12 Януари, 2021 11:07 10 126 38

Нови коли в България: Dacia и Renault затвърждават лидерската си позиция

  • нови коли-
  • българия-
  • dacia-
  • renault
Нови коли в България: Dacia и Renault затвърждават лидерската си позиция - 1

В рамките на безпрецедентната ситуация в България през 2020 г. Groupe Renault отбелязва спад в продажбите от 26,4% при спад на пазара от 36,8%. По този начин пазарният дял на марките Renault и Dacia в страната нарастват със съответно 2,8 и 0,7 пункта.

Dacia

Нови коли в България: Dacia и Renault затвърждават лидерската си позиция


Марката Dacia регистрира 3643 продажби, пазарен дял от 13,22% и за осми пореден път заема лидерското място на пазара в България.

След рекордно успешната 2019 г. Dacia Duster, традиционният бестселър на марката, отбелязва спад в продажбите от 43,7%, но за пореден път успява да премине прага от 1000 продадени автомобила.

Благодарение на конкурентните си качества по отношение на ефективност и икономичност, новото двугоривно ECO-G предложение съставлява 47% от общите продажби на Duster.

През 2021 г. Dacia България ще лансира два дългоочаквани модела – третото поколение на легендарната Dacia Sandero и третата революция на марката в автомобилната индустрия – достъпния електромобил Dacia Spring.


Renault

Нови коли в България: Dacia и Renault затвърждават лидерската си позиция


Марката Renault регистрира 3204 продажби, пазарен дял от 10,11% и за шести пореден път заема второто място на пазара в България.

Стабилното представяне на марката и през 2020 г. се дължи главно на новолансираните модели в сегмент B в началото на годината – Clio, Captur и ZOE, както и на лидерската позиция в сегмента на вановете за Renault Master.

Представено за първи път на Автомобилен салон София 2019, петото поколение на Renault Clio посреща висок интерес през 2020 г. Със своите 1466 продажби моделът е най-продаваният нов автомобил в България.

По-добро във всяко отношение, сред които пробег, дизайн, функционалности и решения за зареждане, новото Renault ZOE генерира 275% повече продажби от 2019 г. и е съществена част от електрическата експанзия в България.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Абе

    16 58 Отговор
    По-добре да карам контейнер за боклук.

    Коментиран от #3, #9, #20, #28, #29

  • 2 Алекс

    46 9 Отговор
    Цена-качество няма конкуренция, сори гроздето нали знаете.
  • 3 Санде

    41 5 Отговор

    До коментар #1 от "Абе":

    Ми че ти това караш...
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 пилот на Ферари

    44 2 Отговор
    В България цената определя пазара. Ако ни докарат коли от Китай или Индия на цена наполовина на Дачията - те ще са лидерите.

    Питам се обаче - как автомобили произведени в Турция на западните ни приятели се продават в ЕС без мита , а ако искаш да внесеш автомобили от Китай и Русия - трябва да плащаш мита.

    Коментиран от #36

  • 6 хъхъ

    8 56 Отговор
    НеуДачия в никакъв случай. Дори 25-годишен голф тройка е по-добре.

    Коментиран от #13, #22

  • 7 бухахахах

    17 10 Отговор
    Безпрецедентните 1000+ продадени автомобила - 70% от тях са таксита.

    Българина кара кола 15+ години, ако не е айти или мафия/политика.
  • 8 БАЙ Х@Й

    18 3 Отговор
    ‼ А статистика какъв процент от новите автомобили са регистрирани като фирмени ⁉️

    Коментиран от #14

  • 9 пилот на Ферари

    20 2 Отговор

    До коментар #1 от "Абе":

    Ако искаш мога да ти преотстъпя тоя който е пред дома ми . Какъв го предпочиташ -жълт , зелен или метален. Само трябва да изхвърлиш боклука.
  • 10 Батка

    13 42 Отговор
    По-добре да нямам кола, отколкото да карам Дачия...нали ще ми се смеят всички...Взел съм е39 170к.с. с газово и си бръмча с кеф из града. Сложил съм джанти 18-ки и фолио на стъклата.

    Коментиран от #21, #26, #30

  • 11 Патката

    10 5 Отговор
    Много ма кефиш. Кога ще ме повозиш с колата ?
  • 12 Хенри Форд

    32 1 Отговор
    Както е казал господин Хенри Форд "Няма по хубава кола от новата". Но за България тя е служебната.
  • 13 пилот на Ферари

    30 5 Отговор

    До коментар #6 от "хъхъ":

    То на 25 годишния Голф тройка ще трябва първо да му наредиш дюшамето - иначе ще тичаш като Флинстоун.
  • 14 майстор Манол

    21 2 Отговор

    До коментар #8 от "БАЙ Х@Й":

    На фирми регистрират предимно земеделците. Ама не Дачии а джипове. Сякаш ще жънат с тях. Че ползват и данъчен кредит.
    Някои още като нови ги регистрират като лекотоварни . Не знам и то с помощта на дилъра които ги продава. Например Фолксваген Тигуан ?

    Коментиран от #15, #16

  • 15 БАЙ Х@Й

    18 5 Отговор

    До коментар #14 от "майстор Манол":

    Почти всяко второ "Клио" е фирмено‼ А погледни "Дачия" колко са за таксита или превоз на служители‼

    Коментиран от #17

  • 16 БАЙ Х@Й

    11 1 Отговор

    До коментар #14 от "майстор Манол":

    А за 'жипкити* бяха ги погнали като изнагляха с Х5 и Q7 "баничарки"‼
  • 17 майстор Манол

    23 0 Отговор

    До коментар #15 от "БАЙ Х@Й":

    Да за такситата си прав. Но те с това си вадят хляба. Мене това не ме дразни.
    Дразни ме това че Земеделците които са на мода сега , регистрират БМВ Х6 , Ровър ,Кия , Кайен ..... като фирмени автомобили и ползват даже преференции.
    А обикновения човек си плаща като поп.
    Те с тия джипове само до морето ходят - да не са трактори или сеялки ?

    Коментиран от #18

  • 18 БАЙ Х@Й

    16 2 Отговор

    До коментар #17 от "майстор Манол":

    ‼ Точно‼ Тука сме на едно мнение ‼ Аз за това много пъти съм писал: да се брандират всички фирмени автомобили ‼ Като иска да кара Порше " Кайен"- добре , ама като искаш да скатаеш ДДС и разходи - олепи го със фирмени стикери! А като искаш да е чисто - плати си като нас ДДС и разходите от джоба ‼
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 гост

    14 2 Отговор

    До коментар #1 от "Абе":

    Щом харесваш да караш контейнер за боклук, подай си молбата в Чистота!
  • 21 ръглю

    12 0 Отговор

    До коментар #10 от "Батка":

    А обувки научи ли се да носиш вместо цървули?
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Димитър

    14 4 Отговор
    Новата Дачия Сандеро Степуей 2021 е супер, за по-малко от 30000 лева си взимате чисто нова кола с всякакъв вид екстри, вози добре, икономична, добър интериор.

    Тук много хора не харесват факта, че са 3 цилиндрови и ги наричат миксери и други подобни термини, искам да им кажа, че точно тези двигатели са си доста добри, има видея в Ютюб как се тестват и как работят и на стенд са изкарали по 800 000 километра, та толкова по въпроса дали са надежни или не.

    Накратко това е една доста надежна и икономична кола и като цена качество е отлична.

    Коментиран от #31

  • 25 Дфен

    9 1 Отговор
    За такси се купува най здравото и възможно най евтино
  • 26 Йонко - понко

    2 0 Отговор

    До коментар #10 от "Батка":

    Е-е-е, гоУем си !
  • 27 Гост

    6 3 Отговор
    Дачия с тия новите цени, мотори недоразумения и липсата на дизел много бързо ще отпаднат от лидерската позиция
  • 28 Дъстър

    12 1 Отговор

    До коментар #1 от "Абе":

    Мда... "Баш" казан: блу dci, евро 6 с adblue. 6 скоростна кутия, ел. стъкла отпред/отзад, ел. огледала. МediaNavEvo 7" с карти BG+EC. Еко режим. ABS, AFU(екстремно спиране), ESP, HSA(потегляне на наклон), start/stop. Парктроник с камера за заден, ACC+ темпомат и огр. на скорост. Датчици за гумите и една камара други дреболии! При това не е дъстър, с 18 см клиренс и багажник тип "кемпер ти не трябва". Нека ми е зле в контейнера на цената на 7 - 8 год. ауди (например)! А да - за разлика от 7-8 год. "премиум" го взех на 0 км и първи с кеф опърдях седалката. Така - яко с ряз!
    ПП И в сервиз не влизат. Дъстъра ми прави 7 год. след месец - 150 хил. км в сервиз не е стъпвал, нафта, обслужване и газ!!!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 batkata

    12 2 Отговор

    До коментар #10 от "Батка":

    Ми то с това БМВ пак нямаш кола. Карайте 20 и повече годишните и викайте, че Новите нестават. Гроздето винаги е кисело като не се достига. Хайде успех с БМВ-то
  • 31 batkata

    4 0 Отговор

    До коментар #24 от "Димитър":

    За сандеро не зная дали е икономично, но Дъстър 4х4 бензин 116 к.с не е много икономичен. Стигал е на моменти 15л/100- според борд компютъра особено при 140-150 км/ч и където има леки изкачвания- например на АМ Тракия. А като автомобил е хубаво, че е нов за тези пари- въпреки евтината сглобка и части.

    Коментиран от #33

  • 32 Бачо Киро

    1 1 Отговор
    Глупости ... Според коментаторите на Факти (те си знаят кои са), най-продаваните коли в България са Тесла. По 100-200 на ден.

    Коментиран от #37

  • 33 Димитър

    3 1 Отговор

    До коментар #31 от "batkata":

    Тия новите Сандеро като сглобка са по-добри от старите модели, не са пласмасарки, дизайна е добър, не е като на Рени Клио, но е голяма стъпка напред.

    Двигателите наистина са икономични 3-цилиндрови с турбо, приятел кара Дачия Сандеро Степуей 2021 модела автоматик в Германия и каза, че е много добре. Не бил много пъргав, но като за нормални хора, а не състезатели било комфортно возене.

    Аз засега гледам видеа, ревюта и проучвам. До сега няма едно дето да не е положително.

    Скоро смятам да врътна един тест драйв.

    Коментиран от #34

  • 34 123

    7 2 Отговор

    До коментар #33 от "Димитър":

    Автомобилите на Дачия сапроект за всекидневна фамилна кола за ползване по лошите източно европейски пътища,с която надеждно да превозваш себе си или семейство от точка А до точка Б. В тях се използват доказани с времето вече инжинерни решения, като ако колите им са ненадеждни и бързо чупещи се никога няма да бъдат купени за такси, както всички на самостоателни фирми самостоятелни таксиметрови шофьори на запад закупуват за бизнес предимно Тойота. тези коли не са за надпреварване по магистралата, или за показване пред други хора или жени за богатството на собственника им,а за безопасен и надежден првоз на хора,смеен товар и покупки.И са напълно в ценово достъпни за средния работещ българин и смейството му, като средната цена на месечния лизин започва от около 250 лв до 380 лв за 5 години.
  • 35 Валери

    5 1 Отговор
    2018 взех чисто нов Каптюр-дизел и съм много доволен,преди месец взех още един, но бензин и ток и останах изненадан, то екс
  • 36 Sesd

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    Между Турция и Европа има сключрн договор за безмитна търговия
  • 37 карача

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Бачо Киро":

    Не си прочел добре .Събота и неделя прехвърлят 600. Ама като се събудят.......нъц- насреща Дачияяя...
  • 38 анонимен

    0 0 Отговор
    cvt знаеш какво е а вариатор