Преди малко повече от година баварците официално показаха новото си попълнение към върховата осма серия. Става дума за купеобразният автомобил с четири врати, който се сдоби и с наточена версия, носеща името BMW M8 Gran Coupe. Както е известно връх в М-разработките се явява вариацията Competition, която в случая добавя мощност от още 25 коня. Така новото BMW M8 Competition Gran Coupe излезе на пътя с впечатляващите 625 конски сили. Това свръхмощно BMW вече е и у нас, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с него. Ето и впечатленията ни.
Екстериор
Всъщност, най-грубо казано, тази кола е направена от два предишни модела. Каросерията е взета от стандартното Gran Coupe, но е леко модифицирана и подсилена, а двувратката M8 става технически донор (двигател, трансмисия и др.). Като цяло колата много прилича на останалите модели от серията BMW M и най-вече на своя "брат" - купето с две врати. Версията на "осмицата" с четири врати е с 230 мм по-дълга. Отпред колата изглежда доста агресивно, заслуга за което има нов мощен бодикит с големи въздухозаборници, боядисани в черно. Останалата част от предницата има за цел да е фирмено идентична с корпоративния стил на BMW. Т.нар. "бъбреци" не са големи, колкото при четвъртата серия, но са доста широки.
Поглеждайки отстрани няма как да на забележим изобилието от вълнообразно оребряване, направено с цел максимално подобряване на аеродинамиката. Страничните прозорци, рамкирани в гланцово черно, изглеждат много впечатляващо, особено в комбинация с карбоновите огледала за обратно виждане. Елегантните дръжки на вратите, огледалата и други декоративни елементи, заедно със спокойния вълнообразен релеф и агресивните хриле за повишено аеродинамично представяне, създават двойно усещане - за автомобил, който изглежда едновременно агресивен и елегантен. Кърмата на новото Gran Coupe се отличава с малък спойлер и интересна цялостна оптика. Окото обаче хваща мощния дифузьор със сложна архитектура и четирите големи изпускателни тръби, разположени в него.
Интериор
Подобно на външността на автомобила и в салона се забелязва интересна симбиоза между спорт и комфорт. Тук обаче германските дизайнери определено са били с малко повече пристрастие към спортния стил. Централната конзола има стандартен набор от сензорен дисплей, дефлектори за въздух, панел за управление на климата, няколко допълнителни бутона и т.н., а в хоризонталната ѝ част се забелязват още бутони за управление, ефектен малък лост за превключване на предавките и голям подлакътник, вътре в който има хладилно отделение.
Седалките са получили целия необходим набор от електрически настройки и допълнителни функции, които осигуряват комфорт дори и при много продължително пътуване. За тапицерия, както се досещате, се използва висококачествена естествена кожа. Отзад са предвидени три места, но централният тунел е на нивото на седалката, така, че там спокойно могат да пътуват двама пасажери. Скосеният таван причинява лек дискомфорт при влизане и излизане, но като цяло мястото за главите на пътниците отзад е достатъчно. Що се отнася до багажното отделение то е голямо и се характеризира с повече от прилична дълбочина. Като цяло лукс и комфорт от най-висока класа. Все пак това купе има претенциите да се конкурира с доказани четириврати купета, като Porsche Panamera, Mercedes AMG GT и Bentley Flying Spur.
Двигател и ходови характеристики
Стандартната версия на BMW M8 Gran Coupe е оборудвана с осемцилиндров битурбо двигател, който е с обем 4.4 литра и произвежда мощност от 600 конски сили. При тестваният от нас вариант Competition, както вече споменахме, мощността е увеличена с още 25 коня. Това на практика е най-бързата серийна кола с четири врати, създавана някога от BMW. Това става ясно още със стартирането на агрегата. Уникален звук, който може да се намали от бутон в купето, ви подсказва за какво иде реч. Ускорението е умопомрачаващо - 3.2 секунди от място до 100 км/ч, но въпреки това, BMW M8 Competition Gran Coupe не се усеща, като спортна кола.
Причина за това е прекалено голямата обща маса на колата, която е над два тона. И това въпреки карбоновите елементи от каросерията. Именно високото тегло прави колата по-лоша за управление от BMW M5, например. Този факт обаче не означава, че ще усетите нестабилност. Общият център на тежестта е много нисък и автомобилът е стабилен в завои, като единствено заради по-тежкия агрегат, при висока скорост може да се усети леко недозавиване. Иначе BMW M8 Competition Gran Coupe е със задвижване на всички колела и има осемстепенна автоматична скоростна кутия. Предаването на четирите колела може да се деактивира, като в режимите М пиковият момент се предава само на задната ос. Но и тогава колата се усеща малко тежка в завои.
За неопитни водачи при преминаване само на задно предаване и деактивиране на всички възможни асистенти, M8 може да бъде доста опасно. В стандартните режими обаче воланът е сравнително директен, а управлението - предвидимо. Спирачките са уникални и могат да приведат колата в покой за отрицателно време. Що се отнася до возията, то тя може да е както твърда (в спортните режими), така и доста комфортна, въпреки големите 20-цолови джанти. Всичката тази динамика обаче няма как да кореспондира с нисък разход на гориво. От BMW посочват среден разход на гориво от 11.5 литра на 100 километра, но на практика, дори и със спокойно шофиране, е трудно разходът да бъде свален под 15 на 100. А ако решите да се правите на състезател, то разходът ще надхвърли 25 литра на 100 километра пробег.
Цена
Но както се казва, този, който е решил и може да отдели толкова пари за автомобил, едва ли се интересува от разход на гориво. А колко пари всъщност струва най-наточената и най-бърза "четиривратка" на баварците? Отговорът на този въпрос може да е стресиращ за мнозина. Стартовата цена на M8 Gran Coupe започва от 303 500 лева, а пакетът Competition добавя още 35 000 лева. Така най-наточеното четириврато BMW ще ви струва минимум 338 000 лв. Но пък за тези пари получавате една, наистина впечатляваща и с размери, и с динамика, и с външен вид, кола.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 миролюб бенатов
12:48 07.01.2021
2 ало джурналистиката
Коментиран от #17
12:48 07.01.2021
3 123
Коментиран от #20, #28
12:48 07.01.2021
4 миролюб бенатов
12:49 07.01.2021
5 сектант
Коментиран от #6, #8, #10, #23
12:49 07.01.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 нещо не е вред
12:52 07.01.2021
8 миролюб бенатов
До коментар #5 от "сектант":
Защо ми изтрихте коментара, просто написах Дачия завинаги ама на английски12:53 07.01.2021
9 Пацо
12:54 07.01.2021
10 Ти ли беше бе
До коментар #5 от "сектант":
оня ден зад мен у гората?? Стига присветка с тоя фенер! Тейко ти го купи и го сложи на ръчната количка да се не пребиеш нощеска,а ти ми уплаши мулето.....,та строши каруцата...13:05 07.01.2021
11 внтнтв
Бмв тотално пропаднаха
Коментиран от #21
13:07 07.01.2021
12 бмв качество
Коментиран от #22
13:10 07.01.2021
13 не благодаря
Коментиран от #14
13:13 07.01.2021
14 Зевзек
До коментар #13 от "не благодаря":
За сметка на това накладките им са много добри. С един комплект изкарваш на 3 двигателя.13:22 07.01.2021
15 viki lexus NX
Коментиран от #29
13:25 07.01.2021
16 БатП
Коментиран от #30, #48
13:40 07.01.2021
17 Марио
До коментар #2 от "ало джурналистиката":
В самото име на модела пише, ме е купе, но ти сигурно знаеш по-добре.M8 Competition Gran Coupe!!!!
14:09 07.01.2021
18 Ганио
14:55 07.01.2021
19 ХАХА
- само с това бмв, което е качено на пътна помощ
16:08 07.01.2021
20 haha
До коментар #3 от "123":
Гроздето викаш кисело, ама много кисело, а?16:32 07.01.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 хахах
До коментар #12 от "бмв качество":
Ти кога си имал кола по-скъпа от 5 хил.?Коментиран от #24
16:35 07.01.2021
23 Морето
До коментар #5 от "сектант":
Евала от мен за чувството ти за хумор.16:49 07.01.2021
24 Пеевски
До коментар #22 от "хахах":
Карам само нови коли, но по качествени от тоя марка.Коментиран от #41
17:38 07.01.2021
25 дявола
18:20 07.01.2021
26 Jrj
18:57 07.01.2021
27 м-р Костов
19:28 07.01.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 асад123
До коментар #15 от "viki lexus NX":
Само където за 339к не можеш да си вземеш порше турбо, понеже започва от 338к и то без никакви екстри ;), а тази кола е с всички възможни екстри, и в същото време можеш да натовариш още 2 мацки на задната седалка заедно с багажа им на път за яхтата тиКоментиран от #44
20:09 07.01.2021
30 Jsb
До коментар #16 от "БатП":
Напълно съм съгласен с теб!Наистина по-голямата част от коментиращите са виждали БМВ само на картинка,но иначе много знаят!Нека всеки да си кара това което харесва в дясната лента и да не пречи и да не ги мисли хората който обичат да се радват на шофирането!20:23 07.01.2021
31 Алекс
Нагледен пример, синът си купи такава от по стария модел и каза че не го кефи...
Смени го с Maserati Ghibli страхотен дизайн,а саунда е мелодия за душата..
PS, естествено че не живее в БГ.
Коментиран от #50, #55
20:41 07.01.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Бай Либен
Другари, не зная за какво ги пишете тези статии, но по-актуално е да тествате коли на 20 години и на 156000 и малко отгоре километри, колко горят, как возят и т. н. Ще сте четени от много хора.
21:51 07.01.2021
35 BMW is garbage
22:11 07.01.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Тоннщт
22:57 07.01.2021
39 Ннн
22:59 07.01.2021
40 Нонжн
23:02 07.01.2021
41 xaxax
До коментар #24 от "Пеевски":
когато имаш кола за над 200 хил. тогава си давай мнението. А и да не е само една поне 7-8 да си имал, но едва ли00:25 08.01.2021
42 DAS IST EINE GROSSE SCHEISE
06:32 08.01.2021
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 верно ли
До коментар #29 от "асад123":
Само, че яхтаджиите не се влачат с ширпотреба, биля тя и М компетишън не знам кво си. Има си истински премиум марки, които нямат модели с двигател 2.0д. Тоя кош колкото и да е наточен си остава една по-скъпа масовка. Ходи се завърти в Монако да видиш такива компетишъни как не ги бръснат за слива - пращат ги на подземния паркинг да не заемат излишно паркоместа пред казиното08:03 08.01.2021
45 Алооооооооу
08:18 08.01.2021
46 Изтребителя
09:07 08.01.2021
47 Има ма не дава
Коментиран от #49
09:49 08.01.2021
48 Dma
До коментар #16 от "БатП":
Точно така. Сигурно са бакшиши с Логани, паркирани в калта пред панелките..10:08 08.01.2021
49 Пурко
До коментар #47 от "Има ма не дава":
Значи нямаш, нямаш и пак нямаш!!! А който има разсъждава по коренно противоположен начин! Ама ти от где да назнайваш за такиви уйдурми!13:25 08.01.2021
50 именно
До коментар #31 от "Алекс":
всеки умен човек с вкус бяга от немската масовка. Наште форумни "специалисти" обаче веднага ще му направят сметка как се е прецакал с мазератито, че е трудно за продаване на вторичния пазар (разбирай горубляне) и в багажника му не влизат прави два бидона за зеле.....14:25 08.01.2021
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 ацсждбфнг
Коментиран от #56, #57
21:20 08.01.2021
53 е х о
22:36 08.01.2021
54 любопитен
22:40 08.01.2021
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 ало
До коментар #52 от "ацсждбфнг":
Излез от гетото и ще видиш, че твоя "премиум" по света никой не го бръсне за слива. На запад само заплатаджии ги карат тези кошове, аристрокрацията ги подминава наравно с Дачиите и не ги поглежда. Само сред тъмните балкански субекти подобна придобивка е повод за гордост.....оръфлякКоментиран от #58
09:29 09.01.2021
58 адсфдгфхгйх
До коментар #57 от "ало":
Така и не чух никаква марка а само голословия. Пак ти повтарям че най-луксозните и добри автомобили се произвеждат от БМВ, Мерцедес и ФВ. Не от Нисан, Рено, Фиат, Форд и разни други подобни таралясници. Не от гаражни производители на карбонови кошниции наче с немски двигатели. Когато споменаваш нещо е редно да дадеш и пример. Вероятно и английската кралица се движи с Кьонигсег и Мазерати а не с Ролс Ройс или Бентли.09:44 09.01.2021
59 БМВ фен
18:55 09.01.2021