19 Януари, 2021 11:11 7 081 73

Bosch: ДВГ няма да умре!

  • двг-
  • електромобили-
  • бъдеще

Според експертите, двигателите с вътрешно горене ще продължат да се използват и след заветната 2050 година

Bosch: ДВГ няма да умре! - 1

До 2050 г. емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени до нула, а забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене в някои страни ще започне да действа още през 2035 година. Ще умрат ли двигателите с вътрешно горене?

Съгласно Парижкото споразумение за опазване на околната среда почти всички държави вече са се ангажирали да намалят емисиите на CO2 в транспортния сектор до 2050 година, при това до нула.

Това решение обаче не кореспондира съвсем с действителността. на практика няма да бъде възможно напълно да се изоставят автомобилите с двигатели с вътрешно горене, което се дължи и на инфраструктурата, и на нуждите и възможностите на хората.

Експертите на Bosch анализираха проблема и направиха транспортна картина на бъдещето. Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например тежкотоварните камиони ще използват водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене.

По отношение на емисиите на азотни оксиди и сажди те могат да бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдавна са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това системите за рециркулация и обработка на отработени газове са се подобрили значително и отработените газове стават по-малко токсични.

"Бензиновите двигатели отделят по-малко азотни оксиди и стават все по-екологични, а емисиите на сажди при дизелите могат да бъдат намалени до значително по-ниски стойности от разрешените от закона“, казват от компанията.

Но това изисква систематичен подход. Става въпрос както за оптимизиране на горивния процес, така и за по-ефективно третиране на отработените газове. Необходимо е също така да се подобрят системите за впръскване на горивото, да се оптимизират системите за охлаждане на двигателя и катализаторите.

Възможно е също да се намалят емисиите на CO2 чрез използване на синтетични горива. Днес много биогорива се разработват от различни производители на автомобили. В същото време двигателите няма да се нуждаят от специално модифициране, за да работят с новите горива.

Следователно, според експертите от Bosch, в бъдеще не всички автомобили ще станат електрически и двигателят с вътрешно горене, необходим на огромен брой хора, ще се превърне в абсолютно чист агрегат, който ще продължи да се използва и след заветната 2050 година.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 стефчо

    26 71 Отговор
    Разберете ,ерата на кюмюра и пушека свършва. Край!

    Коментиран от #7, #35, #58

  • 2 ужас

    50 24 Отговор
    TDI-тата ще тровят още десетилетия въздуха на България.
  • 3 Голям Слон

    75 6 Отговор
    Ако, например, произвеждахме батериите на Марс или Луната, вредните емисии да остават там, а ние тук да джъткаме на батерии - тогава супер! Когато обаче батериите се произвеждат на Земята, а за вредните емисии от тяхното производство, трудностите с утилизацията на отработилите батерии никой нито дума не обелва, тогава усилията не са ли напразни? Имаме само едно фиктивно отчитане на вредности. Нещо като показателите при дизеловите двигатели на ВАГ групата :-))) Т.е., мижи да те лажем.

    Коментиран от #62

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Дуранкев

    25 18 Отговор
    Почти през цялата социалистическа епоха фаворит по продажби на българския пазар е “Москвич”, който през 70-те години е пласиран в около 28 000–30 000 броя годишно (15 000 от които монтирани у нас), но през втората половина на същото десетилетие призовото място, макар и за кратко, е заето от “Лада”, от която в този период вече се произвеждат стотици хиляди бройки, а у нас се продават около 32 000–33 000 автомобила годишно (от изнесените числа ясно личи, че тези две марки фактически представляват общо 2/3 от годишните продажби на местния пазар). Тоест тогава са купувани по 100 000 леки коли годишно, нови. Сега също са с дизайн на около 15 години, и като технически прогрес, НО ТОГАВА СА БИЛИ НОВИ, а в САЩ по него време работниците също са карали 15 годишни коли стари, дървени комбита и пикапи от 50те.
    Ладите-фиатите-жигула в Италия са карани само от доктори и бизнесмените.
    Общо леките коли са се увеличили с 57 хиляди през 2019 г., в днешна България. Новите леки коли са 15 хиляди годишно, не от работниците.

    Коментиран от #54

  • 6 хъхъ

    60 7 Отговор
    Сметката е батериите да се произвеждат в изостанали страни и там да се тровят хората, а въздуха в богатите държави да е чист. Само че планетата е една в крайна сметка. Според мен електромобилите не са бъдещето и така както ни ги налагат сега, след 20-тина години ще ги заклеймяват като дизела. Нали си спомняте измамата "еко дизел" от 90-те?

    Коментиран от #16

  • 7 Дизела

    28 7 Отговор

    До коментар #1 от "стефчо":

    Ти чете ли статията?Електрокочаците няма да заменят Двг напълно!

    Коментиран от #17

  • 8 DrivingPleasure

    37 10 Отговор
    ЕДИНСТВЕНОТО РЕШЕНИЕ ЗА ЧИСТА ПРИРОДА СА СИНТЕТИЧНИТЕ ГОРИВА!!! електрическите кочини са ПОНЕ толкова мръсни, колкото и всеки дърт дизел!!!

    Коментиран от #10

  • 9 аъдгаусгжа

    29 6 Отговор
    "До 2050 г. емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени до нула" - няма как да стане, трябва хората да спрат да съществуват, за да се случи. Дори като пръцнеш отделяш CO2. С какво ще замените всички найлонови опаковки, в които се продава всичко в магазина? Всичко ще е открито може би и всеки ще го пипа и граби като на африкански битбазар.
  • 10 ДВГ

    20 3 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    И бензинови коли на метан!

    Коментиран от #21

  • 11 честен ционист

    22 4 Отговор
    Не си блъскайте главиците с невъзможни уравнения. Решението е да накъсим човечеството с 90%. И това ще и направим.

    Коментиран от #15

  • 12 реалистъ

    46 3 Отговор
    Еко джихадистите ще се провалят, но ще затрият и планетата от техните глупости. Ако искат наистина да се опазва природата, нека произвеждат качествени продукти, които не се нуждаят от чести ремонти и замяна - тоест, производство на нови и нови в големи количества, само с цел печалба. Една евтина Нокиа ползвах 7г. после дадох на майка ми, която я ползваше още 5...а Самсунга ми от 2017-та се скапа за 2г. При колите е още по-зле, постоянно се чупят разни пластмаси, електроники се скапват...всичко това отделя голямо количество CO2 при производството.

    Коментиран от #48

  • 13 КРУШКА С ОПАШКА

    11 6 Отговор
    То след години ще изчезне електричеството. Превозните средства ще се движат с въздух и нагревател от уран. Електрониката ще е магнитроника и фотоника.
  • 14 Тези не се ли замислят?

    12 20 Отговор
    Ако един електромобил днес струва по-малко от бензинов автомобил, през 40 50 километра има зарядни станции, на които може да зарежда за 120 километра пробег за пет минути на цената на зареждане на бензин, а на всеки паркинг може да зарежда по-бавно, но на половината от тази цена, кой ще си купи бензинов автомобил?


    А въпросът вече не е ДАЛИ това ще стане, а КОГА? В някои държави това ще е много скоро по всичките показатели. А в други като България, въобще няма да е скоро, защото караме автомобили втора употреба на 20 години, но пък ние нямаме отношение към продажбите на нови автомобили, за които говори bosch. Е кой ще купува тогава нови бензинови автомобили през 2035? Не че няма да се купуват въобще, но ще са по-скоро екзотика.

    Ако от bosch не искат да станат екзотична компания е редно да се преориентират към електроника и батерии за електромобили. Като гледам а дано, ама надали, предвид написаното в статията.
  • 15 да питам

    1 7 Отговор

    До коментар #11 от "честен ционист":

    Демек , да останат само русоспиите ?
  • 16 Абсолютно си прав

    12 12 Отговор

    До коментар #6 от "хъхъ":

    Европейския завод за производство на новите батерии на Тесла, чийто капацитет ще е колкото световното производство на батерии за 2018 година, се изгражда в най-бедната в Европа държава, точно до столицата и - Берлин. Направо ще ги отрови тези бедняци, ама на тях не им пука за екологията.
  • 17 Прав си

    5 19 Отговор

    До коментар #7 от "Дизела":

    Разбира се че няма да заменят ДВГ напълно. Само около 99%.

    Коментиран от #24, #30

  • 18 Анонимен

    30 2 Отговор
    Напъните да се постигне въглеродна неутралност със наличните технологии са обречени на провал . Този преход е движен от политически а не икономически причини . Много преди да се достигне заветната цел икономическите ефекти които предизвиква ще породят социални и от там политически изменения които ще я отменят . Накратко - стремежа към постигането на тази цел ще предизвика обедняване и несгоди на населението в държавите които я прилагат . От там "спасяването на планетата " ще падне надолу в приоритетите на хората . В крайна сметка когато няма какво да ядеш не те интересува много бъдещето на света след 100 години - интересува те празния ти стомах . Това ще доведе до преосмисляне на целите и тяхното изоставяне . Но за съжаление икономическата разруха в обществата прилагащи тези мерки ще бъде вече налице .

    Коментиран от #32

  • 19 Труп

    6 5 Отговор
    След 2050-та нема да има живи
  • 20 Мнение

    6 27 Отговор
    Преди 30 години имаше черно бели телевизори Респром, а преди 20 имаше мобифони тип тухли...След 20 години така ще се говори за ДВГ!
  • 21 Метана

    3 10 Отговор

    До коментар #10 от "ДВГ":

    Е парников газ сам по себе си, много по силен от въглеродния диоксид, а при изгарянето му се отделя само 20% по-малко въглероден диоксид отколкото при горене на бензин.

    Коментиран от #27, #28

  • 22 пилот на Ферари

    29 3 Отговор
    А какви батерии трябва да има един комбайн или пък трактор , че като забие плуга в земята да може и да го дърпа ?
  • 23 тарикату

    9 3 Отговор
    Голфу нема да умре, помнете ми думата.
  • 24 Дизела

    14 2 Отговор

    До коментар #17 от "Прав си":

    Еееее,не се увличай в мечти,елекрофилче!процента ще е много по-малък!
  • 25 Край

    21 8 Отговор
    Ел. коли означава че 80% от населението няма да имат НИКАКВИ коли. Влак/трамвай/метро - там ще са тия 80%.
    електрификацията връща свободата на индивидуалната мобилност при богатите. Така беше 50 те и 60те години на миналия век.
    Повозете се сега че после нема. На тия 80% ще им се дава безплатна храна и безплатен интернет за да гледат порно и да не се пречкат на 20те % смислени хора които реално ще правят нещата и така човешката раса ще се раздели на две раси които след време ще са коренно различни даже и визуално.
  • 26 Лост

    18 3 Отговор
    Той тока сигурно расте по дърветата. Да не останем без вода заради тецовете.А ако градските ги направят и с педали и за фитнес няма да даваме. Колкото изчезнаха бедните, толкова и ДВГще изчезнат.
  • 27 ДВГ

    12 2 Отговор

    До коментар #21 от "Метана":

    Съгласен съм с теб,но метана е най-екологичното гориво.Строят се газопроводи,ТЕЦ минават на метан и т.н.Защо го правят тогава?
  • 28 DrivingPleasure

    20 2 Отговор

    До коментар #21 от "Метана":

    20% по-малко, но буквално от утре може да се приложи масово. А ако сметнеш СО2 на електричката ще видиш, че то е равно на СО2 на ДВГ и то при относително чистия Европейски микс - тоест нямаш и толкова подобрение, и трябва да чакаш половин век за да стане що годе масово...

    И да си продължа мисълта за синтетичното гориво, да - енергоемък процес е, но може да е чист и с прилагането му 100% от автопарка дори и в най-пропадналата африканска държава се обръща към въглеродно неутрален - докато електричката винаги ще добавя още и още въглероди в атмосферата

    електрификацията е чисто и просто едно политическо безумие и нищо повече!
  • 29 СЕРИОЗНО

    4 9 Отговор
    Литиево-йонните Toshiba SCiB батерии ще се използват в електромобили. Според производителя, един компактен електромобил с новите батерии ще изминава 320 км само след 6 минути зареждане.

    Коментиран от #45

  • 30 Дизела

    14 3 Отговор

    До коментар #17 от "Прав си":

    Колите с газова или метанови уредба ще получат най-високият екостандарт,като електромобилите.Хайде ревете електропитеци!

    Коментиран от #50

  • 31 гост

    12 5 Отговор
    Важно е да върви печалбата - екологията е на последно място.
  • 32 Ники Д

    17 2 Отговор

    До коментар #18 от "Анонимен":

    определено си написал най-смисления коментар! тва е истината, никой не знае какво ще стане след 5 год, те за 2050 говорят. дотогава не се знае ще има ли ЕС, кой ще управлява и какви ще са приоритетите. за мен лично тая работа с глобалното затопляне и емисиите е абсолютна измама и начин да се правят пари от големите играчи. все повече хора ще видят, че тва е наливане от пусто в празно!
  • 33 Въй Въй

    7 4 Отговор
    Ще има, как няма да има! Тези които се произвеждат сега, ще са при нас по-късно! И докато западняците се тровят с въздуха от електричките, ние щи си дишаме чистия въздух от дизелите!
  • 34 Тъй тъй

    8 5 Отговор
    А защо не пуснете, статията че Ауди ще съкращава 10 хиляди служители? Що тъй?
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 адам смит

    3 7 Отговор
    И в най изостаналите държави ще има електромобили, с покрив от слънчеви клетки. Благодарение на Китай. В скапаните държави и без това няма гориво и поддръжка и ремонтът на конвенционален автомобил е скъп
  • 37 Julio

    18 2 Отговор
    "Бъдеще" основано на правителствени дотации, рестрикции, изкривяване на пазара и зелен пиар и пропаганда, може да свърши само по един начин - както финишира социалистическата държава. Фалит на съответната правителствена структура (и морален и материален), нарушено снабдяване, масово заобикаляне на правилата от подопечното население и не на последно място - производство на неконкурентни боклуци, заради умишлено унищожената алтернатива. И помнете - днес ви насилват да купувате определен тип автомобили, утре ще е конкретна марка, а вдругиден ще искате разрешение изобщо да купувате нещо. Зелените либерални клошари отиват в момента там от където ние се връщаме.

    Коментиран от #39

  • 38 баба ми

    3 8 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Например тежкотоварните камиони ще използват водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене.
    ДЕМЕК- ТАКЪВ ЕДИН ДВИГАТЕЛ НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС СЕГАШНИТЕ, И ТОВА ЗАБЕЛЕЖЕТЕ- САМО ЗА КАМИОНИ... ДЕМЕК ТРЯБВА ДА ПРОМЕНЯТ ЗАГЛАИЕТО- ДВГ ЩЕ УМРЕ И ОЩЕ КАК!

    Коментиран от #61

  • 39 Амммм

    3 5 Отговор

    До коментар #37 от "Julio":

    Значи, казваш понеже с въглища е най-евтино да се топлим и произвеждаме ток, това е правилното решение, така ли?

    Коментиран от #43

  • 40 Това е руският Бош...

    4 3 Отговор
    От Раят
  • 41 Край

    11 9 Отговор
    Излишно плюете по ел колите. Те ще са скъпи винаги и ще са разделителната линия. Имаш кола - човек си. Нямаш кола - деградат си. Деградатите ще бадят отглеждани като бройлери - ядене на корем интернет на корем. Вероятно ще се наложи химическа стерилизация ако безкрайното порно не даде достатъчно добър резултат.
    Екологията е само повод ел колите идват за да спрат деградатите да джиткат по пътищата с коли за по 400 -600 лв. Вируса също е само повод за да спрат деградатите да обикалят по света с бюджетните самолети. Предстои голямто разслоение.

    Коментиран от #49

  • 42 гостгост

    4 2 Отговор
    ДВГ няма да умре "съвсем".Тук таме ще останат някои модели автомобили естествено.
  • 43 Julio

    5 3 Отговор

    До коментар #39 от "Амммм":

    Все още никой не ти е забранил да се топлиш с въглища. Личен избор е.
    С колите обаче личният избор става все по-съмнителен.

    Коментиран от #46

  • 44 А кравите и прасетата кога?

    9 1 Отговор
    Животновъдството е отговорно за 18% от парниковите газове, измерени в еквивалент на CO2 (въглероден диоксид). За сравнение секторът на транспорта изпуска 13,5% емисии на CO2.
  • 45 Turbo

    9 1 Отговор

    До коментар #29 от "СЕРИОЗНО":

    Тази новина е от 2017 година.Още ги чакаме батериите на Тошиба.Ще ще .......
  • 46 Амммм

    7 3 Отговор

    До коментар #43 от "Julio":

    Че то и с ДВГ, няма да ти забранят, но ще ти го направят скъпо, за да не ти е изгодно. За да е изгодно с електрическа! Същото е и с ТЕЦ - овете, ако не плащат санкции, за оскъпяване, то тока ще се произвежда само от мръсотия! Така и с колите, ако не оскъпиш старите издънени дизели които пушат здраво, ще се използват, защото с тях е по-евтино! Не мислиш ли?
  • 47 Колкото и парните локомотиви

    5 4 Отговор
    Са живи днес... Да му мислят ресурсните държави... там дето се изнася природен ресурс и се произвежда пещерен патрЕотизъм....

    Коментиран от #53

  • 48 ПОСВЕТЕН

    9 4 Отговор

    До коментар #12 от "реалистъ":

    НЕ КОЛЕГА, проблемът е, че никой не иска да се опазва природата. Или поне не го искат тези, които движат света. Природата е създадена за да я консумираме ние. А ние, като биологичен вид, съществуваме само по една причина- ДА РАЗВИВАМЕ НЕПРЕКЪСНАТО РАЗУМА ДО СТЕПЕН, МАКСИМАЛНО ВЪЗМОЖНА ЗА НАШЕТО ДНК, ПРИ КОЕТО ДА ГЕНЕРИРАМЕ МИСЛОВНА ЕНЕРГИЯ, КОЯТО БЕЗПОЩАДНО ИЗТОЧВАТ ОТ НАС.

    Ако на някой не му е ясно- това е истината. Ние не сме нищо повече от торни червеи, които ги държат на топло и ги хранят, за да произвеждат тор. Накрая - загиват в собствените си изпражнения когато станат неефективни. Същото е и с нас- източват ни докато сме ефективни. Това именно е целта, а не да се опази природата, не да се постигне по-добър живот, не също и да сме само 1 млрд и да живеем на широко. В момента, в който станем неефективни, следва ЗАЛИЧАВАНЕ НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА и последващ рестарт.... Ако някой нещастен наивник още мисли, че е най-висшето същество , което еволюира- нека си живее в блажената заблуда. Еволюира единствено съзнанието, разумът ни, а тялото само деградира- това е очевиден факт. А следващата цивилизация тръгва не от нас, "високо еволюиралите" европеиди, а от най-нещастното и нищожно африканско племе, което обаче и до ден днешен яде само натурална природна храна и не се цивилизова! ЧЕСТИТО!
    А ако на някой не му е ясно- МАСОНИТЕ не са нищо друго, освен преките възприематели и разпространители на директивите от нашите истински създатели.
  • 49 ПОСВЕТЕН

    11 0 Отговор

    До коментар #41 от "Край":

    принципно си прав колега, само че тънкият момент е КЪДЕ Е ТОЧНО ГРАНИЦАТА? Ти казваш- с коли за 400-600 лв, дали това е сумата? Защото същотоможе да се каже и за доста по-голяма прослойка от населението. Мен ако питаш - по твоята категоризация- ние всички на 80 % в Бг сме именно деградати- караме отпадъците от Германия.... А всички останали 20% не са такива не за друго, а именно защото живеят на гърба на останалите. Така е и в целия свят. Структурата е пирамидална, и ние сме едни от дъното. Така че ако ги няма деградатите, няма да има и елит. Именно тази структура само и единствено в този вид, може да осигури изпълнението на нашата мисия- ДА ГЕНЕРИРАМЕ МИСЛОВНА ЕНЕРГИЯ.
  • 50 ПОСВЕТЕН

    4 2 Отговор

    До коментар #30 от "Дизела":

    НЕ, колега- казано е "МОГАТ ДА ПОЛУЧАТ", А НЕ "ЩЕ".... Това ще се случи само с някой по-нови автомобили, и то с фабрична метанова уредба. А измерванията ще важат 1 година, колкото повече пробег навърта автомобила, толкова и по-зл ще стават резултатите му. Това е написано само за кураж, няма никакъв оптимизъм в него.... Също както системата бонус-малус-- ще ти падне цената с 5-10 лв ако нямаш ПТП предните 10 години, но затова пък ще се качи тройно ако допуснеш само едно....

    Коментиран от #56

  • 51 Jack Bauer

    8 1 Отговор
    ДВГ има и екологични версии, не виждам защо трябва да "умре". На нашия континент варианта на газ е екологичен, но явно икономически не е изгоден за "дилърите". В Бразилия 1/3 от автомобилите са на спирт (етанол), който също е екологичен и се води "възобновяем източник на енергия", но и този вариант не им харесва на "управниците".

    Коментиран от #60

  • 52 адам смит

    4 4 Отговор
    Не е лесно да се измислят и поевтинят батериите, но след 10-15 години няма да има производител на друго освен електромобили. Метанът ще прави токът. А дори само ВЕИ. Сега и на ВЕИ, им е проблем - че няма супер батерии - вечни, евтини и с голям капацитет.
  • 53 Шекел

    6 1 Отговор

    До коментар #47 от "Колкото и парните локомотиви":

    Без ресурси няма нищо глпак.Индустрията единствено използва ресурсите за да ги преобразува в краен продукт един вид преработвателна индустрия.
  • 54 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #5 от "Дуранкев":

    Ехааа това в Роботническо дело ли го прочете?
  • 55 nklk

    12 2 Отговор
    Много ми е интересно, къде извън големите градове ще се карат ел. коли в Южна Америка, Африка, Австралия и много голяма част от централната и северната част на Азия? Ще има зарядни през 50км? Едва ли.
  • 56 Дизела

    8 2 Отговор

    До коментар #50 от "ПОСВЕТЕН":

    VW започват да предлагат бензинови коли със заводска метанова уредба.Ако не са екологични,защо ще ги произвеждат?

    Коментиран от #57, #59

  • 57 Хе хе

    2 3 Отговор

    До коментар #56 от "Дизела":

    😂😂😂ФВ произвежда само екологични, коли!
  • 58 Свърши

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "стефчо":

    На баба ти
  • 59 ПОСВЕТЕН

    6 4 Отговор

    До коментар #56 от "Дизела":

    Да, колите с фабричен метан са по-екологични, но не и тези с поставена в БГ или където и да е другаде извън заводски условия уредба. Това мислене, че колата става по-екологична на газ, датира още от едно време- ерата на карбураторните мотори. Там нещата бяха наистина така. Но при бензинов мотор с ламбда контрол и впръскване, дори от най-първите опели или рена моноинжекция- там с газта не постигаме почти никакво подобрение, дори ако уредбата е обикновена- при лоша регулировка се наблюдава влошаване на показателите на отработилите газове. Дори при сравнително нов бензинов автомобил с поставен добър газов инжекцион, при продължителна работа на мотора на газ се увреждат ламбда сонда, дебитомер, дросел клапа- всичко това съчетано с лоша адаптация на уредбата към бензиновия компютър води до влошаване на показателите. Често такива двигатели влизат в авариен режим /светва лампата "чек" на таблото/, но продължават да си карат така..... Така по-екологичното се губи и на практика става обратното....

    Коментиран от #63

  • 60 Да,да,прав си

    2 2 Отговор

    До коментар #51 от "Jack Bauer":

    Даже и за дизеловите се произвежда-БИОДИЗЕЛ!!!
  • 61 Терминатор

    1 2 Отговор

    До коментар #38 от "баба ми":

    Ти няма ли да мреш?!
  • 62 Голям ...

    3 4 Отговор

    До коментар #3 от "Голям Слон":

    Само дето в БГ вече работи завод за рециклиране на литиеви батерии, които идват у нас с речен транспорт. А колите с ауспух са вече минало. ЕК гласуваха директивите отдавна, на бензин и дизел ще може да се кара, но извън Европа - който го влеч, прав му път - да става гражданин на света.

    Коментиран от #64, #69

  • 63 Японеца

    3 6 Отговор

    До коментар #59 от "ПОСВЕТЕН":

    Много си компетентен! Браво за поста, но си вярвай сам! Съвременните газови инжекциони следват компа на колата! Автоматичен е режима! Еко гаранция!
  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Хммм

    3 3 Отговор
    Струва ми се Бош ще умрет заедно с другите динозаври.
    Който не се приспособи навреме загива...
  • 66 ПЕЛЕТНА ГОРЕЛКА

    4 1 Отговор
    ХИБРИД И ПЕЛЕТНАТА ГОРЕЛКА СА ДОКАЗАТЕЛСТВО ЗА ИНОВАТОРСКИ СКЪП НЕУСПЕХ .
    ХИБРИДА ОТДЕЛЯ ВЪГЛЕРОД КОЛКОТО ГОЛФ ДВОЙКА.
    ПЕЛЕТНАТА ГОРЕЛКА ГОРИ 2 КИЛОВАТА ТОК НАЙ СЛАБАТА
  • 67 Румен

    3 1 Отговор
    Целта на ЕС е да постигнем въглеродна неутралност до 2050 г., т.е. да произвеждаме толкова CO2, колкото се абсорбира в природата. Не знам откъде измислиха тези нулеви въглеродни емисии.

    Коментиран от #71

  • 68 васик атанасова

    3 2 Отговор
    става въпрос за пари
    не се знае какво им кроят на арабеските
    сега има нови видове горива които не замръсяват атмосферата
    въпроса е дали да им се бие дузпата на арабите защото станаха
    много важни
    при производството на електричество се замръсява в пъти повече атмосферата
  • 69 Голям Слон

    2 4 Отговор

    До коментар #62 от "Голям ...":

    След време ще гръмне друг скандал, подобен на този с ВАГ. И ще бъде поредната разбита на пух и прах фалшификация. Този път ще ни обяснят как институциите целенасочено са ни лъгали и ще се изясни, че всъщност електроавтомобилите с нищо не са по-екологични от другите. Да не излезне и друго - че всичко е много по-вредно. В момента гледаме борба на лобита... А хората, които могат да мислят - го правят. Това, че някакво вредно производство е в Китай, не означава, че тази вредност не е за цялото човечество. Все пак трябва да си чувал нещо за трансконтиненталното замърсяване. Освен това закриваме ударно блокове на АЕЦ, а разчитаме, че разни вентилатори и соларни панели ще покрият нарастващото потребление на ток, понеже с Белене нищо не стана. Сега в момента е много приятно да зареждаш на бензиностанциите безплатно, но и на това ще дойде края. А после кинти при всяко слагане на шланга. Ама, хайде вече, мислете. Не слушайте кой какво ви пише/приказва за електрички, коронавируси, хъбове и прочие.
  • 70 9246

    3 1 Отговор
    Фашистката икономика е наркотично привързана към проклетото двг. Да дойдат наглите бошаджии да си видят саждите у БГ-то, а после да ми говорят за оптимизиране на горивни процеси. Всички написани глупости в статията имат за цел да се поддържа нагласата у хората за да върви бизнеса на фашистка двг-секта и да се утилизират боклуците й у по-бедни държави като БГ. Тия тъпанари знаят ли какво е горивна клетка и при наличието на такава за какво ти двг? А къде е тоя евтин водород, къде му е инфраструктурата. Ще ви се върне тъпкано, влияние имате само в жалкия ЕС. Хората работят по електрически фериботи, електрически багери, камиони, а фашистите се канят и другото столетие да ручат и пушляват по улиците….
  • 71 И как

    1 1 Отговор

    До коментар #67 от "Румен":

    Ще сметнат колко въглероден двуокис абсорбира природата?

    Коментиран от #72

  • 72 Много просто е

    0 1 Отговор

    До коментар #71 от "И как":

    Сега как го смятат? Ако концентрацията на въглероден диоксид във въздуха спре да расте, значи е постигнат баланса. Лошото е, че не само трябва да спре да расте, а трябва да върнем концентрацията, която е била през 1990 година, за да си върнем климата какъвто е бил през последните хилядолетия.
  • 73 LISAN

    1 0 Отговор
    AMA СМЪРТНАТА ПРИСЪДА МУ Е ПРОЧЕТЕНА