тя и М компетишън не знам кво си. Има си истински премиум марки, които нямат модели с двигател 2.0д. Тоя кош колкото и да е наточен си остава една по-скъпа масовка. Ходи се завърти в Монако да видиш такива компетишъни как не ги бръснат за слива - пращат ги на подземния паркинг да не заемат излишно паркоместа пред казиното
  • 45 Алооооооооу

    0 3 Отговор
    Това е се води седан,дори прилича на хечбег.....какво купе бе ей.Не пиши статии,а копай ниви.
  • 46 Изтребителя

    0 2 Отговор
    Всеки, уважаващ себе си пилот, кара бийемвйе !!!
  • 47 Има ма не дава

    4 3 Отговор
    Като всеки нормален българин бих предпочел кола за която няма да рева като я подпрат, изкривя джанта в някоя дупка или я гепят. Все пак е само една талига от ламарина при това с двигател дето харчи и цапа повече от 13 годишната ми дизелова джипка. Когато Ханс от Байерн почне да прави електричка на цената на китайски или корейски талиги да ми се обади, а до тогава тия 330 000 лв. да ги сънува.

    Коментиран от #49

  • 48 Dma

    2 0 Отговор

    До коментар #16 от "БатП":

    Точно така. Сигурно са бакшиши с Логани, паркирани в калта пред панелките..
  • 49 Пурко

    2 0 Отговор

    До коментар #47 от "Има ма не дава":

    Значи нямаш, нямаш и пак нямаш!!! А който има разсъждава по коренно противоположен начин! Ама ти от где да назнайваш за такиви уйдурми!
  • 50 именно

    5 1 Отговор

    До коментар #31 от "Алекс":

    всеки умен човек с вкус бяга от немската масовка. Наште форумни "специалисти" обаче веднага ще му направят сметка как се е прецакал с мазератито, че е трудно за продаване на вторичния пазар (разбирай горубляне) и в багажника му не влизат прави два бидона за зеле.....
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 ацсждбфнг

    5 3 Отговор
    И кои са тези "велики" премиум марки дето карали по Монако бе оръфляк? Ти ли си единствения на този свят дето не знае че трите немски гиганта Мерцедес, БМВ и ФВ правят 90 процента от автомобилите по света. Кой прави Ролс Ройс? А Бентли? А Бугати? Задръстените карбонови боклцъи произведени по 1-2 бройки не са коли а средства да се покажеш колко много пари можеш да дадеш за таралясник. От немски автомобил по комфортно и изпипано нещо няма. да конкретно този модел на БМВ по лукс не може да се сравни с S-500 но пак е в пъти по добро от всичко останало.

    Коментиран от #56, #57

  • 53 е х о

    3 0 Отговор
    Когато видите BMW в движение , знайте че или отива към сервиз или се връща от сервиз !
  • 54 любопитен

    0 1 Отговор
    На фона на ескалиращата безработица и прогресираща мизерия , тоз който е придобил този автомобил , не е изкарал парите чрез труд !
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 ало

    2 2 Отговор

    До коментар #52 от "ацсждбфнг":

    Излез от гетото и ще видиш, че твоя "премиум" по света никой не го бръсне за слива. На запад само заплатаджии ги карат тези кошове, аристрокрацията ги подминава наравно с Дачиите и не ги поглежда. Само сред тъмните балкански субекти подобна придобивка е повод за гордост.....оръфляк

    Коментиран от #58

  • 58 адсфдгфхгйх

    2 0 Отговор

    До коментар #57 от "ало":

    Така и не чух никаква марка а само голословия. Пак ти повтарям че най-луксозните и добри автомобили се произвеждат от БМВ, Мерцедес и ФВ. Не от Нисан, Рено, Фиат, Форд и разни други подобни таралясници. Не от гаражни производители на карбонови кошниции наче с немски двигатели. Когато споменаваш нещо е редно да дадеш и пример. Вероятно и английската кралица се движи с Кьонигсег и Мазерати а не с Ролс Ройс или Бентли.
  • 59 БМВ фен

    1 1 Отговор
    М5 компетейшън е в пъти по-добре отнасно визията иначе моторите са едни и същи да 625кончета.Ама тук нема къде да се карат неможе човек да се наслади на тех.Моята е"само" 240коня и не мога да и се насладя на вървежа та камо ли на туй чудовище.