Акциите на Volkswagen AG демонстрираха най-висок ръст през последните десет години. Това се случи след няколко брифинга, по време на които концернът говори за плановете си да свали Tesla от лидерската позиция на пазара на електрически превозни средства.
Така стандартните акции на VW повишиха стойноста си с 29%. Причината е, че компанията обяви планове за стандартизиране на ключови технологии и мащаби, които трудно биха могли да бъдат осъществени, както от Tesla, така и от останалите по-големи производители на автомобили.
От VW заявиха , че ще изградят шест нови завода за батерии само в Европа. Компанията планира да продаде 1 милион електрически автомобила още тази година и се стреми да стане лидер на световния пазар на електромобили не по-късно от 2025 година.
Делът на изцяло електрическите превозни средства в Европа се очаква да нарасне до 60% от общите доставки до 2030 година. VW заявява още, че ще ускори процеса на трансформация, започвайки това през 2021 година, за да адаптира производствения си капацитет към електрическите превозни средства.
В момента WV преразглежда обширния си списък от операции, за да освободи средства за разработване и внедряване на новите технологии. Компанията планира да разшири своя персонал за разработка на софтуер до 10 000 души.
Това е така, защото VW се фокусира върху функциите за автономно шофиране и развитието на автомобилните операционни системи. Съобщава се, че наемането на голям брой програмисти ще направи VW един от най-големите европейски разработчици на софтуер.
Това ще увеличи шансовете на компанията да настигне Tesla и да се противопостави на рисковете, породени от автомобилните амбиции на Apple и Alphabet. Ще припомним, че миналата година, поради пандемията от коронавируса, печалбата на марката Volkswagen спадна до 454 милиона евро от 3.8 милиарда евро през 2019 година.
Оперативната печалба за марката Audi, също собственост на VW, е спаднала от 4.5 млрд. евро на 2.7 млрд. евро. Печалбата на марката Porsche е спаднала с 200 милиона евро до 4 милиарда евро. Концернът обяви миналия месец, че очаква рентабилността тази година да се подобри.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Смеех
10:07 17.03.2021
2 S Class
Коментиран от #3, #5, #6, #23, #25
10:09 17.03.2021
3 Гоуст
До коментар #2 от "S Class":
Хаха колко ти плащат за тия глупости.Тайкан който е гордостта на германия е по-зле от първата тесла ама щели да ги догонят.Смех!10:11 17.03.2021
4 БАЙ Х@Й‼
10:13 17.03.2021
5 Тесла
До коментар #2 от "S Class":
произвеждат електромобили от времето когато VW още си "манипулираха" TDI-тата така,че тези прогнози са твърде оптимистични.Коментиран от #7, #17
10:15 17.03.2021
6 Тесла маниак
До коментар #2 от "S Class":
Поредните глупости.Тесла не оптимизират само батериите напротив батериите им не са по-добри от ЛГ например Тесла оптимизират мотора най-продуктивния имат сума патенти.Ел колата не е само батерия.Коментиран от #8
10:26 17.03.2021
7 S Class
До коментар #5 от "Тесла":
а електрическата мерцедес 190 или 124ка май беше - тя от кои години е ? всичко е модни тенденции10:31 17.03.2021
8 S Class
До коментар #6 от "Тесла маниак":
много революционери тия тесли нещоКоментиран от #10, #12
10:32 17.03.2021
9 Футуролог
10:39 17.03.2021
10 Тесла маниак
До коментар #8 от "S Class":
Е и то и ГМ и Пежо и тн имат ел коли даже имаше сериино Пежо 106 електеическо докато 190 е само прототип.Ама оче не беше дошло времето за ел коли.А това което Мъск направи че разви целята мреза от зарядни станции и инфраструктура нещо ноето нилой преди това не беше правил.И сега Тесла са най-разумни с цел местата на които можеш да заредиш при това безплатно за някои модели нещо което никой друг няма.10:55 17.03.2021
11 xxx
Коментиран от #16, #18
11:07 17.03.2021
12 Аха
До коментар #8 от "S Class":
Я виж кои батерии и мотори ползва електрическата B класа!Коментиран от #13, #19
11:08 17.03.2021
13 Вероятно
До коментар #12 от "Аха":
произведени от "Балканкар".Коментиран от #14
11:21 17.03.2021
14 Не не
До коментар #13 от "Вероятно":
Произведени от Тесла! Мерцедес използваха мотори и батерии на Тесла за B клас!11:27 17.03.2021
15 БАЙ Х@Й‼
11:42 17.03.2021
16 БАЙ Х@Й‼
До коментар #11 от "xxx":
Тесла все още печели от търговията с вредни емисии !11:44 17.03.2021
17 😀 не само
До коментар #5 от "Тесла":
оптимистични, а просто - нереалистични. Фв могат да обещаят всичко на хартия, но практиката е друго нещо. И тези са като телефоните "Сименс" - ширпотреба, за чието съществуване Apple дори не разбраха. Фв са лъжци и манипулатори.12:04 17.03.2021
18 Личи си, че
До коментар #11 от "xxx":
малко четеш. Преди 20 години Стийв Джобс беше казал "IBM са огромен концерн и ние не се сравняваме с тях. Просто разработваме нашите идеи."... Знаеш ли къде е сега IBM и колко му е пазарната капитализация? А каква е пазарната капитализация на Apple в момента, знаеш ли?... В ерата на Знанието, значение има единствено качественият човешки потенциал, а не политическите приятелства и корупционни практики.Коментиран от #22
12:15 17.03.2021
19 S Class
До коментар #12 от "Аха":
я виж кои части в интериора ползва Теслата? На Ц класа от 2011та годинаКоментиран от #20
12:40 17.03.2021
20 Хихи
До коментар #19 от "S Class":
Аз знам! Нормално, 2011 Тесла бяха бедна малка фирма, а Мерцедес бяха ухууу! Та как не ги беше срам Мерцедес да купят от Тесла, а да не си направят сами, нали бяха много богати и умни?12:44 17.03.2021
21 Ждхсйа
Дай им да правят калпави бензини и дизели с мъгляв софтваре
13:11 17.03.2021
22 xxx
До коментар #18 от "Личи си, че":
Защо да чета малко, въпрос на време е големите да се включат в надпреварата. Тук не говорим IBM и Apple. Разбирам идеята за асоциация, но не съм съгласен с нея. Нито Tesla са Apple, нито VW са IBM. Съгласен съм, че колелото се върти и едни идват, а други си заминават, но трудните моменти за Tesla тепърва предстоят- лесно е когато си хегемон, ами когато и другите вземат парче от тортата???19:37 17.03.2021
23 Нико
До коментар #2 от "S Class":
Абе, батка, великите VW гонят Тесла... Муааааааххахахаххахаххаа. Ти какво въобще пишеш? Автомобилопроизводители на по 100 години гонят някаква фирма на 10. Майкооооо! Смех пълен. Истината е, че Елън обърна света. Колкото и да хейтиш това е положението23:33 17.03.2021
24 двг мъка
00:40 18.03.2021
25 TSLA
До коментар #2 от "S Class":
Дрън-дрън ярина. Вземи за тест стария вече Хюндай 64 кВтч и след това новото ID.3 и ги изкарай на магистрала. ПРОБЕГ значи нисък разход, ефективност. Немеца години не може и да види стоповете на корееца, какво да говорим за американеца. Ioniq 5 е с 800-волтова архитектура. Да си чул нещо подобно при Фауве?10:14 20.03.2021