До 2050 г. емисиите на CO2 трябва да бъдат намалени до нула, а забраната за автомобили с двигатели с вътрешно горене в някои страни ще започне да действа още през 2035 година. Ще умрат ли двигателите с вътрешно горене?
Съгласно Парижкото споразумение за опазване на околната среда почти всички държави вече са се ангажирали да намалят емисиите на CO2 в транспортния сектор до 2050 година, при това до нула.
Това решение обаче не кореспондира съвсем с действителността. на практика няма да бъде възможно напълно да се изоставят автомобилите с двигатели с вътрешно горене, което се дължи и на инфраструктурата, и на нуждите и възможностите на хората.
Експертите на Bosch анализираха проблема и направиха транспортна картина на бъдещето. Да, автомобилите ще станат напълно електрически, но не всички. Например тежкотоварните камиони ще използват водородни горивни клетки и двигатели с вътрешно горене.
По отношение на емисиите на азотни оксиди и сажди те могат да бъдат значително намалени. Дизеловите двигатели отдавна са оборудвани с филтри за твърди частици. Освен това системите за рециркулация и обработка на отработени газове са се подобрили значително и отработените газове стават по-малко токсични.
"Бензиновите двигатели отделят по-малко азотни оксиди и стават все по-екологични, а емисиите на сажди при дизелите могат да бъдат намалени до значително по-ниски стойности от разрешените от закона“, казват от компанията.
Но това изисква систематичен подход. Става въпрос както за оптимизиране на горивния процес, така и за по-ефективно третиране на отработените газове. Необходимо е също така да се подобрят системите за впръскване на горивото, да се оптимизират системите за охлаждане на двигателя и катализаторите.
Възможно е също да се намалят емисиите на CO2 чрез използване на синтетични горива. Днес много биогорива се разработват от различни производители на автомобили. В същото време двигателите няма да се нуждаят от специално модифициране, за да работят с новите горива.
Следователно, според експертите от Bosch, в бъдеще не всички автомобили ще станат електрически и двигателят с вътрешно горене, необходим на огромен брой хора, ще се превърне в абсолютно чист агрегат, който ще продължи да се използва и след заветната 2050 година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 стефчо
Коментиран от #7, #35, #58
11:14 19.01.2021
2 ужас
11:15 19.01.2021
3 Голям Слон
Коментиран от #62
11:15 19.01.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Дуранкев
Ладите-фиатите-жигула в Италия са карани само от доктори и бизнесмените.
Общо леките коли са се увеличили с 57 хиляди през 2019 г., в днешна България. Новите леки коли са 15 хиляди годишно, не от работниците.
Коментиран от #54
11:17 19.01.2021
6 хъхъ
Коментиран от #16
11:18 19.01.2021
7 Дизела
До коментар #1 от "стефчо":
Ти чете ли статията?Електрокочаците няма да заменят Двг напълно!Коментиран от #17
11:18 19.01.2021
8 DrivingPleasure
Коментиран от #10
11:20 19.01.2021
9 аъдгаусгжа
11:21 19.01.2021
10 ДВГ
До коментар #8 от "DrivingPleasure":
И бензинови коли на метан!Коментиран от #21
11:22 19.01.2021
11 честен ционист
Коментиран от #15
11:24 19.01.2021
12 реалистъ
Коментиран от #48
11:24 19.01.2021
13 КРУШКА С ОПАШКА
11:25 19.01.2021
14 Тези не се ли замислят?
А въпросът вече не е ДАЛИ това ще стане, а КОГА? В някои държави това ще е много скоро по всичките показатели. А в други като България, въобще няма да е скоро, защото караме автомобили втора употреба на 20 години, но пък ние нямаме отношение към продажбите на нови автомобили, за които говори bosch. Е кой ще купува тогава нови бензинови автомобили през 2035? Не че няма да се купуват въобще, но ще са по-скоро екзотика.
Ако от bosch не искат да станат екзотична компания е редно да се преориентират към електроника и батерии за електромобили. Като гледам а дано, ама надали, предвид написаното в статията.
11:25 19.01.2021
15 да питам
До коментар #11 от "честен ционист":
Демек , да останат само русоспиите ?11:27 19.01.2021
16 Абсолютно си прав
До коментар #6 от "хъхъ":
Европейския завод за производство на новите батерии на Тесла, чийто капацитет ще е колкото световното производство на батерии за 2018 година, се изгражда в най-бедната в Европа държава, точно до столицата и - Берлин. Направо ще ги отрови тези бедняци, ама на тях не им пука за екологията.11:28 19.01.2021
17 Прав си
До коментар #7 от "Дизела":
Разбира се че няма да заменят ДВГ напълно. Само около 99%.Коментиран от #24, #30
11:33 19.01.2021
18 Анонимен
Коментиран от #32
11:33 19.01.2021
19 Труп
11:33 19.01.2021
20 Мнение
11:33 19.01.2021
21 Метана
До коментар #10 от "ДВГ":
Е парников газ сам по себе си, много по силен от въглеродния диоксид, а при изгарянето му се отделя само 20% по-малко въглероден диоксид отколкото при горене на бензин.Коментиран от #27, #28
11:36 19.01.2021
22 пилот на Ферари
11:38 19.01.2021
23 тарикату
11:39 19.01.2021
24 Дизела
До коментар #17 от "Прав си":
Еееее,не се увличай в мечти,елекрофилче!процента ще е много по-малък!11:39 19.01.2021
25 Край
електрификацията връща свободата на индивидуалната мобилност при богатите. Така беше 50 те и 60те години на миналия век.
Повозете се сега че после нема. На тия 80% ще им се дава безплатна храна и безплатен интернет за да гледат порно и да не се пречкат на 20те % смислени хора които реално ще правят нещата и така човешката раса ще се раздели на две раси които след време ще са коренно различни даже и визуално.
11:39 19.01.2021
26 Лост
11:40 19.01.2021
27 ДВГ
До коментар #21 от "Метана":
Съгласен съм с теб,но метана е най-екологичното гориво.Строят се газопроводи,ТЕЦ минават на метан и т.н.Защо го правят тогава?11:43 19.01.2021
28 DrivingPleasure
До коментар #21 от "Метана":
20% по-малко, но буквално от утре може да се приложи масово. А ако сметнеш СО2 на електричката ще видиш, че то е равно на СО2 на ДВГ и то при относително чистия Европейски микс - тоест нямаш и толкова подобрение, и трябва да чакаш половин век за да стане що годе масово...И да си продължа мисълта за синтетичното гориво, да - енергоемък процес е, но може да е чист и с прилагането му 100% от автопарка дори и в най-пропадналата африканска държава се обръща към въглеродно неутрален - докато електричката винаги ще добавя още и още въглероди в атмосферата
електрификацията е чисто и просто едно политическо безумие и нищо повече!
11:44 19.01.2021
29 СЕРИОЗНО
Коментиран от #45
11:47 19.01.2021
30 Дизела
До коментар #17 от "Прав си":
Колите с газова или метанови уредба ще получат най-високият екостандарт,като електромобилите.Хайде ревете електропитеци!Коментиран от #50
11:50 19.01.2021
31 гост
11:51 19.01.2021
32 Ники Д
До коментар #18 от "Анонимен":
определено си написал най-смисления коментар! тва е истината, никой не знае какво ще стане след 5 год, те за 2050 говорят. дотогава не се знае ще има ли ЕС, кой ще управлява и какви ще са приоритетите. за мен лично тая работа с глобалното затопляне и емисиите е абсолютна измама и начин да се правят пари от големите играчи. все повече хора ще видят, че тва е наливане от пусто в празно!11:54 19.01.2021
33 Въй Въй
11:56 19.01.2021
34 Тъй тъй
12:00 19.01.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 адам смит
12:01 19.01.2021
37 Julio
Коментиран от #39
12:07 19.01.2021
38 баба ми
ДЕМЕК- ТАКЪВ ЕДИН ДВИГАТЕЛ НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС СЕГАШНИТЕ, И ТОВА ЗАБЕЛЕЖЕТЕ- САМО ЗА КАМИОНИ... ДЕМЕК ТРЯБВА ДА ПРОМЕНЯТ ЗАГЛАИЕТО- ДВГ ЩЕ УМРЕ И ОЩЕ КАК!
Коментиран от #61
12:11 19.01.2021
39 Амммм
До коментар #37 от "Julio":
Значи, казваш понеже с въглища е най-евтино да се топлим и произвеждаме ток, това е правилното решение, така ли?Коментиран от #43
12:12 19.01.2021
40 Това е руският Бош...
12:16 19.01.2021
41 Край
Екологията е само повод ел колите идват за да спрат деградатите да джиткат по пътищата с коли за по 400 -600 лв. Вируса също е само повод за да спрат деградатите да обикалят по света с бюджетните самолети. Предстои голямто разслоение.
Коментиран от #49
12:17 19.01.2021
42 гостгост
12:20 19.01.2021
43 Julio
До коментар #39 от "Амммм":
Все още никой не ти е забранил да се топлиш с въглища. Личен избор е.С колите обаче личният избор става все по-съмнителен.
Коментиран от #46
12:23 19.01.2021
44 А кравите и прасетата кога?
12:23 19.01.2021
45 Turbo
До коментар #29 от "СЕРИОЗНО":
Тази новина е от 2017 година.Още ги чакаме батериите на Тошиба.Ще ще .......12:26 19.01.2021
46 Амммм
До коментар #43 от "Julio":
Че то и с ДВГ, няма да ти забранят, но ще ти го направят скъпо, за да не ти е изгодно. За да е изгодно с електрическа! Същото е и с ТЕЦ - овете, ако не плащат санкции, за оскъпяване, то тока ще се произвежда само от мръсотия! Така и с колите, ако не оскъпиш старите издънени дизели които пушат здраво, ще се използват, защото с тях е по-евтино! Не мислиш ли?12:26 19.01.2021
47 Колкото и парните локомотиви
Коментиран от #53
12:27 19.01.2021
48 ПОСВЕТЕН
До коментар #12 от "реалистъ":
НЕ КОЛЕГА, проблемът е, че никой не иска да се опазва природата. Или поне не го искат тези, които движат света. Природата е създадена за да я консумираме ние. А ние, като биологичен вид, съществуваме само по една причина- ДА РАЗВИВАМЕ НЕПРЕКЪСНАТО РАЗУМА ДО СТЕПЕН, МАКСИМАЛНО ВЪЗМОЖНА ЗА НАШЕТО ДНК, ПРИ КОЕТО ДА ГЕНЕРИРАМЕ МИСЛОВНА ЕНЕРГИЯ, КОЯТО БЕЗПОЩАДНО ИЗТОЧВАТ ОТ НАС.Ако на някой не му е ясно- това е истината. Ние не сме нищо повече от торни червеи, които ги държат на топло и ги хранят, за да произвеждат тор. Накрая - загиват в собствените си изпражнения когато станат неефективни. Същото е и с нас- източват ни докато сме ефективни. Това именно е целта, а не да се опази природата, не да се постигне по-добър живот, не също и да сме само 1 млрд и да живеем на широко. В момента, в който станем неефективни, следва ЗАЛИЧАВАНЕ НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА и последващ рестарт.... Ако някой нещастен наивник още мисли, че е най-висшето същество , което еволюира- нека си живее в блажената заблуда. Еволюира единствено съзнанието, разумът ни, а тялото само деградира- това е очевиден факт. А следващата цивилизация тръгва не от нас, "високо еволюиралите" европеиди, а от най-нещастното и нищожно африканско племе, което обаче и до ден днешен яде само натурална природна храна и не се цивилизова! ЧЕСТИТО!
А ако на някой не му е ясно- МАСОНИТЕ не са нищо друго, освен преките възприематели и разпространители на директивите от нашите истински създатели.
12:33 19.01.2021
49 ПОСВЕТЕН
До коментар #41 от "Край":
принципно си прав колега, само че тънкият момент е КЪДЕ Е ТОЧНО ГРАНИЦАТА? Ти казваш- с коли за 400-600 лв, дали това е сумата? Защото същотоможе да се каже и за доста по-голяма прослойка от населението. Мен ако питаш - по твоята категоризация- ние всички на 80 % в Бг сме именно деградати- караме отпадъците от Германия.... А всички останали 20% не са такива не за друго, а именно защото живеят на гърба на останалите. Така е и в целия свят. Структурата е пирамидална, и ние сме едни от дъното. Така че ако ги няма деградатите, няма да има и елит. Именно тази структура само и единствено в този вид, може да осигури изпълнението на нашата мисия- ДА ГЕНЕРИРАМЕ МИСЛОВНА ЕНЕРГИЯ.12:46 19.01.2021
50 ПОСВЕТЕН
До коментар #30 от "Дизела":
НЕ, колега- казано е "МОГАТ ДА ПОЛУЧАТ", А НЕ "ЩЕ".... Това ще се случи само с някой по-нови автомобили, и то с фабрична метанова уредба. А измерванията ще важат 1 година, колкото повече пробег навърта автомобила, толкова и по-зл ще стават резултатите му. Това е написано само за кураж, няма никакъв оптимизъм в него.... Също както системата бонус-малус-- ще ти падне цената с 5-10 лв ако нямаш ПТП предните 10 години, но затова пък ще се качи тройно ако допуснеш само едно....Коментиран от #56
12:53 19.01.2021
51 Jack Bauer
Коментиран от #60
13:00 19.01.2021
52 адам смит
13:10 19.01.2021
53 Шекел
До коментар #47 от "Колкото и парните локомотиви":
Без ресурси няма нищо глпак.Индустрията единствено използва ресурсите за да ги преобразува в краен продукт един вид преработвателна индустрия.13:20 19.01.2021
54 гост
До коментар #5 от "Дуранкев":
Ехааа това в Роботническо дело ли го прочете?13:25 19.01.2021
55 nklk
13:59 19.01.2021
56 Дизела
До коментар #50 от "ПОСВЕТЕН":
VW започват да предлагат бензинови коли със заводска метанова уредба.Ако не са екологични,защо ще ги произвеждат?Коментиран от #57, #59
14:11 19.01.2021
57 Хе хе
До коментар #56 от "Дизела":
😂😂😂ФВ произвежда само екологични, коли!14:26 19.01.2021
58 Свърши
До коментар #1 от "стефчо":
На баба ти16:16 19.01.2021
59 ПОСВЕТЕН
До коментар #56 от "Дизела":
Да, колите с фабричен метан са по-екологични, но не и тези с поставена в БГ или където и да е другаде извън заводски условия уредба. Това мислене, че колата става по-екологична на газ, датира още от едно време- ерата на карбураторните мотори. Там нещата бяха наистина така. Но при бензинов мотор с ламбда контрол и впръскване, дори от най-първите опели или рена моноинжекция- там с газта не постигаме почти никакво подобрение, дори ако уредбата е обикновена- при лоша регулировка се наблюдава влошаване на показателите на отработилите газове. Дори при сравнително нов бензинов автомобил с поставен добър газов инжекцион, при продължителна работа на мотора на газ се увреждат ламбда сонда, дебитомер, дросел клапа- всичко това съчетано с лоша адаптация на уредбата към бензиновия компютър води до влошаване на показателите. Често такива двигатели влизат в авариен режим /светва лампата "чек" на таблото/, но продължават да си карат така..... Така по-екологичното се губи и на практика става обратното....Коментиран от #63
16:18 19.01.2021
60 Да,да,прав си
До коментар #51 от "Jack Bauer":
Даже и за дизеловите се произвежда-БИОДИЗЕЛ!!!17:36 19.01.2021
61 Терминатор
До коментар #38 от "баба ми":
Ти няма ли да мреш?!18:52 19.01.2021
62 Голям ...
До коментар #3 от "Голям Слон":
Само дето в БГ вече работи завод за рециклиране на литиеви батерии, които идват у нас с речен транспорт. А колите с ауспух са вече минало. ЕК гласуваха директивите отдавна, на бензин и дизел ще може да се кара, но извън Европа - който го влеч, прав му път - да става гражданин на света.Коментиран от #64, #69
22:34 19.01.2021
63 Японеца
До коментар #59 от "ПОСВЕТЕН":
Много си компетентен! Браво за поста, но си вярвай сам! Съвременните газови инжекциони следват компа на колата! Автоматичен е режима! Еко гаранция!22:48 19.01.2021
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Хммм
Който не се приспособи навреме загива...
07:31 20.01.2021
66 ПЕЛЕТНА ГОРЕЛКА
ХИБРИДА ОТДЕЛЯ ВЪГЛЕРОД КОЛКОТО ГОЛФ ДВОЙКА.
ПЕЛЕТНАТА ГОРЕЛКА ГОРИ 2 КИЛОВАТА ТОК НАЙ СЛАБАТА
10:44 20.01.2021
67 Румен
Коментиран от #71
11:21 20.01.2021
68 васик атанасова
не се знае какво им кроят на арабеските
сега има нови видове горива които не замръсяват атмосферата
въпроса е дали да им се бие дузпата на арабите защото станаха
много важни
при производството на електричество се замръсява в пъти повече атмосферата
10:43 21.01.2021
69 Голям Слон
До коментар #62 от "Голям ...":
След време ще гръмне друг скандал, подобен на този с ВАГ. И ще бъде поредната разбита на пух и прах фалшификация. Този път ще ни обяснят как институциите целенасочено са ни лъгали и ще се изясни, че всъщност електроавтомобилите с нищо не са по-екологични от другите. Да не излезне и друго - че всичко е много по-вредно. В момента гледаме борба на лобита... А хората, които могат да мислят - го правят. Това, че някакво вредно производство е в Китай, не означава, че тази вредност не е за цялото човечество. Все пак трябва да си чувал нещо за трансконтиненталното замърсяване. Освен това закриваме ударно блокове на АЕЦ, а разчитаме, че разни вентилатори и соларни панели ще покрият нарастващото потребление на ток, понеже с Белене нищо не стана. Сега в момента е много приятно да зареждаш на бензиностанциите безплатно, но и на това ще дойде края. А после кинти при всяко слагане на шланга. Ама, хайде вече, мислете. Не слушайте кой какво ви пише/приказва за електрички, коронавируси, хъбове и прочие.14:36 21.01.2021
70 9246
21:43 21.01.2021
71 И как
До коментар #67 от "Румен":
Ще сметнат колко въглероден двуокис абсорбира природата?Коментиран от #72
22:57 21.01.2021
72 Много просто е
До коментар #71 от "И как":
Сега как го смятат? Ако концентрацията на въглероден диоксид във въздуха спре да расте, значи е постигнат баланса. Лошото е, че не само трябва да спре да расте, а трябва да върнем концентрацията, която е била през 1990 година, за да си върнем климата какъвто е бил през последните хилядолетия.10:06 22.01.2021
73 LISAN
09:04 23.01.2021